Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseliris

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:46

Dank je wel, dat zijn ze inderdaat!!!
iik dacht dat dat metrk even groot war als schleich dus dat had ik zeker niet verwacht!

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:54

Ooooo Shettepret die paarden, ik had er nog NOOIT van gehoord, maar weet je hoe stoer ze zijn <3 Helemaal dol op ze . Misschien ook ooit een idee om te doen, maar ik heb het komende half jaar toch geen tijd voor mezelf zoals het er nu uit ziet ... Hoewel ...

Laatste 2 dagen ben ik lekker egoïstisch geweest en heb ik heel even mijn bestellingen achter me gelaten, ik wilde ook weer eens iets voor mezelf knutselen (moet af en toe kunnen vind ik zelf ...). Meestal doe ik dit niet, maar ik zat zo te stuiteren om dit te maken, dat ik .... Het gewoon ging doen, hahaha :):)

Ik heb, pff .. Een aantal maanden geleden mijn aller eerste mensetje gemaakt, in de vorm van een kerstsetje met belletjes en friemeltjes er aan vast, hij was heel schattig hoor, maar ik vond hem persoonlijk echt knal lelijk dus ik wilde zo graag een nieuwe maken ...

Dit is het kerstsetje van eind vorig jaar ...
http://3.media.hyves-static.net/1518625 ... 25138.jpeg

De verhoudingen kloppen niet helemaal, de gespen zijn veel te groot... Ik vond hem echt BAH! Haha ik weet dat er mensen zijn die dromen om zulke tuigjes te maken, maar ik vond hem echt lelijk, sorry _O-

Nou moest ik op stage twee mentuigen invetten, iedereen zou denken bah wat een rotwerk.. Het is idd niet het leukste werk maar dat heb ik gedaan toen het zo sneeuwde en vroor, toen kon ik niet gaan rijden en buiten bezig zijn was echt veel te koud, dan maar twee middagen invetten, geen probleem.
Natuurlijk heb ik er een beetje gebruik van gemaakt en het tuig goed bestudeerd, want ik had ze nog nooit van zo dicht bij gezien en precies gekeken hoe alles nou in elkaar stak.
Ik heb hier een hele hoop van geleerd en dit heb ik natuurlijk meegenomen in mijn nieuwe mentuigje.

Dit is dus het TWEEDE mentuigje dat ik maak ;) En neen, ik lieg niet ....
Ik ben er 8 tot 10 uur aan bezig geweest en 40 minuten om hem in elkaar te zetten voor de foto _O-

http://7.media.hyves-static.net/1529464 ... 64070.jpeg

http://8.media.hyves-static.net/1529464 ... 64095.jpeg

http://1.media.hyves-static.net/1529464 ... 64136.jpeg

http://4.media.hyves-static.net/1529464 ... 64155.jpeg

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:07

Wat stoer dat tuig Damon!
Ziet er heel netjes uit en ik kan zo geen dingen ontdekken die niet zouden kloppen.

Voor degene die intresse hebben.
De chimera's en de fries x zijn te koop.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:17

Damon af en toe egoistisch zijn mag wel hoor,
doe ik tegenwoordig ook gewoon,
zeker als je moet wachten op betaling,
ik begin er nu niet meer aan, voordat ik het geld heb,
hoe leuk ik het ook vind,
maar voor mezelf vind ik het ook leuk om dingen te maken,
mijn lijstje voor mezelf was al iets korter geworden,
maar er blijven nieuwe ideeen bij komen ;)

je mentuig is weer helemaal super! zo gedetailleerd!
net als je westernset die ik nu heb :D

moet alleen mijn zadelkamer nog opruimen,
het is echt een puinhoop daar :o

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:19

Shettepret heb je een linkje voor de fries x apaloosa?
en op welk merk is hij gemaakt????

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:13

Tuig van Damon <3

Kon ik maar zoiets maken!
Gisteren in Amsterdam geweest, naar de Albert Cuip markt, hebben ze wel soms van schleich liggen. Heb ik de hannoveraanmerrie gekocht, aangezien er nergens de nieuwe collectie was. Ook toch maar de mustanghengst meegenomen, want die vind ik gewoon leuk!

Sorry van de slechte kwaliteit van de foto's, ze zijn met mijn mobiel gemaakt.

Wedstrijdsetje gemaakt;
Afbeelding
Afbeelding
http://i50.tinypic.com/2u6mbzt.jpg

Aan dat zadel mist nog een beugelriem, komt allemaal nog wel een xtje.

Hebben jullie tips?

Als ik het zelf zo bekijk mag ik iets netter zijn en dingen beter afronden :p

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:54

Alles over die repaint van Shettepret staat op de vorige pagina,
en anders stuur je Shettepret een pb,
want dit is een oneliner ;)

cathyenbeau
setje is best goed gelukt,
zoals je zelf al zegt iets netter afwerken,
de beugelriem kan je voor het mooie de volgende keer iets dunner knippen
maar het begin is er
en iedereen is ergens begonnen..

ik heb vandaag weer nieuwe modellen gekocht om te repainten,
terwijl mijn andere modellen nog steeds wachten op een laagje verf :o
maar ik vond mijn doosje zo leeg geworden XD
ze zitten nog netjes ingepakt, kijken hoe lang ik dat volhoud..

ook heb ik er 5 oude modellen bij :D
- een Fjorden ruin met aalstreep
- een Arabier ruin
- een Pinto ruin
- een Morgan ruin
- en een Trakehner merrie

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:47

Heyhey,

Die 2 paardjes zijn inderdaad breyers volgens mij.
Jammer, ben niet door met de shettepret awards :( Maar ik vind de genomindeerden erg mooi!
Weet iemand nog een leuk kleurtje voor de shetlander merrie en veulen die ik ga laten repainten??

@wanuu WOUW! <3

Ik ga vanmiddag denk ik weer iets nieuws verzinnen om te gaan maken :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:50

Work in progress, moet een haflinger veulentje gaan worden:

Afbeelding
Bij het oogje was ik uitgeschoten, woeps := ff fixen nog :D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:55

haha, lekker zinnig!
wat is het? een haflingerveulen.
wat was het? een haflingervelen
maar wel erg mooi! ze kijkt een beetje creepy, voor zover ze kan kijken zonder oogballen..

cathyenbeau: inderdaad beter afwerken, en veel naar echte zadels kijken en die er bij houden als referentie. ook netter werken wil helpen.
en verder... klopt het dat hij bitloos is?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:51

Hihi :D inderdaad, het klinkt wat gek. Voor de duidelijkheid, het veulen hierboven is een haflinger repaint op het haflinger veulen model, het model stond al maanden in de witte primer en ik heb besloten hem toch maar op te pakken. De kleuren die er nu op zitten zijn dus geen van allen origineel.

Hij is inmiddels ook alweer wat verder af, maar de veranderingen zijn zo klein dat ze op een foto waarschijnlijk niet opvallen dus ik heb de moeite niet genomen om het op de foto te zetten. Zal wel een foto maken als hij af is :D

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:10

Pff .... Denk er alsjeblieft NOOIT aan om te beginnen met Schleich Hyves, ik raad het jullie hierbij alvast keihard af, want het is alleen maar gezeik en geruzie daar, dus blijf er ver weg XD

Nu leuker nieuws!

Ik heb mijn twee tinker repaints bijna af .. Dan ga ik ze vernissen en natuurlijk geven, ik ben zó benieuwd naar hun reactie.. Ik zeg wel als jullie ze niet op een mooie plek zetten dan houd ik ze zelf hoor, haha. Heb er natuurlijk wel moeite in gestoken en ik wil dus wel dat ze een mooi plekje krijgen daar anders mogen ze tussen mijn knolletjes komen pronken hoor :)

Heb ook een repaint bestelling nou eindelijk af! Een bruin paard met grijze peesbeschermers (gemaakt op het getrainde paard van 2012 natuurlijk). Ik ben er best trots op, alleen vind ik de peesbeschermers echt vreselijk lelijk, maar wat klant wil ...

Ik wil graag foto's uploaden maar mijn fotocamera is BOEM leeg, sorry!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:39

Wannuu: ik heb een schleich hyves ding, heb amper vrienden daar en dus ook geen ruzie _O- en een heel erg mooi tuig :oo
Shettepretwards: gave dingen komen ervoor bij, leuke inspiratie bron :D
Telpeva: hoe kom je op het idee om van een Haflinger veulen een Haflinger veulen te maken?

Ik kijk uit naar de nieuwe modellen, maar dat doet altijd jaren bij ons in de buurt |o

dieseliris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:48

dit is een paard die ik op een echt paard heb gerepaint.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:05

Wauw wat goed gelukt dieseliris! Zou alleen dat ene voorhoefje nog een keer schilderen, er zit een beetje witte verf op! Echt mooi gedaan!
Telpeva ben benieuwd!
Ben de laatste tijd zelf niet meer zo heel actief met schleich. Wel besloten om naast de paarden en koeien, vanaf nu alle boerderijdieren te gaan verzamelen. Geld teveel geloof ik :+

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:51

Lang niet meer op dit topic geweest en wat geschreven. Ik ben per vandaag een schleich zaakje begonnen. Ik maak van alles van schleich. Wat ik al in de verkoop het staan zijn neckrope en voederzakken.
Neckrope:
De neckrope zijn stevig gebouwd en in alle kleuren beschikbaar. Ze zijn 0,50 per stuk.
De voederzakken:
Op elke voederzak staat een plaatje van een zak van voer. Het zijn allemaal verschillende. In alle merken voer beschikbaar en in alle maten. Ik heb ze van groot naar klein. Nu 1,- per stuk.

Alles is op aanvraag te bestellen.
Dit is de advertentie met daarin ook de foto's :
http://www.bokt.nl/markt/ad/111325/schl ... voerzakken

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:13

Hey allemaal,

Sinds gisteren weet ik waar naartoe we op vakantie gaan, namelijk naar Kroatië! je weet wel, dat land met dan heldere blauwe water, bergen, mooi weer. En tjha mijn schleich laat ik natuurlijk niet thuis! Hoop dat dat mooie foto's worden *\o/* *\o/*

Ik heb nu trouwens ook geboden op een falabella schleichje, en ik hoop dat ik hem dan mag kopen. En als ik hem heb, ga ik hem repainten, en als hij klaar is ga ik een wedstrijd houden waarbij je hem gratis kan winnen!!!! :D :D

Pfoee op hyves een heel gedoe zeg! niet normaal.... er houd weer eens iemand in zijn hoofd om mn repaints te stelen. Ze heeft allemaal foto's van mij op haar website gezet, en gezecht dat ze die verkocht. Nouja voor 6 euro inclusief verzendkosten krijg je natuurlijk nooit een repaint. Heb haar een mail gestuurd dat ze het moest verwijderen, en als ze dat niet deed... En het heeft gelukkig geholpen ;)
Wil nu wel graag een watermerk kunnen toevoegen in mijn foto's zodat niemand ze meer kan stelen. Heb nu wel een linkje boven in de foto, maarja dat kan je er natuurlijk zo vanaf knippen. Weet iemand waar je zo'n waterbrand ding kan downloaden?

Maargoed, ik ga maar verder met mijn mail bekijken! hoop dat ik die falabella mag kopen :D

lovesally1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:07

kan iemand mij uitleggen hoe je dat kan maken en wat je er bij nodig hebt??? /3 /3 /3 lovesally1

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:02

Hey allemaal!

Ik weet het nu wel zeker ik ga een wedstrijd houden waarbij je een falabella repaint kan winnen!! Ik heb het paardje nog niet gerepaint, maar heb hem al wel in huis, dus ik zal zo snel mogelijk beginnen met repainten ( wel jammer dat ik net ziek ben, maarjah :) )

Het onderwerp

De wedstrijd is zoals meestal een foto wedstrijd. Ik vind het gewoon super om prachtige realistische foto's te kunnen belonen met een prijs, of alleen al om te kunnen bekijken.

Alle soorten foto's mag. Strandfoto's, sneeuwfoto's, alles telt mee. Er mogen alleen geen repaints op de foto, aangezien dit soms erg oneerlijk kan zijn voor degene die niet repaint.

Regels

Dit zijn de regels van de wedstrijd:

* ik ruil niet, tegen de repaint.

* Er word niet gescholden of gediscrimineerd

* De wedstrijd is voor iedereen

* Er mogen minimaal 15 meedoen, en maximaal 80 ( jah dat zijn er veel )

Houd iemand zich niet aan de regels, is de wedstrijd gelijk afgelopen en gaat het niet door.

Over de repaint die te winnen is

Als je wint krijg je een ( 100 % gratis ) repaint opgestuurd! Deze repaint is gemaakt op de falabella hengst. De repaint wordt wit met donkerbruine of zwarte vlekjes. Zodra de repaint af is zet ik hieronder een foto.

over het inschrijven

Zoals ik hierboven al heb aangegeven mogen er minimaal 15 meedoen en maximaal 80. Maar zover zal het vast niet komen

Ik zou het fijn vinden als je je zou willen aanmelden via hyves, want dan heb ik alles een beetje bij elkaar. dit is mijn hyves www.schleich-varia.hyves.nl
Heb je geen hyves dan vind ik een pb'tje ook goed.
Graag invullen:

( echte ) naam:

( echte ) achternaam:

Waarom je graag mee wilt doen:

De foto waarmee je wilt winnen ( dit mag er maar een zijn )

Groetjes Daf3 :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:05

Ik wil wel meedoen daf heb alleen geen hyves en ga over 2 weken een week op vakantie en wil dan daar foto's maken dus wanner moet hij ingeleverd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:02

Leuk weer een wedstrijd! Er is geen thema ofzoiets?

Pff, vandaag 15 km heen en 15 terug gefietst. Maar voor een goed doel!
Had namelijk zin in nieuwe paardjes haha.
Heb heel lang staan twijfelen, ze waren allemaal zo mooi.
Gelijk de shire merrie gepakt, die wou ik heel graag hebben. Wou de hengst ook kopen maar die hadden ze niet :(
Dus het is de shire merrie geworden, de lippizaner merrie, de appaloosa hengst en de haflinger merrie.
Ben binnenkort jarig, dan vraag ik de rest van de paarden en van mn verjaardagsgeld ga ik wat boerderijdieren kopen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:47

Ik heb een nieuwe nieuwe schleich! De appaloosa hengst want ik ben dol op appaloosa's :D De shire's en nog wat anderen hadden ze er niet. Ik vind sommige wel errug klein uitvallen als ik het zeggen mag.
Daf3: ik ga meedoen met mijn nieuwe schleich. Er is dus geen Thema? En is 15 niet heel erg veel?
Dieseliris: mooi hoor! Alleen dekt het wit wel goed? En misschien kan je de volgende keer meer kleur overgangen maken? Zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar dit valt me op.
Sennag: je neckrope's vind ik niet zo bijzonder, maar je voerzakken zijn heel leuk.
Telpeva: hoe staat het nu met het veulen?

Zo hè wat een getyp op een iPad.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:04

zo vandaag mezelf toch nog voor iets met schleich weten te zetten,
had heel de dag nergens zin in,
uiteindelijk een martingaal gemaakt
Afbeelding
het hoofdstel is al wat ouder, daar was mijn leer nog dik en zijn de bakstukken nog niet verstelbaar
het gaat dus om de martingaal, voor zover het zichtbaar is,
ik zal nog wel een keer een losse foto maken..

hoofdstel en martingaal zijn nagemaakt van real tuig,
die dus moeten komen op een repaint van een real paard,
alleen met repainten zit ik nog steeds vast..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:11

Een hele verbetering PBL, ziet er echt een stuk mooier uit zo met dat dunne leer! Enne... you can do it, you can do it! Zou het helpen als je gewoon begint met een model, dat je vanzelf gemotiveerd raakt terwijl je bezig bent? Bij mij wil dat soms werken :o

Ik kan momenteel even niet schilderen, kan dus ook niet verder met het veulen. Ik heb namelijk weer eens wat uitgespookt met mijn airbrush en om een lang verhaal maar kort te maken, ik laat hem maandag nakijken en repareren :') zal even kijken of ik het veulentje nu goed op de foto krijg, hij is wel ietsje verder af maar nog steeds niet helemaal. Zal zo deze post wel even wijzigen en de foto erin zetten :)

Edit:
Voila

Afbeelding

Afbeelding

Voorkant:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 43e933.jpg
Voor rechts:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... c33efe.jpg

Hij wordt nog een tint lichter (voornamelijk het kopje en de benen), en krijgt een grijs met roze snuitje.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:39

dankje
ik ben met meerdere modellen tegelijk bezig,
dus moet er gewoon weer 1 oppakken,
alleen op de een of andere manier krijgt het tuig maken nog steeds de overhand,
ik heb voor een aantal van mijn repaints die nog niet af zijn ook al halsters en dekens liggen

en voor de nieuwe collectie heb ik ook al deken ideetjes,
alleen heb de paarden nog niet,
en dat moet voorlopig maar zo blijven,
want dan kan ik mss weer repainten

je veulen lijkt alweer op een haflingertje ;)