Bah computer kapot! Geen internet! (zit nu in de bieb! )
Goed dat was dus het schlechte nieuws. Het goede nieuws is dat ik een midweek op vakantie naar duitsland ga, dus ga goedkoop schleich halen! Lol! Moet nog even iets van tien pagina's bijlezen want heb dus een heleboel gemist. :-(
Ik ga even foto's maken, hij is nog niet af gekleid (manen worden opnieuw gedaan, nek krijgt nog eeen dun laagje, meer zo dun gemaakt dat je de krasjes kan dichtkleien XD) Er moet nog veel aan gedaan worden, maar ik ga proberen ze te maken en op pc te zetten
ik weet niet hoe ik ze erop zet, en ook niet fo ze goed zijn gelukt. XD
Ik ga het dalijk ef aanme vader vragen. Vandaag bij gym (ik zit in groep 8, voor wie het wil weten) heeft een meisje haar arm gebroken toen ze van ongeveer een 2 meter hoog iets sprong. Bah, zag er eng it
mijn repaint is nu nog met de pastel fase bezig is goed kwaliteit
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 04-11-11 21:52
Ik weet niet of het de bedoeling is of ik dit nu wel of niet hier neerzet, maar mijn zadeltje is zo goed als af. Het was de bedoeling dat deze op Schleich grootte had moeten worden, en ik had ook de Percheron hengst als basis gebruikt maar al snel bleek het zadel te groot te worden, dus ik heb halverwege het knutselen de maten maar aangepast naar Breyer Classic. Paardje hieronder is dan ook ene Breyer Classic paard. Ik vond het erg leuk om een zadel te maken en ik heb ook leer gekocht om meerdere zadels te kunnen maken, in verschillende kleuren en diktes dus misschien dat ik er wel meer ga maken als mijn huidige opdrachten af zijn.
Kritiek en tips zijn zeer welkom, ik ben een leek op western gebied en als ik er al naar kijk zie ik dingen die niet kloppen, maar ik zie niet goed wat.
Stephaniexh
Geplaatst: 04-11-11 22:21
Wow Telpeva supermooi!!! Mag ik 1 ding vragen, hoe maak je die zadelboom? Ik heb geen kritiek op dat prachtige zadel
Stephanie: De zadelboom in de mijne is van klei, heb hem zelf in elkaar geprutst
Marloesnatje: lang verhaal gewoon eerst al de spulletjes ervoor verzamelen, en dan gaan met die banaan! kleien knippen plakken snijden buigen lijmen persen etc. Deze is van nepleer, geknipt uit een oude etui. Het ijzerwerk heb ik zelf op maat en in vorm gedingest met tangetjes en dergelijke. Patronen en werkbeschrijving heb ik van Rio Rondo.
Haha, waar je een zadel wel niet allemaal van kan maken ! Super gedaan, Telpeva! Heb je dat ding voor de zadelboom, dat soort handvat ook van klei gemaakt?