superwoman schreef:spoekie schreef:Ik heb wel op paarden gereden, dus het is geen kwestie van wennen. Maar op een manier vind ik het gewoon niet fijn rijden, ik kan het niet uitleggen. Maar dat gevoel krijg ik ook als ik rijd op een pony waar het niet mee klikt. Dat loopt gewoon niet fijn, geef mij maar een leuke pony!
Maar wou je wel op paarden rijden dan?
Ik wou graag wedstrijden gaan rijden met een goed dressuurpaard.
Dat was wennen!
Niet te vergelijken met het rijden op een pony.
Je ziet regelmatig als iemand uit de pony-dressuur naar de paarden-dressuur gaat (met een nieuw paard dus)
Dat het erg tegenvalt. Men koopt een goed dressuurpaard en denkt zó verder te kunnen rijden waar ze met de pony gebleven waren. Met de pony waren ze Z en met het paard komen er problemen in de basis (thuis al)
Als je iets graag wilt,wat anders is dan normaal, dan kun je daar best aan wennen.
Je moet alleen wel willen!
Maar kijk daar komt het al... Ik wil ook absoluut geen wedstrijden rijden. Dus daarvoor hoef ik al niet over naar een paard. Ik wil gewoon echt rijden voor het plezier en aangezien het dan niet zoveel uitmaakt of je wat te groot bent, is dat dus geen factor die voor mij meespeelt.
Daarnaast was het niet zozeer dat ik problemen had met het paard zelf, want dat ging opzich prima, maar het is meer dat ik rijden op een paard gewoon echt minder leuk vind. Ik heb gewoon liever een pony, die liggen mij meer qua karakter en ik voel me fijner bij een pony, die liggen mij gewoon meer.

Het beestje is voor mij gewoon perfect en ik zou geen andere pony/paard willen