[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spoekie

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:40

superwoman schreef:
spoekie schreef:
Ik heb wel op paarden gereden, dus het is geen kwestie van wennen. Maar op een manier vind ik het gewoon niet fijn rijden, ik kan het niet uitleggen. Maar dat gevoel krijg ik ook als ik rijd op een pony waar het niet mee klikt. Dat loopt gewoon niet fijn, geef mij maar een leuke pony!

Maar wou je wel op paarden rijden dan?

Ik wou graag wedstrijden gaan rijden met een goed dressuurpaard.
Dat was wennen!

Niet te vergelijken met het rijden op een pony.
Je ziet regelmatig als iemand uit de pony-dressuur naar de paarden-dressuur gaat (met een nieuw paard dus)
Dat het erg tegenvalt. Men koopt een goed dressuurpaard en denkt zó verder te kunnen rijden waar ze met de pony gebleven waren. Met de pony waren ze Z en met het paard komen er problemen in de basis (thuis al)

Als je iets graag wilt,wat anders is dan normaal, dan kun je daar best aan wennen.
Je moet alleen wel willen!

Maar kijk daar komt het al... Ik wil ook absoluut geen wedstrijden rijden. Dus daarvoor hoef ik al niet over naar een paard. Ik wil gewoon echt rijden voor het plezier en aangezien het dan niet zoveel uitmaakt of je wat te groot bent, is dat dus geen factor die voor mij meespeelt.
Daarnaast was het niet zozeer dat ik problemen had met het paard zelf, want dat ging opzich prima, maar het is meer dat ik rijden op een paard gewoon echt minder leuk vind. Ik heb gewoon liever een pony, die liggen mij meer qua karakter en ik voel me fijner bij een pony, die liggen mij gewoon meer.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:40

lotje: wil nog prima hoor
myrtheJ: wil prima, je bent zeker niet te zwaar
sylviel: moet kunnen toch?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:40

@ spoekie, inderdaad. je moet de keuze maken die het beste bij jou past. mooi voorbeeld: mijn zusje heeft haar verzorghaf gekocht, ze kon er geen afscheid van nemen. ze past er prima op, hoewel ze voor het plaatje misschien heel iets te lang is. de haf is ook nog eens 100 kilo te zwaar, en er schort eea aan haar opvoeding. niet de ideale pony zou je zeggen, maar mijn zusje is gek met het paardje en andersom ook, dus vind ik dat voor hen absoluut de beste keuze. mijn zusje is ook rond de 1,70 lang, de haf is 1,44 ofzo. maar dat kan dus nog erg goed, hoewel ze momenteel door het overgewicht niet echt intensief kan rijden, maar dat doet niet ter zake. ik denk dat er ook voor jou een leuk ponypaard te vinden is, die gewoon in het geheel mooi bij je past.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:49

merrieveulen schreef:
@ spoekie, inderdaad. je moet de keuze maken die het beste bij jou past. mooi voorbeeld: mijn zusje heeft haar verzorghaf gekocht, ze kon er geen afscheid van nemen. ze past er prima op, hoewel ze voor het plaatje misschien heel iets te lang is. de haf is ook nog eens 100 kilo te zwaar, en er schort eea aan haar opvoeding. niet de ideale pony zou je zeggen, maar mijn zusje is gek met het paardje en andersom ook, dus vind ik dat voor hen absoluut de beste keuze. mijn zusje is ook rond de 1,70 lang, de haf is 1,44 ofzo. maar dat kan dus nog erg goed, hoewel ze momenteel door het overgewicht niet echt intensief kan rijden, maar dat doet niet ter zake. ik denk dat er ook voor jou een leuk ponypaard te vinden is, die gewoon in het geheel mooi bij je past.

Sterker nog: ik heb drie weken geleden een Fjord gekocht van dezelfde hoogte ongeveer als jouw zusjes haflinger Knipoog Het beestje is voor mij gewoon perfect en ik zou geen andere pony/paard willen Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:14

Ik heb ook een voorkeur voor pony's maar ik ben 1,81m (snik). Gelukkig is een van mijn paardjes een IJslander!! (een grote)

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:56

wat vinden jullie hiervan ik ben 1.51 en dit paard is 1.63
persoonlijk vind ik me hier te klein voor!
Afbeelding
en ja me voet steekt heel raar naar beneneden, maar als je dat even recht denkt (dan zit het iets hoger) dan is het wat beter

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:06

Ik vind dat wel kunnen hoor!
Mooier dan op Rowin iig, want op Rowin vind ik je vrij groot. Je beugels zitten daar bijna op springhoogte. Knipoog

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:27

nee dat is niet zo! ik zou ze geen gaatje langer kunnen doen want dan kan ik mijn voeten er niet meer inzetten..

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:32

dat lijkt alleen maar zo omdat hij best stevig is, je hebt hetzelfde effect met shetjes bijvoorbeeld, je benen gaan dan sowieso meer in de 'springstand' staan omdat de buik dus ronder is
het was net niet banketstaaf bedoelt maar zo leek het wel vandaar dat ik het nou even probeer uit teleggen Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:01

suus1991 schreef:
dat lijkt alleen maar zo omdat hij best stevig is, je hebt hetzelfde effect met shetjes bijvoorbeeld, je benen gaan dan sowieso meer in de 'springstand' staan omdat de buik dus ronder is
het was net niet banketstaaf bedoelt maar zo leek het wel vandaar dat ik het nou even probeer uit teleggen Knipoog

Maar waarom zitten dan niet alle mensen met een zware haf of fjord zo?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:43

precies, zoals ik al zei is de haf van mijn zusje superdik. mijn zusje rijdt er daarom heel voorzichtig mee, maar dat terzijde. deze haf is de breedste die ik ooit gezien heb, en mijn zusje heef haar beugels gewoon op dressuurmaat, ondanks dat ze zelf naar verhouding wel vrij lang is.
ik vond jou zeker niet te klein voor het paard op de foto, je moet alleen wel an je algehele houding werken. zéker als je met S&T rijdt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 22:02

Ja, dat is dus een post van mij hierboven. mijn zusje stond nog ingelogd, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:41

Haha,, ik dacht al dat jij een haf had.... ingewikkeld af en toe... maar 't is weer duidelijk...

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:57

eilleen333 schreef:
precies, zoals ik al zei is de haf van mijn zusje superdik. mijn zusje rijdt er daarom heel voorzichtig mee, maar dat terzijde. deze haf is de breedste die ik ooit gezien heb, en mijn zusje heef haar beugels gewoon op dressuurmaat, ondanks dat ze zelf naar verhouding wel vrij lang is.
ik vond jou zeker niet te klein voor het paard op de foto, je moet alleen wel an je algehele houding werken. zéker als je met S&T rijdt.

heey ik ging alleen even uitstappen Knipoog ik had hiervoor foto's gemaakt van de vrouw die erop had gereden

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:59

superwoman schreef:
suus1991 schreef:

Maar waarom zitten dan niet alle mensen met een zware haf of fjord zo?

ik verzorg deze alleen maar en ik vind mezelf er niet TE groot voor, als ik een eigen paard zou kopen zie ik mezelf ook het liefste op een van 1.40/ 1.45 max. 1.50

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:01

Suus leuke foto, op een paard sta je er veel beter op dan op Rowin.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:04

ik vind het zelf nogal raar staan Knipoog maar dat is omdat ik er zelf anders naar kijk denk ik

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:07

Ik vind het helemaal niet raar staan, juist veel en veeeeeeeeel mooier! Haha!

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:30

ik ga even me mening een beetje bijslijpen Tong uitsteken
ik heb gisteren in de manegeles op een dunne pony van +/- 1.53 gereden en daar paste ik erg goed op! het was wel even wennen want het was veel hoger dan ik gewent ben, maar het rijdt wel lekker!
ik ga niet stoppen met rowin hoor Knipoog

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 14:11

suus1991: het past prima alleen moet je der dan wel zelf zo op gaan zitten dat je ook denkt dat het past. Ikzelf ben rond de 1,60 en stap ook wel eens op paarden van bij de 1,80 het ligt eraan hoe je der zelf tegenover staat. Maar te klein voor een paard kan bijna niet. Alleen als je benen niet onmder het zadel uitkomen maar dat kan je oplossen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:43

Klopt, ik ben 1,60. Ik zie mezellf nog geen Belg berijden, maar afgezien daarvan heb ik de keuze van D-pony tot paard van 1,80. Ideaal hoor, ben bijna nergens te groot of te zwaar voor (afgezien van A- B- en C- pony's dan)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:51

* heeft je profiel bezocht en vind dat je mooier zit op een paard dan op Rowin. Op Rowin lijkt het allemaal wat krapjes.

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:32

heey
ik heb gisteren nog even gekeken naar me beugels, maar die kunnen op dit moment echt niet langer!
op de meeste foto's in me profiel zitten ze wel korter dan nu, behalve op 1 foto volgens mij
als ik ze dus langer wil doen, kan ik niet meer lichtrijden

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:34

Afbeelding
op deze zit die volgens mij op zijn langst,
maar ik ga over een tijdje wel even goede foto's maken, nu zit het zadel ook gewoon goed op zijn plek namelijk!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:45

ik vind je er niet te groot op en het ziet er ook nog mooi uit je benen hangen niet heel laag en als je zegt dat dit de laatste gaatje is past het nog wel