Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rody01 schreef:Waarom niet? Ligt er aan hoe de shet gebouwd is. 1 m is 50 kilo. Per cm 1 kilo er bij. Dat wordt dus tot 60 kilo.
Als de shet NORMAAL gebouwd ik kun je er qua gewicht wel op. Maar voor de lengte moet je zelf maar even kijken. Je moet natuurlijk geen hefboomeffect krijgen.
dan krijgt een shet veel te snel rugklachten. Een shet is ook maar een pony/paard

dat is absoluut niet waar, geen enkel paard of pony kan 20% houden. Zelden in sommige gevallen kan een paard 15/16% houden. Maar geen 20%. Dan vind ik het dierenbeul.

een goede vriend van me is dierenarts.

Purky schreef:Stephanie hier op bokt heeft ook een Shet van 1.10 en die is 1.58 en ik gok even zwaar als mij.. En ik vind haar er nog wel mooi opzitten hoor.. Verschilt die 3 cm dan zoveel?
Lucky is trouwens nog steviger gebouwd ook volgensmij..

Friso_lover schreef:Ligt er ook aan hoe die shet gebouwd is![]()
Als die zonder bespiering alsnog best wel breed is. Dan zou dat misschien ook nog wel kunnen. Maar shetten zijn de laatste tijd niet meer zo breed zonder bespiering. Daarom vind ik 50 kilo voor een shet (van deze tijd dus) ook teveel.
Ik weet niet hoe zwaar Stephanie is??