Mijn Bonte spaanse droompaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Re: Mijn Bonte spaanse droompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:34

Wauuww ! Bloos!, wat een prachtbeest ! Lovers

Echt super om zo een paard te krijgen, succes met je droompaard ! *LOL*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:06

Leuk beestje!
Gefeliciteerd en geniet van hem!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:08

Mooi paardje hoor!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:14

Wat een práchtig paardje, en wat er ook in zit qua rassen: Het gaat om het paard, en of het klikt, verder maakt het nietuit wat erin zit. Maar dat zei je zelf ook al. Lachen
Écht heel erg veel plezier met hem, maar dat zal wel lukken, met zo'n prachtbeest! Lovers

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 10:11

Dank jullie voor je leuke reactie's ik was op vakantie dus heb even niet gereageert.
MORGEN KOMT DIE!!! Haha! Haha!
Ik heb m van iemand uit ridderkerk.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:20

Veel geluk ermee , wat het ook moge zijn....... het is iig een mooi paard !
ben benieuwd naar de foto's en hoe het verder gaat met jullie tweetjes
SUCCES OK dan!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:26

wow mooi beest zeg. Ik heb nog een bonte anda gezien op MP een half jaartje geleden ozfo. Maar die was zo goedkoop dat ik zoeist had van 'daar moet wel wat mis mee zijn'.
Dit is wel een superlekkerding zeg! Hoe groot is ie?

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 15:16

HIJ IS ER!!
hij was wat druk maar hij staat nu lekker rustig in stal.
alles is goe gegaan van de reis tot ons.
ik ga er vanavond weer heen.
het was heel lief toen die in de trailer stond riep ik m en hij hinnekte echt zo lief, en als je aankomt hinnekt die.
foto's komen snel!

hij is rond de 158

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:43

hij is spaans bekeerd staat in je profiel? das niet zo best..

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:20

Wat een ongelooflijk mooi paard zeg Bloos! Veel plezier met hem, je hebt echt geluk met zo'n mooi beesje.

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:22

ben vriendin van mandy
hij is spaans beleerd.. maar word nu engels gereden
en hij pakt het heel goed op Ja
je ziet het bijna niet.. net of het gewoon een paardje is dat net ingereden word Haha!
man gefeliciteerd! eindelijk is hij er.. ik kom binnekort zeker wel kijken!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:37

oke dat is mooi. Maar toch komt het vaak voor dat ze iets over houden van hun spaanse verleden. Ze ridjen daar de paarden erg grof in. Soms zelfs met ijseren neusriemen met kartels erin. De meeste paarden die zij weg doen naar het buitenland doen ze weg omdat ze een steekje los hebben in hun hoofd of omdat het een kruising is.
bij jou ga ik uit van het laatste. Veel succes en les nemen van een instructrice met ervaring met spaanse paarden is aan te raden! veel plezier Lachen

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:28

Ìdd wat dlientjuh zei beleerd.
ja dat kan wel over z'n spaanse verleden,maarja ik zie wel, ik weet hoe die is enzo dus komt goed!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:37

Leuk dat je paardje er nu is, ik ben benieuwd naar de eerste rijfoto's Haha!

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:57

Leuk paard!! Ik heb sinds kort een andalusier en die is ook spaans beleerd. Heb een oproep op marktplaats gedaan en heb iemand bij mij uit de buurt gevonden die mij erbij helpt. Dus als je er niet uit komt zijn er altijd mensen die je erbij kunnen helpen. Veel plezier met hem Knipoog

Foto's van mij Andalusier viewtopic.php?f=53&t=828462&hilit=

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:53

Mandiiee
Laat je niks wijsmaken over allerlei trauma's uit Spanje er word zo overdreven hier op bokt Boos!
Natuurlijk zijn er slechte handelaren en fokkers maar die komen niet alleen uit Spanje
Zo krijgen de ''andalusiers'' hier alleen maar een slechte naam en denken velen dat ze iets mankeren of niet goed in hun hoofd zijn ONZINen wat spaans inrijden betreft, ze worden daar meestal gewoon dressuurmatig gereden en iid met een seretta maar daar is niks mis mee zolang er net als met een bit maar zorgvuldig mee omgesprongen word.
Laat degene die hier zo hard roepen eens om zich heen kijken hoeveel paarden er hier in Nederland worden mishandeld doordat ze in de mond gerukt worden , met de zweep krijgen , sporen in hun ribben of dagen op stal staan te wachten, die staan hier toch ook niet bekend als mishandelde paarden met een trauma ?

Blueberry maak niet zo'n drama en laat je eens GOED informeren over wat een PRE of andalusier is , en wat het spaans opgeleide paard inhoudt want volgens mij roep je maar wat

Mandiieee
Veel plezier met je mooie paard en ik hoop dat je er net zoveel plezier mee hebt als ik

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:58

wat super voor je ! Haha! erg veel plezier van je paardje en ik ga gauw in je andere topic kijken Knipoog
rommeke

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:08

ik roep zeker niet maar wat. ik heb zelf meerdere andalusiers gereden en ken ook een aantal mensen met andalusiers. Ook paarden die met een seretta zijn bereden, die was er goed vanaf gekomen hoewel hij voor de rest van zijn leven getekend is met de littekens op zijn hoofd heeft hij er verder geestelijk niets aan over gehouden! Ik ken zat mensen die een andalusier hebben of hebben gehad die ene steekje los had. Ik ben zelf ene tijd lang opzoek geweest naar een andalusier en ben em rot egschrokken wat ik allemaal ben tegen gekomen! paarden met pure angst voor mensen, zeer dominante paarden. Maar uiteraard ook regelmatig een leuke andalusier die neits mankeerde! Maargoed, die zijn dan algauw erg duur! Ik ben zelf uiteindelijk uitgekomen op een crusado veulen uit Nederland. zo weet ik 100% zeker dat hij niet fout behandeld is en dat hij geen gedragsstoornissen zal kunnen gaan vertonen afkomstig van slechte spaanse behandelingen. Ik heb ook in spanje anadlusiers gereden en dat was ook niet best.. Waarschijnlijk ben ik daar gewoon bij het verkeerde adres geweest. tuurlijk zullen er zat fokkers zijn die wel goede paarden afleveren en die wel met respect en op vriendelijke wijze beleren en inrijden. Maar het is gewoon een feit dat er ook vaak zat 'troep'tussen zit, wat heel spijtig is. En uiteraard komt dat op heel de wereld voor, ook in NL. Ben ik even blij dat ik daar mooi niet aan mee doe Lachen

Ericc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:24

Heey

Volgens mij ken ik dat paardje.
Stond hij niet bij Buizer op de Hoofdweg?
Vond het zelf ook echt een heel leuk paard in het begin een beetje schrikachtig maar daarna kon hij echt aanhankelijk doen.
Toen hij net op stal stond was hij ook nog een beetje verkouden door de reis maar daar is hij nu zeker wel overheen?
Het is echt een geweldig paard heel veel succes ermee! Haha!

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:34

De meeste ''troep'' word verkocht aan mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten !
Omdat er die hier zoveel zijn komen de slechte paarden naar Nederland, DAAROM !
tja want wie wil er nu geen ''andalusier'' ,lijkt zo stoer ,he ?Ik kan hier echt boos om worden ,omdat de PRE hierdoor een slechte naam heeft gekregen.
Velen weten niet eens wat een PRE is , alleen als je andalusier zegt gaat er een lichtje op en krijg je te horen oh, dat zijn die witte circuspaarden ,die kennen kunstjes he ?
De echte kenner weet dat als je jezelf en het paard respecteert hem een PRE noemt en dat is niet te vergelijken met de andalusiers( of alles wat ervoor moet doorgaan ) waarover het op bokt gaat. Als je een PRE wilt met een fatsoenlijke papieren en bloedlijnen betaal je minstens € 6000,- voor een groen paard.

Blueberry Ik ben blij dat jij hier niet aan mee doet en een paard hebt gekocht naar jou budget daar is niks mis mee Knipoog ik kan het alleen maar toejuichen als je een paard koopt wat naar je zin is en goed in elkaar zit

Maar daarom loopt er hier in Nederland zoveel ''troep '' rond en zitten er hier op bokt zoveel te janken over hun paard met trauma maar ze hebben ZELF de keus gemaakt om het dier te kopen in slechte omstandigheden en zijn slecht voorgelicht over hoe het wel zou moeten zijn.

Ik wil deze vooroordelen daarom graag de wereld uithelpen en laten zien dat de PRE geen circuspaard is of een met trauma's maar een heel edel dier met een hart en karakter van goud .

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:37

Je hebt dit paard toch bij Erika vandaan in ridderkerk? Ik heb daar ook mijn pony vandaan, hij komt in december bij ons staan en tot nu mag ik hem daar gewoon doen. Ginger heb ik genomen, stond er toen ook al bij. Leuk hoor, dat je deze hebt genomen. Hij probeerde mij nog te bijten hahaha. Succes verder!

Edit: Je hebt hem dus wel daar vandaan haha, leuk hoor! Toen ik daar kwam was ik gelijk helemaal welkom, en werd stiekem ook al een beetje verliefd op special paint. Heb je hem trouwens zo gelaten of heeft hij nu een andere naam?

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 14:11

hij komt idd bij erica vandaan!
hij heet nu sueño (soe-we-no).

over die spaanse problemen, ik heb me erin verdiept en wat je vertelt was ik ook al achter, ik weet wat ik me op me hals haal.
wel bedankt voor de info.
hoe het dan ook zit volgens jullie, vraag ik jullie hier toch liever niet over te discuseren hier, daar is een apart forum voor.
dankje

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:14

mandiiee schreef:

over die spaanse problemen, ik heb me erin verdiept en wat je vertelt was ik ook al achter, ik weet wat ik me op me hals haal.
hoe het dan ook zit volgens jullie, vraag ik jullie hier toch liever niet over te discuseren hier, daar is een apart forum voor.
dankje

Dat is ook een leuke naam hoor, staat wel bij hem haha. En wat de problemen betreffen, ik heb hem meegemaakt en hij is helemaal niet zo erg als soms beschreven wordt hier. Gewoon een fijn en mak paard, die door de verkoper ook eerst is gereden voordat dit meisje hem heeft gekocht. Toen ik daar kwam vertelde de vrouw nog dat ze zich best wat ongerust maakte omdat het een nog jong paard is, maar dat, toen ze erop ging zitten, ze het perfect vond gaan. TS kon het paard hartstikke goed aan en ik durf te wedden dat dit helemaal goed gaat komen!

Tess_Macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:35

Jaja..Ik heb um zien staan op marktplaats... Dat was geen koopje hoor!
Heel veel plezier met deze mooierd!

Dikke Kus Tessa&Macho

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:14

LadyElmira schreef:
mandiiee schreef:

dankje

Dat is ook een leuke naam hoor, staat wel bij hem haha. En wat de problemen betreffen, ik heb hem meegemaakt en hij is helemaal niet zo erg als soms beschreven wordt hier. Gewoon een fijn en mak paard, die door de verkoper ook eerst is gereden voordat dit meisje hem heeft gekocht. Toen ik daar kwam vertelde de vrouw nog dat ze zich best wat ongerust maakte omdat het een nog jong paard is, maar dat, toen ze erop ging zitten, ze het perfect vond gaan. TS kon het paard hartstikke goed aan en ik durf te wedden dat dit helemaal goed gaat komen!

Maar dit was ook helemaal niet naar het paard en de Ts bedoeld hoor! Het is gewoon een vaak voorkomend iets en het leek me voor de TS wel nuttig om te weten Lachen