Rare verhalen Deurne?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:42

er is geen nut van deurne! weet niet meer wie het vroeg maar als je goed kan rijden kom je er idd ook zonder deurne en voor een eigen zaak heb je deurne ook niet nodig!!!
ben het deels wel met veronique eens! als je in deurne komt maken ze geen topruiter van je! je hebt het in je of je hebt het niet... verder hebben paarden daar echt wel wat te lijden daar! weet zeker dat paarden het in een gewone pensionstalling beter hebben alleen als je al denkt aan weidegang Knipoog ik heb daar ook op school gezeten en vond het 3 keer niks!
je kan beter dat schoolgeld van deurne besteden aan goede privelessen en dan weet ik zeker dat je daar meer van leert als de lesjes van deurne!
ik kwam in deurne met 1 doel en dat was diploma's halen om ooit een eigen manege te hebben en wat wil nou? in feite heb je om te "eigenaren" maar 1 diploma nodig Pling en dat is bhv -> te behalen in een cursus van 2 dagen Clown verder is het handig om je sociale hygiene te halen ivm het horecagedeelte maar dat kan je ook met 1 dag halen! nou pak er nog een orun-cursus bij en je hebt het hele plaatje! en hoe lang ben je er mee bezig? een stuk korter als in deurne en je hebt nog een hoop geld over wat je hard nodig hebt in de paarden Knipoog

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:44

Ieder zijn eigen mening of niet dan

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:56

Ja, dat dacht ik dus ook Rianneke.

Het lijkt me een leuke opleiding hoor, zeker paard&sport (is daar ook een HBO-opleiding van?), maar het nut kan ik er maar niet van ontdekken..

Ach, ik heb nog 3 jaar om erover na te denken. Lachen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:57

Jemig wat een zooitje weer in dit topic. De meningen zullen altijd verdeeld zijn en blijven over Deurne. Ik heb mn eerste jaar nu afgerond en begin over 2½ week aan mn 2e leerjaar. Heb het er super naar mn zin, heb het eerste leerjaar ontzettend veel geleerd, en tuurlijk is het zwaar je zult mij absoluut niet horen dat deurne niet zwaar is. Iedere dag om 6 uur je bed uit om op tijd op stal te zijn. En op stage al helemaal je de hele dag uit je naad werken, weer op tidj naar bed volgende dag weer hard aan het werk.
ALs je op stage niet aan het werk bent wordt dat echt wel tegen je gezegd hoor op stage. Dus die verhalen van dit topic over dat Deurne mensen te lui zijn om te werken kan ik niet helemaal plaatsen.
De meeste mensen [mag ik toch hopen] zitten op Deurne om het vak te leren. En als je dit vak wilt leren zou je er hard voor moeten werken en moeten knokken.
Maarja ik word echt ontzettend gek van al die meningen hier. En vaak zijn het ook nog de mensen die er alles vanaf denken te weten terwijl ze er niet eens op school zitten, hebben gezeten of helemaal nooit daar op school zijn geweest bij een Open Dag oid.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:58

*amen*

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:29

Margon schreef:
ALs je op stage niet aan het werk bent wordt dat echt wel tegen je gezegd hoor op stage. Dus die verhalen van dit topic over dat Deurne mensen te lui zijn om te werken kan ik niet helemaal plaatsen.
De meeste mensen [mag ik toch hopen] zitten op Deurne om het vak te leren. En als je dit vak wilt leren zou je er hard voor moeten werken en moeten knokken.

hier ben ik het niet helemaal mee eens... niet iedereen heeft de instelling om hard te werken en het vak te leren! sommige deurne-k*tjes denken namelijk dat alles vanzelf naar hun toe komt en dat hun alleen het leuke werk hoeven te doen...

maar margon wel leuk om te horen dat jij je 100 % voor de opleiding geeft! maar zoals ik ook al hiervoor zei zonder opleiding kom je er ook als je maar echt wilt...

Myukii schreef:
Het lijkt me een leuke opleiding hoor, zeker paard&sport (is daar ook een HBO-opleiding van?), maar het nut kan ik er maar niet van ontdekken..

Ach, ik heb nog 3 jaar om erover na te denken.

het nut van paard en sport is volgens mij een leuke opleiding waarmee je verder buiten de paarden eigenlijk weinig mee kan en een deurne diploma geeft je ook niet de zekerheid van een baan in de paarden... heel zwart wit misschien maar het is gewoon zo...
of er een echte hbo opleiding van paard en sport is weet ik eigenlijk niet... toen ik daar op school zat waren ze net bezig met het mbo-hbo-traject maar dat lijkt mij zonde van je vwo diploma Bloos

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:52

Ik heb eerlijk gezegt geen tot weinig verstand van Deurne. Wel zou ik begrijpen dat ze toch ook je paard keuren voordat je ermee in opleiding mag. Je steekt een hoop geld in je paard en jou en als je dan gehindert word door (het gebrek aan) de capaciteiten van je paard heeft niemand daar wat aan. Ook jouw studie-genoten niet. Heb je wel eens iemand in je gewone manegeles gehad die iets slechter is dan de rest?

Bij westernpaarden vind ik het raar dat zij aan dezelfde stokmaat-eisen moeten voldoen als de dressuur paarden aangezien bij westernpaarden wendbaarheid en andere zaken belangrijk worden geacht.

@ Chocotof, ik wil niet onvriendelijk tegen je zijn maar ik kan best begrijpen dat ze denken dat je meer succes zal hebben op een groter paard. Ik wil niet zeggen dat je te groot bent voor je pony maar ik denk dat als je echt de sport in wilt dat het voor het plaatje mooier is om een maatje groter te hebben. Wel heb ik in je profiel gezien dat je je beestje wel mooi aan het lopen hebt, dat is belangrijker dan de maat.

Dit is niet gemeen bedoeld hoor, begrijp mij niet verkeerd, maar als je echt ambitie hebt zal je toch eisen moeten stellen. Een C-pony is toch erg klein.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 17:52

tuurlijk deurne is streng, maar het is toch ook terecht dat je zelf goed moet zijn en je paard

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:36

Even ge-quote uit 1 van de vele deurne topics hier op bokt:

Margon schreef:
flowerxxx schreef:
Bedenk dat je voor de opleiding op niveau 3 of 4 veel meer niveau nodig hebt. Met alleen basis kom je in aanmerking voor niveau 1 of 2 opleiding en daar kan je weinig mee. Hou ook rekening met de extreem hoge kosten voor deurne. Per jaar ben je vanaf de 5000 euro kwijt! Doe dat bedrag x 4 jaar die je kwijt bent voor de opleiding. En dat kan nog oplopen. Verder moet je bij de voltijdopleidingen intern en bij de meeste paardenopleidingen heb je een eigen paard nodig (die aan bepaalde eisen moet voldoen) anders moet je verplicht een schoolpaard huren.

Deurne is alleen handig als jij 1, heel veel talent hebt en dus voor anderen kunt gaan rijden of 2 mogelijkheden achter de hand hebt. Dat zijn dus rijke ouders, ouders/familie met een paardenbedrijf of veel grond. Heb jij deze mogelijkheden niet? dan kom je niet verder dan manege medewerker, groom en lesgeven.

Wees realistisch en zoek een baan waar je een normaal salaris mee kunt verdienen! Dan kan je je eigen paard goed onderhouden en normaal leven. Dit is met de onderbetaalde, zware banen in de paarden niet te doen. Je kunt ook een ORUN cursus volgen. Kan gewoon naast een echte studie en je wordt dan instructeur zelfde als de mensen op deurne doen. Van alleen maar lesgeven kan niemand leven.

Werkelijk... ik ga me proberen in te houden Lips are sealed

Ik zie ALTIJD in ieder Deurne topic een ontzettend negatieve reactie over deze school.
Ik zit er zelf Lachen

Het klopt inderdaad dat de opleiding 5000 euro per jaar kost. Is een hoop geld maar als je kijkt wat je er voor terug krijgt klinkt het al een stuk minder. Ik bedoel maar, iedere dag les [rijden], ontbijt, lunch en diner iedere dag op school, lesgeld [theorie], kosten onderdak, schoolboeken etc. En als je boven de 18 bent ook iets van 250 euro studiefinanciering per maand.

En je kan realistisch zijn of niet. Maar ik werk liever in de paarden en wat minder te verdienen als dat ik een tiepmiep ben en 9 uur per dag op een duf kantoor zit te typen etc. heb dat een jaar gedaan en weet dus hoe dat is. Ik vind het veel belangrijker een gelukkig leven te hebben met wat minder geld als dat ik iedere dag met tegenzin naar mn werk ga en bakken met geld verdien. Zo zie ik het.

En ik weet ook echt niet hoe jij zoveel "weet" over Deurne terwijl je er zelf niet eens zit/ of hebt gezeten en het alleen maar weet van horen zeggen. Ik word er echt sch.ijtziek van, er zijn zoveel mensen die Deurne afkraken terwijl ze er nog nooit zijn geweest of het alleen maar hebben van horen zeggen. Die mensen kunnen beter een leven gaan zoeken ofzo.
Ben echt echt kotsbeu Boos! Stoom uit je oren

Maar bedenk ff he:

Je betaalt 5000 euro voor deurne per jaar, en daarvan breng je er maar 5 maanden per jaar door op school, dus dat is 1000 euro per maand.
Die 6 maanden daarna zit je op stage en vaak moet je je eten daar ook nog zelf betalen. Dus als je het vanuit dat oogpunt bekijkt, is het vreselijk duur.
Ik vind het gewoon doodzonde van het geld. Maargoed daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.

En trouwens, zo streng vind ik deurne niet. Waren ze maar zo streng als vroeger en lag het niveau maar hoger net als vroeger, dan had ik er nu nog wel willen zitten.

Ik ben het met 1 van bovenstaande reacties eens, er zitten inderdaad een hoop mensen die nog in een penny wereld leven (om het maar even zo te zeggen), die denken oh een beetje knolhobbelen, meer niet. Natuurlijk zitten er ook mensen die het echt willen en er ook voor willen werken, prima! Maargoed ik vind dat er in deurne toch wel een aantal mensen zitten die te lui zijn om te werken of het gewoon niet willen, en daar alleen zitten om te rijden ofzo. Kijk margon: afgelopen jaar, als er na het mesten van de stallen geveegd moest worden, waar waren een aantal 1ejaars? Die probeerde allemaal zo snel mogelijk onder het veegwerk uit te komen, sorry maar dat vind ik dan ook geen goede mentaliteit hoor. Nog een voorbeeld: een paar zijn bezig met de gang te vegen, en dan staan er een paar met de handen in de zakken terwijl er nog zat werk te doen is.
Of wanneer er opgestrooid moet worden, een paar zijn er hard aan het werk en een paar staan er als het ware uit hun neus te vreten. Voor die eerste groep heb ik bewondering, zij willen het en werken ook hard! Maar sommige..

En om nog even terug te komen over die stages Margon: Jij zegt als je op stage niet aan het werk bent, wordt dat wel gezegd. Nou op mij werd eigenlijk vrij weinig/helemaal niet gelet op stage, wat ik uitvoerde etc. Ik vind het aanbod qua stageplaatsen ook gewoon niet kunnen. Deurne zou die stageplaatsen eens beter moeten controleren oid. Wat er afgelopen jaar toch al niet is misgegaan op stages..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:55

ik ben het wel met jou eens _veronique_
het zijn altijd dezelfde mensen die de laatste dingen nog doen...maar goed dat is volgens mij overal zo, maar juist in de paarden moet je graag willen! Haha!

maar ook zonder deurne kom je er zeker als je maar wilt! mijn nichtje had zonder deurne een super mooie paarden baan! reed op een hengstenhouderij echt alle paarden en deed daar een beetje verzorging bij...en ze hoefde niet eens uit te mesten! en zei kwam daar te werken omdat hun via via gehoord hadden dat ze goed was en werk zocht... en daar gaat het in de paardenwereld om! om contacten! en ik moet zeggen als ik een paardenbedrijf zou hebben zou ik liever via via horen dat iemand goed is en die persoon erop aanspreken dan dat ik een advertentie zet ofzo en maar moet zien wat voor mensen er op af komen Knipoog

waar ik trouwens wel benieuwd naar ben _veronique_ wil jij nog steeds verder in de paarden of ga je je helemaal op iets anders richten?

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:25

Nou veronique, ik denk dat wij jou ook vaak gemist hebben met vegen en werken.. jij was ook niet een van de hardste werkers hoor! sorry dat ik t moet zeggen, maar joun reacties komen mij werkelijk de strot uit!

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:26

xx Sandra & tamara

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:26

Sandra onder mijn naam! Maar sluit me er bij aan! Amen..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:39

even een vraagje is het nog zo dat een ander op jou paard rijdt en jij op die van een ander?
en dat degene die een opleiding hoefsmid doen de paarden van de school gebruiken?

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:26

Je wisselt idd met je examen van paard, maar dat is voor 20 minuten! En misschien een paar keer als voorbereiding. Als je je paard op school laat beslaan kan het zijn dat deze als voorbeeld gebruikt wordt bij een les. Oudere jaars leerlingen mogen de paarden beslaan wanneer zij daar bekwaam voor zijn. Als het nodig is kunnen ze ook door leraren beslagen worden.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:41

dat zou dus al niks voor mij zijn niemand die op mijn paard komt en geen andere hoefsmid dan die ik nu heb.
maarja het is voor mij ook zeker 10 jaar geleden dat ik naar deurne wilde.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:46

Ik neem me paard gewoon om de 6 weken mee naar huis om thuis te beslaan..
Ook heb ik de hele periode niemand op me paard gehad, alleen de 10 min met examen, maar daar lijden ze echt niets van

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:53

oke als het 1 x is is het niet zo erg maar toen ik er naartoe wilde werd er mij verteld dat je veel moest wisselen van paard.
ik moet er nu niet aan denken dat er vaak andere mensen op mn paard moeten rijden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:54

Veronique..
dr reden er wel paar meer mee in het Z dressuur dan die 2 waar jij t over hebt,
en vergeet t springen niet..

bovendien is niveua niet belangrijkste op duerne..
maar hoe goed kan je je paard trainen..

wissellen van paard is goed voor je..
maar ook goed voor je paard.. wel eens aan gedacht dat een handigere ruiter op kan komen als jijzelf?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:56

Tja dan moete r wel een handigere ruiter in de klas zitten..

Ach dat voor mezelf wisselen goed is weet ik maar dat doe ik thuis wel daar kan ik ook genoeg paarden rijden.. en 9 van de 10x moesten we wisselen op de vrijdag net voor een wedstrijd en dat vertikte ik.. dan kon ik em de dag erna helemaal gaan triksen en daar had ik dus 0,0 zin in.. merk meteen aan tink als die door een ander gereden is

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:57

zal best dat er een ruiter handiger is dan mij maar wat als er 1 op moet die met harde hand rijdt ik moet er niet aan denken dan zou ik die er meteen aftrekken.
de enige die op mijn paard rijdt is mn instructrice.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:14

ga allemaal nu eens niet van het ergste uit..
als je paard al verkloot is na een half uur door een andere gereden te zijn dan mag je m wel eens wat beter trainen!
verschil mag er zijn maar geef je klasgenoten ook eens een kans..
niemand op deurne is anky..

ik doe overgens nu het 2e jaar mbo paardensport.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:25

voor mij maakt het toch niet uit ik heb verder niks te zoeken op deurne dan had ik 10 jaar geleden moeten gaan.
maar ik snap best dat iemand niet wil dat een ander op zijn of haar paard rij

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:31

maar waarom niet ?
dat snap ik altijd moielijk,
vooral omdat paarden niet in een half uur vepest zijn..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:50

ik ben inmiddels al 25 en ik zie mezelf nu echt niet meer naar deurne gaan.