Nee, niet het slachthuis!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nannes

Re: Nee, niet het slachthuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:58

jeetje wat een verhaal, toch fijn dat ze dan alsnog naar het olde manegepeerd kon. Van onze manege staan er ook 8 daar
echt een super stichting

wenny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:01

ik zou er zelf ook niet voor kiezen
maar zoals al gezegt is soms moet je een beslissing nemen
die je absoluut niet wil nemen maar die je echt moet nemen
omdat het niet anders kan of een andere oplossing is

en ja ik vind ook dat de menegepaarden wat beters verdienen
maar wie neemt er tegenwoordig nog een paard
om hem ergens in een wei te zetten
bijna niemand meer want
daar kosten paarden in onderhoud gewoon te veel voor
kan ze ook geen ongelijk daarin geven

eigenlijk zou er een doe groep moeten zijn
die oude manege paarden opvangt en gesubsiedieeerd worden
maar dat is ook niet zo makkelijk (was het maar zo)

inslapen klinkt vriendelijker
maar dat hoef het juist niet te zijn
er zijn paarden die er zo tegen in gaan
dat ze als nog blijven leven en dus weer plat gespoten worden
tot ze hun laaste adem uitblazen
dat is zieliger dan in 1 klap dood

ik denk dat iedereen hier ook zo iets zou hebben
van liever gelijk overlijden
dan eerst nog ff lijden en dan alsnog moeten gaan

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 23:10

Iedereen zijn mening, enne Singa loopt nog mee in de lessen, gitte wil nu Lucette. Oja enne: is dat echt waar: Pino ook naar de slager?
Ik weet echt niet wat ik hoor..
Maar door iedereens mening te horen merk je dat het slachthuis altijd nog zo slecht niet is en ik heb zelf in iedergeval iets opgestoken uit dit topic, maar ik vind eigenlijk dat deze topic nu wel klaar is...

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:16

IsSsatjuh schreef:
Iedereen zijn mening, enne Singa loopt nog mee in de lessen, gitte wil nu Lucette. Oja enne: is dat echt waar: Pino ook naar de slager?
Ik weet echt niet wat ik hoor..
Maar door iedereens mening te horen merk je dat het slachthuis altijd nog zo slecht niet is en ik heb zelf in iedergeval iets opgestoken uit dit topic, maar ik vind eigenlijk dat deze topic nu wel klaar is...

ja ieder heeft zijn eigen mening hierover,en ik ben het met je eens dat dit topic wel klaar is want het is toch een discussie waar nooit een einde aan zal komen!

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:21

Ja, Pino is ook naar de slager gegaan.

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:32

Het is gewoon het idee dat het paard waar jij van hou door een ander opgegeten wordt.
Als een paard pijn heeft als het niks doet moet je het ook niet op een wei gaan zetten.
Het voordeel van een dier is dat het niet hoeft te lijden tot het eind.
Je kan een dier uit zijn lijden verlossen alleen de manier waarop daar zijn verschillende meningen over.
Maar 1 ding staat vast We willen allemaal het beste voor ons paardje.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:46

Geen enkel paard verdient het slachthuis. Het wel weer zo dat een paard er helemaal niets van merkt. Voordat ie in de gaten heeft dat ie in een slachthuis staat is ie al dood.
Maar ik ben het er wel mee eens dat als een paardje gewoon helemaal op is, dat je 'm dan moet in laten slapen, of in een paardenrust huis moet zetten. Maar vaak lijden die beestjes, en wil je dat ie de rest avn ze leven aan het lijden van de pijn is?? Nee toch, dat wil toch niemand! Daarom is het slachthuis ook de snelste en pijnlooste manier om dood te gaan. Daar moet je ook aan denken, niet alleen aan de slechtste kant van het slachthuis. Natuurlijk is het een vervelend en k*t idee dat je lievelingspony gewoon op andermans bord ligt. Manegemensen (althans de meeste) maakt het niets uit. Ze krijgen er namelijk nog geld voor als er nog wat vlees aan zo'n paardje zit.

nouja, sterkte! Gewoon weer opzoek gaan naar een andere lieverd. Er lopen nog heel wat andere leuke pony's rond. Want als je blijft nadenken en kniezen en boos blijft op de manege eigenaren, daar krijg je de pony niet mee terug...!

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:02

geen enkel paard verdient slachthuis, maar geen enkel paard verdient een spuit, het is nou eenmaal iets wat er bij hoort net als bij een mens....ieder ze eigen mening inderdaad....je kan toch niet voor een ander ze mening beslissen of zijn/haar gevoel gaan sturen. ieder ze eigen keus.

dus vind eigenlijk ook wel dat dit topic nu klaar is....anders blijf je bezig!!!

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:06

Slotje misschien??

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:36

ja weet niet hoe dat moet ben er nog niet zo lang

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:37

nicoleflens schreef:
ja weet niet hoe dat moet ben er nog niet zo lang

Dat hoef jij niet te doen, dat doen de moderators

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:54

owh okeej...thnx

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:16

Ik heb getemd!

NLieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:09

nielsd schreef:
NEE, geen enkel paard verdient het om naar de slager te gaan!

helemaal mee eens!!!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:55

IsSsatjuh schreef:
HeeY..,,
Alweer een tijdje geleden is een pony van onze manege naar het slachthuis gegaan. Caromi heette ze, en het was zo'n schat! Ze reed heerlijk, en al was ze geen echte knuffel, ze kon er zo van genieten als je haar met twee vingers zachtjes masseerde. Ze was oud, en kreupel, maar ze had nog wel een weitje kunnen staan... Ze had niet veel pijn, zolang er niemand op haar reed... Echt, als je op Caromi moest dan was je blij, die lieve oude pony, waar ik toch een speciaal plaatsje in mijn hart voor had. Het is toch oneerlijk, naar zoveel jaren hard werken? Dan verdient ze toch een eerlijk einde, een fijn einde? Toen ik op de manege kwam, en hoorde dat ze naar het slachthuis ging, de tranen stonden me in mijn ogen, en als ik nu denk aan haar, hoe ze het gehad heeft, in een rij wachtend, op haar dood... En toen ik thuis kwam, huilen, huilen dat ik deed. Nooit meer, die lieve Caromi die chagerijnig deed met opzadelen maar ook o' zo lief kon zijn...
En weet je wat ook zo leuk was? Heerlijk met haar het bos in! En als je dan een galop ging, in dat zalige galopje van haar, dan kwam je op een heuveltje en dan gaf die oude dame een bokje, en lachen dat ik dan deed... Ach, ze was zó'n lieve schat en dit einde had ze niet verdient. Maar gelukkig leeft ze voort in Luchette & Singa haar veulens...
Misschien is dit niet erg interessant voor jullie maar ik moet mijn hart even luchten. En ik wil ook 1 vraag stellen: Vinden jullie dat manege paarden naar een leven hard werken, het slachthuis verdienen?
Marissa.

ohhhhh wat erg ik vind echt dat paarden niet naar het slachthuis mogen maakt niet uit welk paard hoe oud ook of welk ras maakt niet uit zolang ze maar niet naar het slachthuis gaan ze had toch nog wel mogen blijven ze heb zo goed haar bestgedaan dan om voor iedereen tezorgen ik vind het triest dat mensen hun paarden naar het slachthuis brengen ga er dan zelf maar heen. dan weet je wat die paarden voelen!!!!!!!!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:03

@ Maflinger...een van de eerste berichten: Wie noemt zijn paard nou in godsnaam Nightmare? Haha, dat heb ik nog nooit gezien!
En idd: paarden horen niet naar het slachthuis te gaan!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:21

okey ieder zijn eigen mening.maar die paarden voelen niks hoor ,die zijn meteen weg.en die opmerking van ga er dan zelf heen dan weet je wat die paarden voelen vind ik echt belachelijk

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:45

we zouden ook stoppen met deze topic,en dat kunnen ze ook lezen dus snap niet waarom ze door gaan.

iedereen blijft ze eigen mening hebben en je kan er eeuwen over door blijven discuseren maar dat heeft totaal geen zin. mensen moeten eerst mee maken hoe een paard tegen een spuitje kan vechten en hoe ze op dat moment lijden,dan pas zullen ze van mening veranderen.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:46

neem zelf eens zo'n spuitje dan weet je pas wat paarden voelen.....doe nou toch niet zo stom met die opmerking

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:21

Een paard bij ons op de manege was echt helemaal op en die is bij een dierenarts in het weiland ingeslapen door middel van een spuitje.
Het paardje is heengegaan in de armen van iemand die zielsveel van haar hield en is vredig ingeslapen.
Zonder vechten, zonder enge dingen.
Wil niet zeggen dat dit altijd zo is maar had nog nooit andere verhalen gehoord.
Dit was voor het paard en een goede vriendin van mij toch het beste.
Ook al mist ze haar nog elke dag.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 07:14

mensen ik weet t jullie wilden stoppen met dit topic, maar toch nog even een hart onder de riem voor al die manegehouders die door een aantalvan jullie als vreselijk hard en wreed worden afgeschilderd.
Denken jullie nou echt dat een manegepaard wat over het algemeen 3 uur per dag heeft gelopen, jaar in jaar uit, dat die het LEUK vind om ineens fulltime op een landje te gaan staan, waar zo'n dier dus ineens uit zijn dagelijkse ritme waar hij zo aan gewend is, wordt gehaald??
Kom denk na!!! Zo'n beest weet niet meer waar hij het zoeken moet! En om m dan maar op stal te laten staan om in het ritme van de wel werkende paarden te houden, werkt ook niet, dan staat zo'n dier daar 24/7 op de box. Zo'n dier is dood echt wel beter af, ook al klinkt het hard.
en dan die vergelijking met oudere mensen! Hoeveel mensen vervelen zich niet kapot na hun pensioen? En die kunnen dan nog een hobby zoeken!
Daarnaast ben ik ook vóór het slachthuis t.o.v. een spuitje, en geloof me, ik ben absoluut geen dierenbeul. Als ik zelf een paard weg moet brengen, gaat hij ook zekert niet naar de DA, tenzij het echt niet anders kan ivm wachttijd of dat het dier niet meer te vervoeren is.
Voor degenen die een paard liever een spuitje geven; ga dan 's ochtends maar eens op de Rendac wachten, dat ziet er pas rot uit!

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:18

sans6 schreef:
mensen ik weet t jullie wilden stoppen met dit topic, maar toch nog even een hart onder de riem voor al die manegehouders die door een aantalvan jullie als vreselijk hard en wreed worden afgeschilderd.
Denken jullie nou echt dat een manegepaard wat over het algemeen 3 uur per dag heeft gelopen, jaar in jaar uit, dat die het LEUK vind om ineens fulltime op een landje te gaan staan, waar zo'n dier dus ineens uit zijn dagelijkse ritme waar hij zo aan gewend is, wordt gehaald??
Kom denk na!!! Zo'n beest weet niet meer waar hij het zoeken moet! En om m dan maar op stal te laten staan om in het ritme van de wel werkende paarden te houden, werkt ook niet, dan staat zo'n dier daar 24/7 op de box. Zo'n dier is dood echt wel beter af, ook al klinkt het hard.
en dan die vergelijking met oudere mensen! Hoeveel mensen vervelen zich niet kapot na hun pensioen? En die kunnen dan nog een hobby zoeken!
Daarnaast ben ik ook vóór het slachthuis t.o.v. een spuitje, en geloof me, ik ben absoluut geen dierenbeul. Als ik zelf een paard weg moet brengen, gaat hij ook zekert niet naar de DA, tenzij het echt niet anders kan ivm wachttijd of dat het dier niet meer te vervoeren is.
Voor degenen die een paard liever een spuitje geven; ga dan 's ochtends maar eens op de Rendac wachten, dat ziet er pas rot uit!

Wij hebben dezelfde mening!

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:25

go sanniej go sanniej
sta voorledig achter je wijffie..

p.s. :: ik mis je wel hur hier....

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:33

spritsie schreef:
Een paard bij ons op de manege was echt helemaal op en die is bij een dierenarts in het weiland ingeslapen door middel van een spuitje.
Het paardje is heengegaan in de armen van iemand die zielsveel van haar hield en is vredig ingeslapen.
Wil niet zeggen dat dit altijd zo is maar had nog nooit andere verhalen gehoord.

dit is het laatste wat ik zeg::: maar kijk is goed naar wat je zelf schrijft....het paard was helemaal OP...paarden die ziek zijn of wat aan hun rug,benen, enz enz mankeren hoeven fysiek niet op tezijn....ze kunnen wel pijn hebben maar zijn ze nog niet helemaal fysiek op....dus vechten ze tegen....

paard van vriendin van mij vechten ook niet tegen,die was met narcose spuit die ze als 2e spuit krijgen al dood....dus dat was ook de beste beslissing,maar dat weet je nooit van tevoren!!!!!

spritsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:25

nicoleflens schreef:
spritsie schreef:

dit is het laatste wat ik zeg::: maar kijk is goed naar wat je zelf schrijft....het paard was helemaal OP...paarden die ziek zijn of wat aan hun rug,benen, enz enz mankeren hoeven fysiek niet op tezijn....ze kunnen wel pijn hebben maar zijn ze nog niet helemaal fysiek op....dus vechten ze tegen....

paard van vriendin van mij vechten ook niet tegen,die was met narcose spuit die ze als 2e spuit krijgen al dood....dus dat was ook de beste beslissing,maar dat weet je nooit van tevoren!!!!!

Daarom zette ik er ook bij dat ik nooit andere verhalen had gehoord.
Nu dus wel.
Maar blijft een eng idee dat een ander jouw paard op eet.