Wie rijd er met sporen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie rijd er met sporen?

Ja, ik rij met sporen
294 (62%)
Nee, ik rij niet met sporen
173 (37%)

Totaal aantal stemmen: 467

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:47

ligt eraan welk paard Cool

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:51

@ Turboboem: Ik begrijp best dat er ook nadelen aan zitten, maar het zal niet voor ieder paard slecht zijn, anders gebruiken niet zoveel mensen het. Bij sommige paarden zal het voordelig zijn, maar als je paard het niet nodig heeft begrijp ik nu dat het alleen slecht kan zijn. Maar laten we weer on topic gaan, bedankt voor je antwoord! Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:18

1 verzorgpaard rijd ik niet met sporen omdat je haar op je gewicht zelfs in galop kunt krijgen, op de ander rijd ik wel met sporen omdat hij best sloom is in de bak en vooral als ik les krijg dan doe ik sporen aan omdat ik me op andere dingen moet concentreren ipv hem continu aan te moeten drijven en erop moet letten dat hij voorwaarts genoeg is. Maar ik gebruik de sporen niet constant, dus niet bij elke pas aandrijven zoals sommige doen. oja ik rijd western en heb dus wieltjes aan met absoluut GEEN punten eraan zoals de meeste denken. inprecipe zitten er allemaal halve rondjes aan.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:42

Mikkiej schreef:
ik rijd ook met sporen als ik chaps aan heb.. (maar dan moet ik me sporen wel naar buiten duwen:p)

Ik ben simpelweg beetje te lui om ze van mn laarzen af te halen Schijnheilig

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:34

hesterv schreef:
Ik ben simpelweg beetje te lui om ze van mn laarzen af te halen Schijnheilig

hihi.. Tong uitsteken dat heb ik ook wel eens

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:42

hoihooi ik rijd wel met sporen ja met van die grote wielen mijn paard is namelijk best wel een beetje erruggg sloooom

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:27

ik vind sporen eigenlijk helemaal niet nodig bij de meeste dan! het ligt aan je pony. maar je pony moet toch gewoon aan het been zijn Verward ik ben het zelf ook past gaan inzien want ik heb er ook mee gereden Bloos

Sofionna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:44

Nee, ik niet.
Maar heb ze wel.. Met een bolletje..
Dus iemand nog sporen nodig? Haha!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:57

jep ik rijd met stompe sporen. Ik rijd met sporen omdat het net dat beetje 'extra' geeft wat ik nodig heb. Zonder sporen loopt mijn pony wel, maar met sporen merk ik toch dat hij meer reageerd op mijn hulpen en dat geeft net dat beetje extra wat ik en hij allebei nodig hebben Lachen

Hessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:27

Hoihoi,

Ik rijd met kleine sporen als extra hulp voor m'n pony bij de moeilijke dressuuroefeningen.

OK dan!

Rene_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:14

Ik rijd zelf elk paard/pony met sporen. Ze zitten dan ook altijd aan mijn laarzen. De rede is simpelweg om fijnere en preciezere hulpen te kunnen geven.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:33

Ik vind met sporen rijden neit verkeerd, maar er zijn heel veel mensen die gewoon niet weten hoe ze er mee om moeten gaan en schoppen er maar wat op los. Ik ging een keertje kijken bij een ponyclub en daar reden veel mensen van rond de 7 en die reden allemaal met sporen en schopten er maar wat op los, en die pony's gingen er echt niet meer op vooruit want zo hadden ze er geen zin in. Als je sporen goed gebruikt vind ik het dus niet verkeerd, maar ik rijd zelf zonder sporen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:55

ik rij met mn les met sporen dat is 1x in de 2 weken een half uurtje en met een wedstrijd. voorderest bijna nooit

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 16:38

ik rijd met korte knopsporen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:19

Ik rijd altijd met sporen, alleen de jonge paarden niet.
Mijn ruin rijd ik in de dressuur met wielsporen en buiten met gewone spoortjes.
Sporen zijn niet zielig mits ze je maar juist weet te gebruiken. Als je een onafhankelijke zit hebt en je kunt je benen goed stil houden zou ik niet weten waarom je geen sporen zou kunnen dragen. Aandrijven doe je met je kuiten als het paard even geen reaktie geeft pak je je sporen erbij.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:30

Ik rijd niet met sporen, ze is heel gevoelig en actief genoeg aan de benen dus heb ze momenteel nog niet nodig!

Unicorn1984

Re: Wie rijd er met sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:19

Ik rijd met sporen, maar alleen als het nodig is.
Als ik op een paard rijd wat erg actief is op het been, dan rijd ik natuurlijk niet met sporen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:52

Ik rijd met stompe sporen, alleen in de dressuurles, op buitenrit niet.
Tsja, waarom. Omdat hij vrij slecht voor het been is en de eigenaresse liever heeft dat ik hem in les met sporen rijd. Ik rijd er dus alleen mee onder begeleiding, zodat ik hem zeker niet onnodig zit te prikken ofzo.

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:51

rij soms met sporen. ligt eraan op welk paard/pony ik zit.

moowsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:53

Margon schreef:
Ik rijd niet met sporen omdat het gewoon niet nodig is! Lachen Kort maar krachtig Knipoog

Laatst met springles reed je wel met sporen. Verward

Maar iig ik rijd niet met sporen omdat het ook niet nodig is, mensen raden het mij vaak aan, om net even iets meer te bereiken, maar ik vind het prima gaan zo. Lachen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:31

Ik rijd met "gewone"sporen, geen wieltje, maar ook geen knope, prik dr nie de hele tijd in dr buik, maar wel met bijv. zijgangen, of als ze niet luistert, vanaf de M zijn sporen verplicht, en mijn pony lipe bij het vorige baasje Z, dus is ze het eigenlijk ook wel een beetje gewend, vin het eigenlijk ook gewoon fijner, ben er helemaal aan gewend, bij mijn vorige pony, had ik sporen en zweep nodig, en dan moest mij moeder soms nog met de longeerzweep in het midden gaan staan, zodat hij liep, anders stond tie stil, en nee, dat is geen dierenmishandeling, maar een pony die niet luistert! Knipoog Haha!

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:44

anja88 schreef:
hoihooi ik rijd wel met sporen ja met van die grote wielen mijn paard is namelijk best wel een beetje erruggg sloooom

Als jij je paard zo graag wilt verpesten op die manier moet je vooral zo doorgaan Misselijk

Ik rij niet met sporen, nog nooit gedaan ook.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:35

Ik rij in de les met sporen dus gewoon in de bak.
Omdat ze dat niet zon racegeval vind gaat ze dan heel sloom.
En aangezien ze dasn gewoon niet naar je beenhulpen luisterd.
Moest ik wel omdat ze doodsbang is voor de zweep.
Ik gebruik gewoon van die korte stompjes Knipoog

Hanniebal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 18:26

Ik rijd ook met sporen, van die stompe, maar alleen voor zijwaartse hulpen etc. niet om haar vooruit te krijgen, en ik gebruik ze ook niet echt vaak, hou alleen niet zo van zweepjes enzo...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:55

ik heb ze om maar gebruik ze maar heel weinig, omhebben is genoeg bij mijn manegepaardje (meestal Schijnheilig )