Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bibi1109 schreef:ik meld me ook effe![]()
mijn tinker merrie van 7 jaar oudd heeft een hele dikke bos manen aan beide kanten hangen! alleen zijn ze best kort
[ [url=m/WmNNNZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HwPdmX.jpg]Afbeelding[/url] ]
op de foto lijkt het minder dik dan dat het in het echt is. aan de andere kant hangt ook nog eens een dikke bos manenmaar hoe laat je nou het best de manen lang groeien
ik zie iedereen die een paardje heeft met lange manen zeggen: “ik vlecht ze bijna altijd” maar helpt dat echt? of is het een beetje onzin
anjali schreef:Bibi1109 schreef:ik meld me ook effe![]()
mijn tinker merrie van 7 jaar oudd heeft een hele dikke bos manen aan beide kanten hangen! alleen zijn ze best kort
[ [url=m/WmNNNZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HwPdmX.jpg]Afbeelding[/url] ]
op de foto lijkt het minder dik dan dat het in het echt is. aan de andere kant hangt ook nog eens een dikke bos manenmaar hoe laat je nou het best de manen lang groeien
ik zie iedereen die een paardje heeft met lange manen zeggen: “ik vlecht ze bijna altijd” maar helpt dat echt? of is het een beetje onzin
Volgens mij is steeds in een vlecht laten zitten juist slecht,want als ze er last van krijgen kunnen ze gaan schuren en de hele vlecht eraf schuren.Het beste is volgens mij gewoon los laten groeien en wel regelmatig de klitten eruithalen en borstelen.
Pandakaas schreef:Ja dat is natuurlijk ook zo, normaal verliezen ze ook haar. Wellicht moet ik er ook wat meer cowboy magic of iets in doen zodat het minder wrijving heeft?
Merk wel dat het bij de ene super snel groeit terwijl het bij de andere heel langzaam gaat. Ik heb een half jaar geleden een veulen gekocht, als ik kijk hoe snel die manen in een half jaar gegroeid zijnIk zal die foto's nog wel even opzoeken.
Even snel foto gezocht van een paar pony's die de meeste manen hebbenDeze beide hele dikke manen:
[ [url=m/0A63Hq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen drachtig, vandaar zo dik![]()
[ [url=m/LJKntK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ondertussen een stuk langer, dit was 4 jaar geleden maar je kan goed zien hoeveel haar ze heeft.
Deze hele dunne sluike manen
[ [url=m/NdioJc.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als ik ze vlecht doe ik het vaak zo, tot de helft
[ [url=m/2GiDr1.jpg]Afbeelding[/url] ]