wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:17

Nou ik noem mezelf ook een penny meisje hoor (met mn 19 jaar)
Ga nog steeds in verlichte zit over bobbels op de fiets (nee niet heel overdreven paardrijachtig, maar anders doet het pijn :+ )
Paardlief ziet er ook elke dag uit alsof we op wedstrijd gaan. Compleet met hengstenvlecht en dekje met bijpassende polo.
Ik poets ook vaak makkelijk een half uur per dag en als ze hinnikt als ik binnenkom smelt ik vanbinnen :o :o

Ambertjeluna

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:39

Zelf ben ik ook wel een Penny-meisje! roze is helemaal te gek, vlechtjes vind ik top, men paard poetsen tot ze blinkt is men hobby :D en oepsie ik heb een zwarte (halve) arabier hengst *\%/*
En smileys gebruiken doe ik waarschijnlijk veel te veel :):)
Afbeelding
Afbeelding

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 19:47

hahaha! ik zie zoveel... ik kan niet eens alles meer lezen, maar probeer het toch :D
nu jullie toch allemaal zo lekker bezig zijn met jullie penny-verhalen zal ik dan ook maar wat over mezelf delen...?
zoals jullie weten (denk ik) ben ik twaalf.
heel erg leuk, maar echt serieus ben ik niet... nee, wedstrijden vind ik niet leuk (niet allemaal) en ik hou ik ook helemaal niet van dat serieuze gedoe! zo ben i niet... ben ik dan toch stiekem een penny....?(jaaaa)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 19:48

ik zal zo effe wat plaatsen over mezelf :D :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:56

Ik denk dat iedereen wel pennyeigenschappen kan hebben
Echter ben ik helemaal niet zo te spreken over de pennymeisjes bij ons op stal
Als je zelf iets laat slingeren en de penny's zijn geweest ben je het gegarandeerd kwijt.

Ze komen in steeds grotere getalen. Rijden op de shetlanders waar bij de op hun tenen mee kunnen lopen,. Na herhaaldelijk verbieden doen ze het toch en springen en gauw af als je er aan komt.
Grote mond, verstand van alles maar het dan wel gek vinden dat een vzh singel niet aan een dressuurzadel past...

en nooit, maar dan ook nooit zijn er ouders die toegesproken kunnen worden.
En waar al die dames toch vandaan komen?
Helaas moppert de staleigenaar wel maar doet er weinig aan.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 20:00

oke, hier komt het verhaal... *\o/*
ik ben een penny, of nouja, ik vind het een twijfel gevalletje.
hoe moet je nou goed weten of je een penny bent?? :o
oke, ik gebruik een overdosis smiles :) en oke, ik ga in de verlichte zit over de drempels... :+ en oke, voorruit... ja, ik speel paardje in de achtertuin, en ja, daarbij gebruik ik draadjes om een wei te maken.... :')
nooit gedacht dat dat mij een penny maakte _/-\o_ :)
-ik speel paardje in de achtertuin -O- 8)7
-ik doe alsof mijn fiets en paard is :j
-jup, ik kan lichtrijden als geen ander op mijn fiets /3
-rozeeeee is zooooooo mooi <3 <3
-gebruik te veel smiles *D
-hou van poetsen :))
-strikjes zijn bij mij altijd welkom <<)
-vlechtjes maken is een geen hobby meer te noemen, mmaar wel een sport :)F
-doe alsof mijn skipibal een paard is (hij is zo stout :') )
-wil ieder paard aaien
-droom van een eigen paard
-droom al heel lang van wil paard waar ik op kan rijden, in de kudde keihard galopperend met de rest van de kudde naast me galopperend (ik natuurlijk voorop met mijn wilde hengst) :Z
-hou van bling bling
-roze onderlegde hoofdstellen zijn SUPER :j :j

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 20:02

Donna89 schreef:
Ik denk dat iedereen wel pennyeigenschappen kan hebben
Echter ben ik helemaal niet zo te spreken over de pennymeisjes bij ons op stal
Als je zelf iets laat slingeren en de penny's zijn geweest ben je het gegarandeerd kwijt.

Ze komen in steeds grotere getalen. Rijden op de shetlanders waar bij de op hun tenen mee kunnen lopen,. Na herhaaldelijk verbieden doen ze het toch en springen en gauw af als je er aan komt.
Grote mond, verstand van alles maar het dan wel gek vinden dat een vzh singel niet aan een dressuurzadel past...

en nooit, maar dan ook nooit zijn er ouders die toegesproken kunnen worden.
En waar al die dames toch vandaan komen?
Helaas moppert de staleigenaar wel maar doet er weinig aan.

hier herken ik mezelf niet in... hoop dat ik zo ook nooit zal worden! hoop dat je (mijn soort) de lieve penny's wel gewoon oke (of heel leuk ) vind???

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:26

Als pennymeisjes gewoon poetsen en netjes hun rotzooi opruimen en misschien zzelfs nog mee helpen dan ben ik al een gelukkig mens. hahaha
Maar ongevraagd aan een paard van een ander zitten omdat ie toevallig op de zelfde stal staat als je toegeeigende verzorgpony.. neeehhhjj dan ben ik er snel klaar mee.. haha

LimitedMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:29

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

Een "groenere" bokker dan ik ga je niet snel tegenkomen met mijn zieluge aantal berichten. Maakt mij dat een Penny? :')

Ik zal het maar meteen toegeven: ik ben ook een Penny geweest. Mijn hele kamer hing vol met paardenposters, ik was natuurlijk geabonneerd op de Penny, als ik in de auto zat deed ik alsof er een paard in de berm galoppeerde en over hindernissen sprong, ik ging bij één paard weleens de wei in om te knuffelen, en "galopperen" zonder paard deed ik ook vaak. En natuurlijk droomde ik van het hebben van een eigen paard... Ik ben wel langzaamaan minder Penny geworden toen die droom uitkwam en ik de realiteit begon in te zien := Ik beschouw mezelf ook al een aantal jaar niet meer als een Penny.

Nu ik die pony's niet al anderhalfjaar niet meer heb begin ik wel weer in een Penny-fase te vallen, al zeg ik dan liever dat ik een "paardenmens" ben. Oké, toegegeven, ik heb nu wel een verzorgpaard dat ik een uur lang kan borstelen zonder me te vervelen en ik gebruik bijna altijd wel smileys, maar ik heb daar mijn "volwassen" redenen voor :') En goed, ik droom nu ook weer van het hebben van een eigen paard, maar ik ben niet Penny genoeg meer om te geloven dat ik zomaar aan een paard kan komen. Paarden kosten geld, veel geld. Geld dat ik niet heb -O-

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:34

ik ben 12, maar een penny kun je mij (denk ik) niet noemen. nou ja, een beetje misschien. :))
ik:
-lees de penny
-droom niet meer van een eigen paard, ik heb me gerealiseerd dat ik daar de ruimte en het geld niet voor heb. de tijd ook niet.
-oefen met knotjes maken
-durf niet in mijn eentje te longeren :') straks veranderd een 22 jarige oude heer opeens in een wilde hengst :oo
-heb 3 halsters waarvan 2 te klein zijn voor de paarden
-houd NIET van roze
-voer paarden langs de weg
-denk van alle paarden in een wei zonder gras dat ze verwaarloosd zijn
- klik met mijn tong bij honden als ze sneller moeten lopen :D
-heb een overvolle groene poetskist
-ga in verlichte zit over drempels
-noemde mijn fiets vroeger "het stalen ros"
-speelde tot 2 jaar geleden actief paardje, met halster en al.
-gebruik(te) absurd veel smileys, en vooral deze: :# *\%/*
-heb een verzameling met 75 schleich paardjes
maar om me nou een penny te noemen :') ik heb totaal geen behoefte aan een wilde hengst, ik vertel niet aan iedereen op wie ik weer heb gereden (de meeste mensen weten niet eens dat ik rijd) en ik doe geen dingen die niet kunnen. ik heb me aardig over mijn penny gedrag heen gezet denk ik :=

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:37

Ianrowan2009 schreef:
Penny's beginnen al te fladderen bij het idee dat ze naar ponypark slagharen gaan. Want dan hebben ze een eigen paard voor het huis of de tent staan :D

Als penny's het idee hebben dat ze het geklik-klak van paardenvoetjes horen, hangen ze vrijwel direct uit het raam, zo nodig met verrekijker. En als ze er dan 1 hebben gespot rennen ze heel hard de straat op om toch even het paard te kunnen aaien, om vervolgens de rest van de dag aan hun ongewassen handje te ruiken, want ja daar zit toch echt een heerlijk paardenluchtje aan _O-

Penny's zijn de grootverbruikers van oa, glitterspray, glansspray en al die poedersprays.
Als je tijdens een FRNS proefje een ruitertje heel erg met het zadel ziet glijden... GLANSSPRAY :=

Ow al eens van lik-iT gehoord? Dat zijn die mierzoet ruikende ( en voor penny's smakende ) likstenen die ze ook in tabletvorm hebben. Penny's snoepen samen met hun paardenvriendje met gemak zo'n tablet op :D

Ow wat hou ik van penny's +:)+

Dat doe ik ook _/-\o_

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:41

Citaat:
oke leuk, :)
nog een ding: de fries is onderweg!!!! :# :# *\%/* *\%/* :):) :):) zo leuk!!!!!
terug naar 21-01-2015... :') waar het over ging? een speelgoedpaardje.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:44

Naast de paarden thuis rijd ik op woensdagmiddag in Tolbert, en daar heb je en de irritante soort. En op woensdag een heel klein schattig meisje (jaar of 6) die altijd naar me toe komt, alle borstels uit mijn poetskist haalt, ze gaat ''schoonmaken'' (zijn altijd schoon, hou van schone borstels) vervolgens zichzelf borstelt, en dan alles weer heel voorzichtig terug stopt in mijn tas. Om vervolgens door de stalhulp naar huis te worden gestuurd om te gaan eten <3

LimitedMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:45

Jeika schreef:

O ja, Schleich, daar heb ik ook nog een hele collectie van :') Ik heb ook nog een aantal Breyers die nog steeds op de kast in mijn kamer staan want die zijn te duur (en groot) om in een doos te stoppen :P

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:52

De enige bokkers die niet penny geweest zijn zijn de bokkers die pas na hun 20e in de paardenwereld zijn gestapt denk ik :))

De slechte penny's wil ik graag omdopen naar neppy's :') Is natuurlijk niet de bedoeling ongevraagd met andermans paarden aan de slag te gaan, maar vind de kinderen die dit doen geen penny meisjes. Penny meisjes zijn de leuke meisjes die er alles aan doen om met paarden om te gaan, en het liefst zo veel mogelijk plezier hebben, zonder daarbij mensen of paarden tot last te zijn.
Neppy's kunnen óf niet goed met paarden omgaan en zien paardrijden niet als een team sport (je bent een team met je paard!) en gaat het puur om eigenbelang, óf zijn te jaloers op andere mensen die wel een paard hebben om nog fatsoenlijk na te denken wat goed en wat fout is. Vaak doen neppy's niet aan regels of respect, wat penny's wel hebben.

Rij nu niet actief meer door studie, maar vorig jaar in volle galop over het strand als begeleiding op een manege.. Dan komt dat penny gevoel toch wel weer even terug :D Hoop persoonlijk dat wanneer mijn eigen paard er is (hij komt er ooit! wat er ook gaat gebeuren haha) ik dat stukje penny weer terug krijg.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:02

Jeika schreef:
ik ben 12, maar een penny kun je mij (denk ik) niet noemen. nou ja, een beetje misschien. :))
ik:
-lees de penny
-droom niet meer van een eigen paard, ik heb me gerealiseerd dat ik daar de ruimte en het geld niet voor heb. de tijd ook niet.
-oefen met knotjes maken
-durf niet in mijn eentje te longeren :') straks veranderd een 22 jarige oude heer opeens in een wilde hengst :oo
-houd NIET van roze
maar om me nou een penny te noemen :') ik heb totaal geen behoefte aan een wilde hengst, ik vertel niet aan iedereen op wie ik weer heb gereden (de meeste mensen weten niet eens dat ik rijd) en ik doe geen dingen die niet kunnen. ik heb me aardig over mijn penny gedrag heen gezet denk ik :=

Hartstikke leuk natuurlijk, maar paarden langs de weg voeren moet je dus echt nooit doen he. Kijken, leuk, en als ze naar je toe komen kan je ze natuurlijk best een aai geven, maat andermans dieren voeren? Niet doen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:03

saddledancer schreef:
Jeika schreef:
ik:
-lees de penny
-oefen met knotjes maken
-houd NIET van roze

Hartstikke leuk natuurlijk, maar paarden langs de weg voeren moet je dus echt nooit doen he. Kijken, leuk, en als ze naar je toe komen kan je ze natuurlijk best een aai geven, maat andermans dieren voeren? Niet doen.

gewoon gras hoor, niet meer :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:08

Hartstikke leuk natuurlijk, maar paarden langs de weg voeren moet je dus echt nooit doen he. Kijken, leuk, en als ze naar je toe komen kan je ze natuurlijk best een aai geven, maat andermans dieren voeren? Niet doen.[/quote]
gewoon gras hoor, niet meer :)[/quote]

Ik snap dat je hele goede bedoelingen hebt hoor maar,
Gewoon gras moet je ook niet doen. Wij willen bijvoorbeeld absoluut niet dat onze paarden uit de hand gevoerd worden, daar worden ze namelijk bloedirritant van, ook als het gewoon alleen maar gras is ;)
Daarbij staan onze paarden op het zand, omdat ze op een streng dieet staan wat allemaal bijgehouden word, en zij mogen dus niets extras.
En als jij een paard uit de hand voert kan er zomaar een plantje bijzitten wat ze niet moeten eten, bijvoorbeeld omdat het giftig is, dat heeft een paard als het in het gras staat rn hin graast zelf vaak heel goed door, maar als hij uit de hand krijgt niet altijd, en dat kan dus hartstikke schadelijk zijn.
Nogmaals ik snap dat het heel leuk is, maar doe maar niet :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:10

saddledancer schreef:

gewoon gras hoor, niet meer :)[/quote]

Ik snap dat je hele goede bedoelingen hebt hoor maar,
Gewoon gras moet je ook niet doen. Wij willen bijvoorbeeld absoluut niet dat onze paarden uit de hand gevoerd worden, daar worden ze namelijk bloedirritant van, ook als het gewoon alleen maar gras is ;)
Daarbij staan onze paarden op het zand, omdat ze op een streng dieet staan wat allemaal bijgehouden word, en zij mogen dus niets extras.
En als jij een paard uit de hand voert kan er zomaar een plantje bijzitten wat ze niet moeten eten, bijvoorbeeld omdat het giftig is, dat heeft een paard als het in het gras staat rn hin graast zelf vaak heel goed door, maar als hij uit de hand krijgt niet altijd, en dat kan dus hartstikke schadelijk zijn.
Nogmaals ik snap dat het heel leuk is, maar doe maar niet :)[/quote]
zal ik doen, sorry. geen idee dat gras ook niet goed is.. aaien mag wel?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:14

Gewoon van andermans paard afblijven :o . Kijken prima, maar daar blijft het bij ;)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:14

SindyKaya schreef:
Gewoon van andermans paard afblijven :o . Kijken prima, maar daar blijft het bij ;)

niet eens een aai geven? ik snap niet wat daar fout aan is eigenlijk.

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:16

Jeika schreef:
SindyKaya schreef:

niet eens een aai geven? ik snap niet wat daar fout aan is eigenlijk.

Wat niet weet wat niet deert qua aaien bij mijn eigen pony, mocht ik dit zien zou ik toch minder blij zijn. Want als ze denken oh die kan ik aaien die zal wel braaf zijn, kunnen er meer dingen op gaan spelen in de gedachtes van kinderen

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:18

nu is het dus opeens verkeerd? nou, ik zal het wel niet meer doen dan.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:18

Sommige mensen vinden het niet fijn als je aan hun paard zit.
Ik heb persoonlijk een hekel aan ongevraagd voeren, maar een aai vind ik best.
Let wel op dat niet alle eigenaren dat fijn vinden en dat een paard ook kan bijten oid.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:20

van fouten kun je leren... maar het zo moeilijk om door te rijden zonder een aai :P