Wat is jullie mening van paardenvlees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:06

Ik vind paardenvlees heerlijk... Haal regelmatig paardenbiefstuk, riblap of gewoon voor op brood bij de biologische slager :j

Dat paarden dieren zijn die ik leuk vind en zelf heb, maakt voor mij niks uit. Voor mij is een kip, koe, varken, schaap etc allemaal even belangrijk en lief als een paard. Een dier is een dier, groot of klein, lief of niet.

Belangrijker is voor mij hoe het dier behandeld is. Als dat goed is, dan maakt de diersoort mij niks uit.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:57

maralyn schreef:
Paardenvlees. Heerlijk!
Stoofvlees, rookvlees, biefstuk. Ik houd er van. Werkelijk waar.
Vorig jaar, op een lente fair paardenvlees in worst versie geproefd. Die smaak is zoveel fijner als een cervelaatworst.
Die beste man keek mij verontwaardigt aan "Jij eet paard?" Ja, heerlijk!! Geen probleem.

Ik ben op meerdere vleesbedrijven geweest, kip, varken, koe. En allemaal vind ik het prima.
En voel me niet behoeven om te stoppen met vlees eten. Wát mensen ook willen zeggen en met welke argumenten ze gooien.

Ik ben dol op vlees, ook paardenvlees. Maar hert, konijn, kip, rund, varken en vis gaan er ook heerlijk in.
Wil ook nog graag slang proberen, en cavia lijkt me ook niet verkeerd.
Hond en kat, ook geen probleem mee.

ik vind dit wel niet normaal ver gaan,
wie eet er nou een slang of een cavia.
en een hond of kat? dit gaat echt te ver,

je moet denk ik naar een psycholoog want dit is echt niet goed,
en als je dit niet wilt doen verhuis dan naar china daar eten ze helaas ook hond :([/quote]

Cavia wordt best wel veel gegeten op bepaalde plekken, schijnt best heel lekker te zijn.
Slang zelf weleens gegeten (ratelslang), was ook niet verkeerd. Ook antilope gegeten, kangaroe en zelfs krokodil om maar wat uit het lijstje op te noemen.

Honden en katten worden ook al gegeten, zou ik zelf niet doen omdat de manier waarop ze behandeld worden (algemeen en om te "slachten") nogal gruwelijk is, maar zou dat niet zo zijn zou ik het ook wel proberen.

Vind het nogal belachelijk om te zeggen dat iemand dan naar de psych moet. Moet jij ook naar de psych omdat je lammetjes eet, jonge kipjes eet, jonge varkens eet en ga zo maar door? Zijn ook dieren en best hele leuke dieren, kunnen erg leuke huisdieren zijn.[/quote]

dat vind ik inderdaad ook heel goed,
ik ben nu vegetarier en ik snap niet hoe mensen vlees kunnen eten,
maar cavia's slangen krokodillen enzo eten? dat gaat voor mij veel te ver!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:59

Cinzia__ schreef:
Ik eet het echt niet (ook niet een beetje in friekandel bvb etc).
Ik eet mijn eigen mensen vrienden ook niet op. Dus paarden ook niet. Zo bezie ik het. Ik ben letterlijk heledag bezig met paarden trainen verzorgen etc. En ze dan savonds op me bord te hebben.. echt niet.

deze vind ik heel goed. ik eet t inderdaad ook niet omdat ik dan gewoon t gevoel heb dat ik mijn vriend ofzo opeet. maar heb er niks tegen als iemand dit eet, mensen die niet van paarden houden zien t t zelfde als n koe eten, snap ik best.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:03

Ik heb er geen moeite mee. Het is dat ik vlees niet echt lekker vind, anders had ik het wel vaker gegeten. Ze zijn toch al verwerkt, dus je kan er niks meer tegen doen. Slagers in Nederland zijn ook netjes. Ben daar erg nuchter over..

Edit: Vind eigenlijk ook niet dat je tegen iemands mening in moet gaan. Als die gene het wel/niet wilt eten, is dat toch niet jouw probleem? Er is een grens natuurlijk (als in elk paard die mag wel door de gehaktmolen), maar dat snapt iedereen wel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:38

anemoonlena schreef:
Cinzia__ schreef:
Ik eet mijn eigen mensen vrienden ook niet op. Dus paarden ook niet. Zo bezie ik het. Ik ben letterlijk heledag bezig met paarden trainen verzorgen etc. En ze dan savonds op me bord te hebben.. echt niet.

deze vind ik heel goed. ik eet t inderdaad ook niet omdat ik dan gewoon t gevoel heb dat ik mijn vriend ofzo opeet. maar heb er niks tegen als iemand dit eet, [b][b]mensen die niet van paarden houden zien t t zelfde als n koe eten, snap ik best.[/b][/b]

En zoals je ziet zijn er hier ook zat mensen (waaronder ik) die WEL van paarden houden, maar TOCH het vlees van een paard eten hetzelfde zien als het vlees van een koe/kip/varken/kalfje/kuiken/lam etc.

Ik zou je willen adviseren je mening toch iets genuanceerder te brengen; zeggen dat iemand niet goed is en naar een psycholoog moet, dat gaat pas écht te ver en is bovendien niet alleen kwetsend, maar ook gewoon heel grof en niet sociaal.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wat is jullie mening van paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:53

Cavia lijkt mij best lekker... paard vind ik niet zo lekker met uitzondering van biefstuk.
Krokodil is ook lekker. Slang ook. Ik ben een carnivorus giganticus. Maar het lekkerste stukje vlees komt van een blonde d' aquitain. In de winter gevoerd met voedermais en persvoer en de zomer gras uit de wei. Dat proef je.

DebbieNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 02:32

wow.. ik vind t echt shocking om te zien hoeveel paardenmensen hier gewoon doodleuk zeggen dat ze het graag eten...
Wordt er gewoon misselijk van!
Voor mij voelt dit echt t zelfde als je hond opvreten.
Ik eet vlees.. maar ik heb totaal geen connectie met die diersoorten en zie ze ook heel anders als paarden.. voor mij vallen paarden toch wel onder "huisdieren".
Maargoed als ik een varken zou hebben(dus als ware je huisdier) waar ik lief en leed mee zou delen zou ik ook niet graag varkensvlees meer eten denk ik zo..

Paarden zijn elite dieren die ver boven het standaart vee uitsteken wat mij betreft..
Die horen niet op je bord te liggen.. -:(-

Als jij van je paard houd.. lekker je ei bij hem kwijt kunt en noem maar op.. wat een schoft ben je dan om vervolgens een van zijn soortgenootjes op te eten..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:11

Ey.... annemoonlena... ;) De Psyg heeft mij al onderzocht hoor ;) En er is niks mis met een beetje smaak verschil.
Sterker nog! Dat is juist goed!! Dat we niet allemaal hetzelfde lussen of eten.

Maar dat betekend niet, dat er iets mis met me is hoor ;) hahah!! Ik lust gewoon veel en sta open voor veel dingen :Y)

Er is wel veel mis met: Het niet in waarde kunnen laten van een ander. Wie dat niet kan, moet misschien maar een beetje hulp gaan zoeken!!Want ieder mens op aarde, die laat je toch in zn waarde?? Daarnaast val ik jou ook niet lastig, dat jij geen vlees eet. Prima, jij je ding, maar mij niet gezien!

Edit: Ik zie net je leeftijd op je profiel... :(:) Pakt roos Vicé "T komt wel goed schatje." :(:)

Misschien, en dat is niet om knullig te zijn, moet je toch eerst even na denken met wat je schrijft.
Want, eigenlijk, wat je schrijft, kan heel kwetsend overkomen, omdat je een persoonlijke aanval plaatst. En dat is alles behalve netjes!

Maar goed, tijd zal het leren, over tien jaar lees je dit terug en denk je "Nou, dit was tóch niet zo'n strakke actie van me."

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:52

Vandaag was 1 van mijn caviajonkies doodgegaan (3 dagen oud), dan vil ik hem ook en geen ik hem aan één van de honden. Ik zie er niets gemeens aan. Ik zou zelf ook rustig cavia eten als het in Nederland verkrijgbaar was. Maar dat is het niet (in ieder geval niet dood en voor menselijke consumptie). Desondanks houd ik veel van mijn cavia's. Hond/kat zou ik dan weer niet zo snel eten omdat het verkeerd voelt om warmbloedige carnivoren te eten.

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:21

Ik heb er niets tegen maar eet het zelf niet. Gewoon uit principe denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat ik op mijn paard ga rijden of met hem ga spelen met een paard in mijn buik haha :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:28

Heb wel eens paard gegeten en vond het ook lekker. Heb niks tegen paardenvlees maar eet het gewoon veel minder omdat het aanbod koe, varken of kip veel groter is in de super.

Zou overigens niet mn eigen paard eten maar dat is meer omdat mij dat gewoon een te raar idee lijkt, maar niet omdat ik het zielig vind ofzo.

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:34

anemoonlena schreef:
Cinzia__ schreef:

deze vind ik heel goed. ik eet t inderdaad ook niet omdat ik dan gewoon t gevoel heb dat ik mijn vriend ofzo opeet. maar heb er niks tegen als iemand dit eet, mensen die niet van paarden houden zien t t zelfde als n koe eten, snap ik best.

precies dit!

gewoon uit het principe, je werkt ermee, het is je vriend, je maatje.

maar als andere mensen het wel eten heb ik daar totaal geen probleem mee.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:42

Paardenvlees eet ik eigenlijk nooit omdat ik het niet lekker vind. Voor mij maakt de diersoort niet uit.
het leven wat ze hebben geleid vind ik veel belangrijker. Ik vind elk dier even belangrijk een koe is voor mij niet minder dan een paard. Ik zou ze beide eten als ik ze zou lusten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:08

DebbieNL schreef:
wow.. ik vind t echt shocking om te zien hoeveel paardenmensen hier gewoon doodleuk zeggen dat ze het graag eten...
Wordt er gewoon misselijk van!
Voor mij voelt dit echt t zelfde als je hond opvreten.
Ik eet vlees.. maar ik heb totaal geen connectie met die diersoorten en zie ze ook heel anders als paarden.. voor mij vallen paarden toch wel onder "huisdieren".
Maargoed als ik een varken zou hebben(dus als ware je huisdier) waar ik lief en leed mee zou delen zou ik ook niet graag varkensvlees meer eten denk ik zo..

Paarden zijn elite dieren die ver boven het standaart vee uitsteken wat mij betreft..
Die horen niet op je bord te liggen.. -:(-

Als jij van je paard houd.. lekker je ei bij hem kwijt kunt en noem maar op.. wat een schoft ben je dan om vervolgens een van zijn soortgenootjes op te eten..

Jij moet je diep schamen.............. enige wat hier schofterig is, is jou reactie met de door jou gekozen bewoordingen. Ik dacht dat dit van een jong kind zou komen, maar niets blijkt minder waar. :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:38

Nou idd! Dacht dat het getypt was door een kind...

Lekker hypocriet om koeien etc wel te eten omdat je zelf geen koe hebt. En trouwens, van dat edele aan een paard proef je dus helemaal niks...

En als je dan met woorden als schoft wilt gooien, kijk dan even naar het stuk koe op je bord. Dier gefokt om gedood te worden, kerngezond. Paard op mijn bord heeft een fijn leven gehad, was geliefd en te op om verder te leven. Dood moest hij dus toch, via Schot of spuit.
En ja mijn paardenvlees heeft dat leven gehad, in Nederland.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:42

Ach, liever een schoft dan een hypocriet door wel ander dieren zo op te peuzelen en dat helemaal niet erg vinden en anderen wel te beschuldigen als zij 1 o zo edel dier op eten :')

Maar goed, ik eet alleen paardenvlees verwerkt in bv frikandel. Paardenvlees zo puur op bord is niet mijn ding, vind de smaak niet lekker.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:47

elenaMM77 schreef:
palousa_boy schreef:
Elena, als ik hier een stuk kippenpoot of welk ander vlees ook, bij de kippen gooi, eten ze dat tot op het bod kaal. Dat is niet omdat ze uitgehongerd zijn hoor ;)

hahaha,
ja mensen vergeten vaak dat kippen omnivoor zijn (ze trekken immers ook gewoon wormen uit de grond).

maar een kip die een kip vermoord en op eet, of aan de eieren van een andere kip begint, komt vaker voor dan men zou denken.. kanibalisme.. maar kanibalisme is natuurlijk niet hun normale dieet.

of ze een kippenpoot nog als onderdeel van een soortgenoot zien, dan hebben we het denk ik over zelfbewustzijn, persoonlijk denk ik niet dat ze het als kippenpoot herkennen.

Toch vinden ze het bloed van hun soortgenoten echt een delicatesse. Als ik de geslachte kip aan het hek hang om te verbloeden is er serieus ruzie om de bloedspetters.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:48

Moet je eens een kip met een wondje hebben := arme kip is dan letterlijk een lopend buffet!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:49

vuurneon schreef:
Moet je eens een kip met een wondje hebben := arme kip is dan letterlijk een lopend buffet!

Wat een vriendelijke beesten zijn kippen toch!!
En dan zeggen mensen soms wat over elkaar...

Ben toch blij dat ik geen kip ben....

Tokmen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:49

}:0 <3
spatter schreef:
Eerlijk gezegd zou het een enorme goede oplossing zijn als we katten gingen eten.
Zijn er veels teveel van en in de wilde en half wilde krengen zullen vast lekker smaken.
Is ook alleen maar het idee.

Wij eten kilo's koeienvlees terwijl dat in India een doodzonde is, maar net wat je gewend bent dus.

In India staat alleen al op het bezit van rundvlees 350 euro boete. Dat is omdat men in India een koe als moeder beschouwt,immers mensen drinken haar melk.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:50

Kippen zijn echt etterbakken eigenlijk. :')

Maar over het algemeen leven ze best vreedzaam met elkaar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:54

:+
Neverland schreef:
8nnemiek schreef:
Wat mensen eten betreft.. voor mij weinig verschil met dieren eten. Of het gezond is even buiten beschouwing laten, maar als ze doodgeboren baby's op het menu zouden zetten in een restaurant, ik zou er echt niet wakker van liggen :=

Een doodgeboren baby zou ik wel akelig vinden maar van een mens zou ik ook niet wakker van liggen :=

Er is een SF-film, Soylent Green, waarin inderdaad oudere afgekeurde mensen tot proteinehapjes verwerkt worden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:28

En daar wil ik nog even aan toevoegen dat dat dus is zogauw je 30 jaar wordt.Dan vinden ze je daar dus oud en niet meer nuttig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:04

En ouder ben je vast ook minder sappig en lekker, na je 30e takel je af :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:18

Daarom ben ik al een paar jaar 29 :')