nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:30

xsensibel schreef:
Danique schreef:

Zo mooi vind ik het niet, ze zit alleen maar te stuiteren op die shet en te prikken met die spoortjes...


ach, krijg jij een shetje maar zo netjes aan het lopen op dat niveau :)

Op die manier? Nee bedankt := Ik rijd mijn paard liever vriendelijk

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 23:43

Ik heb vandaag een klein buitenritje gemaakt, ik weet niet wanneer ik weer ga rijden...ik post zsm foto's!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:46

TS, alsjeblieft, ga genieten zolang het nog kan ! Buitenritjes maken is heerlijk. Dalijk als je echt te groot bent heb je spijt dat je het niet gedaan hebt..
Ik wou dat ik nog op mijn Shetlander kon rijden, dat gaat helaas niet meer maar bij jou past het nog. Laat je niet aan de kant jagen door een paar bokkers.
Hup, lekker plezier maken :D

Emoe
Berichten: 728
Geregistreerd: 11-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:09

Citaat:
Daarbij nu ook de vraag om die discussie (over dat TS wel of niet te groot is) te laten gaan.


dit was wat de moderator zei! en nu denkt iedereen opeens dat je nog wel mag zeggen dat ze er wél op past, maar wanneer je haar te groot vind mag je niets meer zeggen...

Nu is het voor TS ook supervaag, omdat het nu maar lijkt of iedereen het goedkeurt. Als ik de post van de moderator goed lees mag je niets zeggen over het al dan niet te groot zijn. Zeg dan dus ook nix als je haar wel vind passen want zo krijgt ts geen goed beeld van de meningen.

Trouwens lekker vage post maar weet het niet anders onder woorden te brengen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:26

Ik zit al enige tijd te denken aan een overstap op gangenpaarden, alleen is het ras dat ik leuk vind met zijn max stokmaat van 1.55 redelijk klein (ben zelf 1.78, mijn gewicht hou ik voor mezelf). Dus had ik me er bijna bij neer gelegd dat rijden voor mij niet meer haalbaar is. Tot ik fokkers ging bezoeken en de paarden mocht rijden en de juiste info kreeg.
Wij, moderne mensen, zijn grote paarden gewoon, maar tot 100 jaar geleden had je buiten een paar uitzonderingen, geen mega grote rassen en was 1.55 de middelmaat.
Meid, geniet van je pony en laat mensen maar zeggen. Zo lang je pony gezond is, is er geen probleem.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:28

Leuk dat je zoveel lol hebt met je shet TS en knap dat je ook serieus bezig bent! Zolang je niet te zwaar bent, kun je nog lekker hobbelen.
Laat je niet op je kop zitten door bokkers hier hoor, genoeg mensen van 1.75/1.80 of mensen die veel te zwaar zijn die op kleine ijslanders/fjorden/hafjes kruipen en daar wordt dan weer niets van gezegd ;).
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 12-07-15 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

simonedkstr

Berichten: 44
Geregistreerd: 12-07-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:36

jullie zijn super leuk samen! <3

Muronia

Berichten: 19651
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:19

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist meerdere off topic reacties verwijderd. In de voorgaande moderatoropmerking werd jullie verzocht om de discussie over het wel of niet op de pony passen te laten varen en on topic te reageren. Er is op bokt een centraal topic waarin kan worden besproken of iemand te groot is voor een bepaalde pony of niet en het is niet de bedoeling om hier die discussie te gaan voeren. Hierbij nogmaals het verzoek om on topic op de vraag van TS te reageren.

debjehorses
Berichten: 27
Geregistreerd: 12-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:19

Op shetties rijden is super leuk mensen... De lengte maakt niet zoveel uit stel je bent 1,60 maar je weegt 45 mag je op een shet (is ni handig maar oke...) als je niet boven de 45 kg weegt mag je gewoon op een shet! Zoo leuk!

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:49

debjehorses schreef:
Op shetties rijden is super leuk mensen... De lengte maakt niet zoveel uit stel je bent 1,60 maar je weegt 45 mag je op een shet (is ni handig maar oke...) als je niet boven de 45 kg weegt mag je gewoon op een shet! Zoo leuk!


Dat is absoluut niet waar :n
De lengte speelt een grote rol bij de gewichtsverdeling en uiteraard bij het evenwicht. ga je maar eens rondlopen met iets van 10 kg maar maar 1 meter, of iets van 8 kg maar van 3 meter. Dat laatste is veel moeilijker, ook al is het minder gewicht ;) zo ervaart het shetje het ook en daarom kan een langer persoon daarom dus niet op een shetlander rijden.
DAarnaast 45 kg vind ik alsnog te zwaar voor een shetje. beetje shet weegt 200-300 kg. met 300 kg is dat 15% van het lichaamsgewicht, en dat is echt te veel imo :n

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:52

mijn vriendin rijd op een shetlander ze is denk ik rond de 158 ofzo groot en is 15 jaar de shetlander is groter dan 1 meter maar ik weet niet hoe groot ie echt is.

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 13:53

.
Laatst bijgewerkt door isawessels00 op 12-07-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:56

TS:
ook al is de foto schuin van achteren genomen, zie je overduidelijk dat het zadel op de schouder ligt. hij mag echt veel verder naar achteren. ben alleen bang dat dit zadel dan weer op de laatste ribben drukt, zou betekenen dat het zadel de groot is.

Jij mag echter ook nog 2 gaten langer gaan zitten minimaal. Naja je mag gaan zitten; eigenlijk hoef je er niet meer op te stappen want je bent echt veel te lang (ook al ben je verder licht)

Lianne:
Ik durf met mijn 1.68 (10 cm groter) toch echt niet qua lengte op iets kleiners te gaan zitten dan 1.40m :') hoe dun/licht ik ook zou zijn!

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 13:59

Celiien schreef:
TS:
ook al is de foto schuin van achteren genomen, zie je overduidelijk dat het zadel op de schouder ligt. hij mag echt veel verder naar achteren. ben alleen bang dat dit zadel dan weer op de laatste ribben drukt, zou betekenen dat het zadel de groot is.

Jij mag echter ook nog 2 gaten langer gaan zitten minimaal. Naja je mag gaan zitten; eigenlijk hoef je er niet meer op te stappen want je bent echt veel te lang (ook al ben je verder licht)

Lianne:
Ik durf met mijn 1.68 (10 cm groter) toch echt niet qua lengte op iets kleiners te gaan zitten dan 1.40m :') hoe dun/licht ik ook zou zijn!


Het zadel past gewoon hoor, en ik vind dit lekkerder rijden dus waarom zou ik mn beugels dan langer doen?

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:59

Ik vind het super leuk dat je zadel totaal niet past en veel te ver naar voren ligt, staat mooi! Daarbij vind ik het ook een leuk gezicht dat je je beugels 2 of 3 gaten te kort hebt! Is wat makkelijker rijden denk ik, dan lijk je iig ook niet zo groot!

Ik vind jullie een prachtig stel samen en denk dat de pony onwijs veel plezier beleeft. Ga zo door! :D

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 14:00

MDJ schreef:
Ik vind het super leuk dat je zadel totaal niet past en veel te ver naar voren ligt, staat mooi! Daarbij vind ik het ook een leuk gezicht dat je je beugels 2 of 3 gaten te kort hebt! Is wat makkelijker rijden denk ik, dan lijk je iig ook niet zo groot!

Ik vind jullie een prachtig stel samen en denk dat de pony onwijs veel plezier beleeft. Ga zo door! :D


Wow grappig.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:01

MDJ schreef:
Ik vind het super leuk dat je zadel totaal niet past en veel te ver naar voren ligt, staat mooi! Daarbij vind ik het ook een leuk gezicht dat je je beugels 2 of 3 gaten te kort hebt! Is wat makkelijker rijden denk ik, dan lijk je iig ook niet zo groot!

Ik vind jullie een prachtig stel samen en denk dat de pony onwijs veel plezier beleeft. Ga zo door! :D



Wat onwijs kinderachtig... +:)+ _/-\o_

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 14:02

ik stop met bokt dus reageer niet meer op dit topic

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:03

isawessels00 schreef:
ik stop met bokt dus reageer niet meer op dit topic



waarom stop je ?

hoop dat je nog veel plezier heb samen jullie zien er leuk uit samen

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:04

Dat jij het lekkerder vind rijden komt omdat je te groot bent en anders met je voeten tegen je pony z'n knieën aanzit. Of rij je op grotere paarden ook zo groot/ben je jockey? Rijtechnisch in ieder geval niet correct, en als je serieus rijd zou je daar toch moeten aanpassen.

En nee, je zadel ligt niet correct. maar ben wel benieuwd naar foto waar je van zij dat hij wel correct lag. misschien hebben we het fout :)

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:08

Ik denk dat dit valt onder de categorie "trekken aan een dood paard". Zolang TS geen adviezen aanneemt heeft het ook geen zin om ze te geven. Maar ikzal het topic niet verder "bevuilen" met mijn gezever. ;)

Anoniem

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:08

Slotje voor overleg.

Anoniem

Re: nog meer mensen die sirieus rijden met een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:10

Moderatoropmerking:
In overleg hebben wij besloten dat dit topic definitief op slot blijft. Wij hebben tweemaal verzocht om de discussie over te groot/ niet te groot elders te voeren. Helaas blijft het topic 'ontsporen' en dat maakt dat wij besloten hebben het topic definitief te sluiten.