Volg je paard in 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:44

Ook ik vind het een leuk initiatief

Zjie's the One
NRPS keur, prestatie sport en PROK
geboren 20 april 2004

Afbeelding

Momenteel drachtig

De doelen van dit jaar:
Als eerste bevallen van een gezond veulen
Verder gaat ze hopelijk dit jaar weer de sport in
Ze is eind juni 2014 geblesseerd geraakt.
Sinds die tijd staat ze eigenlijk stil
Na haar bevalling is het de bedoeling haar weer op te pakken

Afbeelding
Foto van januari

Lientjuhh22

Re: Volg je paard in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:43

Leuk paardje ponyparadijs!

Jammer dat je je doelen niet gehaald hebt ElineCath :(, hopelijk krijg je het vertrouwen snel weer terug!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:47

Wat een leukerd ponyparadijs!

Goed om te lezen dat iedereen zo met de doelen bezig is.
Jammer ElineCath, vertrouwen terugkrijgen is best lastig soms, succes!
Ik had eigenlijk niet echt doelen voor januari, ja werken aan de balans. Dat hebben we gedaan en gaan we rustig mee verder.

Doelen voor februari zijn:
- wegrennen na opstijgen oplossen (pubergedrag)
- meer naar buiten zetten op de volte linksom
- nieuw dubbelgebroken bustrens uittesten ipv enkelgebroken watertrens

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:23

Januari helaas maar 1 wedstrijd kunnen rijden, gelukkig met een winstpunt. Zaterdag beginnen we weer met goede moed voor de maand februari!
Ook heb ik deze maand 3 maal de 1.30m gesprongen, dus mijn doel (1.40m in 2015) moet zeker haalbaar zijn! Zijn in December gestart, 3 wedstrijden gesprongen en 3 wp

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:09

Amelie - februari

Ik ben met Amelie niet echt bezig geweest deze maand. Zoals sommigen van jullie weten, is Amelie mishandeld deze maand (het topic) en daarom hebben we lekker rustig aan gedaan. Ze hersteld heel goed en alles heelt verbazingwekkend snel. :)

Zondag ga ik weer eens aan het "werk" (echt heel serieus zijn we niet nu) en zal ik waarschijnlijk ook wel foto's maken :j

Gisteren heb ik haar eens ingevlochten. Het staat haar wel goed, maar het blijft dus echt voor geen meter zitten. Na 2 minuten is hij alweer uitgezakt :')

Afbeelding

En dit vond ze er zelf van :')

Verder ga ik geen doelen opstellen voor volgende maand, omdat ik gewoon niks heb gepland... Ik ga gewoon af en toe eens met haar naar de bak voor wat oefeningen aan de hand en misschien wil ik iets van vrijheidsdressuur gaan doen.
Een beetje klieren en spelletjes doen in de bak vinden we allebei leuk, maar met serieus werken maak je ons beiden niet blij...

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 01:34

Wat fijn dat ze zo snel herstelt!!
En wat een mooie vlecht, ik wou dat ik zo mooi kon vlechten.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 08:07

Wat heftig van die mishandeling Karla :( Maar gelukkig dat ze zo goed herstelt! :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:24

Bravour en ik in Februari nog, B wedstrijd 4 winstpunten gereden en 2x eerste!
Afbeelding
Volgende week voor het eerst als combinatie springwedstrijd in Lisse dus de start aan mijn doel gaat van start :9 :+

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:57

Februari Spirit & Rianne

Deze maand heb ik met Rianne vooral gedressuurt. We zijn voor het eerst echt met de trailer van huis geweest naar een clinic en ze deed het onwijs goed! :D Ze vond het spannend maar was uiteindelijk net zo lekker te rijden als thuis. Later deze maand zijn we nog een keer naar een binnenbak geweest en dat ging net zo goed :) Verder is de osteopaat langs geweest dus Rianne kan er voorlopig weer tegenaan!

Afbeelding

Voor Spirit heb ik twee leuke verzorgers gevonden deze maand. Dat was voor hem wel even wennen maar hij is blij met alle aandacht :) Zelf heb ik met hem vooral vrijheidsdressuur gedaan.

Volgende maand wil ik met beide pony's wat meer grondwerk doen omdat dat er deze maand nogal bij in geschoten is. Verder hoop ik wat meer tijd te kunnen besteden aan Spirit.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 11:30

februari

Deze maand heb ik mijn paardje verkocht, hierdoor dus geen updaten foto.
Wel ga ik opzoek naar een ander dus misschien toch nog een maart update. Maar heb er geen haast bij

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:41

Februari

Afbeelding
Alleen een buiken up-date.
Tenslotte doen we verder nauwelijks iets met haar.
7 dagen in de week staat ze in het land.
En verder weinig.
Nog 2 en halve maand ongeveer en dan hebben we een kleine hupsel er naast lopen

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:01

Karla Had het gelezen, zo erg voor je paard. Hoe ziek is die persoon? :n
Ook van mijn kant een februari update:

Nouska februari
Mijn doelen voor deze maand waren:
1. dat ik het rijden wou oppakken.
2. meer springen.
3. lol hebben.

Het is goed gegaan. Nous en ik zijn stevig aan het trainen en het gaat letterlijk goed. Ik sinds er ook aan te twijfelen om te gaan verhuizen naar een stal even verderop zodat ik weer buitenritten kan maken.
Wou vandaag als het weer mooi blijft lekker gaan springen, hopen dat de bak en het weer een beetje lief voor mij zijn.
Nous is ook al wat afgevallen en ontzettend aan het verharen.

Afbeelding

Deze foto is van in de bak. Ik moest al het poep even uit de bak halen en zo volgende me letterlijk overal naar toe, de scheet.
Afbeelding

Ook deze maand wat buitenritjes de weilanden in gemaakt in plaats van het bos, ook leuk voor een keertje

Doelen Maart:

1. Meer buitenritten maken als ik ga verhuizen naar de andere stal.
2. Lekker veel en actief rijden.

Echt bijzondere doelen zijn het niet, maar ach. Ik zie wel per dag wat mijn doelen zijn :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:10

Gigi februari:

Eerste helft van februari hebben we prima kunnen rijden, maar halverwege ging door een bokpartij het zadel kapot en viel ik eraf. Zadel terug naar vorige eigenaar en wachten op een nieuw zadel -O- Wel is het gelukt om toch best lange stukken te galopperen en met wat moeite alle 4 de hoeven uit te krabben! 4 maart hoefsmid en daarna nog wachten tot mijn nieuwe zadel eindelijk af is..

De foto's :D :

Afbeelding

Afbeelding

Doelen voor maart:
- rustiger buiten aan de hand worden
- longeren met touwtjes
- onderhals een beetje eraf trainen
- achterhand trainen

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:42

Iedereen veel succes in maart! :D

Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D
- Mieke is mijn verzorgpony, ze is een merrie uit 2009 van 1m25 groot
- Rikske is Mieke's veulen, ook mijn verzorgpony. Hij is van april 2014

Mijn doelen:
- Terug mennen met Sammeke. (ligt stil wegens de nieuwe weide)
- Zowel Sammeke, als Arthur intensief aan het werk zetten!
- Blijven bijleren uiteraard :D
- Mieke beleren onder het zadel

Januari was nat, hierdoor hebben we enkel wat grondwerk gedaan. Helaas heeft dit ook betekend dat we na een half jaar opnieuw een nieuw plekje voor Sammeke en Arthur moeten zoeken. Gelukkig hebben we snel een fijn plekje gevonden, ze verhuizen zondag. Verder zitten ze geweldig goed in hun vel, ze zijn levendig en spelen heel de tijd! :)

https://lh4.googleusercontent.com/-XUmW ... 152844.jpg

Begin februari zijjn we verhuist, alles ging goed, Sammeke en Arthur hebben het daar naar hun zin :) Er is al een hoop werk uitgevoerd, het word meer en meer ons eigen plekje. Met beiden bouw ik het werk terug op, en met Arthur zit ik aan een nieuwe mijlpaal! Hij heeft aan de dubbele longe gelopen :D
Verder heb ik nog groot nieuws, sinds 2 weken zijn er 2 nieuwe bewoners, Mieke en Rikske. Niet van mij, maar ik mag er alles mee doen wat ik wil :)

Afbeelding
Arthur

Afbeelding
Sammeke

Afbeelding
Rikske

Afbeelding
Mieke

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:54

Wat goed dat veel mensen hun doelen hebben bereikt!

Mijn doelen voor februari waren:
-Naar ander terrein om daar te oefenen
Niet gelukt, niet van gekomen. Paard en ik zaten in een flinke dip qua dressuur, en sinds een week beginnen we er weer uit te komen, dus deze word verplaatst naar maart!
-Een oxer in 1 keer springen zonder te weigeren
Gelukt! Dankzij een topic dat ik had geopend veel leuke oefeningen meegekregen, en hij weigert veel minder nu!
-Een steilsprong met pionnen in 1 keer springen zonder te weigeren
Ook gelukt!

Over het algemeen véel gewerkt aan de dressuur deze maand, vooral door de dip waar ik het over had. Maar sinds de laatste lessen gaat het weer de goede kant op!

Doelen voor maart
- Nageeflijkheid linksom constanter en meer ontspannen
- Nageeflijkheid linksom in galop volhouden met meer oprichting
- Naar vreemd terrein om te oefenen
- Oprichting galop rechts kunnen met meer ontspanning

Afbeelding

Afbeelding

Dat was Donn in februari, Max' maand:

Voor Max had ik geen doelen, en daar blijf ik achter. Met max een heerlijk ontspannen maand gehad, veel vrijheidsdressuur, zonder zadel en buiten rijden! Dit vinden we allebei het leukst om te doen met elkaar, dus dit gaan we zo houden :j

Doelen maart
- Compliment perfectioneren
- Een keer weer een parcoursje springen!

Dat was mijn maand, over het algemeen heel tevreden :j

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:57

leuk dat het voor de meesten gelukt is !
ikook zometeen aan de slag!
eerst even kamer opruimen...

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:59

Nou maart begint lekker met een val van Donn :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:22

hahaha niet pijn gedaan hoop ik??^^

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:06

Nee valt mee, kleine kneuzing, paar schaafwondjes en twee blaren :') ik kon er weer op dus dikke prima!

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:41

Februari Bono

Een ontspannen maandje voor mij en Bono.
Ik hou nu een schriftje bij waarin ik alles opschrijf wat ik heb gedaan per dag en hoe het ging zodat ik het later terug kan lezen.
Bitloos en met barebackpad naar buiten geweest en alleen gestapt en gedraafd wat erg goed ging.
Vrijheidsdressuur gedaan, gewoon gezeten (boek lezen) bij de paarden, een paar keer naar les geweest, een keer aan de hand gefietst, lekker gespeeld, geoefend met trailer laden en een keer rond gehobbeld met een westernzadel.
Mijn moeder had sinds een lange tijd weer een keer gereden maar is er meteen af gestuiterd :(:).
Ik had een afspraak staan voor vrijheidsdressuur les maar wegens het weer is het niet door gegaan, hopelijk een nieuwe afspraak in maart.
En het toppunt van de maand: zijn oude eigenaresse is langs geweest en we zijn samen naar het strand geweest waar ze hele mooie foto's van Bono en het paard van mijn stalgenootje heeft gemaakt.
Op het strand wat vrijheidsdressuur gedaan en waar hij een beetje concentratie had was hij erg enthousiast.

Afbeelding

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:49

Falco - februari

een late update van onze kant. in januari geen update meer gedaan onze doelen waren:

- Conditie opbouwen
- 2x buitenrit van 10 km maken (uiteraard opbouwen, zitten nu op ongeveer 3km) (Doel voor Februari is de 15 a 20 km al een keer doen)
- Meer geduld met voerweigeren voor de Vrijheidsdressuur.

beginnen maar gelijk met het dierenarts bezoek. Falco bleef maar schuren ondanks verranderen van voer. ondanks dat de DA geen beestjes kon vinden dacht ze luizen of mijt. nu 3 behandelingen gehad en nog weinig resultaat. dus deze week weer bellen.

rijtechnisch gaan we de goede kant op. Falco loopt steeds lekkerder.
een van onze doelen was voor 80% over naar bitloos rijden :

Afbeelding
bitloos en met barebackpad.

2 doelen waren conditie opbouwen en een rit van 10 km. deze hebben we in januari gedaan. Falco wordt 4x per week getraind en is in goede conditie. de rit van 20km rijden staat gepland op 21 maart en moeten we vooraf natuurlijk hard voor trainen. afgelopen weekend een rit van 18km gemaakt. Falco deed het fantastisch goed.

Afbeelding

ook is hij voor het eerst het water in gegaan. na even twijfelen liep hij achter zijn vriendje aan en genoot hij er zelfs van. en dat terwijl hij een half jaar geleden nog niet over natte tegels wilde lopen....

aankomende maand dus de rit en gaan we meer aan de slag met dressuur en bitloos dressuur.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:49

Zo, helemaal uit oog verloren! Mijn mannetje dus.
Noot
binnen een dikke maand 3 jaar
Niet opgeleerd

Doelen:
- vrijheidsdressuur
- grondwerk
- met lange lijnen op straat

Januari zijn we van stal verhuisd, daar heb ik niet veel foto's van. Daar heeft hij gewoon een maand lekker paard mogen zijn en heb ik er amper mee gewerkt. Om niet te zeggen niet door examens.

februari

Ok hier weer een slechte maand, maar er zijn al meer leuke foto's van gekomen. We hebben deze maand het wandelen terug opgepikt. Dit ging goed, tot hij zich tijdens een wandeling eens lostrok. En sindsdien is het back to basics op de weide voor ik er terug mee buiten durf.

Afbeelding

Doelen voor maart:
- terug durven wandelen
- grondwerklessen

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:04

Na wat tegenslag in januari, komen we weer op het goede pad. Waar de dressuur in januari wat te kort schoot, lijkt nu al stukken beter te gaan! In december ben ik met een flinke klap van Amigo gevallen toen hij vanuit stilstand (een weigering) toch nog besloot te springen over een oxer van 1.10. Ik had er ondanks de flinke klap niks lichamelijks aan over gehouden, maar de schrik zat er goed in. Springwedstrijden gingen ruk.. uitgebeld door 3 weigeringen, omdat ik het vertrouwen was verloren in hem :(

In januari geen springwedstrijden gereden, wel trainingen gehad, en langzaam bij beetje weer een beetje aan het oppakken (Ik durf nog geen 1.10 te springen)
Wel zijn we op dressuurwedstrijd geweest (L1) wat eigenlijk best goed uitpakte en resulteerde in 1 winstpunt. We hadden namelijk door de vorst weinig kunnen trainen.

Februari dus, een goeie maand :) Vorig weekend een indoor crosstraining gehad bij manege Beukers. Heerlijke en vooral leerzame les gehad.

Deze maand heb ik een springwedstrijd gepland. Eerst een parcours van 90cm en dan een B parcours, puur om het vertrouwen terug te krijgen. Wel erg spannend, maar heb er wel zin in :)
Dus mijn doel voor maart: VERTROUWEN terugkrijgen

[SGW-ITP] Indoor cross training met Amigo

Afbeelding

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 19:25

Maart / Tjabo

Vorige maand had ik mijn paardje Spot terug verkocht aan haar oude eigenaar ivm het verloren vertrouwen en het niet meer terug krijgen. Was het eerlijker tegenover haar.

Vanaf vandaag mag ik mij de trotse eigenaar noemen van Tjabo van de acht zaligheden.
Een hengstveulen van ongeveer 8 maanden oud.
Mijn doelen met hem voor in de maand maar zijn±
- zijn vertrouwen winnen
- voetjes een keer optillen
- een stukje meewandelen in de weide of de paddock aan het touw

Meet Tjabo:
Afbeelding

Afbeelding

jolly_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:27

Ik doe mee! Ik stel mijn 3-jarige pony voor: Dazzle! In de zomer zijn we begonnen met hem op te leren, en gisteren hebben we eens cavaletti en een kruisje gesprongen, hij heeft duidelijk aanleg :D
Jammer genoeg geen foto's van, maar volgende maand komen die er zeker op!
Afbeelding
Afbeelding