Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talindos

Re: Volgtopic: Serena wordt beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:36

Oh, ik dacht dat hij smokey heette :+

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 23:02

Hmm ja dat was zo, maar dat deed me teveel denken aan een pony die ik ken met dezelfde naam. Stitch vond ik leuker en origineler :))

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:18

Lilo en Stitch *\o/*

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 20:17

Vanochtend samen met mijn verzorgster grondwerk gedaan. Ik heb haar verteld wat ik in mijn laatste les heb geleerd, opdat zij daar nu ook mee kan oefenen. Eigenlijk ging dit al heel goed, dus het wordt binnenkort wel weer tijd voor een nieuw lesje, dan hebben we weer wat dingen om mee aan de slag te gaan. Maar wil binnenkort ook eens een les met Stitch volgen + de tandarts komt 10 april en hij moet nog gecastreerd worden. Allemaal tegelijk is dan weer nit zo handig, dus zal even kijken hoe ik dat aan ga pakken. En dan gaat Serena binnenkort ook nog eens verhuizen, dus dan is les volgen met haar sowieso lastiger...

Met Stitch hebben we vandaag een rondje gewandeld :) met hem doe ik het rustig aan, omdat hij nog wat jonger is dan Serena en toch al bij de vorige eigenaren in de lange lijnen gelopen heeft en gesprongen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 20:08

Zo net lekker naar de pony's geweest :). Doordeweekse dag, dus weinig tijd, maar toch even met Serena te fietsen geweest. Dat doet ze heel braaf, alleen is ze af en toe wat sloom. Misschien maar eens een zweepje mee de volgende keer, want ik wil het eigenlijk gebruiken om wat conditie op te doen voordat ze straks voor de kar staat.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 22:23

Na een drukke week vanmiddag om kwart voor vijf nog richting stal geweest. Omdat mijn stalgenootje en ik beide deze week amper zijn geweest was er heel wat achterstallig werk :o. Een halve kruiwagen uitgemest (ja, dat is veel voor twee ponytjes :p) en vier hooinetten gevuld... Nu kunnen ze er weer even tegenaan.

Daarnaast was ik blij verrast toen ik erachter kwam dat zowel Serena als Stitch begonnen zijn met verharen :D dat betekent dat ze straks echt de volledige zomer in een strak velletje zitten (vorige zomer heeft Serena serieus maar een maand of drie voorlopig in haar zomervacht gezeten. En van Stitch had ik ook niet verwacht dat ie nu al zou beginnen, omdat hij maar een dunne vacht heeft).

Dit weekend lekker met pony's te mennen die ik mag lenen van stalgenootjes, kan ik mooi mijn stuurskills improven! En uiteraard de komende twee weken flink bezig met mijn eigen, want ik heb bijna paasvakantie :))

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:37

Oh oeps, zo veel uitmestwerk? Wilde eigenlijk donderdag nog gaan maar toen was ik ziek. -O-
Ik zal volgende keer wel weer even uitmesten, haha.

Veel plezier met het mennen met Fellie, hoop dat hij een beetje lief zal zijn voor je. ~~}>

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 19:03

Zooo, vanmiddag zo'n twee uur te mennen geweest met Fellow :D lekker in de regen, haha. Desondanks toch erg leuk en gezellig.

Daarna nog even met Serena vrijheidsdressuur gedaan, een begin van het trucje "flehm" is er nu! Werd wel weer eens tijd voor iets nieuws.
Morgen pak ik haar denk ik even om weer met het tuig en lange lijnen te oefenen, iemand nog iets leuks waarmee ik kan oefenen? Creatieve slalom o.i.d?

En met Stitch zal ik morgen ook weer even aan de slag, als het weer een beetje mee zit. Nog even nadenken wat ik met hem ga doen :)

Oh ja, ik verwacht dat Serena halverwege april verhuist, dus dan krijgt ze de weken daarna rustig de tijd om aan haar nieuwe plekje te wennen. In die tijd pak ik Stitch wat meer op, om zijn niveau gelijk te trekken met die van Sereen en om wat meer een band met hem op te bouwen.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:13

Horse agility! Dat lijkt mij zooo gaaf!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 19:51

Ik bedoel oefeningen tijdens het lange lijnen hè? :p

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:51

Ooooooooh. Mja, slalommen.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 20:53

Horse agility wil ik me trouwens wel eens wat meer in gaan proberen, lijkt mij ook tof!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:07

Ik heb het droog gehouden vandaag :D
Vanochtend eerst Stitch gepakt om een klein stukje door het bos te wandelen. Ondertussen geoefend op halthouden en pasje achterwaarts, ging netjes. Totdat... Er een vervelende hond tien meter voor ons ging staan blaffen. Baasje deed niets! Pony in de stress, wilde er naar toe maar tegelijk er zo snel mogelijk van weg rennen en steigeren, pff... Uiteindelijk is de hond achter zijn baasje aangerend en heb ik het nog even goed af kunnen sluiten. Hij was gelukkig zo weer rustig.

Vervolgens mijn tuig opgehaald en Serena opgetuigd. Lekker in de bak aan de slag gegaan. Dit keer wat minder stuuroefeningen, geen draf en me eens gefocused op halthouden. Ze bleef namelijk draaien ipv direct stilstaan, ze wilde naar mij toe komen. Doorgeoefend totdat het beide kanten 1 keertje gelukt was en toen weer afgetuigd, 20 minuutjes bezig geweest gok ik. Zodra dit goed gaat ga ik bezig met een paar pasjes achterwaarts en dan daarna pak ik de draf weer op.

En vanmiddag weer lekker te mennen geweest met een geleende pony :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:24

Wat jammer van die hond Gerbrich!
Ik vind jouw pony's zo geweldig leuk <3
Stitch loopt altijd zo vrolijk mee in de wei..

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:29

Waar ga je Serena heen verhuizen gerbrich?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:40

Ja klopt Mieke, maar ik weet dus wel waar ik nog met hem aan kan werken! De sprongen die ie nu maakte vanwege die hond zijn voor de kar niet echt wenselijk := dus eens kijken of ik wat vaker kan oefenen met honden.

Ja ze zijn leuk hè <3

Yvanka, Serena gaat samen met Kirsten haar pony naar een stuk weiland van een kennis van mijn vader! Dat heeft ie over, en hij heeft een Haflinger staan die hij graag beleerd ziet worden. Leuk klusje voor ons :))

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:00

Ik heb een hond in de aanbieding die ook nog wel eens het een en ander bij mekaar wil blaffen!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:48

Elke keer als de naam Kirsten voorbij komt denk ik huuuuh :') :')

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 09:51

Haha ja dat snap ik, Kirsten :') (en ja, deze keer bedoel ik jou :p)

Gister heb ik Serena weer in het tuig gehad. Extra geoefend op wat de vorige keer minder ging: halthouden. Deze keer ging het na een paar keer oefenen al perfect, ook dankzij de twee balkjes waar tusen ik haar halt liet houden. Zelf een paar keer de overgang draf-halt of andersom gemaakt, ging super. Daarom ook het volgende onderdeel erbij gepakt; achterwaarts. Ze reageert nog niet zo vlug als zou moeten en het gaat nog wat scheef, maar dat komt wel. Allang tevreden met wat we tot nu toe bereikt hebben :)!

Vandaag heb ik grondwerkles met Stitch, ik ben benieuwd wat we gaan leren. Qua niveau zit hij al ongeveer op Serena's level, hij heeft alleen meer moeite met andere dingen. Serena vindt keertwending om de achterhand nog lastig te begrijpen, hij vindt het halthouden terwijl ik naast hem sta moeilijk. Grappig om te merken, dat verschil.

Deze week waarschijnlijk ook bezig met het andere weiland pony-proof te maken :D

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:23

Goed bezig!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 19:49

Zo, onze les zit er weer op. Ging hartstikke goed! Alsof ze het er om doen, tijdens de les doen ze alles altijd zo braaf en dan met trainingen gaan ze mij ongelooflijk pesten >;) _O-.
We hebben de standaard dingen weer meegepakt: stappen, klein stukje draf, draf-halt overgang, halthouden, achterwaarts. Daarnaast de keertwending om de voor- en achterhand. Om de achterhand was nieuw voor ons, maar ging ook netjes.

Komende weken dus weer lekker oefenen met zowel Stitch als Serena en dan over een poosje maar weer eens een lesje. Instructrice was in ieder geval weg van hem, haha.

Serena heeft vandaag vrij gehad, ben wel druk bezig geweest met ontharen. Mijn furminator komt binnenkort, dus dan kan ik echt aan de slag :):). Morgen pak ik Serena weer, dan zal ik ook weer wat foto's (laten) maken.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:02

Wat fijn dat Stitch het zo goed doet!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 21:09

Drogon schreef:
Wat fijn dat Stitch het zo goed doet!

Jajoh, al net zo'n makkelijke als Serena! Ze staan straks in een zucht voor de kar, zoveel zin in :))

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:28

Heb het vandaag echt onwijs gezellig gehad op stal :D helaas ook mede daardoor weer vergeten foto's te maken :o gelukkig blijft het de komende dagen goed weer als het goed is, dus die foto's komen er wel! Zo knap zijn ze nu toch niet in hun winterwollievacht, haha.

Wil wel even heel trots vertellen dat Stitch vandaag voor het eerst als handpony meegeeest is naast de kar, voor een paar minuutjes! Hij heeft er geen aandacht aangeschonken, aan die rammelende kar naast zich. In het begin wilde hij sneller dan dat de pony voor de kar nog puf had, dus toen liep ie flink te trekken. Na een poosje liep hij keurig naast ons :)

Met Serena ben ik vanochtend te fietsen geweest, deze keer wat langer dan de laatste keer. Had een zweepje meegenomen, maar dat werkt niet echt als je in je eentje bent en een fiets en pony moet besturen :+. In het begin was ze echt lui, de hele tijd boven op de rem. Toen was ik er klaar mee en heb ik haar een trap onder haar kont gegeven en toen kon ze wel ineens snel. Zo hebben we braaf ons rondje afgemaakt, zonder dat ze ook nog maar één keer stil is gaan staan :). Tis toch niet haar hobby...

Al met al tevreden, over beide pony's :j

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:01

Nou mooi!