Skelet gevonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Re: Skelet gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:28

Krijg inderdaad steeds meer het idee dat dit één groot broodje aap verhaal is!!
Alle logische beredeneringen en goede tips worden door TS meteen van tafel geveegd, met een of ander nog raarder verhaal.
Dit lijkt me een soap worden die tot in de treuren door zal gaan.

TS je begon sterk, maar na 6 bladzijden weet het boek zijn lezers hopelijk niet echt meer te boeien.
Gewoon blijven schrijven en goed je best doen op school, dan komt het helemaal goed met jou talent.
Zet hem op meid!!

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:34

RaafSmits schreef:
Alle logische beredeneringen en goede tips worden door TS meteen van tafel geveegd, met een of ander nog raarder verhaal.

TS je begon sterk, maar na 6 bladzijden weet het boek zijn lezers hopelijk niet echt meer te boeien.
Gewoon blijven schrijven en goed je best doen op school, dan komt het helemaal goed met jou talent.
Zet hem op meid!!

Dat is ook mijn gedachte een beetje, het slaat af en toe nergens op! :')
Maar als het echt waar is, vind ik dat je toch je best moet doen iemand te helpen.
Liever 10 keer iemand 'helpen', dan een keer iemand laten vallen! :)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 13:24

Jammer dat niet iedereen mij gelooft maar dat moeten jullie natuurlijk zelf weten

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:27

Meid, vind je het raar dat dit ongeloofwaardig over komt?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 13:27

Als ik nog een paar botten zie een keer dan maak ik wel een foto en zet het hier opm ;(

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:28

Laura12 schreef:
Als ik nog een paar botten zie een keer dan maak ik wel een foto en zet het hier opm ;(

Dan moet je wel een mobiel hebben he ;)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 13:29

Ja ik ga mijn verjaardag vandaag vieren en mijn tante brengt mijn mobiel mee

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:36

Vind je het gek dat niemand je gelooft? Je komt steeds met een nog raarder verhaal aanzetten als iemand je een goede tip geeft.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 13:39

Huh ???

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:41

Als iemand met tips aan komt negeer je de tips of er komt nog een vreemd verhaal achter aan. Waardoor het verhaal wat je daar voor hebt verteld niet helemaal klopt. Ik wil het best geloven maar ik vind het een heel vreemd verhaal.

guusje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:42

Ik vind dit verhaal ook niet er geloofwaardig.

Maar ik kan me wel erg irriteren aan hoe sommige mensen op dit topic reageren. Overal een probleem van maken en vervelend commentaar op leveren. Het meisje is 13 en als je het allemaal maar stom vind wat ze zegt en haar niet gelooft, reageer dan niet. Daar word het op bokt echt niet gezelliger van..

Fijne Zondag iedereen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:48

Nou ik geloof je verhaal echt wel TS. Je zou niet de eerste zijn die een compleet skelet van een veulen/pony vind.Dat de TS het verhaal wat verwarrend brengt,heeft niets te maken dat het dus ongeloofwaardig moet zijn of verzonnen is.
TS probeer samen met iemand naar dat schuurtje te gaan,je moet over je angst heen zien te komen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:54

Waar woon je?
Misschien wil een bokker mee?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:09

fenijro_tani schreef:
Waar woon je?

Daar zat ik ook al aan te denken. Er is heus wel iemand die even mee kan.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:15

fenijro_tani schreef:
Waar woon je?

En dát gaat ze écht niet zeggen :D!!
Stel je voor dát er iemand mee wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:18

Vergeet niet dat TS 13 is. Tegenwoordig komen veel 13 jarige al 'volwassener' over. Maar betekent niet dat elk 13 jarige zo is.

Mijn zusje is 14. Wil zich graag gedragen als een volwassene. Maar op sommige momenten is ze gewoon nog echt een kind. En dat zijn ze ook nog gewoon.

Ts waar woon je precies? Snap heel goed dat je minder prettig vind om naar de schuur te gaan. Zou het zelf ook een raar idee vinden. Maar ga gewoon eerst lekker genieten van je verzorgpaardjes en dan gegeven moment gewoon weer even de schuur ingaan.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:36

Ik weet dat het bokt is maar wat leer ik mijn kinderen. NEVERNOOITNIET zeggen waar je woont. Geen discussies mogelijk daarin.

Ts. Ik geloof je verhaal wel maar kijk eens goed naar de tips die er worden gegeven. Er zit vast wel 1 tussen waar je wat aan hebt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:47

RaafSmits schreef:

Zet hem op meid!!

Ik heb nergens een raar verhaal gelezen? TS heeft vooralsnog steeds hetzelfde gezegd :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:56

het verhaal kan op zich prima, alleen warrig geschreven..

je hebt een slag mensen die gewoon wat 'rommelt' met fokken. afvoeren van dode beesten kost geld (en behoorlijk wat ook).. Als een dier dan rond de geboorte of direct erna overlijd, dan is het goedkoper om het dier even onder de aarde te schoffelen.. optie 1

optie twee: de shet is daar bevallen van een doodgeboren dier.. de weersomstandigheden/storm/dieren hebben het veulen half begraven (het rommelen door dieren kan de botten 'door de war gooien).. optie 2

optie 1 vervolg.. als het dier vervolgens ondiep begraven is kan er hout op gemikt zijn om de grond aan te 'drukken' of om de plek te markeren waar voorlopig even niet gegraven moet worden.. Als daarvoor of daarna een beest aan het graven is geweest, liggen de botten door elkaar en is het idd half opgegraven.

Een eigenaar die zijn doodgeboren vee begraaft ipv afvoert gaat een 13 jarige echt niet aan de neus hangen dat hij dat doet.. pennies alom zullen we maar zeggen.. ontkennen is dan geen rare reactie..

ik zou echter wel foto's gemaakt hebben (je vriendin heeft toch wel een toestel?) en even naar de dierenpolitie/dierenbescherming melding gemaakt hebben van een gevonden kadaver.

tenslotte is er nog een laatste optie, maar daar ga ik niet vanuit, omdat ik denk dat hoefjes eerder weg zijn (weet iemand hoe lang het duurt voordat die verteren?).. Je bent op een pestbosje gestuit.. Dit zou een 'eilandje' van bomen moeten zijn waar vee normaal gesproken niet bij kan komen (vaak omzoomt door een slootje). De kadavers die daar liggen zijn echter al meer dan 100 jaar oud over het algemeen.. en inderdaad, mensen hebben geen idee meer wat daar ligt.. Let wel, als je kadavers vind bij een pestbosje, meldt dit dan altijd.. hier kan antrax in de grond zitten (miltvuur).. die bosjes zijn er niet voor niets op die wijze.. het is een waarschuwing dat daar iets in de grond zit, dat in de grond moet blijven.. neemt niet weg dat een dier daar kan hebben gegraven en iets heeft blootgewoeld.

---------------------

of het een verzinsel is of niet dat weet ik niet.. het is niet onmogelijk..

echter, het gaan slepen met een kadaver of geraamte vind ik niet verantwoord eerlijk gezegd.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:33

Helemaal geen gek verhaal hoor, ik heb als volwassene ook gewoon een stuk skelet gevonden. Onderkaak van een paard met alle tanden erin. Wel kleine tanden, dus zou een veulen zijn geweest. Die lag onder schuurtje wat later weg werd gehaald. En als kind ontdekten we ook weleens gekke dingen op boerenerven.
En dat iedereen een mobiel bij zich heeft met een camera vind ik een enorme aanname.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:42

AnnemiekvM schreef:
fenijro_tani schreef:
Waar woon je?

Daar zat ik ook al aan te denken. Er is heus wel iemand die even mee kan.

Sorry even offtopic,
Ik heb jou vorige week zaterdag nog gezien :)
Bram en anne reden in de les en ik ging mee om te helpen

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:51

Als het een verhaal is vind ik het in elk geval een beter verhaal dan dat ze een een zwarte arabier hengst heeft gevonden waar niemand anders op kan rijden dan TS :Y) .

Maar het kan natuurlijk best waar zijn en ik snap wel dat het dan best een beetje eng is. Wij hebben ook wel eens gehad dat een veulen onder een draadje door is gelopen en iet meer bij mama kon, en verhalen van veulentjes in de sloot zijn ook vrij vaak voorkomend.

Volgens mij is een veulen dat op de één of andere manier in een schuurtje verzeild raakt dan ook niet zo ongeloofwaardig. Mams kon er niet meer bij en het beestje is vervolgens van de honger omgekomen. Niemand heeft het gemerkt omdat niemand bijhield hoeveel veulens er waren en omdat er niemand in dat schuurtje moest wezen.

Sneu voor je TS maar er is niets meer aan te doen. Veel plezier nog met je verzorgpaardjes, op een gegeven moment wint de nieuwsgierigheid het misschien en durf je de schuur wel weer in. In elk geval stoer dat je de botjes hebt opgeruimd.

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:59

Ik vind het ook niet heel erg geloofwaardig.

Hoe weet je dat het een veulen is?
Aan een hoef kun je het niet zien lijkt mij, kan ook best van een Shetlander of een mini pony zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:01

xChatun schreef:
Ik vind het ook niet heel erg geloofwaardig.

Hoe weet je dat het een veulen is?
Aan een hoef kun je het niet zien lijkt mij, kan ook best van een Shetlander of een mini pony zijn.

Euhh er lopen shetlanders rond. En een shetlanderhoef is altijd nog groter als van een shetlanderveulen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:02

Ik vind het ook niet erg geloofwaardig overkomen, maar ik wil niet zeggen dat het niet waar kan zijn. Er gebeuren wel meer rare dingen in de wereld, ook in Nederland.

TS, misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat vinden je ouders van deze situatie?