Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponysade schreef:Ik kan ook nu gewoon een kleinere pony nemen bijv. 1.40 en dan als ik eruit gegroeid ben dan kan ik dan een grotere erbij kopen
Anoniem schreef:ponysade schreef:Ik kan ook nu gewoon een kleinere pony nemen bijv. 1.40 en dan als ik eruit gegroeid ben dan kan ik dan een grotere erbij kopen
En wat ga je dan met deze doen? Ik raad je aan om gewoon nu er al rekening mee te houden dat een iets grote pony een beter idee is
Wat voor ras/type wou je ook alweer?
Anoniem schreef:ponysade schreef:Ik kan ook nu gewoon een kleinere pony nemen bijv. 1.40 en dan als ik eruit gegroeid ben dan kan ik dan een grotere erbij kopen
En wat ga je dan met deze doen? Ik raad je aan om gewoon nu er al rekening mee te houden dat een iets grote pony een beter idee is
Wat voor ras/type wou je ook alweer?
Anoniem schreef:hmm, ik snap namelijk niet dat je een pony koopt met de instelling van "over 2/3/4 weet ik veel hoeveel jaar koop ik toch een andere omdat ik dan te groot ben voor deze"
Lijkt me een beetje "zonde"..
Een "grotere" pony hoeft niet meteen 'intimiderend' te zijn.
En heeft TS zelf gezegd dat ze grotere ponies eng vind? Zo ja, dan neem ik m'n woorden terugZo nee, dan vind ik dat jij ook te snel een conclusie trekt om zo maar te zeggen
anneliesdj schreef:Anoniem schreef:hmm, ik snap namelijk niet dat je een pony koopt met de instelling van "over 2/3/4 weet ik veel hoeveel jaar koop ik toch een andere omdat ik dan te groot ben voor deze"
Lijkt me een beetje "zonde"..
Een "grotere" pony hoeft niet meteen 'intimiderend' te zijn.
En heeft TS zelf gezegd dat ze grotere ponies eng vind? Zo ja, dan neem ik m'n woorden terugZo nee, dan vind ik dat jij ook te snel een conclusie trekt om zo maar te zeggen
Ik ben realistisch, ze is 11.
Het zou toch zonde zijn als ze er niet mee overweg kon.
Wat zij zelf aangeeft vind ik helemaal geen raar idee, dat ze er een grotere bij koopt als deze te klein wordt.
En al zou ze nu een pony van 1,55 kopen, daar wordt ze ook een keer te groot voor, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Op een D pony kan ze makkelijk 5 jaar mee vooruit, dus nu al, bij de eerste pony, beginnen over groter en straks groei je eruit, dat is gewoon veel te voorbarig.
anneliesdj schreef:LiannePuthzy schreef:als je veel wilt springen zou ik op zoek gaan naar een wat springgerichte pony en die springen erg leuk vind, ik zou als er geen zadel bij de pony zit dan een Veelzeidigheids zadel aanschaffen, als geselschaps pony kan je een grote shet of een kleine whels nemen als je broertje ook wilt rijden
en ja een pny van 1.44 is een D maar ik zou op zoek gaan naar een iets grotere
Ach kom op, dat is allemaal niet nodig.
Het springen wat zij doet is toch niet meer dan 60-70cm en elke pony kan tot L/M niveau meedoen mits correct gebouwd.
En zij is 11, dan is een E pony behoorlijk groot hoor, (kleine) D is een prima maat om aan te houden (ik zou zelfs neigen wat kleiner te zeggen).
ponysade schreef:Wat voor een inch. Zadel moet ik kopen ?
Jolien87 schreef:ponysade schreef:Wat voor een inch. Zadel moet ik kopen ?
Inchmaat geeft puur de maat van het zitvlak aan, dus dat hangt van je eigen "bips" af.
Wat belangrijker voor de pony is, is dingen zoals een boommaat.