palousa_boy schreef:Dat doen ze niet bij de slager
Dat doen ze zeker wel bij de slager, vandaag nog over gehad met iemand die wel eens paarden slacht.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveAmadeo schreef:EskeGirl schreef:Er zijn keuzes tot een dier humaan dood maken:
Slachten of inslapen. Als een paard vervoerbaar is, is slachten een prima optie.
In Nederland gaat dat zo ongeveer: Het paard komt een schone ruimte binnen, nog een aai over het hoofd. Voor het doorheeft waar het is, heeft hij een pin in zijn hoofd gekregen en is het over.
Slachten betekend ook niet altijd consumptie; je kan je paard daarna ook laten cremeren als je dat graag wil.
Gaat dat paarden slachten echt zo? Ik heb filmpjes gezien van nederlandse paardenslachterijen, waar het er heel anders aan toe ging...
Kayleigh schreef:palousa_boy schreef:Dat doen ze niet bij de slager
Dat doen ze zeker wel bij de slager, vandaag nog over gehad met iemand die wel eens paarden slacht.
Woogy schreef:maar iemand die slager is slacht toch niet weleens paarden? Dat gebeurd toch wel vaker dan weleens. En die zal sowieso geen paarden in slapen...
Marthy schreef:De merrie van mijn moeder (34) is nadat ze is ingeslapen opgehaald en gecremeerd. Dat ging zo gemoedelijk en zo eerlijk dat dat misschien wel een invloed op mij heb gehad. Kost natuurlijk een hoop, maar ik snap dat je 34 jaar van je leven niet zomaar kan laten opscheppen en weggooiten in honden/kattenvoer.
Veertje11 schreef:Nee paard merkt er niks van, zo dus ook niet als hij word opgegeten.
Snoevie schreef:Maar mensen zijn geen paarden. En slachten betekend niet automatisch opeten.
Woogy schreef:mijn ervaring met de slager was goud. Heb het hier zo goed mogelijk verwoord
[VVDD] Mijn meisje haar laatste dag
Inmiddels 2,5 jaar geleden maar ik mis mijn prinses alsof het gisteren is gebeurd
Jolliegirl schreef:Woogy schreef:maar iemand die slager is slacht toch niet weleens paarden? Dat gebeurd toch wel vaker dan weleens. En die zal sowieso geen paarden in slapen...
[ Video ]
Bekijk dit filmpje eens waarin ik een praatje geef op Horse Event over het inslapen en slachten van je paard.
tylando schreef:Ik kies ook voor inslapen. .sowieso omdat ie van mij medicatie krijgt waardoor hij niet voor consumptie geschikt is..
Verder zou ik hem niet de stress van trailerrit, andere omgeving ( wat ze heus wel ruiken) aan willen doen..
Heb vaker gezien dat n paard ingeslapen werd en dat ging er heel rustig aan toe.. vandaar kies ik hiervoor. .
Nikass schreef:Dat ze "de dood" ruiken zal ik niet beweren nee, dat weet ik niet, maar hun intuïtie is er ook nog. Als bij ons op de manege een paard werd ingeslapen op afgesloten terrein waar de paarden nooit kwamen en zonder lawaai of commotie, wist de hele stal het.
EskeGirl schreef:Marthy schreef:De merrie van mijn moeder (34) is nadat ze is ingeslapen opgehaald en gecremeerd. Dat ging zo gemoedelijk en zo eerlijk dat dat misschien wel een invloed op mij heb gehad. Kost natuurlijk een hoop, maar ik snap dat je 34 jaar van je leven niet zomaar kan laten opscheppen en weggooiten in honden/kattenvoer.
Slachten is niet gelijk aan eten. Na slacht kan je ook cremeren
Daar kan je zelf voor kiezen... slachten is er enkel een einde aan maken op een (snelle) pijnloze manier, net zo goed als inslapen. Ook Rendac maakt er geen hondenvoer van, maar biobrandstof.