Fouganza, goed merk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:54

Een lichtblauwe.. Na het eten zoek ik wel even een linkje :)

Oeps.. Das niet de boedoeling neen :') :(

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:55

SuperAssie schreef:
Die cap moet je wss even indragen, welke is het?
Ik heb er ook een gekocht een tijd terug die toen goed zat maar op een gegeven moment was het schuim zich gaan vormen en ging die cap overal heen. Als mijn paard bokte zag ik niks meer omdat hij over mijn ogen kiepte, en das niet de bedoeling..

mag ik vragen welke cap jij had?
ik heb er ergens in december 1 besteld, nu nog steeds niet gebruikt omdat ik hem wilde gebruiken voor een fotoshoot en toen paardloos werd..
nu ga ik hem morgen voor het eerst gebruiken, dus ben benieuwd! met passen zat ie iig heel lekker, en aangezien ik een grote maat moet voor mijn haar ( :o ) was ik al bang dat ie me net zo'n champignon hoofd gaf als de andere.. maar dit was gelukkig niet zo! +:)+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:55

Joaltijd schreef:
Een lichtblauwe.. Na het eten zoek ik wel even een linkje :)

Oeps.. Das niet de boedoeling neen :') :(

die heb ik dus in het navy blauw :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:57

Oeeh! Leuk jer!

Hij heet 'rijhelm safety 3 parelblauw' maat M :))

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:01

xZiva_ schreef:
SuperAssie schreef:
Die cap moet je wss even indragen, welke is het?
Ik heb er ook een gekocht een tijd terug die toen goed zat maar op een gegeven moment was het schuim zich gaan vormen en ging die cap overal heen. Als mijn paard bokte zag ik niks meer omdat hij over mijn ogen kiepte, en das niet de bedoeling..

mag ik vragen welke cap jij had?
ik heb er ergens in december 1 besteld, nu nog steeds niet gebruikt omdat ik hem wilde gebruiken voor een fotoshoot en toen paardloos werd..
nu ga ik hem morgen voor het eerst gebruiken, dus ben benieuwd! met passen zat ie iig heel lekker, en aangezien ik een grote maat moet voor mijn haar ( :o ) was ik al bang dat ie me net zo'n champignon hoofd gaf als de andere.. maar dit was gelukkig niet zo! +:)+

Deze had ik:
http://www.decathlon.nl/cap-ridair-zwar ... 84283.html
Inmiddels heb ik dus een nieuwe cap die wel goed zit en waar ik ook heel blij mee ben :D
Al moet ik zeggen dat deze ook echt fijn was toen hij nog goed paste :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:53

Caps met veel zacht schuim worden inderdaad altijd ietsje losser na verloop van tijd. Is mm werk, maar t kan net die paar mm zijn die ervoor zorgen dat je cap inderdaad alle kanten op gaat, en dat wil je niet!
@Joaltijd, goed dus dat je een M hebt genomen en geen S? ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:10

Ja klopt, ik wilde er toen extra een met veel schuim omdat me die lekker zacht leken. Was t ook, alleen niet handig na verloop van tijd haha.
Heb nu (weer) een verstelbare en vind dat toch nog steeds het fijnste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:14

darkadia schreef:
Caps met veel zacht schuim worden inderdaad altijd ietsje losser na verloop van tijd. Is mm werk, maar t kan net die paar mm zijn die ervoor zorgen dat je cap inderdaad alle kanten op gaat, en dat wil je niet!
@Joaltijd, goed dus dat je een M hebt genomen en geen S? ;)

idd! Superbedankt!!
Hij zit nu goed!

Dus ben helemaal blij :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:55

Fijn om te horen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:02

Nogmaals bedankt!

Zonder jou zat ik nu te balen door een kleine cap :') en nu ben ik gewoon blij :P :))

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:36

Hihi :) Dus nogmaals mensen, meeste artikelen kun je me gewoon vragen, alleen qua zadels helaas niet.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:38

Dan vraag ik jou meteen ook iets >:D
Dat romeo borsttuig, ik heb een sportief gebouwde haflinger, moet ik dan een maat full of cob nemen? Ik twijfel nog steeds :')

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:43

Maar met de caps is dus wel een goede ervaring?
Darkadia: Je verzorgpaarden staan op de zelfde stal als de mijne :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:59

@SUperAssie: Wij hadden enkel de jachtmartingaal in het assortiment, dus ben niet 100% zeker, maar daarbij was full wel echt full. Die bestond ook alleen in pony en full, zelf heb ik de gewone martingaal maat full, en deze zou voor een haf wel echt te groot zijn, dus op basis daarvan zou ik zeggen dat n cob moet passen voor n haf.

@TanjaxBas De caps zijn gewoon gekeurd volgens de normen en dus veilig. Doordat het allemaal eigen merk is is de prijs ook leuk, maar nog steeds, een cap is t beste om gewoon te gaan passen in de winkel. Bij mij zaten de caps niet fijn, maar ik heb dan ook een lastig hoofd ;) (smal en klein) En grappig, ik zie dat je Ebony rijdt, van Tony, daar heb ik ook nog even contact mee gehad, maar uiteindelijk geen concrete afspraak meer van gekomen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:18

Hoe vallen de caps qua maten? Passen in de winkel is voor mij gezien de afstand geen optie.
Ik heb meestal maat 58, is dat M of L?
Joaltijd, welke maat cap heb jij normaal? Omdat bij jou precies past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:38

Ik heb bij mn 'oude' cap maat 56.
Nu heb ik maat M van de fouganzacap :) (rijhelm safety 3 parelblauw)

Bij mij zat ie eerst redelijk strak , maar nu zit ie precies goed!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:52

Het hangt echt af van het model hoe ze vallen. Die Safety's vallen ietsje kleiner bijvoorbeeld, dus dan zul je zeker de L moeten hebben, en de zwart fluwelen van 29,95 vallen ook kleiner en vrij smal. De fluwelen caps C600/C700 passen weer goed bij een wat ronder hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:32

Gister en vandaag met de cap gereden..!

Gister nog even te paard strakker gedaan, en de hele led fijn gereden!

Vandaag vroeg mn instructeur of ik een link door kon sturen :P hij wou ook al een paar kopen. (voor de dravers en manege denk) haha

Dus iedereen blij !

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:40

Kijk jij maakt gewoon meteen reclame haha ;)

Maar nee fijn dat de cap goed bevalt!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:43

ik heb ook een hele mooie cap (de navy blauwe die een bokker hier al eerder heeft geplaatst, die met de witte klep) ik kreeg heel veel opmerkingen er over, en vooral: die was zeker wel heel duur? :oo

jazeker! wel 16,95!

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:44

darkadia schreef:
Kijk jij maakt gewoon meteen reclame haha ;)

Maar nee fijn dat de cap goed bevalt!

Eigelijk zou ik korting moetrn vragen :P :')
haha, grapje :P

Ik moet wel even wennen aan het 'cap opdoen'. Hij zit namelijk niet als ik m naar achter schuifend opdoe :') en dat ben ik zo gewend met mn oude :P

Edit: ben in de vrijdagles omgedoopt tot smurf, en zaterdag rijdt een jongen bij ons in de les, en die doet een politiesirene na als ik langsrijdt :P
Maar ik vind m heeuul leuk!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:26

xZiva_ schreef:
ik heb ook een hele mooie cap (de navy blauwe die een bokker hier al eerder heeft geplaatst, die met de witte klep) ik kreeg heel veel opmerkingen er over, en vooral: die was zeker wel heel duur? :oo

jazeker! wel 16,95!

:+

Dat was ik...die opmerking krijg ik ook :P ze moesten eens weten....

Ik heb nu ook geen zweetkop/haar meer +:)+ hij is wel lekker licht en luchtig!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:31

ik heb ook 2 rijbroeken gehad, erg goedkoop maar naar mijn mening te dun. voor een cap zou ik liever wat meer uitgeven en dan een echt goede kopen dan het risico te nemen dat hij misschien niet goed is.. als het allemaal even goed/ beter materiaal zou zijn zou hij niet zoveel goedkoper zijn lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:34

laraxXxemma schreef:
ik heb ook 2 rijbroeken gehad, erg goedkoop maar naar mijn mening te dun. voor een cap zou ik liever wat meer uitgeven en dan een echt goede kopen dan het risico te nemen dat hij misschien niet goed is.. als het allemaal even goed/ beter materiaal zou zijn zou hij niet zoveel goedkoper zijn lijkt mij?

Hij is sowieso wel gekeurd, dus het valt mee hoor :P

Zonet een topic gezien van iemand die haar HH ontleedt had, allemaal piepschuim etc :P dus het zal wel meevallen hoor :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:56

idd, caps moeten goedgekeurd zijn in nl, dus dan is er sws niets mis mee als ze in de winkel liggen, en elke cap moet je vervangen na een val (hangt er wel vanaf hoe je valt, als ik heel raar val waarbij mijn hoofd de grond niet raakt vervang ik hem niet. dus dat een goedkope cap niet goed is is onzin, caps moeten gekeurd zijn in nl
hellaas paste ik geen een cap van e decatlon (heb ze gepast bij de decatlo)
dus moest ik weer een ufex cap kopen toen ik ontdekte dat in mijn ouwe ufex een flinke scheur aan de binnenkant zat, heb best wel een groot hoofd, heb capmaat 60
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 15-03-14 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt