Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:59

MarlindeRooz schreef:
Ik doe een hartstikke zware opleiding, op het volwassene onderwijs, ik werk zoveel als ik kan. Dagen van 7:30 tot 18:30 en dan zit ik niet stil. Daarbij heb ik 2 verzorgpony's en een leasepony, waar mijn zusje op rijd en die ik begeleid. En ik heb ook het nodige meegemaakt in mijn leven hoor.

Maar voor de rest ben ik wereldvreemd hoor.

Het zijn niet je eigen dieren, ze zijn niet je eigendom. Je kunt zo stoppen met de verzorg- en de leasepony als het niet meer gaat. Ze staan op een locatie die je al dan niet zelf hebt uitgezocht of waar ze al stonden. Maar je verzorgpony's verplaatsen op het moment dat jij niet akkoord gaat met de huisvesting zie ik zo snel niet gebeuren.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:59

dyoka schreef:
Esmeej333 schreef:
Waarom doe je zo neerbuigend en begin je over een totaal irrelevant onderwerp. Meisje heeft gewoon recht op een mening, ook als ze geen eigen paard heeft. Dat heeft niet per se met 'het echte leven' zoals jij dat noemt te maken. Weet jij veel wat ze allemaal doet? Als ze die pony's al 6 jaar lang verzorgd, alles betaalt, studeert en achter de kassa zit bij de AH is ook redelijk het echte leven hoor.
Ik vond ook dat een paard minstens een dagdeel buiten hoort met vriendjes, uitzonderingen daargelaten.
Ik studeer nu, woon in de randstad met moeilijke bodem, werk, eigen huis, vriendq. En guess what? Denk er nog precies hetzelfde over.

Je mag die mening ook wel hebben, maar niet verwachten dat wij die ook delen.

Zie ik haar ook nergens zeggen? Het is gewoon HAAR mening, net als jullie een mening hebben. Die verschillen en dat mag, discussie is goed. Maar snap echt wat persoonlijk worden hierin voor zin heeft of over een totaal irrelevant onderwerp te beginnen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:00

dyoka schreef:
Nee maar ik ga mijn paard ook niet bij een ander in de wei zetten.

Dat is nou sneu, geen maatje erbij?

dyoka

Ik quote toch ook jou en niet Marlinde?

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:00

MarlindeRooz schreef:
joelleollie schreef:

Nee hoor, want alles kan toch.
Net zoals wij even een weide moeten toveren.

Dus álle paarden bij jou in de buurt staan de hele dag op stal?

Ja, in Hellevoetsluis allemaal wel bijna, of de stal zit vol.

MarlindeRooz

Cassidy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik doe een hartstikke zware opleiding, op het volwassene onderwijs, ik werk zoveel als ik kan. Dagen van 7:30 tot 18:30 en dan zit ik niet stil. Daarbij heb ik 2 verzorgpony's en een leasepony, waar mijn zusje op rijd en die ik begeleid. En ik heb ook het nodige meegemaakt in mijn leven hoor.

Maar voor de rest ben ik wereldvreemd hoor.

Het zijn niet je eigen dieren, ze zijn niet je eigendom. Je kunt zo stoppen met de verzorg- en de leasepony als het niet meer gaat. Ze staan op een locatie die je al dan niet zelf hebt uitgezocht of waar ze al stonden. Maar je verzorgpony's verplaatsen op het moment dat jij niet akkoord gaat met de huisvesting zie ik zo snel niet gebeuren.

Ik zou met ze kunnen stoppen ja, maar je kan je paard ook verkopen. ik wil alleen niet weten hoe dat dan afloopt. Maar dat is offtopic en daar ga ik me liever niet op internet over uiten.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:01

Cassidy schreef:
dyoka schreef:
Nee maar ik ga mijn paard ook niet bij een ander in de wei zetten.

Dat is nou sneu, geen maatje erbij?

Nèh ze staat prima hier. :+

MarlindeRooz

joelleollie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dus álle paarden bij jou in de buurt staan de hele dag op stal?

Dan wacht je tot de stal een plaatje vrij heeft.

xSogno

kiki1976 schreef:
Er word hier op een hele vervelende manier modder gegooid naar elkaar en zaken bijgehaald die er helemaal niet toe doen.

Maar er zit nog steeds een heel groot verschil van 24/7 buiten en zeker tot bijna 24/7 op stal.
Er bestaat ook nog zoiets als een een middenweg :)*

Helemaal mee eens. _/-\o_

Cassidy

Esmeej333 schreef:

Zie ik haar ook nergens zeggen? Het is gewoon HAAR mening, net als jullie een mening hebben. Die verschillen en dat mag, discussie is goed. Maar snap echt wat persoonlijk worden hierin voor zin heeft of over een totaal irrelevant onderwerp te beginnen.[/quote]

Dat heet breed discussieren en voorbeelden aanhalen om dingen duidelijk te maken. Helaas kan niet iedereen me daarin volgen, wat dan weer jammer is.

SaarMisty

Ik stond op een lekkere stal waar ik met 2 vriendinnen een paddock huurden, 1 daarvan was er heel vaak in de ochtend en zette ze buiten. Dan haalde ik of iemand anders ze weer binnen in de middag.
Maar door omstandigheden ben ik verhuisd met paardje, naar een hele fijne stal. Het enige nadeel is nu dat ze veel minder buiten komt. Ik probeer haar zo vaak een zo veel mogelijk uit haar stal te halen, maar dat gaat niet altijd. Ik voel me ook meestal gewoon schuldig, maar heb geen andere keus. Ik moet zelf op de fiets ernaartoe dus kan niet te ver zijn. De 'goede'stallen zijn al gauw een uur fietsen, dat gaat m niet worden iedere dag. Als het goed is gaan we verhuizen en dan komt ze aan huis en krijgt ze de plek die ze verdient.

dyoka

Nou je kan niet zomaar je paard 123 verkopen. Ja ik kan hem wel op MP zetten maar of ik hem dan ook kwijt raak...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:02

dyoka schreef:
Nèh ze staat prima hier. :+

Dan hoop ik toch niet dat ze alleen staat...:D

xLeoniee

Mensen.. wat een zinloze discussie.. Iedereen haalt elkaar neer vanaf een computer.. Ga eerst eens bij degene kijken hoe hij/zij voor zijn paard zorgt en heb dan een oordeel!! Die van mij komt overdag 4uur buiten, dus dat wil zeggen dat ik er niet goed voor zorg? Ik ben student, ik werk daarnaast om mijn paarden te kunnen onderhouden en wil ze absoluut geen kwaad aandoen door ze op stal te zetten! Maar die van mij krijgt enorm veel haar e.d. waardoor ze seikenat is na de training, dus doe ik haar op die manier wel goed om haar op stal te zetten!!

xSogno

Cassidy schreef:
Esmeej333 schreef:

Zie ik haar ook nergens zeggen? Het is gewoon HAAR mening, net als jullie een mening hebben. Die verschillen en dat mag, discussie is goed. Maar snap echt wat persoonlijk worden hierin voor zin heeft of over een totaal irrelevant onderwerp te beginnen.

Dat heet breed discussieren en voorbeelden aanhalen om dingen duidelijk te maken. Helaas kan niet iedereen me daarin volgen, wat dan weer jammer is.[/quote]
Breed discussiëren is iets anders als persoonlijk worden, en abortus heeft niks te maken met paarden op stal, ook niet in de brede zin.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:03

dyoka schreef:
Nou je kan niet zomaar je paard 123 verkopen. Ja ik kan hem wel op MP zetten maar of ik hem dan ook kwijt raak...

Belletje naar een handelaar, aanbieden voor weinig en je bent hem zo kwijt.
Of hij dan lekker de hele dag op de wei kan is dan natuurlijk de vraag.

vuurneon

dyoka schreef:

Heel cru als het echt moet: de slacht wil het paard wel hebben.

dyoka

Nee ik reageerde op Marlinde haha, die vroeg of alle andere paarden hier ook 24/7 op stal stonden. Dus toen zei ik, nee maar ik ga de mijne niet zomaar bij iemand stallen die dat niet heeft. ;)

Cassidy

Esmeej333 schreef:
Breed discussiëren is iets anders als persoonlijk worden, en abortus heeft niks te maken met paarden op stal, ook niet in de brede zin.

Hadden we het over paarden op stal? We hadden het over keuzes maken, en dat het leven soms andere dingen voor je in petto heeft dan je had uitgestippeld. Dacht dat dat duidelijk was.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-01-14 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:04

Cassidy schreef:
Esmeej333 schreef:

Dat heet breed discussieren en voorbeelden aanhalen om dingen duidelijk te maken. Helaas kan niet iedereen me daarin volgen, wat dan weer jammer is.[/quote]
Nou het voelde nogal als een persoonlijke aanval, maar goed. :+
Ik nodig je uit om hier eens te komen kijken wat ik overheb voor mijn verzorgpony's. ;)
Die gaan bij mij voor alles, dan maar niet rijden.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:04

vuurneon schreef:
dyoka schreef:

Heel cru als het echt moet: de slacht wil het paard wel hebben.

Ja dat zou een oplossing zijn. Maar ik zie dat niet als een oplossing voor het feit dat mijn paard minder buiten komt dan het ideaalbeeld van velen.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:04

MarlindeRooz schreef:
joelleollie schreef:

Nee sorry ik zie liever mijn paard blij met zijn oortjes naar voren aan haar hooitje te knabbelen en een mooi schoon stalletje , dan een zielig paard, kletsnat van de regen , tot zijn knieen in de modder te staan.
of mag ik dat niet zeggen want dan ben ik een dierenbeul.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:05

Cassidy schreef:
Esmeej333 schreef:

Hadden we het over paarden op stal? We hadden het over keuzes maken, en dat het leven soms andere dingen voor je in petto heeft. Dacht dat dat duidelijk was.

Dat weet ik onderhand wel, ik heb (helaas) ook de hoognodige levenservaring opgedaan in die 18 lentes.

ThePast03

VSW --> YRT

Met gelijk de vraag om het hier een beetje gezellig te houden door met argumenten op een inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

MarlindeRooz

joelleollie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nee sorry ik zie liever mijn paard blij met zijn oortjes naar voren aan haar hooitje te knabbelen en een mooi schoon stalletje , dan een zielig paard, kletsnat van de regen , tot zijn knieen in de modder te staan.
of mag ik dat niet zeggen want dan ben ik een dierenbeul.

Zo denken mensen ja, maar paarden geven echt niks om modder hoor. :P
En tot de knieën in de modder hoeft niet, kwestie van goede bodem creeëren.

Waar een wil is is een weg.