hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:13

Ik weet niet hoe het is gebeurt maar ik was denk ik 8, we waren aan het stappen en voor ik het wist hing ik aan de zijkant van het zadel... Mijn lesgever zei dat ik me maar moest laten vallen maar eigenwijs dat ik was deed het niet.
Ben er uiteindelijk door 1 of andere lenige manier er weer opgekomen.
Geen idee hoe, gewoon vanuit het stappen en voor ik het wist hing ik aan de zijkant van het paard en klemde ik me vast aan het zadel terwijl paardlief niks deed :')

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 12:56

2 eigenlijk..
1 toen stapte ik op toen steigerde mijn pony en viel achterover ik hersenschudding...
2::mijn pony sprong te vroeg, hij bleef haken en vloog over de kop, ging op mijn rug staan met proppen , toen bleef mijn voet in de beugel haken ..ik kon niet ademen daarna slecht .ribben gekneust nu half jaar verder soms last..

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:29

In totaal ben ik zo'n acht keer gevallen nu, in zes jaar :)

-Ik reed nog niet zolang, reed toen op een kleine witte whelspony. Er lag een grote berg zand in de bak. Ik draafde gewoon heel chill over de hoefslag, tot paardlief ineens afwendde en ik, echt heel heel langzaam via de zijkant vanaf gleed. Ik had me nog makkelijk vast kunnen pakken maar ik gleed zo BAF op de grond. Totaal geen pijn, alleen bleef me voet in de beugel hangen en hing ik zo ondersteboven te wachten tot mijn instructeur me gierend van de lach kwam bevrijden.

-Reed op de lievelingspony van m'n zus. Helaas vond mijn zus die tijd alleen keimoeilijke pony's leuk. Ofterwijl: SOS, I GOING DOWN, DOWN, DOWN XD
All Right. Zonder redenen begon ponylief te rennen en vloog ik eraf.

-Reed op mijn lievelingspony. Ze was heel de les keibraaf, tot ze heel langzaam werd. Ik werd ineens zonder reden superbang. Daar kwam mijn instructeur aangeparadeed. Hij gaf mijn pony een tik op haar kont met de zweep, want ik deed dat niet. Ponylief schrok,begint onwijs te bokken en ja hoor, daar vloog ik. Languit, sierlijk door de lucht.

-Reed op een hele duivelse pony. Ze kan zomaar ineens de benen nemen of zomaar ineens gaan bokken. Het was dus onwijs poedersuiker, het waaide en regenende erg hard. Mijn pony had geen zin. Na heel wat flinke boksessies uit het niets, besloot ponylief in volle galop van de hoefslag te racen, te bokken en vervolgens zich om te draaien en te steigeren. Yup, daar vloog ik.

-Reed op een echte aansteller. Ze schrok toen ik wou aanspringen, begonnen onwijs te bokken en ik belandde keihard, recht op m'n hoofd.

-Reed op een pony op vakantie. Hele les ging heel goed. En uit het niets begon dit schatje keihard te rennen, sprong in de lucht, maakte een korte draai en begon te bokken. ik belandde keihard op m'n rug en kon een vreselijk moment lang niet ademen.

-Nog niet heel lang geleden. Van tevoren was ponylief heel druk. Ontzettend draaierig, bokkig...Toen we moesten aandraven werd het een bom. Toen ontplofte ze en begon onwijs te bokken. Ik werd heel hoog de lucht in geslingerd en belandde bijna op de kont van de pony naast me. Gelukkig net niet XD

-Ergste, falendste val EVER. Reed op een hele lieve pony. Ik was echt blij, want de les was keigoed gegaan. Maar het had wel geregend en het zadel was nat en uiteraard, spiegelglad. Ik buig voorover over af te stijgen en toen begon ponylief heel hard uit te schudden. Yup, daar ging ik. Tergend langzaam, en toen, BAF op de grond XD

EvaaxGucci

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:03

Ik ben in het totaal 3 keer gevallen met soms best wel domme redens.
De eerste keer viel ik samen met een pony toen kon ik er vrijwel niks aan doen..
De tweede keer was het zo ik reed op een heel vlot paardje en op een gegeven moment reed ik in draf naast iemand en toen gooide die pony naast me, zijn hoofd over het zadel en duwde me zijn neus net zo lang door totdat ik er naast hing, toen had ik me maar laten vallen ghege. :D
En de derde keer zat ik op een jonge pony die nogal schrok, we reden in de buitenbak en dat was weer heel erg wennen en achterin naast de bak lag een groot eng zijl. De rechterhand kreeg ik hem wel door de hoek een uiteindelijk maar toen ik er op de andere hand langs moest ging het mis, tenminste hij maakte zo'n scherpe bocht die ik echt niet uit kon zitten dus hing dr naast, maar ik klom er alweer snel op. :)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:10

Wat ben ik vaak gevallen zeg. Mocht ook leuk de nieuwe manegepony's testen.. :')

- Met mijn oude verzorgponytje, beestje was 22 jaar en toen ze schrok bij de achterdeur rende ze keihard naar voren. Onderweg viel ik zo dat ze over me heen rende. Volgens omstandigers klapte mijn nek dubbel. Mocht niet opstaan tot de ambulance kwam, er was niks aan de hand.

- 2x 'afgestapt' aan de achterkant dmv steigerend paard.

- Een keer bijna gevallen, paard stopte ineens vanuit galop, toen ik 10 was had ik nog geen superzit en schoot naar voren. Hing aan zijn nek aan de onderkant maar klom er toch weer op :+

- 21837 keer tijdens voltige, landde altijd op mijn knieën..

- Vele keren 'paard gaat naar rechts, ik naar links' gevalletjes.

- Een keertje met een kleine welsh gevallen. Hij schrok en nam het bochtje te krap waardoor we beide vielen. Met als gevolg voor paardjelief een schaafwond en voor mij een gebroken teen. :=

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:15

SuperAssie schreef:
Vanmiddag nog gevallen :')
Was de eerste keer dat ik van mijn eigen paard af viel. Ik heb hem nu 3 weken maar heb hem een half jaar lang gereden, héél vaak bijna gevallen maar nu kuste ik toch echt het zand -O- Was niet echt raar, hij bokte flink en mikte me er zo naast. De raarste val is denk ik wel die van mijn verzorghaflinger tig jaar geleden. Ze stond te grazen in de berm en ik wilde dat ze ophield, dus ik gaf dr een schopje en wilde haar hoofd omhoog halen. Mevrouw draait zich om en mikt me met een mooie bok zo het prikkeldraad in :')

Kan er nog wel een paar verzinnen:

-Op het paard van een vriendin door hun weilanden galloperen, en rechtdoor willen gaan terwijl pony ineens linksaf slaat.
-Zonder zadel in het bos rijden, vergeten dat pony graag naar bomen toe loopt, dus ik leg mijn been naar achter om de boom te ontwijken en glijd zo heel mooi ernaast eraf.
-Verzorgpony slaat op hol in de bak en krijgt de bocht niet meer gered met zijn veel te hoge tempo. Resultaat: face down de heg in :+

haha, ik zei je laatst nog : dat word afkloppen :D

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:21

Ik ben ook onwijs vaak gevallen, van kleine valpartijtjes tot door een hindernis heen schuiven met pony en al.
Geen super rare valpartijen gehad, maar wel 1 keer gevallen midden in een gigantische plas water en alleen de buitenkant van mijn jas over mijn rechterbil was een beetje nat. Halleluja? :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:29

ik ben een echte zandruiter ( of meestal grasruiter )
mijn teller staat op 34 keer :=

beschamenste val.
ik viel op een springwedstrijd.
nu ben ik altijd het meisje wat toen van die gestoorde haflinger viel :=
ik vond daar elke wedstrijd nog op aangespoken. ik heb nog heel wat goed te maken.
ik heb 4 springwedstrijden gereden en ben 4 keer gediskwalificeerd -O-
leuke naam ben ik op aan het bouwen, en dat met een haflinger die M2 heeft gelopen :')
Afbeelding

raarste val:
- de hindernis met van die piepschuim blokken
viel om toen ik aan het aanrijden was.
pony natuurlijk in de noodrem, en daar ging ik.

pijnlijkste val:
- pony die ik toen reed stijgerde en bokte.
en als dat niet werkte draaide hij je duizelig toen je eraf viel.
a fijn, ik viel er weer eens af. ik houd de teugels vast ( was op uitrit )
pony schopt mij tegen mijn been, toen op mijn heup, dan de buik en toen tegen mijn hoofd (cap).
ik word duizelig en laat hem los.
pony rent weg en ik ren erachteraan en begin te huilen en als een gek te schreeuwen.
vervolgens rende ik erachteraan, altans dat was de bedoeling. maar ik zag alles 3
keer en wis niet wat het juiste was dus ik viel om, en nog eens loop tegen een boom, val weer
om, en nog eens toen struikelde ik over een bankje , en val daarna nog eens.
toen weet ik het allemaal niet meer, maar de pony stond op een gegeven moment gewoon naast mij :=
toen ik weer een beetje bijgekomen was bekeek k mij eens.
een paar mooie hoefafdrukken en ik zat he-le-maal onder de modder.
als ik nog eens van die pony zou vallen mocht ik er niet meer op.
dus toen heb ik mijn chaps, bodyprotector, en vest gedumpt.
mijn rijbroek schoongemaakt in een riviertje en weer aangedaan.
de eigenaar had niets in de gaten.
snel snel naar huis en daar in had.
en ai wat deed alles pijn.
wond op mijn hoofd ( tegen boom aan gelopen), 2 duidelijk zichtbare hoefafdrukken
en he-le-maal onder de schaafworden van alle vallen toen ik achter haar aan probeerde te rennen.
ik heb nog héél lang hoofdpijn gehad ( waarschijnlijk lichte hersenschudding )

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:35

Val van mam. Ik was met haar op buitenrit en opeens schrikt Dylan. Dus mam viel ervanaf in de bladeren. Ik reed op Kitty dus ik sprong van haar af. Ik meteen maar Dylan.
En Kitty bleef gewoon netjes staan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:35

Ik ben een keert van een shet gekwakt midden in de distels, en dat doet pijn.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:15

ik ben er ook al veel afgetottert!
de grappigste keer was toen ik 9 of 10 was ofzo!
mijn lesgever had gezegt dat ik de week erna op liske mocht (een snelle pony)
daarvoor moest ik nog op die beginnerpony's dus ik was superblij!
maar net die dag was ik ziek... ik voelde mij duizelig enzo...
maar ik wou zo graag op die pony rijden dat ik had verzwegen dat ik ziek was.
ik ga dus naar de manege, en ik voelde mij eigenlijk wel goed dus dacht ik dat het wel ging lukken!
maar dan... ik ben aan het opstappen, ik zit al half op die pony, toen het opeens zwart voor mijn ogen werd!
die pony wandelt gewoon rustig weg en ik hang daar maar wat te hangen...
en opeens val ik gewoon baf op de grond!
ik was nog steeds duizelig dus bleef ik daar nog kei lang liggen.
niemand had door da ik daar lag!
liske was ondertussen gewoon mooi op de hoefslag aan het wandelen :)
ik die gaan pakken en ik wou er net weer opkruipen toen mijn lesgever zei: "allé zit ge er nu nog niet op?"
haha! ik lachte mij kapot!
de rest van de les was wel goed gegaan! gelukkig! :D

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:19

Ik ben eigenlijk nog nooit zo vaak van een pony afgevallen..
Toen ik vroeger een verzorgshetje had en we hadden geen zadel ben ik er wel ongeveer per keer dat we gingen rijden 1 a 2 keer eraf ''gegleden'' maar dit vind ik niet tellen :Y)

1 keer op de manege ongeveer 6 jaar geleden, en nu in de afgelopen 6 jaar nog maar 1 keer van mijn huidige pony afgevallen maar dit was gewoon domme pech..
We gingen springen en bij de landing ging er iets mis waardoor ik voorover viel en uiteindelijk de pony op mijn rug terecht kwam.. Gelukkig niet met het volle gewicht want anders zat ik hier nu niet :(:) . Maar godzijdank ging ik die keer voor de eerste keer een bodyprotector uitproberen en ik kan zeggen: Dat ding heeft een deel van mijn rug gered want ik ben er vanaf gekomen met alleen een zwaargekneusde rug :o

BlackBearX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:12

Benvaak zat van me paard gevallen...

De pijnlijkste was toen ik onder me paard terecht kwam en een hersenschudding opliep ;(

De raarste was denk ik toen ik vorig jaar op buitenrit was met een vriendin en haar verzorgpony. We gingen samen op die pony en die ging er toen in volle galop vandoor en belandde we daarna in de sloot omdat ze begon te bokken.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:17

* rengalop in de bak, stop, bok, val ;( *

* 1e keer zonder zadel erop maar andere kant weer eraf :+ *

* springen zonder zadel, pony kwam niet uit, rare sprong en val *D
(ik kan het wel, was een beetje een banketstaaf val :(:)
Spoiler:
heup zwaar gekneusd :+ :+ :+

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:36

van winny ben 7x gevallen.
de raarste 2 waren dat ik op haar komt kwam (hoe idk) en vervolgens door een bok eraf werd gegooid.
en nog een waar ik de ene kant op wou zij deed ook net of ze dat deed maar vervolgens draait ze heel hard de andere kant op. niet op voorbereid dus kwam met mn been over het stroomdraad heen op de grond terecht (wat een geluk dat er geen stroom op stond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:41

2 maanden geleden en voor het eerst in 20 jaar. Plonk ernaast gezet.
Daarvoor eens de keus gehad er zelf af of met mijn hoofd op de bakrand. Heb maar voor de eerste optie gekozen. Resultaat sleutels zoek.
Rij ook nooit meer met sleutels sinds die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:45

Ik ben een keer eraf gevallen doordat mijn vader op de tribune zat met een vrouw en ze vertelde iets grappigs, moesten ze beide lachen en manegepony schrok.
Daar lag je dan, maar goed niks aan de hand.
Weer rijden en nog een galopje, maar toen ik wou afstappen is ponylief heel hard op mijn voet gaan staan met zijn volle gewicht.
Had zo'n last aan mijn voet dat we naar de 1stehulp zijn gereden.

Toen we daar waren nog steeds veel pijn maar de mensen van het ziekenhuis vielen op dat ik steeds hand gaf met mijn linkerhand, kreeg dus klein beetje last van rechterarm, foto's gemaakt en voet was gekneusd en mijn elleboog was gebroken..
Niks van gemerkt en was gewoon doorgereden.. :+

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:49

Geen idee hoevaak ik ben gevallen, maar ben vaker net niet gevallen haha
Raarste was denk ik toch wel
Zat op een brave pony en wou rondje rond de wereld doen
Dus ik dat doen en op t moment dat ik achterste voren zit gaat die er bokken vandoor(bleef keurig zitten)
Toen opeens ging ze links af en ik rechtdoor :')
Zat met mijn gezicht richting de C maar toen ik op mijn buik op de grond lag lag ik met mijn gezicht richting de a haha
Als die was gestopt met bokken en niet linksaf was gegaan was ik blijven zitten haha

En een keer sprong ik met een pony (vorige die ik reed)
80cm ging goed 90 ook en toen 1meter stopte die en sprong alsnog
Ik hing er half naast en wou weer recht gaan zitten, daar schrok ze heel erg van (van mijn beweging denk ik) en toen HUP er weer vandoor
Ze rende recht op de bakrand af en dacht oh nee ze gaat springen
Op t laatste moment rechtsaf en ja toen ging ik rechtdoor.. cap kapot xD

En schiet me er nog 1 te binnen (oh heb zoveel rare vallen mee gemaakt haha)
1e werkdag op een pensionstalling werd mij gevraagd of ik mee wou rijden in de les op een pony van de eigenaren
Maar natuurlijk
Dus ik hup erop
In stap was ze al wat drammerig en uiteindelijk ging dat goed
Aandraven was niet zon succes
Gaf de drafhulp hoofd werd tussen de benen gegooid en t was een rodeoshow
Begon bij de C en was bijna tussen de H en de E er al bijna afgevallen maar wou niet in de draden landen
Dus nog kunnen blijven zitten, toen schreeuwde ik tegen de instructrice PAK M
En zij proberen te pakken (beest stond bijna op de plaats te bokken) en toen stond die even stil ja toen viel ik eraf haha
Maar helaas sprong ze daarna door op mijn beide onderbenen.. au.. gelukkig niet gebroken maar nu 3kwart jaar later heb ik nog steeds een groot litteken en geen gevoel in 1 van mijn benen :')
Ben er trouwens laatst voor t eerst weer opgekropen, er is een meisje lekker fanatiek mee bezig en die heeft me toen super geholpen want ze wist dat ik er weer op wou haha
Dat ging er goed
Wat er fout was gegaan toen ik erop zat.. Ik had iets teveel been gegeven
Zodra je bij die pony net iets teveel been geeft word die boos
Verder is ze super braaf

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:19

okee daar komt het haah! :')

1. voor het eerst galoperen, hing aan de nek, en dat was niet lang uit te hangen :+
2. in galop ineens wegdraaien
3. in de wei springen, naast de hindernis draven en de pony springt ineens :+
4. miscommunicatie, ik wilde naar links en paard dacht naar rechts :+
5. zonder zadel, midden in de blubber :+
6. stap op het paard, paard maakt 1 beweging opzij en ik lig er weer via de andere kant af :+

zullen der vast nog veel meer zijn hoor, maar weet het even niet haha! :p

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:34

(Allemaal manege pony's)
1. Beginners val, in draf, geeeeeeen idee wat er gebeurde, bokje en sprintje volgensmij. 8)7
2. Pony schrok van chips zakjes tijdens uitstappen, ik lette niet echt op, pony maakt korte draai en een sprintje, ik blijf een halve lange zijde in de beugel hangen...
3. Winter... alle pony's rennen, viel tegelijk met iemand anders. :+
4. Pony bokt en bokt en bokt, korte draai, en daar lag ik.
5. Pony neemt extreem grote galopsprongen, was dat niet gewend, alleen kleine pasjes, bok, doei.
6. De rodeo pony, heb een jaar lang het gebok, gesteiger, geren volgehouden, niemand durfde erop. Laatste keer dat ik erop moest voordat hij wegging. Ging heel de les goed alles uitgezeten. Bij uitstappen ging het mis, 2 rondjes rennen bokken volgehouden verloor mijn beugels, daar lag ik, ik mocht niet meer opstappen omdat het te gevaarlijk was.
7. Pony viel andere pony aan, bokte en steigerde, toen lag ik.
8. Bij springen, pony weigerde, niet echt verwacht, hing aan de nek, kon het niet meer houden dus 'af'gestapt. :+
9. Pony was bang bij die ene hoek, telkens daar beetje bangig ervan doorgaan, geen idee wat het was, pony maakt ineens een draai en gaat de andere hand op, ik knalde tegen de bakrand, 2e keer bleef ik mooi zitten ~~}> , bleek een wasmachine te zijn...
10. In de buitenbak, daar zijn ze altijd schrikkerig en druk, ik gaf een tikje, een mega bok die ik niet had verwacht :o het was volgens iedereen echt heel hoog, ik hing aan de nek en kon niet meer vasthouden, oeps :=
11. Zonder zadel in galop, alles ging prima, pony trekt op de lange zijde een sprintje en precies onder de x staat hij stil en trekt z'n kop omlaag, tja dan val ik ja...

Ik val heel snel :(
Ik zou wel willen 'leren' om beter te blijven zitten :P

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:36

4 keer en 1 daarvan midden in een plas (in 7 jaar tijd)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:43

4x waarvan 3x in 5 min. en 2x daarvan belande ik gewoon op mijn voeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:43

Een vriendin had een hele rare val.
Het paard struikelde in stap en zijn hoofd ging naar beneden. Ik weet niet hie ze het voor elkaar kreeg maar ze maakte een koprol over de nek en kwam op haar benen terecht. Paard en ruiter waren ongedeerd

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:56

Hartjeponys schreef:
(Allemaal manege pony's)
1. Beginners val, in draf, geeeeeeen idee wat er gebeurde, bokje en sprintje volgensmij. 8)7
2. Pony schrok van chips zakjes tijdens uitstappen, ik lette niet echt op, pony maakt korte draai en een sprintje, ik blijf een halve lange zijde in de beugel hangen...
3. Winter... alle pony's rennen, viel tegelijk met iemand anders. :+
4. Pony bokt en bokt en bokt, korte draai, en daar lag ik.
5. Pony neemt extreem grote galopsprongen, was dat niet gewend, alleen kleine pasjes, bok, doei.
6. De rodeo pony, heb een jaar lang het gebok, gesteiger, geren volgehouden, niemand durfde erop. Laatste keer dat ik erop moest voordat hij wegging. Ging heel de les goed alles uitgezeten. Bij uitstappen ging het mis, 2 rondjes rennen bokken volgehouden verloor mijn beugels, daar lag ik, ik mocht niet meer opstappen omdat het te gevaarlijk was.
7. Pony viel andere pony aan, bokte en steigerde, toen lag ik.
8. Bij springen, pony weigerde, niet echt verwacht, hing aan de nek, kon het niet meer houden dus 'af'gestapt. :+
9. Pony was bang bij die ene hoek, telkens daar beetje bangig ervan doorgaan, geen idee wat het was, pony maakt ineens een draai en gaat de andere hand op, ik knalde tegen de bakrand, 2e keer bleef ik mooi zitten ~~}> , bleek een wasmachine te zijn...
10. In de buitenbak, daar zijn ze altijd schrikkerig en druk, ik gaf een tikje, een mega bok die ik niet had verwacht :o het was volgens iedereen echt heel hoog, ik hing aan de nek en kon niet meer vasthouden, oeps :=
11. Zonder zadel in galop, alles ging prima, pony trekt op de lange zijde een sprintje en precies onder de x staat hij stil en trekt z'n kop omlaag, tja dan val ik ja...

Ik val heel snel :(
Ik zou wel willen 'leren' om beter te blijven zitten :P

Snap dus echt niet waar een manege het lef vandaan haalt om een rodeopony aan te nemen die zich gedraagt als jouw beschrijving!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 01:52

op een fjord van de manege
beestje is altijd wat bang van zweepjes en net op een stressmoment (toen een ander paard de piste voorbij kwam) wisselde ik van hand met men zweep, begon hij echt super hard te bokken en te doen
ben ik in de draad beland :( en ben echt die les 2x in een half uur tegen de grond gevlogen :(