paard trilt en heeft het koud..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:05

Dit slaat werkelijk nergens op. Als het jouw paard is doe jij hem toch een deken op wanneer jij dat wil? En voer jij hem bij wanneer jij dat wil? Desnoods koop je zelf persvoer oid. Zelfs als je 14 bent kan dat... Alsof die idioot van een staleigrnaar daar last van heeft. Ken je rechten en gebruik ze. Soms een beetje brutaal zijn kan ook geen kwaad hoor...
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 13-10-13 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:06

Je hebt het paard nu 2 jaar. Is dit paard toevallig de jaren daarvoor van de staleigenaar geweest?

Babbelaar20

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:09

Als ik eerlijk ben vindt ik de wond van othello er op de foto als mok uitzien en niet als een prikkeldraad wond... Bij mijn pony zag haar mok er namelijk zo uit...

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 12:26

ik vraag om advies en iederren is weer tegen me..(pffff zal wel aan mezelf liggen, ben weer eens de genen die zwakte vertoond)
ik bedoelde het topic goed en doe keihard me best om nothello te laten aankomen,
heb me beide knieen en me heup gekneusd omdat ik vorige week op de stoep ben gevallen iedere stap doet pijn,
maar toch moet alles worden gedaan,
ik heb een baantje waar ik iedere dag heen moet,
ik doe echt keihard me best ervoor om nothello te laten aankomen, ga ook op me eigen verdiende geld een deken kopen en hem naar de tandarts laten gaan,
maar het is echt allemaal nietzo makkelijk,
wil alles goed doen, maar dat lukt nou eenmaal niet altijd, heb ook nog een Sunny die heeft ook de aandacht nodig,
ik heb echt alles maar dan ook echt alles over voor me paarden,
en ik wil de stalhouder helemaal neit zwart maken, maar hij is zo iemand van vroeger hij meent alles te kunnen oplossen met een zalfje maar dat werkt niet bij Nothello,
Nothello is gewoon een paard met af en toe mankementen!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:34

Iemand heeft jou hier een heel mooi aanbod gedaan om je snel te helpen, daar wordt helemaal niet op ingegaan.
Oplossingen zijn al aangedragen wat dekens betreft, een bokker helpt je mee zoeken, dan zou je vandaag evt. al een deken in huis kunnen hebben, ook al zijn de winkels dicht.
Lijkt me sterk dat als een van de bokkers hoort dat je dringend de deken nodig hebt dat je die niet nog vandaag al zou kunnen ophalen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:38

Jongens echt! Dit meisje is 14 jaar. Je weet niet hoe ze leven, hoeveel geld ze hebben of hoe soms simpele dingen heel ingewikkeld kunnen lijken.

Ze doet zeker haar best en dat ze het anders doet dan dat wij zouden doen, dat hou je altijd.

Paard krijgt een deken op, tandarts komt en ze krijgt hooi. Wat willen we nu nog meer.

Dat haar stalhouder een hork van een vent is dat weet TS nu ook wel.

Succes meid!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:41

othelloster schreef:
ik vraag om advies en iederren is weer tegen me..(pffff zal wel aan mezelf liggen, ben weer eens de genen die zwakte vertoond)

Er wordt alleen gereageerd op wat je zelf schrijft?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:44

Zo dit topic is snel gegaan na vanochtend! Heb al eens gereageerd en wilde niks meer zeggen maar doe het toch nog.

Dimple is dat zo? Is het nu geregeld dan?

othelloster heel zielig voor je allemaal maar degene die hier het ontzettend zwaar heeft is jou paard!

Hij of zij heeft het nu het zwaarst en dan kan je piepen dit en dat maar er zijn blijkbaar oplossingen aangeboden je reageert er niet op.
Misschien als het je allemaal teveel is en jij dit paard niet de juiste zorg kan bieden door jou situatie en doordat je hem bij iemand stalt die niet het beste voor heeft met je paard....Is je paard ergens anders beter op zijn plaats.

En waar is je moeder in dit verhaal? Ik weet jij bent jong maar dan moet een ouder je wel hierheen steunen....
Je vraagt advies dat krijg je maar je doet er niks mee.... Ik denk dat daarom veel mensen zo reageren helemaal met dagen zoals vandaag.
En dit weer blijft het voorlopig en het wordt kouder en kouder.
Zie de foto van je paard je ziet duidelijk zijn ribben.
Dit paard heeft hulp nodig deze week nog anders krijgt jou paard het heel zwaar deze herfst/winter.

Jou paard heeft blijkbaar al een tijdje een tandarts nodig....maar deze komt maar niet.....
Jou paard heeft een deken nodig....dit komt niet....
Jou paard heeft senioren slobber waarschijnlijk nodig.....krijgt hij niet of te weinig.....
Jou paard heeft extra hooi nodig......dit krijgt hij ook niet....
enz enz enz

Ik vind het heel sneu maar dit paard is ergens anders beter op zijn plek.
Je hebt er geen geld, geen goede stalling en blijkbaar niet genoeg tijd voor al je paarden......
Denk niet aan jezelf maar denk aan dit paard.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 12:50

De tandarts komt deze week, hij krijgt 2 keer per dag 3 kilo slobber, een deken krijgt hij ook, tijd heb ik wel ik ben er iedere dag,
en hooi ga ik regelen vandaag!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:52

Top! Dan hoop ik dat hij zich snel beter voelt en het warmer krijgt.

Had je nog een deken liggen welke hij past?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:53

othelloster schreef:
De tandarts komt deze week, hij krijgt 2 keer per dag 3 kilo slobber, een deken krijgt hij ook, tijd heb ik wel ik ben er iedere dag,
en hooi ga ik regelen vandaag!

Oke super hoop dat het ook allemaal geregeld wordt en het je lukt.
Ben benieuwd naar een foto over een maand hoe hij er dan uit ziet.
Dan zal hij er al een stuk voller bij staan!!
Plaats je dan ook weer een foto en updates?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:54

TS, maar je roept al uren dat je er heen gaat, maar je zit nog steeds achter de pc.
Ja, het is lastig om dingen te regelen, maar als het al een hele tijd zo fout gaat, waarom onderneem je dan nu pas actie?

Je kunt hem ook wat maismeel door de slobber geven, dat zet ook goed aan. En inderdaad seniorenvoer. Mijn oudere paard deed het erg goed op een slobbermix van subli senioren, pavo herbasan en maismeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:55

Misschien handig om je topic anders in elkaar te zetten
Vraagstelling "ik heb een paar problemen met mijn paard"
Wie kan mij helpen met goed advies???

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 12:55

Ja ik houd jullie op de hoogte neem vandaag me camera mee en maak foto's van de situatie
en van Nothello!
ga nu naar de paarden, ben opzoek naar een deken!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:57

Probeer de ruglengte van je paard even te meten!
Is het gemakkelijker in te schatten of een deken past.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:00

Zijn ruglengte is 215 hij is dan namelijk ook een paard van 1,73 of groter!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:20

Ts onderstaande bericht van jou, geplaatst eind augustus, dus stop met zeuren en miepen en lees even wat je toen schreef, tijd zat gehad om een deken te zoeken dacht ik zo.

Hoi,
Mijn eigen paard Nothello,
Is een KWPN'r van 16 jaar oud,
En hij is op het moment wat schraal en hij mist wat spieren op de achterhand,
door een ongeluk is dat gekomen een anderhalf jaar terug en hij had een lange revalidatie periode,
Nu zijn we hem dus weer flink bij aan het voeren,
Hij staat nu 24/7 buiten op een weide van 5 hectare en binnen enkele dagen weer een weide van 1 hectare groot met gras,
Hij wordt nu een keer per dag gevoerd met 2 kilo basisbrok van havens, en dan krijgt hij 3 kilo hooi,
we willen hem in de winter een deken gaan opleggen omdat hij 1,72 groot is en hij nooit een dikke wintervacht heeft,
soms staat hij dan ook te rillen in de de winter als het sneeuwt,
we zijn van plan om hem naar de tandarts heen te doen,
omdat hij wat moeilijkheden heeft met de brokken eten hij knoeit namelijk veel(heeft dat te maken met zijn tanden?)
wat werkt nou goed en snel om hem te laten bijkomen?
Hij heeft een allergie voor te veel eitwitten want dan gaat hij zich schuren,
dat doet hij nu al vanwege de grote hoeveelheden eiwitten in het gras!
maar daar hebben we wat voor,
De dierenarts heeft ons gezegt dat we maisolie over zijn brokken moeten doen!
en dat moeten we opvoeren tot 500 ml per voerbeurt
wat kunnen we nog hem bijvoeren?
We willen hem luzerne en senioren slobbes bijvoeren
hoe kunnen we dat het beste verdelen op de dag?
ook voor in de winter?
Een vriend van me moeder zegt dat het niet aan zijn gebit licht maar an zijn vertering
maar dat geloof ik niet zijn poep ziet er goed uit en hoort er uit te zien zoals het moet zijn!
Hij is goed ontwormd!
Hoop op handige tips en reacties!
Groetjes Othelloster

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:22

Dat bedoel ik dus. Er is zoveel tijd geweest en nu regent het. Dit had je een jaar geleden al kunnen bedenken en dat is dus zo jammer. Je paard had helemaal niet zo mager hoeven zijn en het nu zo koud hoeven hebben als je jezelf een skup onder je achterste had gegeven en had aangepakt.
Maar goed, hopelijk ga je het nu actief aanpakken. Ik ben benieuwd naar foto's van Northello met deken en hooi.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:28

een paard is niet nu schraal omdat hij anderhalf jaar geleden een wond had....dat is jezelf in de maling nemen..
Meisje,je loopt achter de feiten aan...schandalig.
En dan maakt het mij echt niet niet uit dat je 14 bent,je hebt dit vorige winter meegemaakt en laat het gewoon weer gebeuren.Ga je schamen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:30

Eind augustus en het is nu bijna eind oktober, dan heeft TS dus 2 maanden de tijd gehad om een deken te regelen
en nu pas een tandarts te laten komen terwijl ze wist dat hij knoeit met eten en niet dik te krijgen is :(:)

Ik lees alleen nalatigheid van TS.... als je er geen geld voor hebt, misschien minder paarden houden?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:39

Nalatigheid van TS? Ga je schamen. Het is een meisje van 14!

Toen ik 14 was en een pony had, had ik nog niet een tiende van de kennis die ik nu had. Ik durfde gerust alles aan de stalhouder over te laten want ik wist ook niet beter. Zij durft in ieder geval al het een en ander in twijfel te trekken en haar eigen plan uit te voeren. Ja het duurt wellicht wat langer, maar ze is er toch mee bezig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:44

Er worden nu zaken neergezet waarvan ik ze vanmorgen eigenlijk niet wilde plaatsen, maar het is wel de waarheid.

Je loopt iedere keer weer achter de feiten aan. Het was al veel langer bekend dat hij slecht kon eten. Met de beenwond (wondje) zou er ook al een da komen en direct zijn tanden doen. maar ondertussen is dit nog steeds niet gebeurt.
Net als de deken, je wist dat dit een probleem was....Maar er niet voor gezorgd dat je een deken hebt. Nu is het slecht weer en nu moet je er nog achteraan.

Ik heb sterk het vermoeden dat het ook deels een geld kwestie is bij jullie. 3 paarden kost nu eenmaal veel geld, zeker als ze wat mankeren.
Kan je dit niet betalen? Neem er dan niet zoveel!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:46

Denk er wel om dat je een goeie (dure) deken koopt die echt goed waterdicht is, want als de deken lekt krijgt het paard het nog kouder dan zonder deken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:50

Iris82 schreef:

Toen ik 14 was en een pony had, had ik nog niet een tiende van de kennis die ik nu had. Ik durfde gerust alles aan de stalhouder over te laten want ik wist ook niet beter. Zij durft in ieder geval al het een en ander in twijfel te trekken en haar eigen plan uit te voeren. Ja het duurt wellicht wat langer, maar ze is er toch mee bezig.

hou toch op...toen ik 14 was runde ik ongeveer de hele manege en reed jonge paarden in.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:53

Iris82 schreef:

Het was vorige winter al een probleem, ze had al eerder gezegd dat hij een deken nodig had. Maar ondertussen nog steeds niet gekocht.
Ja in mijn ogen ben je dan nalatig, ook al ben je 14