Bijna elk meisje haar droom !

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aukjesmits
Berichten: 10
Geregistreerd: 07-10-13

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:50

mijn paardendroom is op mijn 9e in vervulling gegaan ik kreeg mijn eige pony een d pony maar later bleek ie ziek te zijn en na een halfjaartje dat ik hem had moest ie ingeslapen worden door de pijn :(
in die 5 jaar tot nu heb ik heel veel verzorgponys gahad *D maar 3 maanden geleden begon mijn echte droom ik had aan een bekende springruiter gevraagd of ik daar mocht aan werken en dat mog :)) daar mag ik paarden rijden en springen en op wedstrijd gaan ik heb daar nu ook mijn vaste paard die alleen ik mag rijden maar die is verkocht ik krijg als die weg is weer n nieuwe en ik heb anderhalf jaar geleden ook mijn eigen shetlander gekregen die is de allerliefste <3 <3 <3
groetjessss

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:59

Mijn droom was ook al jaren een eigen pony!!! Maar kreeg um ook maar niet... Tot 2010 ;D toen stond er op Zeelandnet.nl een lieve shetlander enst gratis voor goed tehuis! En uiteindelijk na veeeeeel pogingen tot om praten was het gelukt!! Want ik verzorgde al een aantal jaar op een handelsstal en ging daar netjes iedere dag heen. Is had me wel bewezen :) me vader vond het geen goed idee want ik zou uiteindelijk meer tijd voor school nodig hebben. Gelukkig ik hem uiteindelijk wel en samen met me vader had ik hem opgehaald ;D helaas was hij toch niet echt een pony om mee te beginnen. Hij kon nix en ik werd uiteindelijk een beetje bang van.. Ik heb hem gecastreerd maar oen was hij al 4. Ik heb hem uiteindelijk verkocht als weide maatje voor een andere pony :) daarna kwam mijn moeder tot besluit dat ik een grotere pony mocht uitZoeken en daar stond ze dan: joly een tinker merrie van toen 13 jaar oud! Ik had haar een paar ik gereden en moest toen beslissen of ik haar wilde of niet want de volgende dag zouden er kopers komen kijken voor pony's bij de handelsstal :) gelukkg zei me moeder ja en heb ik haar dus sinds 22-12-2010 ;D nu bijna 3 jaar later zijn we al een stuk verder en van de week gaan we weer beginnen met lessen :) sinds een aantal weken heb ik er een welsh A veulentje van nu 6 maandjes bij :) is een erg nieuwsgierig en speels maatje. Mijn ouders wilde er eigenlijk geen pony bij.. Maar als ik hem deels zelf zou onderhouden dan mocht het :D en nu heb ik dus 2 paardjes :) en ben er erg blij mee ^^ dus het ligt er ook aan wat voor ouders je hebt ;) mijn ouders zijn makkelijk te overtuigen haha want mocht zelfs een koe :) haha ja mensen je leest het goed een KOE xD als ik allesmaar zelf zou regelen helaas gjng dat niet doordat een koe onderhouden best duur is.. En vandaar dat ik er een veulentje heb bij genomen :)

Lien_

Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:21

Mijn meisjesdroom kwam uit toen ik 10 was :) Op de manege waar ik reed was een ontzettend leuke jonge bonte D-pony die in de lessen meeliep om wat meer ervaring op te doen. Ik was helemaal weg van dat beest, een schat van een pony! Ze zou weer teruggaan naar de handelaar waar ze van was, maar mijn ouders hebben mij toen rond mijn verjaardag laten weten dat ze mijn verjaardagscadeau was. Ongelofelijk natuurlijk :D

Helaas hebben we deze pony maar 3 maanden gehad- op een gegeven moment leek ze plots, na een keer heftigere inspanning, te moe om nog een stap te kunnen verzetten.. Dierenarts wist niet wat het was, m'n moeder zei nog 'voor de grap' dat het wel hartfalen leek (daar werkte ze toentertijd in). Met de pony naar Utrecht geweest en ze bleek een ernstige aangeboren hartafwijking te hebben.. Dus met lege trailer naar huis. Oh, wat waren we verdrietig. ;( Harde les, nóóit een pony kopen zonder veterinaire keuring!

Een half jaar later kreeg ik mijn tweede pony, die ik een jaar of 4 gehad heb en uiteindelijk hebben mijn ouders ook nog een derde pony voor me gekocht, die sinds vorig jaar een andere eigenaar heeft. Ik ben nu paardloos, maar gezegend met schatten van ouders en een paardengekke moeder die wél nog een eigen paard heeft. :)

Sjisi

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:57

Word zo jaloers van al deze verhalen! :oo

Veel plezier allemaal met jullie paardjes!

Daphne__
Berichten: 12505
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:24

Mijn droom was het ook altijd, een eigen paard of pony <3 Ondertussen zijn het er al 3 en zijn er nog 2 op komst....

Mijn droom is dus best goed uitgekomen :D

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 17:41

Romywils schreef:
Word zo jaloers van al deze verhalen! :oo

Veel plezier allemaal met jullie paardjes!



Ik ook ! :o :j :(:)

Lindor92
Berichten: 7008
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:52

Haha mijn droom is in 2005 uitgekomen.
Ik wilde al een tijdje heel graag een eigen pony. Hier werkten mijn ouders niet echt aan mee.
Mijn broer en ik hadden toen een lievelings koe die niet drachtig meer wilde worden, en moest eigenlijk weg. Dit wilden wij alleen niet.
Toen kwam na een periode de handelaar ermee aanzetten dat hij die koe wel wilde ruilen tegen een pony. Nou toen mocht die koe wel weg, dus zo kreeg ik mijn eerste eigen pony _O- broer boos op mij :=

Pony is in 2007 weer verkocht

juliexxxx

Berichten: 547
Geregistreerd: 31-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:15

Geryon schreef:
Ja zeker heb ik die oude pony terug! Geruild tegen mijn paard.

Hoop voor je dat je ooit je pony krijgt. Tips heb ik niet voor je, want je bent natuurlijk te jong om een pony zelf te onderhouden, dus ligt het aan je ouders en voor grotendeels van de ouders is een paard gewoon te duur helaas.

Zo jong is ze ook niet, zelf heb ik 2 shets en 1 paard en ik ben ook 13 jaar :)

Melvern
Berichten: 4420
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:23

Ik droomde ook jaren van een eigen pony. Vroeg het wel eens aan mijn ouders maar die konden het gewoon niet betalen. Mijn moeder droomde als kind ook van een eigen pony maar kon het helaas ook niet krijgen. Toen ik zelf ging werken kon ik eindelijk een pony kopen en onderhouden en nu mijn zusje en ik volwassen zijn, zijn we ook bezig om mijn moeder een eigen pony te geven. Doordat mijn zusje en ik gewoon teveel kosten kon ze het niet missen. Nu we zelf ons geld verdienen kan mijn moeder haar droom ook eindelijk in vervulling gaan.

LoveAmadeo

Berichten: 351
Geregistreerd: 07-10-13
Woonplaats: In mijn Huis :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:38

Mijn droom is ook uitgekomen, wel 4,5 jaar geleden. Ik kwam net terug van de paardrijles. En mijn ouders glimlachten en vertelde me het supersupersuper nieuws!! Ik had een grote Bpony gekregen van ongeveer 4 jaar. Ze heette Topsy, was zwart en ik heb met haar heel veel gedaan. Ik ben veel op buitenritten geweest, ze was daarbij altijd heel erg braaf. Ook ben ik nog op wedstrijden geweest wat ook erg goed ging. Uiteindelijk werd ik toch echt te groot voor haar, en toen heb ik mijn 2e pony gekregen.

Naam: Amadeo
Leeftijd: 8 Jaar
Kleur: Zwart
Niveau: Z2 dressuur
SchoftHoogte: 1.56 half
Geslacht: Ruin

Amadeo:
Afbeelding

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:56

Wauw ! , Er staan echt super verhalen hier ! :) , als het kerst is en ik zie de pakjes hoop ik echt altijd dat er in een pakje staat dat ik een paard heb gekregen of een foto ofz. :o !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:11

love_horse1 schreef:
Wauw ! , Er staan echt super verhalen hier ! :) , als het kerst is en ik zie de pakjes hoop ik echt altijd dat er in een pakje staat dat ik een paard heb gekregen of een foto ofz. :o !

Gnagna me too Liss

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:00

NesxNas schreef:
love_horse1 schreef:
Wauw ! , Er staan echt super verhalen hier ! :) , als het kerst is en ik zie de pakjes hoop ik echt altijd dat er in een pakje staat dat ik een paard heb gekregen of een foto ofz. :o !

Gnagna me too Liss



:j :(:)

Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:12

Wat een leuk topic! :D

Ik heb vroeger ook nooit een paard gemogen, wel mocht ik later een paard hebben.
Ik rijdt nu bijna 7 jaar paard.
Nu ik te groot ben voor mijn verzorgpony en ze nu 21 jaar is kan dit echter niet meer.
Voor de zomervakantie lag ik nog te piekeren hoe ik verder moest :')
Ik heb altijd al gezegd dat ik verder wilde in de springsport.
Ik ga vaak mee op wedstrijden met mijn nicht en toen werd daar me een paard aangeboden.
We hebben haar 2 maanden op proef gehad maar ze wilde niet meer en ze was niet werklustig ook werd ze afgekeurd op stijf achterbeen.
Tranen natuurlijk maar ja er zat een groot risico aan (Vooral aan haar geschiedenis)
Ze werd opgehaald en we geven de moed niet op.

Voordat dat paard op proef kwam had de instructrice van mijn nicht dit verhaal pas gehoord van haar en vond het jammer dat mijn nicht het niet eerder had verteld omdat zij nog een (héél braaf spring)paard op proef had maar die nu als draagmerrie weg was.
Toen het paard (Die op proef stond) weg was hoorde ik dat het niet was gelukt als draagmerrie dus is ze weer terug op stal.

Ik gelijk die week daarop kijken met mijn nicht.
Wel een ronnetje tonnetje omdat ze even geen beweging had gehad.
Maar ze reed heerlijk!
En braaf dat ze was.
Over 2 weken ga ik er met mijn vader en nicht weer heen en dan gaan we een sprongetje maken!
Paard heeft B/L wedstrijden gesprongen!

Waar het paard zal komen te staan zijn ze deze winter aan het verbouwen dus kan het paard pas na de winter komen.
Maar had vorig jaar nog niet kunnen denken dat we nu al paarden aan het bekijken zijn. :D

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:46

Lundj schreef:
Wat een leuk topic! :D

Ik heb vroeger ook nooit een paard gemogen, wel mocht ik later een paard hebben.
Ik rijdt nu bijna 7 jaar paard.
Nu ik te groot ben voor mijn verzorgpony en ze nu 21 jaar is kan dit echter niet meer.
Voor de zomervakantie lag ik nog te piekeren hoe ik verder moest :')
Ik heb altijd al gezegd dat ik verder wilde in de springsport.
Ik ga vaak mee op wedstrijden met mijn nicht en toen werd daar me een paard aangeboden.
We hebben haar 2 maanden op proef gehad maar ze wilde niet meer en ze was niet werklustig ook werd ze afgekeurd op stijf achterbeen.
Tranen natuurlijk maar ja er zat een groot risico aan (Vooral aan haar geschiedenis)
Ze werd opgehaald en we geven de moed niet op.

Voordat dat paard op proef kwam had de instructrice van mijn nicht dit verhaal pas gehoord van haar en vond het jammer dat mijn nicht het niet eerder had verteld omdat zij nog een (héél braaf spring)paard op proef had maar die nu als draagmerrie weg was.
Toen het paard (Die op proef stond) weg was hoorde ik dat het niet was gelukt als draagmerrie dus is ze weer terug op stal.

Ik gelijk die week daarop kijken met mijn nicht.
Wel een ronnetje tonnetje omdat ze even geen beweging had gehad.
Maar ze reed heerlijk!
En braaf dat ze was.
Over 2 weken ga ik er met mijn vader en nicht weer heen en dan gaan we een sprongetje maken!
Paard heeft B/L wedstrijden gesprongen!

Waar het paard zal komen te staan zijn ze deze winter aan het verbouwen dus kan het paard pas na de winter komen.
Maar had vorig jaar nog niet kunnen denken dat we nu al paarden aan het bekijken zijn. :D



Veel succes ! , en erg leuk :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:01

Vroeger was t wel een grote droom van me.
Nu niet meer, voor nu iig, ook niet uitgekomen maar ik zou het gewoon niet redden qua tijd. Of nouja, dat heb ik er niet voor over :+ Dan kan ik niet meer werken, dus geen inkomen op zak+kleedgeld na, minder/ niet vriendinnen, school gaat ook altijd nog voor. Dan zou ik het veel te druk krijgen. Ik heb t nu al druk, laat staan met een eigen paard.
Ik vind m'n bijrijdpaardje prima :D Minimaal 1x in de week (verder zelf weten wanneer), gratis, soms uitmesten, mag alles zolang het verantwoord is en mag vriendinnen meenemen.

Als ik m'n studie heb afgerond, en een baan heb, wil ik natuurlijk nog wel graag een eigen paard :)

Lotte2001
Berichten: 50
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:07

Mijn droom ook
Ik zou der 1 maand geleden 1 krijgen
Ik helemaal blij!
Gingen we naar een verjaardag een vrouw daar had ook een paard me moeder het verhaal vertellen maar die vrouwzei dus dat als de dierenarts moest komen je veel geld kwijt was
Weg was mijn toekomstige pony :(
Maar even vraagje moet de dierenarts vaak komen Bij jullie??

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:10

Ben bezig om m'n ouders te overtuigen, ik maak een inkomsten en (met een pony) uitkomsten plan, klinkt raar maar zo zet ik de kosten op een rijtje. In de randstad zijn pensionstallen vrij duur, en bijna geen weilandjes te huur. Jep ik heb pech net zoals velen. :( Vind het soms echt niet leuk. Als ik iedereen z'n verhaal lees en foto's bekijk, moet ik altijd stiekem wel een beetje huilen. |( Ik hoop dat ik ooit een eigen pony krijg ookal is het een afdankertje, maakt me niks uit! Ik zou gewoon een grote vriend of vriendin willen (of een kleine) waar ik heen kan gaan als ik me verdrietig voel maar waar ik ook alle leuke dingen tegen kan zeggen en natuurlijk samen veel lol beleven. Wauw, dat is mijn droom! :j

Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:13

Lundj schreef:
Wat een leuk topic! :D

Ik heb vroeger ook nooit een paard gemogen, wel mocht ik later een paard hebben.
Ik rijdt nu bijna 7 jaar paard.
Nu ik te groot ben voor mijn verzorgpony en ze nu 21 jaar is kan dit echter niet meer.
Voor de zomervakantie lag ik nog te piekeren hoe ik verder moest :')
Ik heb altijd al gezegd dat ik verder wilde in de springsport.
Ik ga vaak mee op wedstrijden met mijn nicht en toen werd daar me een paard aangeboden.
We hebben haar 2 maanden op proef gehad maar ze wilde niet meer en ze was niet werklustig ook werd ze afgekeurd op stijf achterbeen.
Tranen natuurlijk maar ja er zat een groot risico aan (Vooral aan haar geschiedenis)
Ze werd opgehaald en we geven de moed niet op.

Voordat dat paard op proef kwam had de instructrice van mijn nicht dit verhaal pas gehoord van haar en vond het jammer dat mijn nicht het niet eerder had verteld omdat zij nog een (héél braaf spring)paard te koop had maar die nu als draagmerrie weg was.
Toen het paard (Die op proef stond) weg was hoorde ik dat het niet was gelukt als draagmerrie dus is ze weer terug op stal.

Ik gelijk die week daarop kijken met mijn nicht.
Wel een ronnetje tonnetje omdat ze even geen beweging had gehad.
Maar ze reed heerlijk!
En braaf dat ze was.
Over 2 weken ga ik er met mijn vader en nicht weer heen en dan gaan we een sprongetje maken!
Paard heeft B/L wedstrijden gesprongen!

Waar het paard zal komen te staan zijn ze deze winter aan het verbouwen dus kan het paard pas na de winter komen.
Maar had vorig jaar nog niet kunnen denken dat we nu al paarden aan het bekijken zijn. :D

Lundj

Berichten: 330
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:19

Lotte2001 schreef:
Mijn droom ook
Ik zou der 1 maand geleden 1 krijgen
Ik helemaal blij!
Gingen we naar een verjaardag een vrouw daar had ook een paard me moeder het verhaal vertellen maar die vrouwzei dus dat als de dierenarts moest komen je veel geld kwijt was
Weg was mijn toekomstige pony :(
Maar even vraagje moet de dierenarts vaak komen Bij jullie??



Dat valt héél erg mee, ligt eraan of je een gezonde pony/paard koopt.
Hiervoor laten veel mensen het paard eerst klinisch keuren (vaak ook nog wel röntgenologisch) voordat ze het paard kopen
zodat ze niet een miskoop hebben. Heb dat zelf ook gedaan en is echt een zeer handige keus!!!!
Klinisch keuren ben je wel zo rond de €100 en de €150 kwijt.
Maar als je ook nog röntgenologisch wilt ben je toch wel wat geld kwijt.
Je moet het er voor over hebben.

Het valt echt mee!

Nordique

Berichten: 216
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:22

ik had de hoop ook al opgegeven, mijn ouders zeiden altijd dat het te duur was, maar toen ik 18 was mocht ik plots een pony van de manege leasen, om te kijken of ik wel genoeg tijd voor een eigen paard (ik wist toch al zeker dat ik genoeg tijd had, ik denk dat mijn ouders hoopten dat ik het beu zou worden :P ) een half jaar later mijn eerste paard gekocht :D en nu ben ik 20 en heb er nog een pony bij! :)

Nordique

Berichten: 216
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:27

Lotte2001 schreef:
Mijn droom ook
Ik zou der 1 maand geleden 1 krijgen
Ik helemaal blij!
Gingen we naar een verjaardag een vrouw daar had ook een paard me moeder het verhaal vertellen maar die vrouwzei dus dat als de dierenarts moest komen je veel geld kwijt was
Weg was mijn toekomstige pony :(
Maar even vraagje moet de dierenarts vaak komen Bij jullie??


ik heb mijn paard nu 1,5 jaar en de dierenarts is nog maar 2 keer moeten komen: 1 keer enkel voor inenting vorig jaar, en binnen een paar weken terug voor de inenting. dat was 50 euro ofzo. de andere keer had ze koliek en was 110 euro (meer dan normaal omdat het een feestdag was)

je kan ook niet op voorhand weten of je paard vaak ziek zal zijn he, maar je moet toch rekening houden met de eventuele kosten

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:32

Vroeger als klein meisje verzorgde ik al jaren bij iemand , ik heb toen dat ene paard gekregen van de eigenaar.
Vorig jaar op 14 februari 2013 heb ik een jaarling gekregen , 1 maand later is hij gestorven aan koliek...
stillaan ben ik gaan kijken achter een ander paard en kwam ik uit bij een een jaarling die meer dood als levend was... nu 1,5 jaar later is hij een grote stoere zwarte hengst van 2,5 jaar oud die volledig gezond is.
Ondertussen heb ik op 13 oktober 2012 een NMPRS hengstje aangekocht als vriendje voor Diëgo.
Deze zomer kwam er op 14 augustus een shetlandermerrie bij voor dubbelspan te doen met Daan en sinds een maandje is de 4de bijgekomen voor te rijden ( recreatief en dressuurwedstrijden).

Mijn verzorgpaard die ik gekregen had is sinds vorig jaar wel verkocht omdat ik haar niet veel te bieden had wegens slechte gezondheid ( die is nu alweer beter)

cupido2
Berichten: 100
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Midden van het land

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:46

Als klein kind op de manege begonnen en toen ik 10 jaar oud was kwam er een shetlandertje bij om te verzorgen. Hier was ik altijd druk mee in de weer, en toen ik daar op die stal een tijdje liep kwam er een pony vrij op wie ik kon rijden. Met die pony toch niet echt een klik, en toen de staleigenaresse ging verhuizen werden de pony's helaas verkocht.

Inmiddels was ik 14 en had ik mijn ouders in die jaren kunnen bewijzen dat ik er echt voor de volle 100% voor ging. Ondanks dat mijn vader altijd zei dat ik pas ná mijn HAVO diploma misschien een paard zou krijgen, kochten we op mijn 14e een paard. Ruim vijf jaar lang veel plezier gehad van het hebben van een eigen paard en nu helaas moeten verkopen vanwege studie.

De enige 'tip' die ik je mee kan geven is laat je ouders zien dat je er vol voor zal gaan. Neem een bijbaantje zodat je dingen zelf kan betalen (ik moest bijvoorbeeld de hoefsmid en sommige spullen zelf betalen) en zoek eerst een verzorgpony waar je veel ervaring mee kunt opdoen.

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:48

Ik was vroeger ook een echt penny meisje en helemaal gek van paarden.
Helaas mocht ik maar 1x in de week rijden omdat het zo'n dure sport was en een eigen pony zat er al helemaal niet in. Hoewel ik al helemaal had uitgedokterd dat hij best in het weiland naast ons huis kon komen hahaha.

Dertig jaar later is mijn droom toch min of meer uitgekomen. Onze dochter is 11 en rijdt 2 jaar paard, ze vindt het super en is ook serieus (niet fanatiek), dus gooide ik op een gegeven moment een balletje op dat een eigen pony wel leuk zou zijn voor haar. Wonder boven wonder stemde mijn man ermee in en sinds drie weken zijn we de trotse eigenaren van een leuke D pony. Nu vooral voor mijn dochter maar ik wil er straks ook weer op gaan rijden (ben maar klein).

Dus zelfs zo kan je droom nog uitkomen (hoop voor jou wel eerder)