jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelle_DL

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:19

Er was vroeger een meisje (M) (zelfde leeftijd als ik, 7/8) en die vond een shetlander helemaal geweldig, hij heette Rowan en was van een 20- jarige meid met mijn vriendin (zelfde leeftijd) als verzorgstertje, maar zij en M konden elkaar niet uitstaan! Dus toen ze een keertje net klaar was met rijden pakte M die pony uit stal en ging in d'r eentje het bos in, zei tegen iedereen dat het haar verzorgpony was enzo. Echt vréselijk (':
Uiteindelijk heeft Rowan M midden in het bos erafgegooid en is terug naar huis gewandeld, _O-

Vroeger was ik trouwens ook penny, maar dan aaien door het hek, gras geven en mn fiets als paard behandelen :))
Ik had een witte pony van 22 jaar als verzorgpony, géweldig beest die een balkje als 1.20 m beschouwde, veel geleerd, veel gevallen en uiteindelijk op mn 10e jaar toch L1 + winst behaald met die ouwe oma. :D

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:20

xNikitaaa schreef:
Het ergste tot nu toe is dat ze zijn gaan zitten op een jonge pony, pony's wegjaagden met zwepen omdat ze zogenaamd aan zouden vallen en staart en manen af knippen.

Snap nooit waarom ze de staart en manen afknippen!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:30

beauXayala schreef:
Oh ik herrinner me nog weer wat, dat ik vroeger altijd met m'n buurmeisje paardje ging spelen en zij was de sterkste van ons twee dus zij mocht het paard zijn en de wc was altijd de stal, dan gingen we met springtouwen doen alsof het teugels waren en had m'n moeder lange witte sokken gekocht en daar de voet vanaf geknipt als bandages, maar toen ik echt op paardrijden ging en ik dus een zweepje kreeg etc. mocht het niet meer van onze ouders want ik sloeg mijn buurmeisje bont en blauw omdat het een wilde hengst was. :') goeie ouwe tijd :j

_/-\o_ _O- :') you make my day!

Ik volg :D

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:36

ik volg
ik had een keer dat er een meisje aan kwam lopen en ze vroeg of ze een pony mocht poetsen
nou ja ik uitleggen dat het een privestal is en ik niet de eigenaar van dat paard ben en dat de eigenaar er niet is.
naja na een paar minuten kwam de eigenaar aanlopen en ze mocht de pony poetsen (lief paardje doet geen vlieg kwaad want hij is heel oud) dus ik ga even later rijden vraagt ze "mag ik ook rijden?"
ik antwoorde dat het niet mijn paard was en ik haar niet kende. toen werd ze boos en zei dat ze vet goed kon rijden en weet ik veel en toen liep ze boos weg

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:02

Echt een geweldig topic! :D

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 21:43

Lynnepinny schreef:
Opeens herinner ik me weer wat van vroeger.. :+
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

+1 haha _O-

jixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:49

misschien ben ik ook wel een penny :) ik maak best vaak vlechtjes bij mijn verzorgpony en poetsen vind ik ook helemaal geweldig. Alleen dat van de wei insluipen enzo vind ik wel een beetje ver gaan. Bovendien, ruim ik alle spullen netjes op, ik doe de klusjes die moeten gebeuren en ik houd me aan alle regels. Want ik ben gewoon ontzettend blij dat ik uberhoupt een verzorgpony heb.

Ik denk dat de hier beschreven penny meisjes allemaal de regel: 'van andermans spullen blijf je af' niet helemaal hebben doorgekregen. deze meisjes zijn meer de 'niet zo goed opgevoede kinderen' dan 'ponytutjes met een grote fantasie'

en het is natuurlijk het kind zijn, paardrijden op je fiets, paardje op school met een springtouw om een klasgenootje, de hobbel - en stokpaarden, zulke dingen doet iedere jonge paardegek wel denk ik :j

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 21:49

Sarcasm schreef:
maaike5581 schreef:
Dan zou ik het stukje tekst "stiekem penny" in je profiel ook maar eens weg halen ;)

_O- Inderdaad!

TS ik snap je frustraties maar misschien niet alle ''penny's'' over een kam scheren.
Dit heeft volgens mij meer iets te maken met het niet goed opgevoed zijn van zo'n kind.
Ik zou het vroeger niet in m'n hoofd halen zoiets te zeggen.. :=

Zoals ik al zei ik ben een penny in een ander opzicht, ik scheer ook niet alle penny's over 1 kam maar dit meisje verkondigd al maanden dat ze Z rijd, terwijl ze nog maar een beginner is en ze doet al weken of mijn pony haar eigen pony is

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:51

mie123gie schreef:
Lynnepinny schreef:
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

+1 haha _O-

Ik ook, maar dan zonder rijkleding! En er schiet me er gelijk weer een te binnen; wij gingen vroeger vaak naar Slagharen, en daar heb je dus een hele coole draaimolen met paardjes die 2 zitjes hebben (doet er verder niet toe) en na een tijdje gingen die paardjes dus 'schommelen', van voor naar achter zeg maar. En ik ging iedere keer als paard naar boven 'schommelde' heel fanatiek in verlichte zit zitten :') En steeds op hetzelfde paard, nummer 13 was mijn absolute favoriet, met mijn zus schuin achter me op nummer 14. Wij steeds als gekken door die draaimolen rennen op zoek naar 'ons' paard, en wat een drama als ze al bezet waren _O-

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:05

Ik was mijn paard aan het verhuizen, en omdat hij niet in een trailer kan moest alles lopend. (12 km) Waar ik alleen niet zo op had gerekend waren andere paarden, en daar wilde mijn paard erg graag naartoe. Gewoon om te snuffelen. Toen kwamen er 2 vrouwen met ijslanders langer, en mijn paard trok zich los en rende daar naartoe. En i.p.v. mijn paard vasthouden zodat ik hem kon overnemen gingen ze hem wegjagen met hun zweep, want ze wilden hun paard 'beschermen'.... Lekker handig om een los paard met een zweep weg te jagen als iemand hem probeert te vangen... Daarbij ook nogal aso dat je het paard van een anders zo hardhandig uit je buurt houdt. En het ergste was nog dat dit 2 volwassen vrouwen waren, dan zou je toch wel beter moeten weten. Kortom, penny is niet leeftijdsgebonden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:20

Blubje11 schreef:
Ik was mijn paard aan het verhuizen, en omdat hij niet in een trailer kan moest alles lopend. (12 km) Waar ik alleen niet zo op had gerekend waren andere paarden, en daar wilde mijn paard erg graag naartoe. Gewoon om te snuffelen. Toen kwamen er 2 vrouwen met ijslanders langer, en mijn paard trok zich los en rende daar naartoe. En i.p.v. mijn paard vasthouden zodat ik hem kon overnemen gingen ze hem wegjagen met hun zweep, want ze wilden hun paard 'beschermen'.... Lekker handig om een los paard met een zweep weg te jagen als iemand hem probeert te vangen... Daarbij ook nogal aso dat je het paard van een anders zo hardhandig uit je buurt houdt. En het ergste was nog dat dit 2 volwassen vrouwen waren, dan zou je toch wel beter moeten weten. Kortom, penny is niet leeftijdsgebonden.

Nou eerlijk gezegd had ik denk ik het zelfde gedaan.
Ligt er wel aan op wat van manier z'n paard naar mij toe komt en hoe mijn eigen reageert.

Ben scheits benauwd dat die van een klap krijgt.
En dan?
Dan zit ik met de gebakken peren.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:22

Ohh ik heb ook nog een verhaal
Tegenover mijn verzorgpaardjes staat nog een shetlander en die eigenaresse is mijn vriendin
Nu stond er laatst een meisje in het weiland die had 2 blauwe voertonnen rechtop gezet en er een balk tussen gezet (was eerst de verzorgster mocht er niet meer komen wegens ontoelaatbaar gedrag) heeft ze die pony er met de zweep overheen geslagen.
Ik gezegt dat ze heel snel weg moest gaan, komt de eigenaresse de volgende dag naar me toe of ik gezien heb wie de manen zo kort heeft geknipt.
Pony had een volle bos met manen en nu heeft ie zo'n kort kapsel ziet er niet uit

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:23

mie123gie schreef:
Lynnepinny schreef:

+1 haha _O-

Ik ging de fietsen van mijn oom op en afzadelen.
Ze hadden fietstassen en dat waren dan de zadels. :o

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:26

Lynnepinny schreef:

+1 haha _O-[/quote]

Ik ging de fietsen van mijn oom op en afzadelen.
Ze hadden fietstassen en dat waren dan de zadels. :o[/quote]
Haha was je oom niet zo blij mee zeker

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:29

Lynnepinny schreef:

hahaha , dat deed ik ook :')
en dan deed ik twee touwtjes aan mn stuur en dan waren dat de teugels

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:36

Volgens mij zijn we allemaal als penny's begonnen. 'MAM KIJK, ER LOOPT EEN PAARD OP HET FIETSPAD!' En als ik nu een paard op het fietspad zie lopen kijk ik soms even of ik het paard ken, maar meiden in sommige verhalen zijn hier toch geen penny's meer! Ik wil niet overdrijven maar als ze je paard uit t weiland meenemen zijn het gewoon een stelletje criminelen! Slag voor hun kop zou ik ze geven als ik ze met mijn pony aan zou treffen. ~~}>

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 00:39

Vroeger ooit in een les waren we aan het stappen mijn Pony reageerde niet goed op been dus ik gaf hem een tikje het meisje achter mij zegt heel zelfverzekerd je mag geen tik geven in stap dat doet hem zeer :')

Mijn fiets kreeg ook geregeld een trap of een tik.

Ik ging vroeger altijd samen met buurmeisjes en mijn zusje paarden speleb en dan gingen we over stokken springen. Uiteindelijk hebben we stokken en stelten zelfs gevergd :D

Mijn zusjes of ik moesten ooh vaak op handen en knieën rondkruipen

In het grote bed van mama en papa werd rodeo gedaan dan moest iemand op handen en knieën met iemand op zijn rug proberen de ander er af te gooien.

Goede oude tijd :)

Ik kan er nog niet bij hoe sommige mensen het in hun hoofd halen om zomaar in de wei te gaan of het paard van een ander mee uit wandelen te nemen en zeggen dat het hun pony is

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:38

Zeer vaak kwam dit voorbij op de manege. Je hebt je paard net lekker lopen komt zo´n penny je even lekker afsnijden met zo´n arrogante kop. Mijn antwoord is dan al gauw Let even op en kijk uit met je pony waar op je dan vaak genoeg het antwoord terug krijgt ´ Ja dus? Ik rijd toch veel beter dan jou.. tssss´ :+

daniquend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:20

Jeetje wat een heftige verhalen ! Ben bijna bang dat dat ook met mijn 2 jarige e pony en shetje gebeurd !

Ze voeren ze wel brood, wortels, gras dus nu is mijn shetje niet meer slank maar een beetje bol... ik ben van plan als ik ze zie er wat van te zeggen

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:40

Gister zag ik twee meisjes van 9/10 jaar ong, bij het hek van een wei staan en lokte het paard naar zich toe, paard kwam, kreeg een klap van het ene meisje, paard liep weer weg.. Daarna klommen de twee heldinnen over het hek om vervolgens de paarden op te gaan jagen..
Onbegrijpelijk waarom ze zoiets doen? Ik zie er de lol niet van in..

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:48

Bubbleee schreef:
Gister zag ik twee meisjes van 9/10 jaar ong, bij het hek van een wei staan en lokte het paard naar zich toe, paard kwam, kreeg een klap van het ene meisje, paard liep weer weg.. Daarna klommen de twee heldinnen over het hek om vervolgens de paarden op te gaan jagen..
Onbegrijpelijk waarom ze zoiets doen? Ik zie er de lol niet van in..

:? |o 8)7 _-:( Als die op mijn pad komen...
Nee serieus, wat is dit nou voor actie..

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:53

RdLFoto schreef:
Er was vroeger een meisje (M) (zelfde leeftijd als ik, 7/8) en die vond een shetlander helemaal geweldig, hij heette Rowan en was van een 20- jarige meid met mijn vriendin (zelfde leeftijd) als verzorgstertje, maar zij en M konden elkaar niet uitstaan! Dus toen ze een keertje net klaar was met rijden pakte M die pony uit stal en ging in d'r eentje het bos in, zei tegen iedereen dat het haar verzorgpony was enzo. Echt vréselijk (':
Uiteindelijk heeft Rowan M midden in het bos erafgegooid en is terug naar huis gewandeld, _O-

Vroeger was ik trouwens ook penny, maar dan aaien door het hek, gras geven en mn fiets als paard behandelen :))
Ik had een witte pony van 22 jaar als verzorgpony, géweldig beest die een balkje als 1.20 m beschouwde, veel geleerd, veel gevallen en uiteindelijk op mn 10e jaar toch L1 + winst behaald met die ouwe oma. :D

Same :D
Alleen nu nog geen L1...
Helaas. Maar er zijn wel mensen die extreem penny zijn. :')

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:54

goh, ik kan er wel een paar opnoemen. ten 1e : Er wordt 100xxx per dag aan mij gevraagd of ze mijn pony's mogen verzorgen.
ten 2e : zeggen dat onze pony's slecht opgevoed zijn XDXDXD
ten 3e : zichzelf uitnodigen op onze wei -_-
ten 4e : alleen maar kritiek op mij en mijn paarden hebben terwijl ze zelf niet kunnen rijden :P
ten 5e : toch een keer afspreken en dan denken dat ze op mijn paarden mogen rijden en dan hoef je van mij al niet meer te komen :P :Y) :Y) :Y)
ten 6e : als je het dan afzegt je helemaal zwart maken

ik erger me rot man~!!!!!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:58

Oh, herinner me ineens weer wat :')

Mijn verzorgpaard staat met nog een pony en een haflinger. Omdat mijn VP niet mee op buitenrit kan, gingen we met 2 twee pony's. En omdat mijn VP hélemaal gek word als de anderen weg zijn, doen we haar in de paddock, die toevallig een beetje modderig was, zodat ze niet uitglijd op de stenen. Nou, komt er dus een kind (12/13/14) aan de deur, die de dierenpolitie wil bellen want er staat een paard alleen in de modder (nnoottt) die heel hard aan het hinniken is.
Hebben ons doodgelachen :')

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:04

Leuk topic! En ik maar denken dat ik helemaal over mijn penny periode heen ben :Y)
Ik was vorig jaar op ponykamp, daar waren ook een aantal penny's. Eentje die stak met kop en schouders boven de andere uit als penny. Ze zei dat ze 25 paardrijbroeken had, 2 eigen paarden, waarvan 1 volbloed arabier die "het hoogste had gelopen met springen" en nog een jonge new forest hengst. Ze zei zelf ook dat ze super goed kon rijden, ze zei zelfs recht in mijn gezicht dat ze beter was dan ik. Fijn.

En toen kwam het hoor. Ze had op kamp een pony aangewezen gekregen die eigenlijk te groot en te pittig voor haar was, maar ze kon zooo goed liegen/overtuigen dat ze de leiding had wijsgemaakt dat ze al super goed kon rijden. We gingen dus op buitenrit en op een gegeven moment gingen we met de groep door het bos galloperen. Nou ja, zij dreef haar pony aan en die sprong aan in een harde galop. Haar pony ging natuurlijk veel te hard. En huilen dat ze deed. HELP HELP, ZE GAAT ERVANDOOR!!! STOP NOU, NUU, HEELP!

Nou ja, dat dus.
Tja, mijn pony liep net zo hard en ik kon haar dus gelukkig bij houden. Ik ben schuin voor haar gaan lopen en heb wat commando's gegeven, zoals "hooo maar" etc.
De pony ging wel langzamer rennen maar stopte natuurlijk niet, hoe kan ik die pony stoppen terwijl die van mij vrolijk door gallopeerd? :P

Dus toen heb ik een teugel van haar gegrepen en zelf mijn pony ingehouden tot draf. Toen ging het weer en had dat meisje haar pony weer onder controle. Kon natuurlijk geen bedankje af, slechts een boze blik van een betraand gezichtje. :roll:

(Dit verhaal moet je niet voor je zien alsof we echt over een zandpad stoven afgeweken van de groep enzo hoor, en dat ik dan met zo'n heldenmuziekje op de achtergrond haar pony stilkrijg. Zeker niet. Gewoon midden in de groep en na die draf nam de leider haar over ;) )

Maar dat vond ik wel echt penny.. :D :D