inrijd tips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Re: inrijd tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:44

in zo'n weide zou ik al helemaal geen paard willen beleren..ziet er niet veilig genoeg uit..

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:45

AdnerB schreef:
in zo'n weide zou ik al helemaal geen paard willen beleren..ziet er niet veilig genoeg uit..

De hele situatie is niet veilig.

Edit; typfout

risje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:51

wei nkijken die series en films van flicka en heartland, dan zitten we naast elkaar op het hek en we zien ons zelf als over een paar jaar op sok en madelief daar door die weide heen galopperen :)

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:14

risje5lief schreef:
wei nkijken die series en films van flicka en heartland, dan zitten we naast elkaar op het hek en we zien ons zelf als over een paar jaar op sok en madelief daar door die weide heen galopperen :)

Flicka en Heartland zijn verhalen, verzónnen verhalen.
Het gaat niet zo mooi als het daar gebeurt.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:19

Ik heb ook al even het idee dat dit schaduwaccounts zijn en verzonnen verhalen...

En nou flicka en heartland erbij komen is het mij wel duidelijk.

Ga dan ook temmen op beide accounts

MelvinTabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:38

Ja idd niet goed bezig...trouwens dit zijn geen schaduw accounts ik ken beide dames heel erg goed..en ze zijn gewoon nog jong, vol dromen en erg overtuigd van zichzelf...en ook best eigenwijs (jah sorry hoor iris en charlotte maar als.er 7 pagina's met advies.zijn en je negeert alles kan je dat gewoon niet meer ontkennen) overigens op zoek naar begeleiding...ik wil best meehelpen met bepaalde dingen...ik.heb ook niet de vereiste ervaring waarover iedereen het hier heeft, maar musschien kan ik wel met kleine zaken helpen zoals veiligheid (vasthouden kalmeren enz)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:40

MelvinTabor schreef:
Ja idd niet goed bezig...trouwens dit zijn geen schaduw accounts ik ken beide dames heel erg goed..en ze zijn gewoon nog jong, vol dromen en erg overtuigd van zichzelf...en ook best eigenwijs (jah sorry hoor iris en charlotte maar als.er 7 pagina's met advies.zijn en je negeert alles kan je dat gewoon niet meer ontkennen) overigens op zoek naar begeleiding...ik wil best meehelpen met bepaalde dingen...ik.heb ook niet de vereiste ervaring waarover iedereen het hier heeft, maar musschien kan ik wel met kleine zaken helpen zoals veiligheid (vasthouden kalmeren enz)

Zo komt het bij mij ook over :Y) beetje penny nog hahaha

risje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:42

MelvinTabor schreef:

mijn toestemming heb je om te helpen, alleen denk ik dat charlotte daar tegn stemt!!

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:44

risje5lief schreef:
MelvinTabor schreef:

mijn toestemming heb je om te helpen, alleen denk ik dat charlotte daar tegn stemt!!

waarom zou zij daartegen stemmen?

risje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:48

heel lang verhaal!!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:49

Waarom wordt er nog aandacht gegeven? Sorry hoor, maar als ze álle adviezen zo aan hun laars lappen..

Als je geen professionele hulp gaat zoeken weet je vrijwel zeker dat de pony verpest word. Maar ach, als jullie maar plezier hebben? (als ik jullie reacties zo lees gaat het vooral daarom?)

MelvinTabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:54

Jah ze gaan zeker voor plezier en ik zou zeggen slotje erop deze discussie...ik denk dat er geen nieuwe tips gaan komen..en de tips die er komen gaan waarschijnlijk ook geen zin meer hebben..en wat betreft het tegenstemmen..dat geedt niet met eigenwijs te maken...maar ik.ben 26 bijna 27.en hun 13...het vertrouwen van hun met mij bij een afgelegen wei is misschien wr niet helemaal....voor mij is er niks.belangrijker dan hun veiligheid en vertrouwen...dus kunnen ze mij ook 100% vertrouwen , maar snap het als ze dat in mindere mate doen...

risje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:58

okee, melvin van mij mag je gwn een x komen, voor de rest vraag je maar aan ccharlotte of zij het wil(vast niet) maar anderrs gwn lak aan hebben!

MelvinTabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:05

Het hele verhaaln is toxh echt waar en wat betreft het langskomen..graag, maar.ik.vind het wel belangrijk.dat chatlotte.zich daar goed.bij voelt...en aan het einde van de dag zal.ze het ook wel echt leuk gevonden hebben hoor...dat weer ik.haast zeker...maar ze moet er wel.echt achterstaan

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:08

risje5lief schreef:
ik laat het wel wweten al zou het gelukt zijn, kijken wie er dan lacht...

Ach, dan doe je het op jouw manier. Denk alleen niet dat de pony daar beter van word _/-\o_
Laatst bijgewerkt door ilaan op 15-12-13 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:11

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Als je een verhaal niet gelooft kan je het topic gewoon negeren. Als je denkt dat een gebruiker onder een schaduwaccount actief is verzoeken wij om de TeMknop te gebruiken in plaats van dit in een topic te vermelden.
Graag alleen reageren als je inhoudelijk wat toe te voegen hebt en dat op een normale wijze kan doen. Bedankt alvast.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:12

mmm mij lijkt het niet verstandig. ik zou zeggen zoek goede begeleiding (wat iedereen hier zegt). ik zie dat julie op zoek zijn? dan zou ik voorlopig niks doen. Alleen aan een halster laten wennen en lekker poetsen. Iedereen hier probeert julie te behoeden voor gevaar luister hier naar en neem goede begeleiding!

risje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:13

thnx

zal ik doen!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 15-12-13 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:18

Thanks mod!
Nu even een ''serieus'' berichtje van mijn kant.

Ik zou zoals hier al veel vaker is vermeld, er een ervaren iemand bijhalen.
Ik denk dat je veel meer plezier aan je paard hebt, wanneer hij door een ervaren iemand wordt ingereden, dan dat je er zelf mee gaat kloten.

lotje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 20:24

weet ik

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:25

Het is niet alleen dat ik bang ben dat jullie het paard verpesten, ik ben nog veel banger dat jullie zelf verongelukken.

Die wei ziet er erg nat uit en dan kan het nogal glad zijn. Verder zie ik prikkeldraad en een weg er vlak langs. Nou niet bepaald de ideale plek om een paard zadelmak te maken of in te rijden. In een rijbaan kan een paard niet weg. Hier kan het paard vol gas geven als hem iets niet zint.

Misschien is het inderdaad na zeven pagina's compleet zinloos om jullie advies te geven maar jullie zijn jong en hebben nog een mooie toekomst voor je. Ga die niet op het spel zetten omdat jullie dagdromen over heartland.

Inrijden is de verantwoordelijkheid van de eigenaar en als hij dit jullie wil laten doen dan is die eigenaar zeer onverantwoordelijk.

Zet het alsjeblieft uit jullie hoofd. Ik zeg dit niet om jullie dwars te zitten of iets te misgunnen maar puur en alleen omdat ik nogal bezorgd wordt van jullie plannen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:26

Is het geen idee om de pony later in te rijden? Dan ga je nu werken aan het vertrouwen en dan kun jij ervaring opdoen en later iemand erbij halen, dan kunnen jij én je verzorgpony er dadelijk van genieten ipv alleen jij.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:27

lotje5lief schreef:
weet ik

Waarom ga je het dan alsnog doen?

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:30

oh en, ik las dat je nog nooit iets gebroken hebt? ik ook niet, wel een zware hersenschudding gehad en 3 maand niet mogen sporten/paardrijden en enkele dagen in het ziekenhuis gelegen ;). en tja, dat paard was wel gewoon een rijpaard, dus niet dat ie net onder het zadel was ofzo...
k las laatst trouwens nog wat, k zal kijken of ik het nog kan vinden... veel tips staan daarop, wat het paard eerst moet kennen voordat je begint en wat je daarna doet, blabla.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:31

Meis, je bent jong en je wilt natuurlijk graag rijden op je verzorgpony. Dat snap ik wel, zeker als je films als flicka kijkt. Het probleem is, dat dit films zijn en niet de werkelijkheid.
Het inrijden van paarden vergt erg veel tijd, geduld maar vooral ervaring. Als je dit fout doet kun je je vzpony verpesten voor de rest van haar leven, of nog erger je komt terecht in het ziekenhuis.
Laat je moeder dit topic lezen, misschien beseft ze zich dan hoe gevaarlijk het is om dit met twee meiden van dertien alleen te doen.
Die begeleiding kun je ook vragen in de vorm van een vrouw, of je moeder zorgt dat ze er bij is als ze woont.
In welke omgeving is dit (geen adressen op internet zetten) Dan weten bokkers misschien wel goede mensen die jullie kunnen helpen.

Oh en ga eerst eens aan de gang met wat grondwerk lessen. Je kunt echt nog niet op een paard gaan zitten als ze nog geen eens netjes aan een touwtje mee kan lezen.
@melvin, vat dit niet verkeerd op. Maar ik zou als 26-jarige man niet zomaar aan de gang gaan met zulke jonge meiden, zeker niet als een van hen zich er niet fijn bij voelt, en die moeder zo te lezen ook wat paniekerig is. Ken jongens over wie hele vervelende verhalen gingen in dit soort situaties. Ik snap dat het goed bedoeld is, ken de situatie ook niet, maar pas op, voor je het weet gaan er allerlei wilde verhalen rond.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 15-12-13 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt