gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:20

Wel grappig dat er nu 2 of 3 mensen zijn geweest die de boel een beetje willen temperen en een punt hebben gemaakt hoe er in dit topic gereageerd wordt en het is niet meer gebeurd

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:29

npoot schreef:
Wel grappig dat er nu 2 of 3 mensen zijn geweest die de boel een beetje willen temperen en een punt hebben gemaakt hoe er in dit topic gereageerd wordt en het is niet meer gebeurd

misschien moeten mensen wel werken. maar denk je nou echt omdat een paar mensen een anderen mening hebben dat die anderen dan gelijk stil zijn ? volgens mij moet je eerst al die antwoorden van ts lezen. en dan pas een mening geven. want raar he dat mensen zeggen van wacht met een pony je heb er al drie gehad en die was je zat. omdat je der even geen zin in had. ze zit op een leeftijd dat alles leuk is en de volgende dag is dat helemaal niet meer leuk.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:46

miss_kippie schreef:
npoot schreef:

misschien moeten mensen wel werken. maar denk je nou echt omdat een paar mensen een anderen mening hebben dat die anderen dan gelijk stil zijn ? volgens mij moet je eerst al die antwoorden van ts lezen. en dan pas een mening geven. want raar he dat mensen zeggen van wacht met een pony je heb er al drie gehad en die was je zat. omdat je der even geen zin in had. ze zit op een leeftijd dat alles leuk is en de volgende dag is dat helemaal niet meer leuk.

Ik heb alles gelezen :j

Snap ook wel de reactie van mensen dat ze er 2 heb gehad of 3 en toen gestopt is en nu weer wil.
Ik geloof er alleen in dat dit op een andere manier verteld kan worden als het nu wordt terug gelezen wordt er gewoon een aanval op haar geopend en dat vind ik niet eerlijk of ze nu gelijk heeft of niet.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 13:58

Jakizi schreef:

Nou dat is het mooie ervan.. ik heb vannacht geslapen en vanmorgen al 3 uur bij mijn paarden rondgehangen ipv op bokt.

Mijn mening is nog altijd hetzelfde.

Ik blijf bij mijn standpunt dat TS nog niet geheel waarde van geld kent, en een dier ziet als een gebruiksvoorwerp. En ik blijf erbij dat ik dat erg jammer vind.
Verder vind ik het een kwalijke zaak dat een "goede ruiter" ervan uit denkt te kunnen gaan dat je een paard kan kopen waar standaard voorwaarts neerwaarts op zit. Leuk en aardig en zal er echt zijn, maar als ruiter het paard niet correct kan onderhouden ( onderhouden in de zin van lichamelijk kunnen onderhouden en dus niet financieel) dan stopt zelfs het hoogste paard in de dressuur met werken. Zo simpel is dat nou eenmaal. Het zijn en blijven dieren en tis erg fantasierijk om te denken dat je een knop in kan drukken en dan verwacht dat er zonder moeite te hoeven doen een wow proef neer te kunnen zetten

En dat is wel de tonatie van de gehele conversatie met TS geweest en dat roept wel dingen op. Als men er dan probeert onderbouwend op te reageren zoals ik veel heb zien dan, dan krijg je dat eeuwige gejengel weer. Sorry hoor, maar wil je een volwassen gesprek, dan moet je normaal kunnen antwoorden, en anders worden mensen blijkbaar vervelend. Feit blijft dat de realiteit en waarheid hard is. Als TS al niet dankbaar kan zijn voor een paard waar geen kosten aan zitten, en welke ze mag gebruiken, alleen geen wedstrijd mee kan rijden.. dan heb ik, en met mij vele andere mensen het gevoel dat het niet meer gaat om paardrijden an sich, maar om status.. kijk mij eens...

En dat soort mensen verzieken de "sport".

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:08

Het gaat mij er niet om wat nou goed is en wie nu gelijk heeft. De opmerking dat de reacties veranderen as niet zo handig i.v.m het korte tijdsbestek tussen de berichten.

Ik probeer alleen mensen er op te attenderen dat sommige dingen anders gebracht kunnen worden. Kom op zeg....Tuurlijk moet ze de waarde van geld leren maar de een beseft dit op zijn 8e en de ander pas op zijn 17e. Denk dat, dat een taak voor de ouders is en niet van ons.

Ik heb zelf vanaf mijn 11e een eigen pony gehad en ben altijd met veel liefde en trouw er naar toe gegaan en nog steeds naar mijn paard.

@ceriadwen, je hebt hèt over volwassen reageren maar hoe oud is TS? 14, en over het algemeen ben je dan nog niet volwassen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:13

En mensen zijn meer dan bereid om een normaal antwoord te geven, doch willen mensen ook mens en dier beschermen tegen zaken zoals verwaarlozing, spijt, onkunde.

Ik neem aan dat jij ook je ideeën hebt als je leest dat er meerdere ponies zijn geweest in het verleden maar dat TS zich niet meer wilde richten op de paarden. Dan komt er een melding dat er al een paard is waar dagelijks op gereden mag worden alleen straks een periode niet meer vanwege dracht. Dus dan maakt TS het duidelijk dat zij haar eigen voorkeur prefereert t.o.v. welzijn van een dier. Want wat doet TS dan als eigen paard ziek is bv? Vervolgens komt er een lading onzin uit, wat duidt op onkunde, en onkunde is de gevaarlijkste leermeester. EN niemand hier wil over 2 jaar lezen dat amazone met dier is verongelukt omdat ze de kennis en know how niet had.

Nee met 14 niet volwassen dus dan ook niet in positie na te denken hoe je je ouders een paard kan afdwingen en dat is wat hier duidelijk is gemaakt. Als ze de voorgaande ponies alleen heeft moeten verkopen ivm met eruit groeien is het een ander verhaal, maar ze had er domweg geen trek meer in, dus is er geen vervangende gekomen. Is niet raar dan dat wij dan een ander idee erover hebben?

En let wel, merendeel van de mensen die zo hebben gereageerd, hebben kinderen in die leeftijd en snappen dus HEEL goed waar TS op doelt en wat er mis is.

En ja jij bent wel altijd trouw gegaan, maar jij hebt je paard ook niet weggedaan of in een hoek gezet wanneer je niet kon rijden ofwel? Daar zit het stukje volwassenheid. Je kan met 10 meer volwassen zijn dan met 20.. Helaas hebben veel mensen het gevoel dat TS niet in deze categorie valt n.a.v. haar antwoorden. Je kan helaas niet iedereen vergelijken met jouw eigen volwassenheid die bij jou blijkbaar wel goed zit.

pniekepnak

Re: gesprek beginnen met ouders over eigen pony/paard, hoe?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:19

Sjezusmina, dan wordt er nog geschreven dat de manier waarop TS reageert op volwassenen niet kan...
Wat dachten jullie van andersom? Als volwassene zo reageren op een kind van 14, een KIND!!! Nee, dan ben je lekker bezig... :n

TS, ga gewoon eens rustig met je ouders om de tafel zitten, en kaart het aan. Luister goed naar hun argumenten en probeer rustig en duidelijk uit te leggen waarom jij denkt dat je er klaar voor bent. Je ouders kennen jou veel beter dan wij, dus die weten vast wat het beste is!

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:20

Ik ben ook wel van mening dat het een vraag is hoe lang TS weer gemotiveerd blijft maar daar gaat de vraag toch niet over?

En ondanks dat ze de waarde van geld nog moet leren en misschien nog wel belangrijker de waard van paarden en het waarderen van ze hoeft er niet op zo'n toon naar TS gesproken te worden.

Ik blijf erbij ze is 14 en natuurlijk reageerde ze niet volwassen

@pniekepnak goeie :j

Maar ze wil toch ge paard afdwingen?

Ondanks dat de een met 10 hèel volwassen lijkt en de ander pas met 20 zijn ze dat nog lang niet met 10.
Ik heb misschien wel geen kinderen maar werk dagelijks met ze.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:28

Maar jij weet toch ook dat als er een vraag gesteld is met dergelijke info erbij, dat mensen reageren?

Als iemand vraagt hoe maak ik het beste een strop want ik ga mezelf verhangen dan snap je toch ook wel dat er mensen zijn die zeggen niet doen?

Of geef jij dan gewoon een antwoord hoe dat het beste moet?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:35

Je kan best zeggen 'niet doen', het is de manier waarop die ik niet vind kunnen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:36

TS mijn moeder zegt altijd: Nee heb je ja kan je krijgen ;) .
Gewoon vragen en rustig bespreken.
En als ze meteen nee zeggen vraag om uitleg en of ze er wat langer over na willen denken en of het mischien op langer termijn wel mogelijk is.

Veel succes!

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:37

Ceriadwen schreef:
Maar jij weet toch ook dat als er een vraag gesteld is met dergelijke info erbij, dat mensen reageren?

Als iemand vraagt hoe maak ik het beste een strop want ik ga mezelf verhangen dan snap je toch ook wel dat er mensen zijn die zeggen niet doen?

Of geef jij dan gewoon een antwoord hoe dat het beste moet?

Nee zou idd wel zeggen niet doen maar vind het persoonlijke geen vergelijkbare situatie.

Maar hoe iedereen er ook over denkt we zitten in een topic van young rider talk dan kan er toch rekening gehouden worden met de manier van reageren.

Sluit m wederom aan bij pniekepnak

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:42

XAnoukdb schreef:
Dit weekend zijn mijn ouders weg dus kan ik het niet aan ze voorleggen, eventueel kan ik voorstellen om op me 16e een paard te nemen ofzo, dan kan ik ook op zaterdagen werken, en met de oude scooter van me zus ernaartoe, kost ook minder tijd :)

Voor de oudere scooter van je zus heb je wel een scooterbewijs nodig ;) kost je 300 euro ofzo...

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:43

Ladybird schreef:
XAnoukdb schreef:
Dit weekend zijn mijn ouders weg dus kan ik het niet aan ze voorleggen, eventueel kan ik voorstellen om op me 16e een paard te nemen ofzo, dan kan ik ook op zaterdagen werken, en met de oude scooter van me zus ernaartoe, kost ook minder tijd :)

Voor de oudere scooter van je zus heb je wel een scooterbewijs nodig ;) kost je 300 euro ofzo...

ZOveel?!?!?! In Belgie in totaal voor het scooterbewijs maar 30 euro in totaal :P

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 14:48

De manier waarop is voortgekomen uit TS zelf. Goed lezen hoe het in het begin is gegaan. Er is vrij duidelijk aangegeven dat wanneer TS laat zien niet meer zo wispelturig te zijn, zoals met voorgaande pony, ouders waarschijnlijk wel bereid zouden zijn tot. Maar een ieder realiseert zich dat wanneer je graag iets wil, je ook moet laten blijken dat je het aan kan en aan blijft kunnen. Wellicht is de insteek van de ouders geweest dat ze nog te puppy is om die enorme verantwoordelijkheid aan te gaan. Hoe dat financieel zit daar brand ik mijn vingers niet aan. Wel ben ik van mening dat TS erg makkelijk wat roept en ik begrijp prima dat ze nog niet zo in de maatschappij staat dat ze zich realiseert dat financieel e.e.a. wellicht kan zijn veranderd.

Ik blijf bij mijn standpunt, laat eerst aan ouders zien dat je door weer en wind heen gaat, dat je ook zorg neemt voor een dier wat niet gereden kan worden in dit geval door dracht, en hang daar een tijdsbestek aan VOOR je gaat vragen voor een eigen. En ik zou zeggen 2 jaar, dan is TS 16, en in de heftigste periode van pubertijd en school. Als ze dan nog steeds wil, en het lukt met school, ja gaan met die banaan. Zal ik de laatste zijn die zegt niet vragen.

Maar ik heb een irritatie naar mensen/kinderen die dieren zien als gebruiksvoorwerpen en die indruk roept ze wel op. Niet alleen bij mij, maar bij menig ander. En als er dan ook domme dingen gezegd worden met een vorm arrogantie zoals hier naar voren kwam.. tsja.. dan is t met een klap raak, en ik ben voor mijn doen ZEER mild geweest en de anderen ook.

En met 14 jaar mogen ze prima op de feiten gewezen worden want anders zitten we straks met een maatschappij vol jankende mensjes die de realiteit niet aan kunnen. En de paardenwereld is hard. Ze wil zelf graag zeggenschap over een levend wezen, en dan moet je fijn in je schoenen staan. Als dit al niet te handelen is.. dan is de rest niet te overzien.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:00

Ik vind het allemaal gezegend _/-\o_

Ga lekker naar mijn topper toe *\o/*

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:00

Have fun :) Ik ga straks weer, lekker wandelen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:06

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind onder andere jouw reacties in dit topic, Ceriadwen, minstens net zo kinderachtig als die van TS zelf. En ik heb echt het hele topic doorgelezen.
Je mag best een standpunt hebben, maar als 'volwassene' een heksenjacht op een kind van 14 houden en haar in iedere post de grond in trappen kan gewoon niet. Van mij mag de TS dan best wat minder vriendelijk reageren, dat lok je zelf uit.

Als je zo volwassen bent, laat dat dan zien door met volwassen reacties te komen. Pas in jouw laatste posts vind ik dat je iets van volwassenheid uitstraalt.
Overigens meld je daarin ook dat je een irritatiefactor hebt naar kinderen als TS. Dat betekent dat het niet eens aan TS ligt he, maar aan jou ;) JIJ bent degene die zich geïrriteerd voelt, dan maakt het weinig uit wat TS zegt of doet, dat kan zij niet veranderen namelijk. ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:10

caresje schreef:
Ladybird schreef:

ZOveel?!?!?! In Belgie in totaal voor het scooterbewijs maar 30 euro in totaal :P

Was hier ook zo maar tegenwoordig moet je ook lessen om scooter te mogen rijdne.. sinds dit jaar of sinds vorig jaar ofzo

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:25

pniekepnak schreef:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind onder andere jouw reacties in dit topic, Ceriadwen, minstens net zo kinderachtig als die van TS zelf. En ik heb echt het hele topic doorgelezen.
Je mag best een standpunt hebben, maar als 'volwassene' een heksenjacht op een kind van 14 houden en haar in iedere post de grond in trappen kan gewoon niet. Van mij mag de TS dan best wat minder vriendelijk reageren, dat lok je zelf uit.

Als je zo volwassen bent, laat dat dan zien door met volwassen reacties te komen. Pas in jouw laatste posts vind ik dat je iets van volwassenheid uitstraalt.
Overigens meld je daarin ook dat je een irritatiefactor hebt naar kinderen als TS. Dat betekent dat het niet eens aan TS ligt he, maar aan jou ;) JIJ bent degene die zich geïrriteerd voelt, dan maakt het weinig uit wat TS zegt of doet, dat kan zij niet veranderen namelijk. ;)

Tis ook maar net hoe je het lezen wil he ;) Ik ben i.i.g. wel zo eerlijk dat ik er voor uit kom, maar heb dat niet meegenomen in mijn reactie want dan had ik HELE andere dingen gezegd. Vind het ook tekenend dat je juist dat stukje graag aan wil halen, want dat heb ik er namelijk doelbewust ingezet om te zien hoe lang het zou duren. Niet lang dus ;)

En ach.. wie weet leert TS ervan, hebben we straks een 16 jarige meid die trots op een paard zit MET kennis van zaken. Zie ik liever dan een kind van 14 die zichzelf in de weg zit.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:33

Vrij logisch dat ik dat stukje aan haal (tenminste, ik neem aan dat je het 'irritatiefactor-stukje' bedoelt?) aangezien dat duidelijk een grondlegger is van jouw manier van reageren.
Dus wat je daar nou precies mee wil bereiken?
Ach, ook in volwassenheid zitten gradaties, zullen we maar zeggen.

Ik ben overigens van mening dat een kind meer leert van rustige, vriendelijke en duidelijke uitleg in reacties, dan van gekat. Maar dat is mijn mening.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:37

pniekepnak schreef:

gut gut gut wat weten we het weer goed.met je kinderachtig gedrag en de grond in trappen. mare heksenjacht 31 oktober is al geweest hoor. :')

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:40

miss_kippie schreef:
pniekepnak schreef:

gut gut gut wat weten we het weer goed.met je kinderachtig gedrag en de grond in trappen. mare heksenjacht 31 oktober is al geweest hoor. :')

Wow... Hoe oud ben jij precies, 12? :')

Verdere reactie op jou lijkt me niet nodig... Een beetje fatsoenlijke discussie valt er duidelijk niet te voeren... :')

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:42

nee omdat je dat niet aan durft. is niet erg maar ga niet steeds met je vinger wijzen want dat staat niet netjes namelijk. :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:44

:')

You've made my day.

Hi-la-risch.