Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:26

Meeerel schreef:
Ik heb het paspoort van mijn paard net al doorgelezen, en ik kan niks vinden over dat de chip geen eigendoms bewijs is.

Meeerel, wij hebben een paard gekocht een jaar geleden.
Het paspoort en chip moet nog steeds op onze naam worden overgeschreven :D .
Wij moeten daar zelf papieren voor opsturen, maar door omstandigheden zijn we daar niet aan toe gekomen.
Dat zou dus betekenen dat wij dus geen eigenaaar zijn, maar zijn vorige eigenaren nog steeds :+ .

Toch is ze echt van ons hoor!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:27

mylittlejoy schreef:
Want zelfs als ze erin zetten dat het geen eigendomsbewijs is, is het wel zo. TS, naar de politie met je spul. Geef maar aan dat Meeerel het zeker weet, dan geloven ze je zo. En als ze je niet geloven, wijs je ze gewoon op dit topic.

hahahahaha

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:28

Klopt tenzij je geen contract heb, ik zal het maar snel versturen als je geen contract hebt...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:28

Ladygiroc schreef:
Meeerel schreef:
Klopt ik ben 12 volgende maand 13. :P

Dan wordt idd de naam vermeld van degene die het veulen laat chippen. Dat is heel normaal, dat de eigenaar op dat moment het dier laat chippen en zijn naam opgeeft.
Maar dat maakt het nog geen eigendomsbewijs.

Het is geen bewijs als je het niet op je naam laat zetten, daarom moet je dat WEL doen want dan is het WEL eigendoms bewijs.

Als jij zo ooit een paard zou kunnen toe-eigenen vreet ik mijn schoen op :+

Maar laat jij mij eens een bewijs zien dan? Waar zwart op zit staat dat het wel een eigendomsbewijs is?
Bedoel dat het geen eigendomsbewijs is staat internet vol mee :)

@TS, lastig dat ze niks doen aan het hoefbevangen zijn, weet je 100% zeker dat ze dat is? Anders zou je het -hoe moeilijk- even aan moeten kijken en als er niks veranderd toch eens (anoniem) contact op moeten nemen met een DB of 144.

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:29

mylittlejoy schreef:
Want zelfs als ze erin zetten dat het geen eigendomsbewijs is, is het wel zo. TS, naar de politie met je spul. Geef maar aan dat Meeerel het zeker weet, dan geloven ze je zo. En als ze je niet geloven, wijs je ze gewoon op dit topic.

-.-

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:29

Meeerel schreef:
Niet alles wat op google staat is waar.

Echt mensen, vraag het maar aan de DA. Daar staat wel de eigenaar op. Tenzij je zo dom bent je paard niet op je eigen naam te zetten.

Maar wat jij denkt, is ook niet waar.
Je neemt het ook gewoon écht niet aan he? Zonde hoor, maargoed, als jij je wijs voelt met het idee dat je weet hoe het werkt; je komt er wel achter als je het nodig hebt en het ineens niet meer zo werkt. :)

TS, wat onwijs sneu van de pony met hoefbevangenheid.. en het feit dat ze er niks aan doen!!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:29

Ik kan Tuck zo meenemen. Ik ben de enige met de sleutel van het hek.
Maar gewoon het idee dat ze boos worden of weet ik veel gaan doen zit me niet lekker.

pebble2000

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:30

kan je niet ergens iets huren achter een huis ofzo? dan vinden ze het nooit en kunnen haar dus niks aandoen.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:30

Meeerel schreef:
Klopt ik ben 12 volgende maand 13. :P

Ik weet heel heel zeker, dat ik heel wat keertjes meer heb gezien hoe veulens werden gechipt en hoe dat ging, en wat daarbij aan de orde is.

Ik ben nu ruim 14, maar op die leeftijd en zelfs wel eerder wist ik al dat een paspoort GEEN eigendomsbewijs is!

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:31

Als je het echt wil weten ga dan naar de DA die heeft het zwart op wit staan

Sababber

ik ben bang dat je daar alleen maar problemen mee krijgt TS

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:31

Dat zou inderdaad wel kunnen ja.
Maargoed, toch het in je achterhoofd hebben wat ze je aan kunnen doen..

Ladygiroc

Nee ik wil het graag van jou zwart op wit.

Mijn DA zegt namelijk precies zoals het werkelijk zit, Dat het geen eigendomsbewijs is

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:32

Niet alleen met hun, maar als hun de papieren hebben is het toch diefstal.. voor jou..

Meeerel

sharontucker schreef:
Ik kan Tuck zo meenemen. Ik ben de enige met de sleutel van het hek.
Maar gewoon het idee dat ze boos worden of weet ik veel gaan doen zit me niet lekker.

Het is jou paard, dus het kan wel, of ze boos worden kan niemand weten.

LecyTinker

@Douraque... als ze het paard daa weghaald en geen bewijs kan tonen van eigendom, dan is het wettelijk gezien wel diefstal. Zolang haar ouders niet bereid zijn om zich hierin te mengen denk ik dat ze alleen al op haar leeftijd dit hele gevecht gaat verliezen. Al zou ze een verkoopsovereenkomst hebben, ze is onder de wettelijk legale leeftijd om een contact aan te gaan.
Wanneer een winkel een kind onder de 16(?) een contract laten tekenen voor een telefoon en abbo en de ouders dit niet meetekenen, dan is dit geen rechtsgeldig contract en kan het dus gewoon ongedaan worden gemaakt ( geloof ik) dus dat geldt ook voor dit soort contracten.
Zolang ze haar ouders niet achter zich heeft staan in elke beslissing, dan is het een onbegonnen gevecht.

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:33

Maar alleen als je een contract heb trouwens

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:33

Meeerel schreef:
Het is geen bewijs als je het niet op je naam laat zetten, daarom moet je dat WEL doen want dan is het WEL eigendoms bewijs.

En hoe weet de politie nu of jij het wel overgeschreven hebt en het dus jouw paard is, of dat je het paard gekocht hebt, nog niet hebt overlaten schrijven maar het wel jouw paard is. Moet je hem dan weer terug geven aan de oude eigenaren omdat die een eigendomsbewijs hebben? :') Noo. Mijn vorige paard was 24, had in haar leven een boel eigenaren gehad, maar stond nog steeds op naam van de fokker.
Wil dat zeggen dat ze nooit van die andere mensen geweest is? Merk je nu zelf hoe onlogisch jouw logica is?

TS; Hoe hard het tegen over jouw ook is, ik zou het ook niet echt aandurven verdere acties te ondernemen, gezien we allemaal weten hoe dat volk zou kunnen zijn als je er ruzie mee hebt... :\

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:34

sharontucker schreef:
Dat zou inderdaad wel kunnen ja.
Maargoed, toch het in je achterhoofd hebben wat ze je aan kunnen doen..

Wat je ook kan doen is in overleg met de politie je paard verplaatsen naar een andere locatie. Indien er iets gebeurd, bel je de politie en komen ze assisteren.

Ga morgen met je ouders naar de politie, vertel het verhaal en zeg dat je de pony wenst te verplaatsen maar bang is voor de mensen aldaar. Kijk wat hun kunnen doen

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:35

sharontucker schreef:
Amaris schreef:
En onthou he TS, als je later ooit een pony gaat kopen: maak zo'n papiertje!

jazeker.. heb het nu wel geleerd.

Maar sommige mensen hebben volgens mij gewoon zaagsel in hun hoofd. ik heb hun zovaak gewaarschuwd dat hun pony binnenkort hoefbevangen zou gaan worden en nog reageren ze niet.
Nu IS ze hoefbevangen en doen ze er niets aan.

Ze loopt nog niet extreem volgens mij (lang niet meer geweest) maar dan nog.

Als ze hoefbevangen is en ze doen er niks aan mag je 144 bellen

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:35

Ze zouden best achter mij willen staan,en dat doet mijn moeder ook zeker wel,maar ze willen gewoon niet dat mij iets overkomt oid.

Meeerel

Joscaa schreef:
Meeerel schreef:

En hoe weet de politie nu of jij het wel overgeschreven hebt en het dus jouw paard is, of dat je het paard gekocht hebt, nog niet hebt overlaten schrijven maar het wel jouw paard is. Moet je hem dan weer terug geven aan de oude eigenaren omdat die een eigendomsbewijs hebben? :') Noo. Mijn vorige paard was 24, had in haar leven een boel eigenaren gehad, maar stond nog steeds op naam van de fokker.
Wil dat zeggen dat ze nooit van die andere mensen geweest is? Merk je nu zelf hoe onlogisch jouw logica is?

TS; Hoe hard het tegen over jouw ook is, ik zou het ook niet echt aandurven verdere acties te ondernemen, gezien we allemaal weten hoe dat volk zou kunnen zijn als je er ruzie mee hebt... :\

In feiten is ze toch echt nog van de fokker. Of het nou leuk is of niet.

pebble2000

even een vraag: wat is er zo "stom" aan kampers? afgezien wat ze met tucker hebben gedaan.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:36

Als ze hoefbevangen is en ze doen er niks aan mag je 144 bellen[/quote]

Dat wilde ik gaan doen als ik Tucker terug heb of zeker weet dat ik Tuck niet terug krijg :j

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:37

Joscaa schreef:
Meeerel schreef:

Laatst bijgewerkt door jepsica op 12-07-12 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt