wat vinden jullie ervan met sporen te rijden??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:08

ponylove1 schreef:
ik rij altijd met lange sporen met wieltjes, ik schop hem er ook dikwijls mee, maar als ik dat niet doe vind hij het springen nog moeilijk, overigens spring ik in de b en b dressuur

Dit begrijp ik niet.
Vindt je pony springen moeilijk als jij hem niet schopt?

ponylove1

Re: wat vinden jullie ervan met sporen te rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:10

als ik niet met lange sporen rij, vind hij het moeilijk om op de juiste plek af te zetten, maar ik schop hem vaak omdat hij bij de vorige eigenaar straal verwend is en nu denk hij altijd dat hij mag stoppen wanneer hij wil

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:15

Ik heb ze niet, gebruik het niet, kan er niet mee omgaan en ik vind het paard onvriendelijk. Als mijn pony onder het zadel vervelend is verhef ik mijn stem of corrigeer is gewoon met mijn been. Verder is hij goed aan mn stem en been dus voor het vooruit rijden hoef ik t niet te doen. Sporen, tja of je ze nou goed gebruikt of niet ik vind die dingen niks.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:16

ponylove1 schreef:
als ik niet met lange sporen rij, vind hij het moeilijk om op de juiste plek af te zetten, maar ik schop hem vaak omdat hij bij de vorige eigenaar straal verwend is en nu denk hij altijd dat hij mag stoppen wanneer hij wil

Oh en daar heb je natuurlijk sporen voor nodig, om even hard in zijn buik te porren :?

Edit: jij bent er zo een die er duidelijk niet mee om kan gaan. Dat maak ik op uit je posts.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:18

ponylove1 schreef:

Maar schop je dan zodat hij op de juiste plek afzet?
Of omdat hij anders stopt?
Dat schoppen met lange sporen op deze manier, komt op mij wel over dat jij met grof geweld je pony laat lopen?

ponylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:19

@batlow bij sommige paarden is het gewoon nodig hoor, het is niet altijd paard onvriendelijk, ik vind ook dat je beter met sporen kunt rijden dna met zweep

ponylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:20

mika11 schreef:
ponylove1 schreef:

Dat schoppen met lange sporen op deze manier, komt op mij wel over dat jij met grof geweld je pony laat lopen?

onder het parcour schop ik niet, maar met lange sporen weet hij gewoon beter waar hij af moet zetten, ik schop hem alleen als hij uit zichzelf denkt dat het klaar is en hij niet verder wil lopen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:22

ponylove1 schreef:
@batlow bij sommige paarden is het gewoon nodig hoor, het is niet altijd paard onvriendelijk, ik vind ook dat je beter met sporen kunt rijden dna met zweep

Gewoon nodig? Om ze even een harde trap te geven? Wat een hele dikke onzin. Ik heb beide niet, want mijn pony luistert prima en dat heb ik bereikt zónder sporen. Trap jij je paard maar lekker vooruit met die krengen, maar ik ben het met jou totaal niet eens. Fout gebruik.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:23

mika11 schreef:
ponylove1 schreef:

onder het parcour schop ik niet, maar met lange sporen weet hij gewoon beter waar hij af moet zetten, ik schop hem alleen als hij uit zichzelf denkt dat het klaar is en hij niet verder wil lopen[/quote]

Dat jij jezelf hierbij niet schaamt joh.... onbegrijpelijk, met je ja ik schop me pssrd met lange sporen met wieltjes anders loopt hij niet sjongejonge neem eerst les den voordst je je pssrd dit aandoet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:25

@xxanoukxx1: precies dezelfde gedachte. Brrr ik krijg hier rillingen van, alsof het paard gewoon een object is. |o

ponylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:26

Batlow schreef:
ponylove1 schreef:

Gewoon nodig? Om ze even een harde trap te geven? Wat een hele dikke onzin. Ik heb beide niet, want mijn pony luistert prima en dat heb ik bereikt zónder sporen. Trap jij je paard maar lekker vooruit met die krengen, maar ik ben het met jou totaal niet eens. Fout gebruik.

hij is ze gewoon nodig omdat hij bij z'n vorige eigenaar stront verwend is en daardoor denkt hij altijd dat hij mag weten wanneer hij mag stoppen. Heb jij je pony dan ook zelf ingereden? want dan kun je dat wel bereiken

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:30

@ponylove, omdat hij zo verwend is geweest moet hij sporen? Je moet op de grond én onder de man gewoon consequent zijn. Niet door middel van hulpmiddeltjes want dan kan je het zelf gewoon niet. Smijt die dingen weg en weest consequent voor je paard

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:31

hij is ze gewoon nodig omdat hij bij z'n vorige eigenaar stront verwend is en daardoor denkt hij altijd dat hij mag weten wanneer hij mag stoppen. Heb jij je pony dan ook zelf ingereden? want dan kun je dat wel bereiken[/quote]

Sorry dat ik zeg maar volgens mij kon de pony beter bij de vorige eigenaar blijven dan ik heb nog lieverbeetje verwend dan dat iemand zo met een dier omgaat, en het gaat hier niet om inrijden van een pony of je dat nou wel of niet zelf hebt gedaan. Heb jij überhaupt wel les met je pony dan, het lijkt me niet dat de instructrice zegt ja hang der maar een lekker lang stel sporen om, want zon verwende pony moeten we lekker aftrappen... ;(

ponylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:32

Batlow schreef:
@ponylove, omdat hij zo verwend is geweest moet hij sporen? Je moet op de grond én onder de man gewoon consequent zijn. Niet door middel van hulpmiddeltjes want dan kan je het zelf gewoon niet. Smijt die dingen weg en weest consequent voor je paard

ik ben consequent maar hij is gewoon heel eigenwijs, ik kan ook wel goed een pony rijden want met m'n andere pony heb ik z1 gereden en dat zonder sporen, maar deze is het gewoon nodig

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:33

Jammer dat sommige mensen wie zon prachtig dier hebben er zo mee omgaan

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:34

ponylove1 schreef:
Batlow schreef:

ik ben consequent maar hij is gewoon heel eigenwijs, ik kan ook wel goed een pony rijden want met m'n andere pony heb ik z1 gereden en dat zonder sporen, maar deze is het gewoon nodig

Mag ik vragen hoe oud jij bent?

ponylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:35

xxanoukxx1 schreef:
hij is ze gewoon nodig omdat hij bij z'n vorige eigenaar stront verwend is en daardoor denkt hij altijd dat hij mag weten wanneer hij mag stoppen. Heb jij je pony dan ook zelf ingereden? want dan kun je dat wel bereiken

Sorry dat ik zeg maar volgens mij kon de pony beter bij de vorige eigenaar blijven dan ik heb nog lieverbeetje verwend dan dat iemand zo met een dier omgaat, en het gaat hier niet om inrijden van een pony of je dat nou wel of niet zelf hebt gedaan. Heb jij überhaupt wel les met je pony dan, het lijkt me niet dat de instructrice zegt ja hang der maar een lekker lang stel sporen om, want zon verwende pony moeten we lekker aftrappen... ;([/quote]

ik heb wel les en daar zeggen ze het ook, het maakt niet uit wie er op gaat zitten, op een gegeven moment krijgt niemand hem meer vooruit, dus daarom rij ik met sporen, maar hij was niet een beetje verwend hoor hij was straalverwend en echt veel te dik, en dat is ook zielig

ponylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:36

@xxanoukxx1 15

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:37

Sorry maar ik stop hiermee. Kind ziet niet in dat dit niet echt de bedoeling is van sporen. Hééél jammer want ik heb al niks met die dingen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:38

ponylove1 schreef:

Heb je misschien ooit gedacht dat het aan jouw rijden licht, en niet aan of je pony bij zijn vorige eigenaar verwend is... Als een paard sloom is, dan maak je hem weer consequent voor het been door consequent te rijden, niet door hem af te stompen en vol te schoppen met je sporen. Word je pony nou niet bepaald beter op.

Ik rijd mijn paard met sporen tijdens mijn lessen, of als ik zelf dressuurmatig bezig ga. Op buitenrit of een plezierritje, laat ik mijn spoortjes ook mooi af overigens. Mijn paard is niet optimaal gebouwd voor dressuurmatige oefeningen, of voor galop. Hierdoor moet ik best grove hulpen geven voor deze oefeningen, waardoor ik mij erg ga aanspannen, voor mij niet fijn, voor mijn paard ook niet fijn. Om deze reden heb ik besloten met een spoortje te rijden, zodat ik de hulp kan verkleinen, zodat ik zelf ontspannen blijf, met als resultaat dat mijn paard ook ontspannen blijft.

Batlow

Ps. Als hij eigenwijs is moet je nog consequenter zijn. Je moet niet opgeven en dan een stel klote dingen aan je voeten hangen!!!!!

En als je pony niet op het juiste moment kan afzetten, dan moet je oefenen oefenen oefenen oefenen lessen lessn oefenen oefenen oefenen en niet het paard een harde knal geven
Laatst bijgewerkt door Batlow op 20-05-12 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xxanoukxx1

Sorry dat ik zeg maar volgens mij kon de pony beter bij de vorige eigenaar blijven dan ik heb nog lieverbeetje verwend dan dat iemand zo met een dier omgaat, en het gaat hier niet om inrijden van een pony of je dat nou wel of niet zelf hebt gedaan. Heb jij überhaupt wel les met je pony dan, het lijkt me niet dat de instructrice zegt ja hang der maar een lekker lang stel sporen om, want zon verwende pony moeten we lekker aftrappen... ;([/quote]

ik heb wel les en daar zeggen ze het ook, het maakt niet uit wie er op gaat zitten, op een gegeven moment krijgt niemand hem meer vooruit, dus daarom rij ik met sporen, maar hij was niet een beetje verwend hoor hij was straalverwend en echt veel te dik, en dat is ook zielig[/quote]

Nadat dit misschien al wel een miljoen keer op bokt staat.. sporen :-) in ter verveijning van de huloen NIET om je paard mee vooruit te trappen ookal was hij ooit verwend en te dik dat is nog steeds geen excuus of reden om ze te gebrujen, los het op met veel figuren rijden en een tik met de zweel achter je kuit geen sporen je maakt je paard alleen maar doof voor je been zo

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:39

Ponylove1
Ik begrijp niks van jouw uitleg, over schoppen met sporen omdat je pony zo verwend was.
Ik denk dat wij totaal andere ideeën hebben over paardrijden en omgaan met paarden.

ponylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:41

RusselNuwell schreef:
ponylove1 schreef:

Heb je misschien ooit gedacht dat het aan jouw rijden licht, en niet aan of je pony bij zijn vorige eigenaar verwend is... Als een paard sloom is, dan maak je hem weer consequent voor het been door consequent te rijden, niet door hem af te stompen en vol te schoppen met je sporen. Word je pony nou niet bepaald beter op.

Ik rijd mijn paard met sporen tijdens mijn lessen, of als ik zelf dressuurmatig bezig ga. Op buitenrit of een plezierritje, laat ik mijn spoortjes ook mooi af overigens. Mijn paard is niet optimaal gebouwd voor dressuurmatige oefeningen, of voor galop. Hierdoor moet ik best grove hulpen geven voor deze oefeningen, waardoor ik mij erg ga aanspannen, voor mij niet fijn, voor mijn paard ook niet fijn. Om deze reden heb ik besloten met een spoortje te rijden, zodat ik de hulp kan verkleinen, zodat ik zelf ontspannen blijf, met als resultaat dat mijn paard ook ontspannen blijft.

er hebben echt al heel veel mensen op gereden, en hij doet dat bij iedereen, het licht niet aan mijn manier van rijden, maar aan hoe hij ingereden is

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:42

Ik zou graag wel eens even de naam was ponylove1 der instructeur willen ff horen of meer mensen met een s
"Sloom en verwent" paard maar ff ijzeren prikkers aan hun voeten krijgen