Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maritmistppc

Re: Welke pony van ponyparkcity is wat voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:08

hahahahahahahahahahahahahahahahaha lig in een deuk hier!!!!!! whahahahwhahaha

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:24

maritmistppc schreef:
hahahahahahahahahahahahahahahahaha lig in een deuk hier!!!!!! whahahahwhahaha

En waarom? Wat EliseBrouwer zei is wel de waarheid. Ik kan met mijn 50kg makkelijk op Talana gaan zitten, heeft hij geen moeite mee, hij gaat niet onregelmatig lopen, en hij zakt niet door zijn benen. Maar ik doe het toch niet omdat hij er wel last van kan gaan krijgen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 17:33

maritmistppc schreef:
dat zon shet als mist maar 40 kilo kan dragen...

Dat is het een feit, zoek het maar op. Een shet kan 20% van zijn eigen gewicht dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 18:00

Marit ga nu niet zo zielig doen, dat jij de waarheid niet wil horen is gewoon zielig, wil je nu echt dat zo'n pony last krijgt?

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:18

Hahaha ik wil het aller beste voor een pony maar een shetlander is vergelujkbaar met een haflinger/fjord.
Dus ga zelf niet zielig doen, mijn famillie zit al jaren en jaren in de shetlanders(fokken) Dus wie weet nou beter? Een shet onder de 1 m kan 200k trekken en 50 dragen, een shet boven de 1 m kan 350k trekken en 100 dragen :) zo en niet anders!

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:19

En 50 kilo elke dag op een shet van 1m is niet goed nee, en 100 kilo elke dag op een shet van boven de 1m is ook niet goed, maar het kan heus wel hoor!

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:01

O ja, en jij en je familie wonen in een magisch land hier ver vandaan zeker? Ook nog eenhoorns daar?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:21

maritmistppc schreef:
Hahaha ik wil het aller beste voor een pony maar een shetlander is vergelujkbaar met een haflinger/fjord.
Dus ga zelf niet zielig doen, mijn famillie zit al jaren en jaren in de shetlanders(fokken) Dus wie weet nou beter? Een shet onder de 1 m kan 200k trekken en 50 dragen, een shet boven de 1 m kan 350k trekken en 100 dragen :) zo en niet anders!

Toch vreemd dat ik meekrijg da je dan naar ppc gaat,

Een shet is ZEKER geen haflinger of fjord. Ik zie eevolwassen wel op een fjord ofso rijden, maar niet op een shet.
Onziin

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:56

Ik ga naar ppc dus?
Als je dr problemen mee hebt, mag je het zeggen maar ik kan dr nikx aan doen ;)
Enne, shetlanders zijn super super super duper sterk! Het zijn krachtpatsers haha :)

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:58

Kiwi_ waar slaat dat op? Een kleine shet onder de 1m kan heus wel 50 kilo dragen en een grote shet heus wel 80 kilo, zeg nou zelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:36

HAHAHAHAHAHHAHAHA _1 Kiwi_

Een shet van boven de 1 m kan ECHT GEEN 100 KILO DRAGEN ZELFS NIET VOOR EEN UURTJE, tenzij je wilt dat je ponymoes krijgt.

maritmistppc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:58

Ik zij in mijn vorige reactie, 80 kilo hoor ;)
En 80 kilo kan wel voor een kwartier!
Je gaat nu echt niet zeggen dat ik met mijn 52 kilo te zwaar voor een shet van 1.10/1.15 ben!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:33

80 kilo op een shet?
sorry hoor maar dat kan echt niet ;), ook niet voor een kwartier..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:47

Ik reed met m'n 1.50 en rond de 40kilo ook altijd op m'n shet van 1.02
Maar een volwassen iemand van 80 kilo???
Ben je wel wijs :(
Dat laten ze daar toch hopenlijk niet toe daar op ppc?
Word daar dan niet gekeken door wie de pony meegenomen word??

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:50

En sorry, maar ik vind iemand van 1.65 al aan de grote kant voor mijn b-pony van 1.30
Laatstaan op 1 meter.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:50

Ik kan zelfs niet met mijn gewicht op pooh zitten, pooh is tussen de 1.10 en 1.20 en ik weeg tussen de 70-80 kilo..

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:55

Kiwi_ schreef:
O ja, en jij en je familie wonen in een magisch land hier ver vandaan zeker? Ook nog eenhoorns daar?

_/-\o_
maritmistppc schreef:

Kijk en daar gaat het dus al mis. Er is geen vast gewicht dat een shetlander kan dragen of trekken, het gaat om 20% van zijn eigen gewicht bij het dragen, en 2x zijn eigen gewicht bij het trekken, als er op verharde bodem wordt gelopen. Ga maar na: jij zegt dat een shetlander onder de 1 meter 50kg kan dragen, maar er zit ècht wel verschil tussen een shet van 1 meter en een (mini)shet van 70cm. En je zegt nu ook dat een shetlander van 99cm 50kg kan dragen, en een shet van 1.01m kan opeens wel 100kg dragen.
En wil je nu ook zeggen dat een shet net zoveel kan dragen als een fjord/haflinger?
Dat jouw ouders in de shets zitten heeft er overigens niks mee te maken of zij weten hoeveel een shetlander kan dragen en trekken. Mijn instructrice zit ookal sinds haar geboorte bij de paarden, waaronder veel shets, en ik mag van haar ècht niet meer op éen van de shets zitten hoor! Òf jouw ouders, òf mijn instructrice zal het toch echt fout moeten hebben, ookal zitten ze allebei al erg lang in de paarden.
maritmistppc schreef:
Ik zij in mijn vorige reactie, 80 kilo hoor ;)
En 80 kilo kan wel voor een kwartier!
Je gaat nu echt niet zeggen dat ik met mijn 52 kilo te zwaar voor een shet van 1.10/1.15 ben!

Ja, dat ga ik wel ;) 50kg is gewoon net te zwaar, zeker op een shet met overgewicht. 80kg kan sowieso niet. En het gaat hierbij ook niet alleen om je gewicht maar ook om je lengte. Als jij een lang iemand op je rug hebt zitten, raak je toch ook uit balans, ookal is diegene niet te zwaar.
Angeliquee18 schreef:
Ik reed met m'n 1.50 en rond de 40kilo ook altijd op m'n shet van 1.02
Maar een volwassen iemand van 80 kilo???
Ben je wel wijs :(
Dat laten ze daar toch hopenlijk niet toe daar op ppc?
Word daar dan niet gekeken door wie de pony meegenomen word??

Nee, dat laten ze niet toe. Er wordt vrij streng gedaan, als het om gewicht gaat. Over lengte doen ze nog niet heel streng, maar dat wordt ook steeds beter gecontroleerd.
Angeliquee18 schreef:
En sorry, maar ik vind iemand van 1.65 al aan de grote kant voor mijn b-pony van 1.30
Laatstaan op 1 meter.. :(

Mee eens, ik ben ook al aan de grote kant voor mijn haflinger, van 1.40, maar dat is meer voor 'het plaatje' niet mooi, ze heeft er (nog) geen moeite mee om me te dragen, ik zit haar ook niet in de weg, en gelukkig groei ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:14

Maya dat laten ze blijkbaar wel toe, nou ja tenzij ze weten dat ik niet op pooh rij, maar ik ben ook te zwaar en ze geven mij pooh ook mee, nou ja joop enzo weten wel dat ik niet rij..

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:18

Ja, bij de meesten weten ze ook wel dat ze niet rijden, anders kreeg ik Lady toen ook echt niet mee.. En verder heb ik ze al vaak genoeg horen zeggen dat iemand te zwaar was.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:22

Gelukkig maar! Ik schrok al...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:24

Ik heb ze dat nog nooit horen zeggen en er zijn GENOEG te grote kinderen op die pony's

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:29

Sypol_Rawr schreef:
Ik heb ze dat nog nooit horen zeggen en er zijn GENOEG te grote kinderen op die pony's

Te groot zeggen ze inderdaad niet zoveel van, ookal hoor ik ze dat wel steeds vaker zeggen. Bij het uitdelen hoor ik ze wel wat zeggen over gewicht, en een paar van die jongere cowboys hebben mij wel eens gevraagd of ik nog op Talana reed.

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:51

er rijden in ppc zooooo veel mensen die te groot zijn!
dat is gewoon zo en door te discussiëren verandert daar niks aan.

om lol te hebben met een pony hoeft je echt niet altijd op z'n rug te zitten,
dus TS, je kunt best een grote pony nemen, en die een beetje rijden.. maar vooral veel poetsen/vlechten/ wat dan ook.
ik ken de pony's daar echt niet bij naam, maar heb genoeg grotere gezien.

DUS...
heel veel plezier gewenst in ppc ;)

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:41

maritmistppc schreef:
Ik ga naar ppc dus?
Als je dr problemen mee hebt, mag je het zeggen maar ik kan dr nikx aan doen ;)
Enne, shetlanders zijn super super super duper sterk! Het zijn krachtpatsers haha :)

Maar je zegt dat je ouders een shetten fokkerij hebben.
Waarom dan naar ppc?

hanmarlucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:59

dat slaat nergens op dat je als je 1.60 bent dat je dan niet meer op een shet kan rijden dat je dan te groot bent
ik rij nog steeds op mijn shet van 80 cm en ik ben 1.60
en wat maakt de lengte nou weer uit
daar heeft je pony geen last van
als je nou te zwaar was oke dan snapte ik het wel maar de lengte slaat nergens op