Grote kinderen op kleine shetlanders..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Re: Grote kinderen op kleine shetlanders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:27

@Jackytje ik vind het voor jou rot om te zeggen maar je bent toch echt te groot, als Jacky plezier heeft in buitenritten kan je dat ook aan de hand doen of lange lijnen! Ook zo kan je op buitenriten is het voor Jacky ook (nog) leuker!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:34

Jackytje schreef:
Springen ga ik helemaal niet meer doen, daar ben ik intussen al op uit gekomen. Enkel nog eens in de vrijheid. Meer niet.

Raar want op je site staan bij de foto's een aantal foto's (laura logeren 11-11 en 12-11) toch echt foto's van springen...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:17

Linnettaaaa schreef:
Jackytje schreef:
Springen ga ik helemaal niet meer doen, daar ben ik intussen al op uit gekomen. Enkel nog eens in de vrijheid. Meer niet.

Raar want op je site staan bij de foto's een aantal foto's (laura logeren 11-11 en 12-11) toch echt foto's van springen...

Dat was de laatste keer..

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:13

Linnettaaaa schreef:
@Jackytje ik vind het voor jou rot om te zeggen maar je bent toch echt te groot, als Jacky plezier heeft in buitenritten kan je dat ook aan de hand doen of lange lijnen! Ook zo kan je op buitenriten is het voor Jacky ook (nog) leuker!

Mag ik vragen of je de foto bekeken hebt? en weet dat ze rond de 1.50 is en de shet rond de 1.13?
Dit past voor zover ik kan oordelen nog makkelijk... ik heb hier ook een combi gehad van 1.18 en 1.54 en dat paste ook nog prima. Je kan ook van elke mug een olifant gaan maken... te groot is te groot... maar deze mening deel ik dus niet...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:15

Zelf snap ik nooit dat mensen het niet willen inzien dat ze te groot zijn voor shetten. Zelf let ik heel erg op de lengte en het gewicht van de kids die op mijn shetten rijden. Te groot is dan heel sneu, maar dan houdt het op. Dan kan er gemend worden of als ze dat niks vinden dan houdt het op vrees ik.

Dit is mijn huidige combi, ziet er goed uit toch :D
http://img849.imageshack.us/img849/5359/dsc6073k.jpg

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:48

Horse321 schreef:
Linnettaaaa schreef:

Mag ik vragen of je de foto bekeken hebt? en weet dat ze rond de 1.50 is en de shet rond de 1.13?
Dit past voor zover ik kan oordelen nog makkelijk... ik heb hier ook een combi gehad van 1.18 en 1.54 en dat paste ook nog prima. Je kan ook van elke mug een olifant gaan maken... te groot is te groot... maar deze mening deel ik dus niet...

Ik heb meerdere foto's gezien dan de foto in dit topic...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:21

hee,
ik was eens op een camping en daar gaven ze rijlessen!
ik moest op een shetlander en ik ben 1.55!
mijn moeder en ik vonden dat zielig en zeiden
daar wat van. ik mocht daarna op een fjord!
na de vakantie vertelden we dat aan iemand met een shetje
en die schrok heel erg! zij vind mij veels te groot voor een shetlander.
ik reed ook op een shetlander maar daar ben ik mee gestopt omdat
ik me te groot vond worden! /3

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:30

Ik geef toe dat ik op enkele foto's veel te groot leek, maar de meeste waren dan zonder zadel. Ik heb fouten gemaakt, en die geef ik toe. Vorig jaar deed ik echt domme dingen, maar nu heb ik dus wel besef wat ik nu goed kan doen. Ik rij niet meer zonder zadel/cap. Ik spring dus vanaf nu ook niet meer, en als jullie dit misschien interessant vinden; Ik reed mijn shet +- 2x in de week op buitenrit. Heb dit met moeder besproken en het een 4de is écht niet mogelijk, dus moeten we de tinker delen.. Nu vraag ik me nog steeds af wat ik nu precies met Jacky kan gaan doen, zodat hij toch nog in form blijft om nog de lespony van mijn broertje te worden.

Longeren kan ie wel, hij heeft wel nogal problemen met van hand veranderen & ik vind dat hij er niet zoveel lol in heeft. Lange lijnen wil ik wel eens proberen, maar heb geen longeersingel/materiaal hiervoor. Vrijheidsdressuur kan ie al een beetje, hij kent jambette en hij kan al wat volgen/stoppen op commando. Het probleem is dat hij de meeste dingen niet snapt. Of ik doe het fout, dat kan ook.. Mennen kan (helaas) niet, al zou ik dit héél graag gedaan hebben.. Iemand nog tips?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:36

Als je een longe hebt, klik de de musketon aan het bit/halster en die je aan het handvat ook een musketon, en die klik je dan weer vast aan de andere bitring, en je hebt mooie lange lijnen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:22

Waarom kan mennen niet? Het is heel leuk om te doen :j
Maar verder kun je idd longeren. Voor lange teugelen heb je niet veel spullen nodig, in het begin heb ik het gewoon met een lang touw gedaan en een rijzweepje. Een schoftje is niet erg gebruikelijk, wel bij lange lijnen, maar dat wordt gebruikt om de pony te beleren voor het mennen. Longeerlijn kan ook, maar dan moet je erg goed uitkijken dat je niet op het uiteinde gaat staan, het is eigenlijk te lang om handig te werken.

Zelf men ik met mijn shetten, we wandelen zo nu en dan, er rijdt een meisje op een van de pony's en ze staan voor de wagen. Nu staan ze stil omdat ik met een knieblessure zit, dus hebben ze vakantie.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:36

capopjekop schreef:
Waarom kan mennen niet? Het is heel leuk om te doen :j
Maar verder kun je idd longeren. Voor lange teugelen heb je niet veel spullen nodig, in het begin heb ik het gewoon met een lang touw gedaan en een rijzweepje. Een schoftje is niet erg gebruikelijk, wel bij lange lijnen, maar dat wordt gebruikt om de pony te beleren voor het mennen. Longeerlijn kan ook, maar dan moet je erg goed uitkijken dat je niet op het uiteinde gaat staan, het is eigenlijk te lang om handig te werken.

Zelf men ik met mijn shetten, we wandelen zo nu en dan, er rijdt een meisje op een van de pony's en ze staan voor de wagen. Nu staan ze stil omdat ik met een knieblessure zit, dus hebben ze vakantie.

Ik heb helaas geen wagentje en geen tuig. Mijn pony is ook niet beleerd in het mennen ;) Maar ik zou het wel eens willen proberen.. Toch bedankt voor de tip!

Rianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:13

Hoe vinden jullie dit ?
Ik weet dat mijn bovenlichaam wat aan de grote kant is maar mijn benen gaan wel, toch?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z8GGODDK.jpg

Ik heb deze foto ook al eerder geplaatst in het topic 'Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony?'.
Wat vinden jullie ervan?
Laatst bijgewerkt door Rianne97 op 16-11-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:16

Dit soort berichten mogen niet in dit topic, schreef een modje ;)

Maar ik vind je een twijfelgeval, zo te zien mogen je beugels wel een paar gaten langer en je bovenlichaam is idd erg lang voor de pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:21

Volgens mij kan de combi prima nog hoor Rianne. Maar je moet niet te zwaar voor hem/haar worden. Het is ook geen Shet maar een Welsh dus al iets groter -neem ik aan-.
En je bent 14 dus vast nog geen 50kg. Haar bovenlichaam oogt iets lang maar ze bungelt niet met haar benen tegen de pony zijn schenen of op de grond.

Oh nee foto's mochten niet :P

Rianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:31

Oepss sorry, had ik niet gezien! Misschien kan ik er een link van maken... ;)

Rianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:33

Zoo, ook weer gelukt!
En jaa klopt het is een welsh! (:

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:04

Ik heb niet het hele topic gelezen hoor (;

Maar,
ik stap zelf ook nog wel eens op ons A Welshje, en ik vind niet dat ik te zwaar ben, alleen het plaatje is niet mooi.

ik kan wel even een foto opzoeken.. maar dan zit ik wel zonder zadel erop (:
Als jullie daar behoefte aan hebben?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:19

:j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:26

plaats die hier maar :)
dit topic gaat over grote kinderen op shets.
niet over of je nog op je welsh past :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:29

wat mij vroeger altijd geleerd is dat een volwassen man makkelijk op een shet kan rijden en dat ze aardig kunnen tillen qua vracht. wie kent dat verhaal ook.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:55

echt ik ken dat verhaal niet, volgens mij kan een shetlander maximaal 20 procent van zijn eigen gewicht dragen dus een shet boven de 1.10 zou misschien rond de 50 kg kunnen dragen maar echt geen volwassen man hoor.
hij zou het misschien wel kunnen houden maar heel gezond is het zeker niet om een volwassen man op een shetje te zetten :n het lijkt me zowieso heel onvolwassen als een volwassen man uitzich zelf op een shetje zou gaan zitten ;)
maar volgens mij is het ook in ppc dat je heel veel te grote/zware meisjes op van die shetjes ziet crossen of heb ik het mis :P

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:58

Amigo20, je hebt gelijk hoor. En toch zijn er inderdaad boeken die beweren dat het wel kan. Ik heb het (wel een poos geleden) ook wel eens ergens gelezen. Mocht er ooit een volwassen man zijn die het lef heeft op een van mijn pony's te gaan zitten, dan is 'ie nog lang niet jarig!
Laatst bijgewerkt door shetjessweet op 17-11-11 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:00

Janedieene schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen hoor (;

Maar,
ik stap zelf ook nog wel eens op ons A Welshje, en ik vind niet dat ik te zwaar ben, alleen het plaatje is niet mooi.

ik kan wel even een foto opzoeken.. maar dan zit ik wel zonder zadel erop (:
Als jullie daar behoefte aan hebben?

Die kun je hier plaatsen:
[YRT] [centraal] ben ik te groot/zwaar voor mijn pony deel 17

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:17

ja echt rijden zal niet kunnen maar voor even dan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:40

franka75 schreef:
wat mij vroeger altijd geleerd is dat een volwassen man makkelijk op een shet kan rijden en dat ze aardig kunnen tillen qua vracht. wie kent dat verhaal ook.

Tjah vroeger zeiden ze ook dat een shet 3x zijn eigen gewicht kan dragen, terwijl het eigenlijk om trekkracht gaat.Ze zullen niet door hun hoeven zakken van een volwassenen maar of het goed is, lijkt me niet.