ongeluk met wielrenner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:22

Eigenlijk zit jij fout ;)

Je hoort ten alle tijden je paard onder controle te hebben in het verkeer.

Nu is dit niet realistisch, het blijven beesten. En dit had je mischien ook niet kunnen voorzien. Maar dit schijnt een officiele bepaling te zijn volgens mijn vriendin en haar ouders.

En TS, die man moest naar het ZIEKENHUIS! Ik vind het enorm asociaal dat je je zo opstelt ;)

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:24

Ik haat wielrenners als ik op me paard zit!

Ze kijken nooit voor je uit, gaan met hoge sneldheden langs je. Tot er een keer zoiets gebeurd... misschien gaan ze dan eens begrijpen dat het dieren zijn en dus onvoorspelbaar kunnen zijn...

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:27

We hebben blijkbaar allemaal een zesde zintuig, dat we weten wat de ruimte was waar de wielrenner langs kwam. :? :+

Laat ik het zo zeggen ik kan me heel goed voorstellen dat de wielrenners op een krap stukje waar nauwelijks plek was hebben ingehaald, voor 1 ging het goed, voor de ander niet. Het zou zomaar eens kunnen zijn, dat ze zeeen van ruimte hadden en dat het paard van TS een enorme olifantensprong heeft gemaakt. Als het laatste het geval was, dan hadden ze haar echt niet zomaar door laten lopen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:31

Kimbaie schreef:
Overigens als ik wel eens met de wielrenners uit mijn omgeving praat, dan noemen ze zichzelf ook asociaal. Dat vind ik dan wel weer tekenent.

Grappig, ik heb dat nog maar weinig gehoord. Ken er echt maar weinig die zeggen dat ze inderdaad als een blinde kip over de weg racen zonder te kijken. Dat zijn ook vaak, zoals eerder genoemd, de mensen die niet vaak op de racefiets zitten.

Nessie

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:40

Ik heb het topic ook doorgelezen, ik vind het echt niet netjes van je dat je niet eens je excuses kan menen. En als hij er iets minder slecht bij had gelegen dat je hem uit had gescholden, belachelijk! Jouw paard springt tegen die meneer aan, je kan er niks aan doen dat je paard schrok maar als mijn paard tegen iemand aanspringt, hoe kort diegene er ook langs reed, dan vind ik dat echt heel erg. Moet er niet aan denken in zo'n situatie te komen. Het kan best zijn dat die meneer niet goed heeft uitgekeken, maar hij kon ook niet weten dat er een kat uit de bosjes kwam en dat je paard daarvan ging schrikken.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 12:43

de eerste was voorbij inderdaad
maar toen de 2e er aan kwam zat die groep al naast ons
dus dat had NIET gepast
en nog even voor de duidelijkheid die wielrenners kwamen niet van achter mij maar van achter die groep
die 3e wielrenner had netjes gewacht dus die wist toch wel dat het niet had gepast?

en asociaal opgestelt mogen jullie denken
maar ik heb het allemaal in mijzelf gehouden en niks onbeleefds tegen die wielrenner gezegd
heb zelf nog de politie donderdag aangesproken om te vragen of ze mij willen bellen hoe het met de man gaat
ik was woensdag gewoon erg boos omdat ik en mijn paard ook schade konden oplopen wat gelukkig niet gebeurt is

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:46

Of het nou wel of niet had gepast, inschattingsfout, wat dan ook. Vind jij het niet heel kortzichtig dat jij het niet erg vind dat iemand daar gewond raakt omdat jou paard er tegenaan springt? Kijk als hij nou tegen jou aanreed dat is wat anders, maar jij had op dat moment je paard niet onder controle, waardoor jullie in botsing kwamen. En natuurlijk ik rijd ook paard en snap heus wel dat ze kunnen schrikken, maar voor anderen kan dat moeilijker zijn te beseffen, en ik vind het wél mijn schuld als mijn paard tegen iemand aanspringt, hoe dicht diegene er ook langs rijdt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:47

Tendance schreef:
Adil schreef:
Daarom vind ik beide schuldig. TS maakt dan ook nog eens de fout zich enorm asociaal op te stellen.

En dat vind ik dus misschien nog wel het aller ergste!

Blijkbaar was er voldoende ruimte, want de eerste kon er ook langs. Dat het paard schrikt, dat had de wielrenner toch niet kunnen weten..

Daarom het voorbeeld, dat je theoretisch gezien langs past, wiel niet zeggen dat het verstandig/veilig is.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:49

Zet TS anders tegen een muur, en gooi het vuurpeleton erop los.

Mensen mensen... tijdens zo'n situatie heb je je reactie echt niet in de hand. De één is geirriteerd, de ander boos, sommige verdrietig. Je kan daarna wel zeggen had zo en zo gedaan. Maar dat heeft ze gedaan. Ze is fatsoenlijk naar die man toegegaan en heeft gekeken wat ze nog meer kon doen. Ik zie niet wat ze in die situatie fout heeft gedaan. Omdat ze op bokt even haar frustraties neerzet kan ik me goed voorstellen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:51

Ze heeft sorry gezegt, maar dat ze er niks van meent is toch wel misselijkmakend. Die man moest nota bene naar het ziekenhuis.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:53

Ja, dat heeft ze in haar frustratie hier neergezet. Het meisje is 15 jaar oud. Ze is geschrokken. Ze heeft haar excuses aangeboden en dat is volwassener dan dat de meeste reageren. Dus heel fatsoenlijk.

Je ziet hier dat ze niet de enige is die geirriteerd, gefrustreerd raakt op wielrenners.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:56

Dan nog blijft het de schuld van TS. Helaas, maar je zit fout! Heeft trouwens ooit al eens iemand erbij nagedacht hoe andere weggebruikers over ruiters denken! De meeste ruiters vind ik over het algemeen groter aso volk, dan wielrenners.
Veel ruiters geven de indruk te vinden dat anderen maar op hun moeten letten, want zij zitten op een dier.
Maar hallo! Jij wil toch deelnemen aan het verkeer? In dit geval springt jouw paard, waar jij verantwoordelijk voor bent aan de kant, dus ben jij fout.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:59

Dat is jouw mening en die mening wordt voor 50% met je gedeeld en voor 50% niet. Je kan er dus via allerlei punten naar kijken.

Helemaal gelijk hoor tendance, maar dat is niet de discussie die hier loopt.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:59

Ik ben van mening dat een gemiddelde 15 jarige realistisch kan nadenken, en zich ook kan inleven in anderen. Nu deed ze dat deels, maar ze meende er niks van. Een ongeluk kan gebeuren, door een inschattingsfout van de fietser en een niet onder controle paard door omstandigheden waarvan het dier schrok dat kan gebeuren. Ik vind dat de TS het verhaal beschrijft alsof de fietser totaal fout was (Terwijl er toch 1 ander al door was), en daar ben ik (en anderen) het niet mee eens. Hier rijdt ook veel verkeer, waaronder fietsers, te dicht langs je op, daarom neem ik om ongelukken te voorkomen alleen Wolder mee naar buiten, omdat Goldy niet volledig verkeersmak is, nu was dit niet het geval bij de TS maar ze kan wel inzien dat door het niet onder controle hebben op dat moment van haar paard er een ongeluk is gebeurt.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:04

Nessie schreef:
Ik ben van mening dat een gemiddelde 15 jarige realistisch kan nadenken, en zich ook kan inleven in anderen. Nu deed ze dat deels, maar ze meende er niks van. Een ongeluk kan gebeuren, door een inschattingsfout van de fietser en een niet onder controle paard door omstandigheden waarvan het dier schrok dat kan gebeuren. Ik vind dat de TS het verhaal beschrijft alsof de fietser totaal fout was (Terwijl er toch 1 ander al door was), en daar ben ik (en anderen) het niet mee eens. Hier rijdt ook veel verkeer, waaronder fietsers, te dicht langs je op, daarom neem ik om ongelukken te voorkomen alleen Wolder mee naar buiten, omdat Goldy niet volledig verkeersmak is, nu was dit niet het geval bij de TS maar ze kan wel inzien dat door het niet onder controle hebben op dat moment van haar paard er een ongeluk is gebeurt.

Wat goed dat ze dat dan ook gedaan heeft, en haar excuses aan die man heeft aangeboden. Gemeend of niet. Ik denk dat het nog steeds een frustraties is die ze hier kwijt moet. Ze is namelijk niet de enige op bokt die zich ergert aan het gedrag van wielrenners.

Ik ben het met TS eens dat het geheel de schuld is van de wielrenner. Hij had niet zo'n grote groep met fietsers in moet halen, terwijl er geen ruimte was. Het laatste punt is hier een discussiepunt, maar we waren er allemaal niet bij om in te schatten of de ruimte groot genoeg was of niet. TS zegt hier dat die ruimte er niet was. Als dat zo was, dan zat de wielernner gewoon fout. De wielrenner heeft een risico genomen en dat doen ze vaker. Dit is waarschijnlijk de reden dat TS door mocht rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:04

Kimbaie schreef:
Dat is jouw mening en die mening wordt voor 50% met je gedeeld en voor 50% niet. Je kan er dus via allerlei punten naar kijken.

Eigenlijk wel, want zij zegt dat de wielrenner fout zit en dat doen er meer en ik vind dat zij fout zit. Geef daar mijn uitleg bij, dus volgens mij is het helemaal ontopic.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:07

En ik vind het heel raar iemand anders volledig de schuld te geven, terwijl jij op dat moment jou paard niet zodanig onder controle had, dat hij op dat moment tegen een fiets aansprong.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:08

En gelukkig wordt er op het wielrenners forum regelmatig slecht over ruiters gesproken. Dus dat bokkers het over slechte wielrenners hebben, dat wil niet zeggen, dat ze slecht zijn!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:09

Tendance schreef:
En gelukkig wordt er op het wielrenners forum regelmatig slecht over ruiters gesproken. Dus dat bokkers het over slechte wielrenners hebben, dat wil niet zeggen, dat ze slecht zijn!!

Andersom toch ook niet?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:10

Nessie schreef:
En ik vind het heel raar iemand anders volledig de schuld te geven, terwijl jij op dat moment jou paard niet zodanig onder controle had, dat hij op dat moment tegen een fiets aansprong.

Die fietser kan er toch niets aan doen, dat jouw paard van een kat schrikt en opzij springt.
Je had ook even kunnen denken, wat ik altijd doe, er komt een groep fietsers aan, ik ga even wat verder in de berm staan wachten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:11

Adil schreef:
Tendance schreef:

Andersom toch ook niet?

Dit was een reactie op iemand die deed voorkomen, dat wielrenners slecht zijn, omdat dat hier op bokt gezegd wordt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:11

Tendance schreef:
Adil schreef:

Andersom toch ook niet?

Dit was een reactie op iemand die deed voorkomen, dat wielrenners slecht zijn, omdat dat hier op bokt gezegd wordt.

Achso :D Even gemist ;)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:12

Tendance schreef:
Kimbaie schreef:

Eigenlijk wel, want zij zegt dat de wielrenner fout zit en dat doen er meer en ik vind dat zij fout zit. Geef daar mijn uitleg bij, dus volgens mij is het helemaal ontopic.

Welnee, je hebt het hoe asociaal ruiters normaal zijn. Helemaal gelijk hoor, kom ook veel asociale ruiters tegen, die beter niet eens met hun paard over straat kunnen gaan. Maar naar mijn idee is dat een andere discussie. Er zijn gewoon veel irritaties over wielrenners dus als iemand dat hier kwijt moet omdat ze geschrokken is over een ongeluk die is gebeurt, dan kan ik me dat best voorstellen. Je schrikt en vervolgens denk je eraan terug en kun je er geirriteerd over raken.

@ nessie: ik vind het raar iemand volledig de schuld te geven in een topic dat zij fout zat, terwijl niemand er blijkbaar bij was.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:14

Vind jij het niet fout dat jou paard tegen iemand aanspringt, degene naar het ziekenhuis moet, jij sorry zegt, waar je helemaal niks van meent. Dan is er toch iets mis in je hoofd als je niet eens oprecht je excuses aan kan bieden als iemand pijn heeft doordat jou paard tegen hem aansprong. Ik heb ook weleens een inschattingsfout gemaakt met de scooter, reed daarbij tegen een paal, dat wil niet zeggen dat het niet pastte, maar wel dat ik verkeerd had ingeschat. Misschien heeft die man dat gedaan, en misschien wel helemaal niet en sprong het paard verder opzij dan wat de TS dacht te voelen.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:23

Ik zou het oprecht vervelend vinden als er een situatie gebeurt waarbij iemand in het ziekenhuis zou komen door een situatie waar ik in betrokken zou zijn. En zou ook direct betrokken zijn om te kijken of het met die man goed gaat. En als het daadwerkelijk zo zijn dat deze man de ruimte had mij in te halen en mijn paard springt tegen hem aan, dan zou het mij oprechte spijtte. Maar... als die man daar niet had kunnen inhalen dan zou het me alleen spijtte dat mijn paard tegen hem aan is gekomen, maar had ik ook gehad eigen schuld dikke bult (wat in dit geval heel letterlijk is).

Maar goed... daarom heet het een ongeluk. Je hebt het vaak niet in de hand. Dat blijkt hier wel.