De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:21

haha bij nieuwste berichten staat; de meest komische manier hoe je van je paard af......
en de rest staat er niet, dus voor ik het aanklikte dacht ik dat er zou staan: hoe je van je paard afkomt :D (had al fantasien als in de sloot dumpen enzo)
maar nu het over afvallen gaat; met bokken achterover geklapt met bovenlijf op billen pony, vervolgens megabok en lancering door de lucht, salto en weer keurig ernaast op voeten neerkomen, (had wel van schrik in mn broek gezeken _O- )

Iljavdm

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:27

Bn er nog maar 2x afgevallen.
1ste x toen ik voor het eerst op de manege reed (wel vaker bij een vriendin gereden) en ook nog op mijn verzorgpony van nu nikita dus, toen ging ze ervandoor (galoperen) en deed haar hoofd naar beneden en viel er mooi met de koprol af :P

Andere x was omdat een meisje op haar paard een sprong niet durfde dus ik zei zo dat kun je wel enzo en zei ze doe jij het dan (op haar pony) en toen ging er dus met haar springbeugels op terwijl ik een kop groter bn dus waren al tekort maar ze zei ach spring maar gwn daar hoef je niet voor te verstellen dus ik doe het eem maar die pony springt veel te vroeg dus zat ik nog niet in de verlichte zit en klapte na de sprong beetje voorover en zat niet stevig meer en hij gaf en bok en daar lag ik plat op mn rug maar ik kwam niet meer bij van het lachen :+

'xx

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:35

Ja ik Join ... heb een mooi verhaal ...

Op ponykamp op mijn grote kleine liefde Dapper ... wij gaan door de bossen maar dapper was pas 2 weken geleden doorgereden en was nog nooit buiten de bak geweest , maar goed , dat doe ik natuurlijk wel even !

We rijden door de mooie drentse bossen waar een stuk bos tussen 2 ruiterpaden in lag... dapper ziet de paarden die aan de andere kant van het bos rijden en begint te hinniken en te dribbelen ... dus ik blijf rustig en stel hem gerust.
terwijl bijna alle paarden aan de overkant weg zijn , denk ik er al niet meer aan.
Ineens gaat dapper als een debiel door een dicht bos heen en heb ik totaaaaal niet in de gaten wat er gebeurt en voor ik het wist hing ik aan een tak met de teugels nog aan mn handen , het paard stopt , ik val op de grond en doordat ik nog de teugels in mn handen had , zat Dapper pontificaal op mn gezicht en kon ik niet meer stoppen met lachen toen hij van me af was

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:43

Haha, valliej15 echt geniaal aan een tak _O-

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:47

Moet wel een sterke tak zijn dan _/-\o_

Brillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:49

Bij mijn vorige (C) pony kon ik altijd als ik er op zat iets van de grond pakken. Dat wou ik ook eens bij mijn nieuwe (D) pony proberen. Dus beugel uit, met een hand mijn zadel vast pakken en die andere richting de grond. Helaas was ik vergeten om mijn singel goed vast te maken, dus schoof ik van mijn pony en lag ik vervolgens op de grond :Y)
Ik heb ook heel vaak dat gehad dat ik aan het galloperen was en mijn pony opeens op de rem ging en ik een salto voorover maakte of ditzelfde maar dan met springen zodat ik tussen de balken lag. Dit gebeurde ook op mijn allerlaatste springwedstrijd en toen belande ik in de waterbak :=

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:56

We waren net verhuist naar een nieuwe stal. Zit een grote deur in binnenbak waar mijn pony net overheen kan kijken de rest is dicht. We waren heerlijk aan het genieten zonder zadel, ik ging achterstevoren op Wout zitten en trommelde heerlijk op zijn heerlijke billen :D Toen kwam de zoon van de eigenaar eraan in het donker dus Wout schrok zich de pleuris en begon keihard te bokken :') en hup lag er al snel naast.
Laatst bijgewerkt door wouterpaard op 29-06-11 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:56

nou opwillen stappen maar het is een shet (ik ben 12) en toen zetten ikmijn been tehard af en toen viel ik er aan de andere kant af,

en mijn vriendin's zusje zit springen met mijn verzorgpony maar ze zit pas op paardrijden en na de sprong viel ze op de pony's nek pony deed nek omhoog en toen viel ze er met een koprol af

boefliz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:58

Brillant schreef:
Bij mijn vorige (C) pony kon ik altijd als ik er op zat iets van de grond pakken. Dat wou ik ook eens bij mijn nieuwe (D) pony proberen. Dus beugel uit, met een hand mijn zadel vast pakken en die andere richting de grond. Helaas was ik vergeten om mijn singel goed vast te maken, dus schoof ik van mijn pony en lag ik vervolgens op de grond :Y)
Ik heb ook heel vaak dat gehad dat ik aan het galloperen was en mijn pony opeens op de rem ging en ik een salto voorover maakte of ditzelfde maar dan met springen zodat ik tussen de balken lag. Dit gebeurde ook op mijn allerlaatste springwedstrijd en toen belande ik in de waterbak :=

hahahahahha dan kan je nog beter zwemmen met pony en al word je toch wat minder natXD :D

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:01

Op een groot paard, zonder zadel, achterste voren...
Ik sloeg (liefkozend) met beide handen op zn flanken.
Hij bokte 2x heel hoor.
Ik vloog met een salto door de lucht.
Belande op mn voeten.
Verloor mn evenwicht en lag op mn gat
_O-

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:06

lonna1989 schreef:
Op een groot paard, zonder zadel, achterste voren...
Ik sloeg (liefkozend) met beide handen op zn flanken.
Hij bokte 2x heel hoor.
Ik vloog met een salto door de lucht.
Belande op mn voeten.
Verloor mn evenwicht en lag op mn gat
_O-

Haha, geniaal _/-\o_

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:09

Met springen dmv een echte salto en met landing jajaja op mijn voeten. Heb toen meteen een buiging gemaakt om het applaus in ontvangst te nemen *-:)

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:05

Hmm, ik val niet super vaak volgens mij :P ( en als ik val, is het meestal *plof-opstaan-opstijgen-doorrijden* :') )Ik had een keer toen reed ik nog ergens anders een arabier bij en daar stond ook een hengst. Hij was op dat moment nog niet echt ingereden, ik geloof wel een paar keer iemand opgezeten. Toen werd mij dus gevraagd of ik er even op wou! Nou, dat vond ik helemaaaal niet erg :D Dus njaah, cap gepakt, en heel rustig gaan hangen en rustig erop, ging super! rondje stappen aan de longe, ging ook goed! totdat meneer schrok en aan de haal ging. Ik maakte dus echt een duikvlucht, net zoals je ook altijd in tekenfilms ziet.. mijn mond zat vol met zand :') Achteraf vond ik het wel grappig, ik kan nu namelijk zeggen dat ik op een hengst gezeten heb! <<)

* Het val-gedeelte laat ik meestal achterwege.. *
Laatst bijgewerkt door Ina_H op 29-06-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:06

Mijn aller eerste keer op een paard van mijn nicht was toen 7 jaar

mijn nicht was veel groter dus de beugels waren te lang paard ging bokken ik bleef zitten maar toen stond ie stil en ging ik praten met nicht glee ik eraf
En een x zo snel er op klimmen dat ik er aan de andere kant weer afviel:)

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 07:54

Ik was net Opgestapt, Had mijn voeten nog niet in de beugels. Begint mijn paard ineens als een gek te bokken en gaat er daarna vandoor. In rengalop en nog steeds zonder beugels. En dan maakt je paard een leuke scherpe bocht om het puntje op de i te zetten. Raad maar wat er dan gebeurt. :D

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:18

Of er aan de ene Kant er zinder zadel opspringen en er aan de andere Kant weer vanaf vallen :+

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:30

hihi ik ging even zonder zadel ;)
en toen gleed ik er heel rustig af (terwijl ze stil stond)
hihi kon er wel om lachen

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:26

Ik herinner me net een historie van m'n beste vriendin, heb me helemaal rot gelachen.

Wij zaten vroeger op een hartstikke fijne school, met sportdag mochten we gaan paardrijden. Alleen had m'n vriendin niet suuuperveel ervaring. De hele les deed ze het super, tot we in amazonezit moesten gaan zitten. Ze tilt dr been op, zonder het paard een schop te geven, heel goed dus. Maar ze raakte hem toch wel op z'n kont met dr zweep zeker _O- Paard bokt, en vriendin de grond op. Wel op dr voeten geland, wat een geluk dat ze in amazonezit zat *\o/*

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:29

Paard ging naar rechts, ik rechtdoor, ik maakte een leuke salto en kwam op mijn voeten terecht met het paard naast mij en ik gewoon de teugels in mijn handen alsof ik net ging opstappen! :D

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:31

Bij mij was denk ik juiste de mooiste keer toen ik er NIET afviel :D
Hoe het mogelijk was dat ik er nog opzat, geen idee, maar mijn paard lag met zijn snufferd op de grond omdat hij struikelde, en ik lag er eigenlijk al voorover af, maar hij krabbelde direct omhoog en gooide mij dus eigenlijk met zijn hals/hoofd weer terug achterover. Enorme zwaai door de lucht en toen zat ik ineens op zijn kont. Paard beduusd, ik helemaal de weg kwijt en iedereen langs de kant helemaal in een scheur...
ERG jammer dat daar geen filmpje van is... not :D

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:29

oja ik heb er oook nog eentje.

Ik deed mee aan een springwedstrijd voor manegeklanten met een manege pony , Oran.
Oortje die bokt altijd als je hem in galop een tikje geeft.
Dus ik gaop die sprong af, verkeerde galop.
Opnieuw, goede galop.
Ik ga er op af, en hij gaat omhoog met zijn benen, stopt met zijn achterbenen,
hij dacht vast;
YEAHYEAHYEAH,
onee laatmaar te lui .:=
Dus benen weer naar beneden, hoofd naar beneden, wan tik zat in verlichte zit,
dus ik vlieg over ze nek,precies tussen de oxer.
ik viel ook echt op me benen, daarna viel ik op me kont op de oxer :=
Hele witte rijbroek helemaal vies, en me jasje ook.
Gelukkig ging de rest wel goed :=

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:30

Toen ik voor het eerst op een shetlander ging galoperen lag ik helemaal slap van het lachem om hoe deze galopeerde dat hij ging bokken en toen viel ik eraf en op de grond heb ik gewoon door gelachen :P

Nicole_tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:49

Op de eerste echte buitenrit met mn eigen paard, ging mn moeder met me mee.
Toen we bijna thuis waren, kregen mijn moeder en ik een ingeving om nog even een galopje te doen.
Mn paard zag het wel zitten, maar vond zelf dat ze veel harder kon zonder mij er op.
Voor haar geen enkel probleem en door een flinke bok, lag ik opeens in de sloot..
Nou, ik kan je vertellen, dan stink je enorm!

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:02

en was dat verkoelend?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:19

de eigenaresse vroeg of we het leuk vonden(mijn vriendin en ik) om onze verzorghaflinger een xtje zonder zadel te rijden. mijn vriendin zei;nee, ik hoef niet als 1e. ik dacht nou dan doe ik het wel. ik stapte op via mijn vriendin die mijn enkel vasthield..... nou daar komt ie hoor..... ze pakt mn rechter enkel..... duwt mn voet erover heen ik zit.... ACHTERSTVOREN!!!! mn pony is al niet de makkelijkste dus die ging er vandoor omdat mn vriendin lachte om mijn gezicht...
hihi ik 3 rondjes in galop achterstevoren en ik zat nog! staat mn pony stil, ik tril helemaal, ik wil afstappen en flikker er alsnog af :') :') :')
langverhaal O:)