met les een elastiekje in

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:22

Nou, bij mij écht niet.. anders blijf ik stro uit zijn staart plukken :+

één strootje kan me echt niks schelen hoor, oké als heel zijn staart onder t' stro zit, is het een ander verhaal...
Hoeven krabben en dergelijke vind ik veel belangrijker..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:25

Ja, dat vind ik ook belangrijker, maar die paar strootjes in zijn staart (en manen!), wat voor moeite is dat nou?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:32

wacht maar tot je een paard heb met een flinke staart
je ziet niet voor niets veel mensen hun paard de staart invlechten of een staartenzak

ik heb 2 witte paarden, nou die blijven aardig gevlekt hoor en ik ga ze echt niet iedere keer wassen
ze lopen er echt geen biet minder op als ze wat vieze vlekken in hun vacht hebben

lancwilo

Re: met les een elastiekje in

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:50

Dat vind ik nou ook, anders blijf je aan de gang..
Ik poets wel altijd mijn pony er zijn ook mensen die dat niet altijd doen maar dat vind ik echt niet kunnen, maar een strootje of een vlek;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:57

Mijn paard heeft een flinke bos manen. Waar ook strootjes in zitten. En die strootjes gaan er uit. Pisvlekken, modder, zo lang het niet onder het zadel zit maakt 't me niet uit, maar strootjes, die gaan er uit :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:02

ik vind het opzich een goede regel maar ik vind het wel onzin dat als je het vergeet je niet mee mag doen!
ik zou iemand zijn die het echt wel eens vergeet hoor :S

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:41

pharagirlke schreef:
Wat al dan niet irritant is, hangt van persoon tot persoon af, mensen moeten echt een keer afleren om dingen als feiten te brengen.

Inderdaad!
Er staat altijd dit is i.p.v. ik vind.

Sommige mensen vinden het onverzorgd staan zonder stiekje sommige niet. Dit is een kwestie van mening en geen kwestie van een feit.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:28

ik heb me haar meestal los alleen als ik op buitenrit ga dan niet .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 01:27

oef, iemand raad hier een paardenelastiekje aan... Als ik dat met mijn haar doe dan mag je het stiekje over knippen en waarschijnlijk ook een paar krullen er uit halen... Dat komt echt niet goed met mijn haar :')

Mijn GSM heb ik altijd bij me (zit in mijn zak) voor als ik alleen rijd, ik rijd niet eens op een manege oid dus ik zou daar best lang kunnen liggen voor iemand me vind ;) Maar die staat altijd op stil. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 07:30

ik snap dat nooit zo
je zorgt gewoon voor een mooi riedeltje op je foon en dan is er niks aan de hand
ik zat voor de 2de keer op mijn groene paard toen de telefoon ging, paard reageerde niet eens, kon zelfs antwoorden

wat nu als je buiten rijdt en er is herrie, gaan jullie paarden er dan ook gelijk vandoor, als ze al niet eens tegen een deuntje van je telefoon kunnen, kom op zeg
net als jas uittrekken ofzo, dat leer je een jong paard toch gelijk, dat ze niet schrikken als je van alles op hun rug doet

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 07:46

Ik lees wel hele aparte dingen zeg.....

Ik ben ook van de iets oude stempel, maar bepaal nu echt al jaren zelf wat ik doe en hoe.

Vroeger moesten laarzen iig schoon, geen erge vlekken op je rijbroek, stro uit de staart, goed gepoetst paard etc.

Nu doe ik wat me uitkomt. Als mijn pony ( is zwart ) echte vieze plekken heeft, geef ik hem toch liever beweging dan uren op 1 plekje poetsen. Ik doe extra goed waar zadel en singel komen, dat wel.

Ik heb halflang haar en veel krullen. soms zit het los , soms vast en soms maak ik het tijdens het rijden nog vast. Heb een westernzadel en altijd bandje bij me om de knop.

Ik doe never mijn kleine oorbellen uit, ketting af of ringen. Ook horloge en telefoon blijven. Mijn pony is heeeeeeel belangrijk en dat heeft daar NIKS mee te maken. Hij merkt er namelijk helemaal niks van.

Ik gebruik ook regelmatig mijn tel voor muziek, dat ontspant me gewoon. Wat een ander daarvan vind is niet mijn probleem verder.

Ik rij zonder cap en heb er niet eens eentje. Ook doe ik aan wat ik wil. Als we vallen is het toch niet leuk.

Ik gooi zo mijn jas uit en daar moet ie maar tegen kunnen. Ik trek hem ook zo weer aan, net als dat ik mijn haar vast doe of staartje opnieuw doe etc etc. Nog erger, ik zet hem ok los neer en pak nog even wat met hoofdstel en alles in. Hij heeft geleerd te blijven staan als ik hem neerzet. O, ja, hij mag lekker schuren na het rijden

Dus ben gewoon een heel slecht mens, maar mijn pony staat hele dag buiten, krijgt eten en drinken, heeft vriendjes, krijgt beweging en heel veel knuffels etc......

Ik ben ervoor dat je een goede basis meekrijgt en als je op wisselende paarden rijdt dat niet zomaar doet, maar niet alles en iedereen over 1 kam scheren. Er zijn veel ergere dingen dan hoe je eruit ziet op een paard etc. Hoe je je paard verzorgd en rijdt zegt me meer over je respect voor het paard!

Adeline6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:45

bedoel je elastiekje in je eigen haar of in het paard z'n manen?
Aan de berichtjes te zien in je eigen haar.
Als je een elastiekje in je eigen haar bedoeld dan maakt het niet zoveel uit vind ik want dat mag jezelf weten het is je eigen haar.
Als je bedoeld een elastiekje in het paard z'n manen dat vind ik stom en onnodig behalve een wedstrijd.
Veel succes er nog mee!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:10

PP > YRT

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:23

Je mag toch zelf weten of je een elastiekje in je haar doet of niet? Daar hebben andere mensen niks mee te maken.
Zelf rijd ik met los haar, IK VIND het heel irritant om met een staart te rijden, de heletijd dat harde elestiekje dat tegen je rug aan komt (ik doe altijd lage staart, hoge staart vind ik niet zo). Ik rijd soms wel eens met een staart in alleen dan raak ik halverwege het rijden geirriteerd en dan doe ik m'n haren maar los. En die regels van vjestagirl ofzo aan het begin van dit topic vind ik ook gel*l, want mijn paard heeft er echt geen last van als ik met m'n jas/vest open rijd. En met een open jas/vest vind ik het heel knap als je ergens achter blijft hangen. Verder neem ik ook gewoon m'n mobiel mee op het paard, mocht er iets gebeuren met mij en/of het paard en ik ben helemaal alleen dan wil ik toch kunnen bellen.
Sommige regels VIND IK nergens op slaan en VIND IK te streng.

ET_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:45

Zie ht probleem niet.. Wat maakt ht uit om je haar vast te doen? ;)
Vindt ht eigenlijk wel logisch.. Ik erger me der dood aan als ik met los haar rij :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:58

Pff wat een gedoe hier weer. :+
Op m'n oude manege is zoiets tegenwoordig ook "verplicht".
Samen met dingen als geen te blote kledingstukken, ivm schaafwonden bij val. Gewoon dingetjes waar je vriendelijk op gewezen word. Achter de bar liggen dus ook reserve elastiekjes.
Bij een manege snap ik dat, zelf ben ik er niet zo van... :P

Ik bedoel, dat gedoe over kleding etc, zo kweek je imo mietjes paarden/ruiters. Als je op buitenrit je vest te warm vind knoop je het toch gewoon om je middel? Laatst deed ik dat dus op buitenrit, in bijzijn van wat manegeruiters, nou die begonnen meteen te miepen waar ik dat ging laten. Nou gewoon, met een dubbele knoop om m'n middel. :roll:
Maar zo ben ik met alles hoor. Hindernis opzetten, nou dan mag paardlief er netjes naast staan terwijl ik bezig ben. Camera? Hang ik in zo'n cameratasje met koord aan mijn zadel. Blijft zelfs in rengalop zitten.
Op buitenrit en even pauze willen houden? Langs huis gaan, pony's in de achtertuin, kunnen ze direct even drinken. :Y)

Ik bedoel, vroeger werd een pony ook gewoon als vervoermiddel beschouwd hoor, niet meer en niet minder. :D

xxKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:39

iedereen hier heeft het wel over irritand en onverzorgt enzo. :P
maar eigenlijk moet je haar in een staart omdat anders je cap gaat schuiven..
maar je moet het zelf maar weten, als jy graag wilt dat je capt schijft en dat als ja valt ie daarna onderaan je kin hangt, doe je best! :+

ennu iedereen die het over wapperende kleding stukken heeft,
mischien schrik jou paard er niet van.
maar de mijne wel, en ik ken er heeeeeeeel veel die ook een pony/paard hebben die daar van schrikken.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:42

@xxKelly: Was daar niet zo op ingegaan, maar dat is idd zo. Nouja ik heb het heel erg, kan niet zonder rijden. Maar mischien hebben andere mensen dat minder?

En als ze daar al van schrikken, tja dan maar aan wennen hoor. Ik ga echt niet te paard met in m'n achterhoofd "O niet zus doen niet zo doen straks schrikt 'ie."

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:03

Als je cap goed past en vast zit gaat ie niet schuiven. Waarom met lang haar zonder staart wel, met staart niet en bij kort haar ook niet????

Booo_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:54

een beetje overdreven kijk dat je een kap op moe oke logisch maar een elastiekje??

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:22

Mijn cap schuift niet als ik mijn haar los heb hoor, zelfs niet als ik in flinke vaart tegen een boom aan vlieg en in de sloot land :+

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:28

Ik heb er zelfs een hekel aan als ik mijn haar vast doe onder mijn cap. Ik krijg er dan vreselijke hoofdpijn van. Dus doe het nooit. ik vind wel dat je paard er een beetje verzorgt uit moet zien. Niet onder de bagger enzo. Maar een stro-tje in de staart.. daar kan ik me niet druk om maken.

net zoals dat andere mensen hun haar los hebben onder hun cap, of dat ze het in een staart hebben. iedereen moet zelf weten wat die lekker vind zitten. Daar heeft immers iedereen een eigen mening voor

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:38

spatter schreef:
ik snap dat nooit zo
je zorgt gewoon voor een mooi riedeltje op je foon en dan is er niks aan de hand
ik zat voor de 2de keer op mijn groene paard toen de telefoon ging, paard reageerde niet eens, kon zelfs antwoorden

wat nu als je buiten rijdt en er is herrie, gaan jullie paarden er dan ook gelijk vandoor, als ze al niet eens tegen een deuntje van je telefoon kunnen, kom op zeg
net als jas uittrekken ofzo, dat leer je een jong paard toch gelijk, dat ze niet schrikken als je van alles op hun rug doet

Reageer je op pharagirl hiermee? Zoja, dan raad ik je aan haar berichtje nog eens te lezen, zonder de waarom vraag voor haar in te vullen :). Ze zegt toch helemaal niet dat haar paard schrikt van een mobieltje? (of ik mis iets?)

Als ik rijd dan staat mijn telefoon ook op stil. Waarom? Omdat ik aan het paardrijden ben (ontspanning en/of sport) en dan wens ik niet gestoord te worden, dat vind ik hoogst irritant. Als het belangrijk is bellen ze wel terug en als ik iemand graag wil spreken bel ik diegene zelf weer. En ja, natuurlijk kan er altijd sprake zijn van een spoedgeval, maar dat kan ook gebeuren als ik autorijd, aan het werk ben of op school zit en ook dan kan ik niet opnemen.

Daarnaast ben ik met mijn paard bezig en niet met een gesprek voeren aan de telefoon :)

Over het haar elastiekje, boeiend zeg. Als je daar al een probleem van maakt. De instructrice geeft je les, die heeft zo haar regels. Die regels leef je na of je doet het niet en aanvaart de consequenties.
Laatst bijgewerkt door zap op 30-10-09 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:39

xxKelly schreef:
maar je moet het zelf maar weten, als jy graag wilt dat je capt schijft en dat als ja valt ie daarna onderaan je kin hangt, doe je best! :+

En mensen met kort haar dan?
Als het goed is hoort je cap met en zonder staart niet te schuiven.
Dit vind ik dus een beetje onzin..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:43

xxKelly schreef:

ennu iedereen die het over wapperende kleding stukken heeft,
mischien schrik jou paard er niet van.
maar de mijne wel, en ik ken er heeeeeeeel veel die ook een pony/paard hebben die daar van schrikken.

Eh, je kan ook gewoon een cap kopen die past....?