Paardenvlees in de supermarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:03

Nou, ik zal jullie heel eerlijk opbiechten dat ik superblij zijn dat er paardenslagers bestaan. Ik heb dit jaar twee paarden moeten wegdoen, eentje omdat ze belabberd beenwerk had en niet zonder pijn kon lopen, een andere omdat die zo vals was dat hij een groot gevaar was voor zijn omgeving.
Slacht betekende in beide gevallen een snelle en pijnloze dood.
En echt, het zou mij niet interesseren als er een pakket vlees van een paard van mij in de vitrine ligt, dier is dan toch al dood.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:04

Vind het een beetje kinderachtig van de TS om het te verstoppen ik vind dat persoonlijk meer zonde zo word er alleen maar meer pardenvlees verkocht bij de slager.(of de producent zeg maar). Ik vind het wel heel penny eigenlijk wel grappig misschien was ik zelf ook wel heel geschokt geweest als ik twaalf wasen dat ineens in de supermarkt zag liggen :P .

Maar aan gezien ik nu dropjes zit te eten met mijn leren schoenen aan zal ik mijn klep maar even houden over zielige dieren. Het net ook nog een chipje meegepikt van iemand maar dat was lays dus 100% zonnebloem olie :Y) .

Moet wel zeggen als een paard waar ik dol op ben geslacht word eet ik misschien ook een tijdje geen paardenvlees meer meer omdat ik dan doodsbang zou zijn dat ik dat paardje op zou eten en dat kan voor mijn gevoel echt niet. (Hoewel die kans natuurlijk vrij klein is dat net dat paard dan in jou frikandel komt :+ )

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:04

suleilitha schreef:
Nou, ik zal jullie heel eerlijk opbiechten dat ik superblij zijn dat er paardenslagers bestaan. Ik heb dit jaar twee paarden moeten wegdoen, eentje omdat ze belabberd beenwerk had en niet zonder pijn kon lopen, een andere omdat die zo vals was dat hij een groot gevaar was voor zijn omgeving.
En echt, het zou mij niet interesseren als er een pakket vlees van een paard van mij in de vitrine ligt, dier is dan toch al dood.

Ik zou toch niet graag mijn eigen dier op mijn bord willen hebben geloof ik.....

Maar ook niet als ik kippen in de tuin had lopen, die hoef ik dan ook niet...

Maar je hebt wel gelijk....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:05

Het is lief bedoelt, maar ik vraag me af of de TS wel koeien, varkens en kippenvlees eet?

Laat de patat, drop, soepballetje's van unox, kroketten en frikandellen voortaan ook maar liggen...

Moontje1991

Re: Paardenvlees in de supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:14

suleilitha zou jij het dan ook kopen en eeten?
Als je weet dat dat mischien wel jou paardje is?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:17

Ik vind het best wel asociaal om dat vlees weg te stoppen, buiten de koeling bederft het alleen maar. Is dat paard iig voor niks geslacht.

Ik snap niet waar je je druk om maakt, koeien, varkens en kippen zijn toch ook dieren? Had je net zo goed de hele vleesafdeling achter de chips kunnen stoppen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:17

suleilitha schreef:

sterker nog.......... dan word er na de dood ook nog (of in het geval van die andere, eindelijk. :+ .... ) van genoten :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:18

xxappiexx schreef:
Ik vind het best wel asociaal om dat vlees weg te stoppen, buiten de koeling bederft het alleen maar. Is dat paard iig voor niks geslacht.

Ik snap niet waar je je druk om maakt, koeien, varkens en kippen zijn toch ook dieren? Had je net zo goed de hele vleesafdeling achter de chips kunnen stoppen.

:D het valt me op dat dit topic nog steeds als een trein loopt hahahaha
het is ook te zot voor woorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:18

Jahoor Moontje, JUIST van mijn eigen paarden, omdat ik zeker weet dat die gezond waren, en een goed leven hebben gehad, er niet is geknoeid met medicatie waar mogelijk mee gerommeld is, etcetera. Gewoon een heel eerlijk stuk vlees. Ik zou het met smaak eten, overigens heb ik ook daadwerkelijk vlees gegeten van onze vos, die geslacht moest worden omdat hij levensgevaarlijk was. Ik heb gevraagd om een kilo bief en het ook gekregen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:19

suleilitha schreef:
Jahoor Moontje, JUIST van mijn eigen paarden, omdat ik zeker weet dat die gezond waren, en een goed leven hebben gehad, er niet is geknoeid met medicatie waar mogelijk mee gerommeld is, etcetera. Gewoon een heel eerlijk stuk vlees. Ik zou het met smaak eten, overigens heb ik ook daadwerkelijk vlees gegeten van onze vos, die geslacht moest worden omdat hij levensgevaarlijk was. Ik heb gevraagd om een kilo bief en het ook gekregen.

:oo nu zal je mensen laten schrikken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:20

Of ik het nu zelf lekker bak en ga eten of dat een ander het eet, ik zie geen verschil, hoor Saina ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:21

En waarom niet? vlees van je eigen dier waarvan je weet dat het goed heeft gehad en of gezond is en geen rotzooi en ellende inzit en of mee had gemaakt, dan is het echt goed lekker vlees.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:23

vind ik ook hoor, later als ik groot ben wil ik ook mijn eigen vlees opfokken :) koetje, varkentje........ lekker vertroetelen, goed te eten geven, fijn leventje geven......... en dan hoppaaaa de vriezer in :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:23

suleilitha schreef:
Of ik het nu zelf lekker bak en ga eten of dat een ander het eet, ik zie geen verschil, hoor Saina ;)

Nou als een ander het eet dan eet jij je eigen paard niet, maar mij zal je niet horen, maar er zijn hier een aantal dames (kleine dames) die het paard het liefst onder de grond zien verdwijnen en ze zullen wel schrikken.

Ik moet trouwens wel bekennen met mijn grote mond dat ik ook geen paardenvlees eet, althans niet bewust.
Nooit gedaan, waarschijnlijk over gehouden uit mijn penny tijd :7

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:24

KiWiKo schreef:
vind ik ook hoor, later als ik groot ben wil ik ook mijn eigen vlees opfokken :) koetje, varkentje........ lekker vertroetelen, goed te eten geven, fijn leventje geven......... en dan hoppaaaa de vriezer in :)

_O- _O- _O-

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:24

hmm als je het fokt voor het vlees is het toch anders vindt ik dan heb je dat doel.
Maar om gewoon je troetel paardje op te eeten ik weet niet dat zou voor mij gevoelsmatig niet goed zijn. (hoi paardje weet jij als je straks oud wordt ga ik je opeten)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:25

waarom troetel varkentje, koetje wel en paardje niet?

ik wil geen kuddes, hooguit 2 varkentjes en een koe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:26

Precies, Raggdol. Ik hoop niet dat we de komende tien tot vijftien jaar meer paarden moeten laten afmaken maar ik zou het zo weer eten... verder weet je zeker dat als het in de pan ligt, het paard niet meer kan worden verhandeld...
Saina, je wilt niet weten wat daar onder de grond allemaal gebeurt ;) Het rottingsproces is veel en veel onsmakelijker dan wat er in een abbaboit gebeurt.
Moontje, misschien maakt het verschil dat onze paarden geen troetelpaarden zijn, maar gewone gebruikspaarden, m.a.w. rijpaarden en menpaarden...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:26

Moontje1991 schreef:
hmm als je het fokt voor het vlees is het toch anders vindt ik dan heb je dat doel.
Maar om gewoon je troetel paardje op te eeten ik weet niet dat zou voor mij gevoelsmatig niet goed zijn. (hoi paardje weet jij als je straks oud wordt ga ik je opeten)

Hahahahahahaha, ik rol hier van mijn stoel _O-

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:27

suleilitha schreef:
Precies, Raggdol. Ik hoop niet dat we de komende tien tot vijftien jaar meer paarden moeten laten afmaken maar ik zou het zo weer eten... verder weet je zeker dat als het in de pan ligt, het paard niet meer kan worden verhandeld...
Saina, je wilt niet weten wat daar onder de grond allemaal gebeurt ;) Het rottingsproces is veel en veel onsmakelijker dan wat er in een abbaboit gebeurt.
Moontje, misschien maakt het verschil dat onze paarden geen troetelpaarden zijn, maar gewone gebruikspaarden, m.a.w. rijpaarden en menpaarden...

Nogmaals, mij hoor je niet.

Misschien door al deze gesprekken van de week eens een paardenbiefstukje halen, en dan ga ik hier vertellen of ik daarna begon te hinniken (of het lekker was of niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:28

Niet alleen oude paardjes worden geslacht Moontje, maar ook jonge paardjes.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:28

Precies zo is dat, en dat is eigenlijk het meest paardvriendelijk gebeuren, want dood is dood en er kan niet doorverhandeld worden met alle ellende als gevolg.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:31

KiWiKo schreef:

Als ik een troetel varkentje zou heben zou ik ook niet zeggen weet je varkentje als jij straks lekker dik bent ga ik je lekker opeten.
Maar als je ze fokt voor het vlees zijn het vaak geen troetel varkentjes.
Ooit wel eens een boer varkentje zien knuffelen en poetsen en wandelen langs de weg?

Suleilitha met troetel paarden bedoel ik ook niet ah knuffel knuffel knuffel jij bent zo lief ik ga vanacht over je dromen jij doet nooit stout je bent zo perfect en dat soort penny praktijken.
Ik bedoel gewoon het paard wat je poetst, rijdt, voert enz.
EN ik weet dat ook jonge paarden worden geslacht het was gewoon voor het voorbeeld.
Is dit beter:
Ach paardje ik weet dat je net lief bent geweest met rijden maar binnenkort ga ik jou lekker opeeten

Je paard naar de slacht ben ik niet tegen hoor begrijp me niet verkeerd en je eigen paard opeten ook niet ik zou het gewoon gevoelsmatig niet kunnen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:32

KiWiKo schreef:

ooh foei, kiwiko straks krijg je de hele partij van de dieren over je heen omdat je die koe alleen wilt houden :P }:0 . Berg je maar voor penny's in de tweede kamer :Y) .

Op zich heb je wel gelijk hoor kiwiko ik hecht dan denk allleen aan mijn varkjes en dan heb ik straks alleen twee hele dikke varkens en honger :+ . (Dan hou ik het wel gewoon bij scharrelvlees of biologisch vlees)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:35

Ik ben geen boer :D slechts een vrouw die later als ze groot is haar eigen vlees wil verbouwen, net zoals ze dat met haar eigen kruiden wil doen :)

en ik zal die dieren alle liefde geven die ik in me heb, en inderdaad regelmatig vertellen dat ze nu lekker moeten leven en eten, omdat ze straks in de pan liggen :)

Zal regelmatig met ze knuffelen, zullen ongetwijfeld een keer een maat 38 tegen de kont aan krijgen........ niet vlak voor de slacht, want beurs vlees is niet te eten :)

zal ze het zelfde behandelen als mijn paard, honden, katten en kind......... alleen gaan deze zeker voor de vulling van mijn vriezer weg :)