Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.
) suleilitha schreef:Nou, ik zal jullie heel eerlijk opbiechten dat ik superblij zijn dat er paardenslagers bestaan. Ik heb dit jaar twee paarden moeten wegdoen, eentje omdat ze belabberd beenwerk had en niet zonder pijn kon lopen, een andere omdat die zo vals was dat hij een groot gevaar was voor zijn omgeving.
Slacht betekende in beide gevallen een snelle en pijnloze dood.
En echt, het zou mij niet interesseren als er een pakket vlees van een paard van mij in de vitrine ligt, dier is dan toch al dood.
suleilitha schreef:Nou, ik zal jullie heel eerlijk opbiechten dat ik superblij zijn dat er paardenslagers bestaan. Ik heb dit jaar twee paarden moeten wegdoen, eentje omdat ze belabberd beenwerk had en niet zonder pijn kon lopen, een andere omdat die zo vals was dat hij een groot gevaar was voor zijn omgeving.
Slacht betekende in beide gevallen een snelle en pijnloze dood.
En echt, het zou mij niet interesseren als er een pakket vlees van een paard van mij in de vitrine ligt, dier is dan toch al dood.
.... ) van genoten
xxappiexx schreef:Ik vind het best wel asociaal om dat vlees weg te stoppen, buiten de koeling bederft het alleen maar. Is dat paard iig voor niks geslacht.
Ik snap niet waar je je druk om maakt, koeien, varkens en kippen zijn toch ook dieren? Had je net zo goed de hele vleesafdeling achter de chips kunnen stoppen.
het valt me op dat dit topic nog steeds als een trein loopt hahahahasuleilitha schreef:Jahoor Moontje, JUIST van mijn eigen paarden, omdat ik zeker weet dat die gezond waren, en een goed leven hebben gehad, er niet is geknoeid met medicatie waar mogelijk mee gerommeld is, etcetera. Gewoon een heel eerlijk stuk vlees. Ik zou het met smaak eten, overigens heb ik ook daadwerkelijk vlees gegeten van onze vos, die geslacht moest worden omdat hij levensgevaarlijk was. Ik heb gevraagd om een kilo bief en het ook gekregen.
nu zal je mensen laten schrikken
suleilitha schreef:Of ik het nu zelf lekker bak en ga eten of dat een ander het eet, ik zie geen verschil, hoor Saina
Het rottingsproces is veel en veel onsmakelijker dan wat er in een abbaboit gebeurt. Moontje1991 schreef:hmm als je het fokt voor het vlees is het toch anders vindt ik dan heb je dat doel.
Maar om gewoon je troetel paardje op te eeten ik weet niet dat zou voor mij gevoelsmatig niet goed zijn. (hoi paardje weet jij als je straks oud wordt ga ik je opeten)
suleilitha schreef:Precies, Raggdol. Ik hoop niet dat we de komende tien tot vijftien jaar meer paarden moeten laten afmaken maar ik zou het zo weer eten... verder weet je zeker dat als het in de pan ligt, het paard niet meer kan worden verhandeld...
Saina, je wilt niet weten wat daar onder de grond allemaal gebeurtHet rottingsproces is veel en veel onsmakelijker dan wat er in een abbaboit gebeurt.
Moontje, misschien maakt het verschil dat onze paarden geen troetelpaarden zijn, maar gewone gebruikspaarden, m.a.w. rijpaarden en menpaarden...
KiWiKo schreef:waarom troetel varkentje, koetje wel en paardje niet?
ik wil geen kuddes, hooguit 2 varkentjes en een koe
KiWiKo schreef:waarom troetel varkentje, koetje wel en paardje niet?
ik wil geen kuddes, hooguit 2 varkentjes en een koe
. Berg je maar voor penny's in de tweede kamer
.
. (Dan hou ik het wel gewoon bij scharrelvlees of biologisch vlees)
slechts een vrouw die later als ze groot is haar eigen vlees wil verbouwen, net zoals ze dat met haar eigen kruiden wil doen