de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:50

Iedereen was er rotsvast van overtuigd dat als ik mijn merrie al zou overleven, dat het dan iig niets werd want ze had geen kwaliteiten :n Twas gewoon een k*tpeerd waar ik mijn tijd niet in moest steken :roll:

Nu hoor ik nog regelmatig dat ze het niet waard is, en dat ze nooit zo'n paard zouden willen en er geen geduld voor zouden hebben... Sja... Zegt dat wat over het paard of over hen? :\ Kan er soms echt boos om worden als mensen niet durven toegeven dat ze ongelijk hadden toen ze zeiden dat die nooit goed zou komen int kopke.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:21

pharagirlke schreef:
Iedereen was er rotsvast van overtuigd dat als ik mijn merrie al zou overleven, dat het dan iig niets werd want ze had geen kwaliteiten :n Twas gewoon een k*tpeerd waar ik mijn tijd niet in moest steken :roll:

Nu hoor ik nog regelmatig dat ze het niet waard is, en dat ze nooit zo'n paard zouden willen en er geen geduld voor zouden hebben... Sja... Zegt dat wat over het paard of over hen? :\ Kan er soms echt boos om worden als mensen niet durven toegeven dat ze ongelijk hadden toen ze zeiden dat die nooit goed zou komen int kopke.

Ik kan me de topics idd nog wel herinneren... en kijk eens hoe ver jullie nu zijn ;)

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:24

bij mijn oude pony .
was eerst dat ik flink aan het oefenen was voor de L2,
maar het lukte niet zo heel goed bij het begin(dus daarom was ik flink het oefenen en uiteindelijk ging het goed)
hoorde ik mn eigen lesgevers tegen mekaar zeggen dat mijn pony eigenlijk een b- ponytje was, nou ik was echt boos! en net dat weekend, wasik 2x 1ste nezno en ze hadden niks meer te zeggen.
nu heb ik die pony niet meer en de lesgevers ookniet

Bon_charmeur

Re: de rotste opmerking die je ooit heb gehad over je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 01:26

haha ik was op de manege met mijn paard 1.80 m , zegt er iemand" jeetje moet je die luchtkasteel zien wat een windvanger 1 rukwind en hij is weggevlogen.."

nou dat slaat tog nergensop(A)

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:23

ik heb vaak de opmerkingen :

koopt een normaal paard, en geen trek paard |(

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:56

er is maar 1 goeie fries, een 'frieskist'
ha-ha :(:)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:02

dat ik r in moest laten slapen, want dat ze nooit meer beter zou worden (da).
tsja, verder dat ze lomp is. maar meestal krijg ik juist complimentjes dat ze zo lief en braaf is :P

viviannev schreef:
Of ik even aan de kant wou gaan met dat 'rare geval' want de andere pony's werden er bang van. (tinker dus..)

whahaha wat zei je? of zij niet even vlekken op hun pony`s wilden schilderen omdat jouw paard zich eenzaam voelde? :P

francine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:04

M'n verzorgpaard heeft cornage dus mensen kijken altijd heel boos op en iemand zei zelfs, jij verdient geen paard als je hem zo afranselt

francine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:04

zij schreef:
dat ik r in moest laten slapen, want dat ze nooit meer beter zou worden (da).
tsja, verder dat ze lomp is. maar meestal krijg ik juist complimentjes dat ze zo lief en braaf is :P

viviannev schreef:
Of ik even aan de kant wou gaan met dat 'rare geval' want de andere pony's werden er bang van. (tinker dus..)

whahaha wat zei je? of zij niet even vlekken op hun pony`s wilden schilderen omdat jouw paard zich eenzaam voelde? :P

Had je moeten doen eigenlijk :P

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:11

Vroeg laatst iemand aan mijn ega of hij ook van paarden hield..
Zegtie: "ja maar dan tussen twee plakjes brood"

Ega zegt een andere keer: "het paard van de buurvrouw loopt veel langzamer in draf"
JA GEK HE!! de mijne is een draver !!!

En op de manege vraagt een dikke meneer: Wanneer moet je paard bevallen?!?!
Ik heel laconiek "tegelijk met u " :P

Wie het laatst lacht lacht het best in dit geval

Martii_L_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:30

oh. heb je je hond meegenomen ?

.... :P

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:36

Je hebt echt een slecht paard gekocht.

en dat zei ook nog eens de hoefsmid |(

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:22

Dat mijn 'rotknol' geen dressuur kan. Nou ik heb alle sportpony's bij mij in de buurt toch echt verslagen in de L1, L2 en in de M1. Goh, hoe zou dat komen? Omdat hij geen dressuur kan. :+
En dat mijn boerenknol moddervet is.
Ik stel me niet aan, ik denk juist vaak het tegenovergestelde daar van. Ik zeg vaak 'Dankje, mijn poown heeft idd een goede conditie'.. :Y)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:34

Ik heb een arabier/welsh achtig typje
ik had hem pas, het is een schat van een beest.
Maar je moet er wel fatsoenlijk mee omgaa, als je in galop geen ophoudingen maakt steekt ie zijn hoofd naar voren met de neus in de wind..

"Nou, ik vind hem niet zo lekker rijden.."
Of: "Jeetje wat doet hij gemeen tegen andere paarden, zo'n paard wil je toch niet hebben?"

Kan ik er wat aan doen dan mijn paardje wat nijdig is? Het is zo'n schatje! Hij doet echt alles voor je!

We hebben ook nog een tinker en daar wordt vaak naar gekeken bij de ponyclub, maar ze kan net zo goed lekker lopen
als die dresuur paarden!

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:38

Door een jury uberhoud.. ik vroeg me af waarom ik altijd in de 160 rijdt bij haar vanaf de B t/m het M2..
In de B, L1, L2 en M1 liep die standaard 190 of hoger en in het M2 180 en hoger..
Antwoord: "Het totaalplaatje hou ik niet van. De kleur, de aftekeningen en dan zijn bouw. Nee, een paard met Gelders bloed krijgt bij mij nooit hoog".
Hoor het dr nog zeggen.. ben er verder ook niet op in gegaan, weet zelf wel beter. Heb bij de KNHS ook een klacht ingedient betreft deze mevrouw.

Om dit paard gaat het.. tsjaa..
http://94.100.118.107/713350001-713400000/713363701-713363800/713363729_5_8kWa.jpeg
http://94.100.114.179/713350001-713400000/713363201-713363300/713363282_5_mFgf.jpeg

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:07

Nix mis met je paardje hoor!! mooi dier.. _/-\o_
Goed dat je een klacht hebt ingedient, het gaat om jureren van een proef en of het er netjes bijloopt maar over de bouw of aftekeningen kan niet door de beugel.. :n

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:53

toen ik og een vrij oud zadel had, zij iemand tegen mij: Dat oude zadel past wel bij zo'n lelijke pony. Eigelijk was het niet heel erg hoor...

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:22

natascha44 schreef:
En op de manege vraagt een dikke meneer: Wanneer moet je paard bevallen?!?!
Ik heel laconiek "tegelijk met u " :P

Wie het laatst lacht lacht het best in dit geval

haha, die is echt goed! :)) :))

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:32

Toen ik met Vlekje(shet) aan de hand aan het grazen was,
kwam er iemand voorbij met een paard.
Dat paard keek even onze kant op, en zei zegt zo.
Haha, 'jij denkt vast wat voor een mormel is dat' (tegen haar paard over Vlekje,)
Ik heb mijn middelvinger opgestoken, maar ze heeft het niet gezien..

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:36

'Maar even serieus, met die pony kun je noooit meer wat bereiken!'

2 jaar later waren we clubkampioen en kringkampioen geweest, 4 keer op de Gelderse en 1 keer op de Hippiade gestart :+

Firewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:40

Dat het net een Koe is zoals ze eet en doet. maar het gaat erom wat ik ervan vindt en dat is wat telt dus :P

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:54

nja rottig vond ik hem niet maar wel grappig. :')
'k was m'n verzorgshet aan het poetsen nadat ik hem gelongeerd had geloof ik..
omdat hij 'n enorme bos manen heeft & een grote volle voorpluk had ik het snel even met 'n groot elastiekje,
in 'n soort grote staart/knot gedaan.
komen er zo 3 jongens langs & roepen doodleuk: 'hee, een getoupeerd paard!' :\
het klonk wel even grappig & achteraf toen ik er over nadacht was het dat ook wel..
maar ik snap nog steeds niet waar het op sloeg, het was niet echt super leuk ofz.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:33

Over mijn 27 jaar oude welsh x arabiertje: Wat een slome, lelijke k*tknol. (door een bekende...) Sloom? Nou.. Niet echt :P lelijk? Nee! Vorig jaar had ie 2 keer eerste prijs op de keuring :D Zegt datzelfde meisje die hem een lelijk, slome k*tknol noemde ook nog eens dat ik hem voor geen meter kon rijden. Comentaar op de keuring OHZ was: Super zoals hij voor je werkt en zoals jij hem rijd. Zouden veel mensen een voorbeeld aan moeten nemen. Meisje was gelijk uitgeluld :P

Over mijn 12 jarige Fries: Wat een lelijk beest! (door het zelfde meisje).
Lelijk? Nee! Krijg juist van iedereen complimentjes. Dus dat meisje.. tja.. k probeer er maar boven te staan. Hoezo jaloers...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:45

Mijn paardje was 3 maanden onder het zadel en de dieren arts constateerde ataxie bij hem.
En de homiophaat of hoe je dat ook schrijft zei ;die kan je beter laten slachten want die word nooit beter zal alleen achter uit gaan.
Paard had in die 3 maanden nooit geen pas verkeerd gedaan gewoon door getraint en rij nu L2 met hem en winspunten.
De dierenarts zegt nog elk jaar bij de controle; blij dat je hem hebt gehouden :D :D Zeker zeg ik dan!!!!!!!!!!!!!!!!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:46

de een heeft heel veel melanomen
"snap niet dat je m niet laat afmaken "
hij kon er toch niet oud mee worden
heeft deze al zo sinds zijn 5e en is ondertussen 20 :D

de andere heb ik vorig jaar wat trainers bij gehad
daar ik nu problemen tegen kwam die ik nog nooit eerder was tegen gekomen
het advies was iedere keer weer "eat him and buy a other horse"

8-) uiteraard niet gedaan en langzaam doch zeker
gaat het steeds beter .. komt een dag dat ik met m kan lezen en schrijven