Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliefje

Re: Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:37

Ik rij 3,5 jaar en ben er al minstens 30 keer afgevallen! Haha! 4 keer zoieso met paard samen gevallen en de rest tijdens trainingen... Ik heb me nooit serieus pijn gedaan! Lachen 1 keer ooit in het ziekenhuis beland, maar ik had gelukkig niks gebroken! Laatst was mijn linkerhand blauw en gekneust, maar daar bleef het ook bij Haha! . Ach, paardrijden blijft niet zonder risico's! Knipoog

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 00:42

6 jaar gereden, heel vaak op de nek beland en er afgegleden en me een keer half laten vallen van een bokkende haf toen ik nog heel klein was Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:52

Ik rij nu 7 jaar, en ben 5 keer gevallen.

Ik ben eigenlijk wel meer als 5 keer gevallen, maar dat gaat dan bijv. om eraf glijden zonder zadel of een val waarbij ik niks bezeerde.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:54

Ik rijd 33 jaar. Van vijf tot tien op de pony's; talloze keren op mijn muil gegaan. Daarna bij de paarden twee keer gevallen. Een keer een idiote bok/steiger actie en de laatste keer 180 graden draaien tijdens het instappen, was een beetje suf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:01

Ik ben in de 6/7 jaar dat ik rijd 2x gevallen. Een keer toen een fjordenmerrie schrok en 1x in rengalop buiten op de onschuldige kleine pownie in mijn profiel. We deden wedstrijdje, madam zag een plas en hupsakee ik lag er keihard af Nagelbijten / Gniffelen. Het deed wel erg veel pijn hoor aan m'n rug en had ook keiveel hoofdpijn. Nagelbijten / Gniffelen

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:00

Ik rijd 7 jaar ongeveer.
Ik ben zo ie zo meer dan 20 keer gevallen. Daarna ben ik gestopt met tellen. Maar met de pony's die ik nou heb, nog maar twee keer Haha!

bramknuffel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:48

Ik rijd al 4 jaar, en ben best wel vaak gevallen . Tong uitsteken
Maar mijn eerste val weet ik nog heel goed.
Ik reed voor het eerst los op een oud, eigenwijs welshje.
En ik had nog nooit in het zadel gedraaft, met lichtrijden enz.
En ik val dus. Maar mijn voet bleef haken in de beugel, WANT ik had hem er te ver in weet je wel ...
Dus ik sleep zo achter dat beest aan in draf. En het was niet erg perfect weer. Dus mijn sleep ik de modder achter dat beest aan. Ik was 8 ofso. En mijn hele buik was bruin . xD Best wel schaamtelijk . Nagelbijten / Gniffelen
En ik heb ooit van mijn vp-shetlander gevallen. (ook best schaamtelijk.) En toen bram ik mijn sleutelbeen .... Nagelbijten / Gniffelen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:50

Ik rijd nu 8 jaar, en denk ik 10 keer (+ de dommekleine valletjes Clown )

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:16

ik rijd ongeveer 6,5 jaar. En ik weet eigenlijk echt niet hoevaak ik er wel niet afgevallen ben... Een keer had ik een paard, die gooide me er telkens af. Met springen ben ik er ook vaak afgevallen. En ook een keer toen er een paard op hol was geslagen. Toen viel ik niet echt, maar ik sprong, omdat ik geen keus had.

Het valt me op dat ik nog nooit iets heb gebroken. Alleen een keer heel erg geschaafd, toen er een paard over mijn rug had gelopen. En dat deed pijn joh Huilen

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:26

ik rij nu ongeveer 10 jaar en ben gestopt met tellen bij de 18... en dat is inmiddels 3 jaar geleden ofzo
denk dat ik nu ergens midden 20 zit van de aantal x dat ik eraf ben gevallen.

gelukkig van al die keren maar 2 x iets gehad.
allereerste x dat ik eraf viel had ik een hersenschudding
en voor 3 jaar terug had ik n gekneusd scheenbeen, gekneusd bekken en was mn bovenarm blauw... 2 dagen later zou ik op vakantie gaat naar lloret de mar Haha!
gelukkig kreeg ik pijnstillers mee en heb ik toch nog n super vakantie gehad

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:30

Ik rijd nu 9.5jaar en ik ben er 6 keer afgevallen. De eerste keer was de ergste want toen had ik mijn pols gebroken. Bij de andere vallen wel eens een blauwe voet of knie overgehouden.

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:35

1,5 jaar. Ben iets van 10 x deraf gevallen, waarbij 1 x een hersenschudding opgelopen en byna alle keren een paar flinke blauwe plekken. Ook al genoeg platte blauwe tenen overigens Pling

Edit: Werd mij altijd verteld dat je pas een echte ruiter/amazone was als je er 7 x was afgevallen Sigaar

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:37

Al 16 jaar en ik ben al minstens 160 keer gevallen Knipoog
Gelukkig nooit wat aan over gehouden!

MamaGabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:39

Ik rij al vanaf mijn 4e(nu 28) en de keren dat ik gevallen ben,
poeh dat zijn er heel wat in elk geval niet meer bij te houden Cool

Juangi

Bijna 5 jaar en iets van 10 x eraf gevallen. Bijna allemaal in rengalop met schijnbeweging en 2x met springen, omdat mijn pony bij de tweede sprong (in uitje) weigerde terwijl hij over de 1e heen crosste Clown

xAmigo

Ik rij nu bijna 7,5 jaar en ben een keer of 30 / 40 wel gevallen denk ik *LOL*
Nooit iets aan overgehouden, misschien een keer een blauwe plek. Pling

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:42

Rij nu zo'n 26 jaar en de keren dat ik ben gevallen zijn nog altijd op 1 hand te tellen, alleen als ik val is het meestal wel goed raak..

_Alice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:50

Ik rij nu 8 jaar en ben al zo vaak gevallen dat ik de tel kwijt ben Tong uitsteken
Heb er gelukkig nooit iets aan overgehouden!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:52

ROFL dat hou ik niet meer bij!
ik rijd nu ruim 10 jaar en ben echt ontzettend vaak gevallen *LOL*
Maarja, daar leer je van, ik blijf nu beter zitten Tong uitsteken

Ben eigelijk maar 2 keer echt hard gevallen, 1 keer heel veel pijn aan mijn rug en een keer vette hoofdpijn, dat is de schade.. Haha!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:55

Ik rij nu ongeveer 16 jaar maar er zijn tijden geweest dat ik er gemiddeld 3x per dag naast lag. Rijden leer je wel als je paard haar best doet om je er elke keer in eerste instantie af te krijgen. Maar daarvoor heb ik er ook regelmatig naast gelegen om de meest idiote redenen. Een paar keer in hekken gehangen en een paard bovenop me gehad en toch nog nooit wat gebroken ofzo
Inmiddels is het gelukkig al wel een aardige tijd geleden dat ik naast ipv op een paard zat (tenzij het de bedoeling was Vork )

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:56

ik rijd zo'n 5 a 6 jaar paard ofzo en heb geen idee hoevaak ik er al afgevallen ben de laatste tijd wel vaak

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:12

Ik rij 14 jaar. De laatste tijd ben ik nogal dom gevallen eigelijk Lachen Tijdens het wandelen bedacht m'n paardje ineens, kom we maken een noodstop in rengalop. Maar uiteindelijk nx erg. Ook wel een paar keer van jonge paarden gevallen zonder iets te hebben. Vroeger een paar keer een hersenschudding gehad, een gebroken schouder en een gebroken voet. Voor de rest heb ik niet te klagen Lachen Ook eens toen ik moest lesgeven dat er een paard mij gewoon aanviel en mij ne sjot heeft gegeven op m'n been, alleen een mooie afdruk van een hoefijzer in m'n been overgehouden voor een aantal weken hehe.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:39

nou ik mag me ook toevoegen aan de bakinspecteurs...jaren netjes op mijn paarden blijven zitten of er nog net aan blijven hangen krijgt mijn paard het gisteren toch zo in zijn bol! Ik zat nog niet eens of het bokken begon en lande ik niet al te zacht in de bak. Niet eens zo erg dat ik eraf val maar wel dat ik van DIT paard afval! Zo betrouwbaar en zo relaxed..tja, het blijven paarden he. Hij had een paar dagen redelijk stil gestaan, is geschoren en had het dus koud en was fris in de kop. Na hem aan de longe te hebben gehad toch nog lekker gereden... deze week meneer maar wat meer in de afmatmodus zetten.

Vroeger?...vroeger heb ik alles wel eens gebroken gehad.. je kunt een kamer behangen van mijn rontgenfoto's Knipoog...

ik ga even mijn blauwe plekken insmeren Knipoog

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:43

Ik rijd ong. 9 jaar nu, en ben ontelbaar keren gevallen.
Ik keer viel ik zo dat ik met me hak tegen me schouder klapte (de pony bokte extreem hoog), dat liep gelukkig goed af.
Niet zo gek lang geleden ging een stevige pony op me kuit staan toen ik viel, ik kon in het begin er niet eens op lopen en ik heb er een aantal dagen veel spierpijn aan overgehouden haha, maar niks gebroken of gescheurd ofzo het werd niet eens blauw alleen een beetje dik Clown

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:32

ik rijd 8 jaar en ben denk ik een stuk of 6 keer gevallen