wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:48

FelxMir schreef:
@ Vjestagirl: Hoe kun je zeggen dat ze NIET in de gaten worden gehouden? Wat happytime heeft gezegt, is wat ik ook duidelijk wil maken. En wat jij hebt gezien, is alleen maar het slechte. En het slechte is overal. Dat er aan manen en staarten word getrokken geloof ik niet. En dat is dan ook mijn eigen probleem. Aangezien ik er OOK ben geweest en er niks van gemerkt heb, ik zal alleen maar pony's die heerlijk verzorgd werden en dan naar stal werden gebracht met een hele hoop lekker fijn gras. Want je zegt net: Je moet niet vergelijken met het slechte maar met het goede. JIJ moet niet alleen je neus optrekken voor het slechte, daar word echt wel aan gewerkt en die mensen zijn waarschijnlijk allang verbannen van PPC. En als de ponys richting stal gaan worden ze allemaal stuk voor stuk nagekeken. Als de ponys bezweet zijn of nat, mogen de mensen ze zelf uit gaan stappen ernaast lopend. Als het niet normaal is, word er een waarschuwing gegeven of ban. Het is daar heel erg streng. Dus hoe kun je nou zeggen 'er is geen toezicht?'

Zoals ik al gezegt heb, kijkt de begeleiding, het toezicht, de andere kant op als er iets gebeurd als er een volwassene bij is. Ze zijn als de dood dat mensen bang worden. Hoe kun jij zeggen dat er wel genoeg begeleiding is, als er dus blijkbaar nogsteeds mensen terugkomen met een zeiknatte pony?

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:51

nou en ik was er vroeger weleens en ik vond Rocky toen heel leuk! haha!

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:18

wij zijn er 1x geweest en hadden Nora. Die was daar net nieuw en de meiden waren er helemaal gek op.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:22

Dat sommige van jullie vind dat PPC geen goede zaak is weten we nu wel!!!

Maar PPC heeft ook hele leuke kanten, voor alle kleine meisjes die dromen van een eigen pony is PPC een paradijs op aarde. Een weekend of een week lang je eigen pony, een zwembad, een speeltuin, s'avonds entertainment, en een pretpark om de hoek. Voor veel kinderen een droom vakantie. En voor hele drommen ouders een week topsport, de hele dag heen en weer lopen. Clown

Eerst de pony halen, dan weer terug voor de instructie, weer terug naar het huisje, s'middags weer een wedstrijd of de miss pony verkiezing, daar ergens tussendoor nog even eten, boodschappen doen ed. dan nog zwemmen, naar Slagharen, midget golfen PFFFFF Haha!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:16

Wij zijn er 1 keer geweest met de kinderen (voor wij zelf pony's hadden) en ik had er hele gemengde gevoelens over. Ik moet eerlijk bekennen dat de pony's er prima verzorgd bijliepen en er netjes uitzagen en ook hoe ze gehouden worden..daar kan ik niks aan opmerken...

Wat natuurlijk niet zo positief is dat iedereen maar een pony meekrijgt en dan feitelijk kan doen en laten wat men wil met zo'n dier. Toen wij er waren hadden de "pony-uitdelers" gewoon een handvol halsters met bit en elke volgende pony kreeg gewoon het volgende halster op rij, bij veel mensen hield die pony dat bit dan ook de hele dag in en stonden ze inderdaad veelvuldig erg kort vastgebonden (ook gewoon met een dubbele knoop dus niet bepaald veilig in geval van nood).

De "les" zijn we ook geweest, daar kregen we als begeleidend ouder te horen dat, als de pony niet wilde lopen we naast het hoofd moesten plaatsnemen en dan naar achteren/opzij schoppen met de voet OF we konden een "aandrijfstok" (bamboestokje) kopen in de winkel.

Kortom, het idee is erg leuk en de kinderen (toen 3 en 5) vonden het fantastisch! ECHTER..de begeleiding is mager en controle is er nagenoeg niet (heb zelf nog ruzie gemaakt met een mevrouw omdat haar zoon een vastgebonden pony bij het huisje herhaaldelijk tegen het hoofd sloeg) maar misschien zou de uitvoering beter zijn als er gewoon op vaste tijden lesjes (rijden en verzorgen) onder begeleiding gegeven werden in plaats van maar pony's aan jan en alleman uit te delen?

Ik heb een medwerker van het park gevraagd waarom men niet ingrijpt als (te) grote meiden continue aaneen door het park en over de wandelpaden galopperen maar hij scheen te menen dat je dan een oogje dicht moet knijpen want dat hoort erbij. Over de controle vond hij dat ouders elkaar erop moesten aanspreken als ze iets zagen wat niet door de beugel kon.

Absolute favoriet bij onze kinderen was Sneeuwwitje trouwens...

mayteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:43

De eerst keer heb ik op een zwarte pony gereden .
Dan op Bartje .
Dan op Peertje2.
En dan op Mexy ,, wat een duiveltje is dat !

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:16

Ik noem dit nou niet echt positieve reclame voor PPC:
http://www.youtube.com/watch?v=-uZS0x28cJg

Vooral die veels te grote meiden van zeker een jaar of 13/14 ... Shame on you, dan ga je met die lengte gewoon niet op zo'n beestje zitten.
Lekker ook op 0.23, even flossen want dan loopt ie zo leuk in een krulletje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:51

Focussed schreef:

Vooral die veels te grote meiden van zeker een jaar of 13/14 ... Shame on you, dan ga je met die lengte gewoon niet op zo'n beestje zitten.

Maar dat doet niet iedereen! En shetlanders zijn hele sterke beestjes! En ze krijgen genoeg te eten! En ze staan 's nachts in een grote stal!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:57

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:42

ik ben er twee keer met een vriendin geweest maar uit mn zelf zou ik er nooit heen gaan
als je ziet hoe groot sommige kinderen zin die op de pony's rijden
zelf vond ik easy het liefst
de stallen vallen wel mee ze hebben best een grootte loopstal

jolLOVEisani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:16

Jans(L)(L) Snowy(L)(L)
en bella is ook super lieff(L)

Horsiies13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:38

Nou het is geen dierenmishandeling,ik begrijp dat je het vind want je hebt je mening.Maar ik ben er al 3 keer geweest en de pony's werden goed verzorgt,je zag altijd meisjes die de pony's lieten rusten,poetste en lieten drinken.En de meesten lieten ze in de bedenkte piste even zonder bitje zodat ze konden liggen en rollen.Bella ging altijd lekker liggen.En als de pony's niet willen ofzo dan doen ze er heus wel wat aan.Rocky bevoorbeeld die ging elke keer rollen en die hebben we lang laten rusten en daarna ging hij lekker mee.Mijn lievelingen zijn Magda,Bella,Bruno en Jans.En Magda toen we haar kregen was ze erg bang,daar hebben we uren in de kleine buitenpiste mee gelopen om haar vertrouwen te winnen.Ze was nog wel jong denk ik.En ze letten idd wel op want er rijd altijd ene busje rond.En heel de dag kan je neit rijden want zelf wil je ook eens eten en dan geef je je pony ook wat.En ik doe ook mijn mond open want er zat eens op man op een shetje en ik heb gezegt dat het niet mocht enzo...En ook was er een meisje dat haar pony sloeg en in zijn mond trok dus hij bokte der af en ik heb zelf gezegt dat je zo niet met je pony moest omgaan.En die pony's vinden het ook eens leuk om eens te galoperen en als ze niet meer willen gaan ze niet vooruit dus stappen ze.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:00

Focussed schreef:

dat op 0.23 met dat 'flossen' was dus niet de bedoeling!!!!! okke wou toen net wat gras eten! daar kan ik toch ook niks aan doen!!!! ik wil helemaal niet dat hij in zo'n krul loopt!!! en ik kan wel te lang zijn maar nog niet te zwaar!!!!!! Boos!
ik heb okke die week gewoon goed behandelt !!! zo goed dat ik hem geen eens vast hoefde te houden omdat hij gewoon achter me aan liep en dat zou hij niet doen als ik hem slecht zou behandele of zo!!! Boos! Boos! Boos! Boos!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:16

Dat bedoel ik nou hiphorse, die smoesjes die veracht ik nog het meest.

"Hij zou het echt niet doen als ik hem slecht zou behandelen ofzo"
Tuurlijk meid Lachen . Heb je wel eens gezien hoe een goed mishandelt paard achter zijn baasje aan loopt Knipoog .
En beide is slecht, of je nu te lang of te zwaar bent... Klaar, met jouw lengte hoor je op een Dpony, niet op een shetlander.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:43

Lars :(:)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:48

hiphorse schreef:
Focussed schreef:

dat op 0.23 met dat 'flossen' was dus niet de bedoeling!!!!! okke wou toen net wat gras eten! daar kan ik toch ook niks aan doen!!!! ik wil helemaal niet dat hij in zo'n krul loopt!!! en ik kan wel te lang zijn maar nog niet te zwaar!!!!!! :(
ik heb okke die week gewoon goed behandelt !!! zo goed dat ik hem geen eens vast hoefde te houden omdat hij gewoon achter me aan liep en dat zou hij niet doen als ik hem slecht zou behandele of zo!!! :( :( :( :(

Dream on!
Dat je liep te flossen kan dan wel niet de bedoeling zijn, maar je deed het wel. En je bent te groot en te zwaar. Kop op zeg, je ziet toch zelf ook dat dit niet kan.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:50

Zo'n toko zou niet mogen bestaan... arme beesten... Lekker goedkoop inkopen, paar jaar helemaal laten afjakkeren en dan de worst in: het si een schandaal!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:57

Focussed schreef:
Nee precies... En aaghh normaal zitten er allemaal dikke kleuters in hun mond te zagen, dus dan is dit toch niet zo erg? En er is genoeg begeleiding hoor! En steigeren doen ze ook altijd uitzichzelf en je hoeft helemaal niet hard in hun monden te trekken daarvoor, ze vinden het gewoon leuk daarom doen ze het :z .

Deze is ook zo leuk... Arm beestje:
http://www.youtube.com/watch?v=avX_4VB7pm8

En op 2.44 : Ziet er goed uit....
http://www.youtube.com/watch?v=_Orab_ex ... re=related

Dat eerste filmpje, zulke mensen kan ik wel....... :( :(
Die mensen (echt bijna iedereen) hebben geen benul man... Dat beestje klapt gewoon bijna achterover.

Ponyparkcity mag van mij gesloten worden en die pony's met zn allen lekker de wei op, geen te grote :\ :\ mensen erop....

BAH!!

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:00

LARSSS <3 & Tillie.
Sneeuw witjee <3

Ben er 10 x geweest ofzo vroeger .

Arabia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:08

Ik vind het een beetje zielig voor die paardjes.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:23

Sorry hoor maar waar maakt iedereen zich zo druk om? die dieren worden heel goed verzorgd hebben heel veel dagen rust in de week, merendeels van de mensen die daar komen zijn kleine kinderen die gewoon een klein rondje doen en voorde rest niet zoveel, al die stomme filmpjes met van die meisjes met geen gevoel voor die dieren zijn gewoon van die zielige pennykindjes die het cool vinden om daar als 12/13 jarige nog naartoe te gaan. Doordat dat soort mensen die filmpjes ergens op zetten krijg je zo'n slecht beeld ervan, maar ik ben er 1 keer geweest en je mag uberhaupt alleen maar stappen, niet draven of galopperen, voorderest wandel je gewoon wat rond of je zet hem in een weitje ofzo.
kijk ik vind het ook niet kunnen al die mensen die te lang en te zwaar zijn, vind ik echt achterlijk, maar geloof me meer dan de helft zijn gewoon leuke kinderen die prima op die diertjes passen.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:36

Lisaa_ alleen stappen,niet draven of galloperen? ik zie zó veel filmpjes waar ze er eventjes opgaan en dan even gaan galloperen.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:40

Ja ik weet dat het ook gebeurd, maar het word wel gezegd, en degene die dat soort filmpjes plaatsen zijn van die kinderen die daar niks van begrijpen zegmaar, dat zoiets niet kan, snapje?
ik probeer vooral te zeggen dat zoiezo 3kwart van de mensen die daar komen zich wel aan de regels houden en dat van de kwart die dat niet doet je dus heel erg veel filmpjes terug ziet op internet waarbij ze dus heel stoer laten zien dat ze bijv op een steigerend paard zitten oid.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:47

Bibi O:)

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:00

Focussed schreef:
Dat bedoel ik nou hiphorse, die smoesjes die veracht ik nog het meest.

"Hij zou het echt niet doen als ik hem slecht zou behandelen ofzo"
Tuurlijk meid :) . Heb je wel eens gezien hoe een goed mishandelt paard achter zijn baasje aan loopt ;) .
En beide is slecht, of je nu te lang of te zwaar bent... Klaar, met jouw lengte hoor je op een Dpony, niet op een shetlander.

dus als een mishandelt paard achter zijn baas aan loopt doen die mensen van natural horsemanship het ook allemaal verkeert want hun paarden lopen ook zo achter hun aan. en als je het wil weten , pony's in ponyparkcity gaan naar de stal toe als ze los worden gelaten als het baasje niet bevalt of als ze geen zin meer hebben!
en vaak reed ik ook niet echt en anders was het vaak stap en heeeeeeeeeeel soms een drafje.
en okke is GEEN shetlander daar is hij te groot voor! okke is ong. 1.20