.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal]Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony Deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:55

dit is de meest recente rijfoto. Lachen heb waarschijnlijk binnen twee maanden een nieuw zadel. dan kan ik wel meteen een nieuwe foto maken en hier plaatsen. dit zadel heb ik er nooit meer op liggen. en ik heb nog geen nieuw zadel gekocht in de tussentijd, omdat mijn ouders vonden dat ik geen zadel mocht kopen voor een verzorgpony Boos! maar nu wordt ze mijn eigen pony, dus kan het eindelijk Lachen
heb nu ook een zadel op het oog. waarschijnlijk ga ik die binnekort passen met een zadelmaker erbij Ja
zodra er een nieuw zadel is, vraag ik wel iemand mee, of die foto's kan maken Ja

@merel_gomez: ik heb geen paardrijles meer ik rijd echt alleen nog voor mijn en mijn paards plezier (als zij geen zin heeft, rijd ik niet.) en eens in de maand gaat er een vriendin van me mee. die kan heel goed rijden, en die helpt me dan steeds, zodat mijn paard ontspannen blijft lopen. en mochten er problemen zijn (die er tot nu toe nog niet geweest zijn) dan huur ik alsnog een instructeur Ja maar die heb ik nu dus nog niet echt.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:57

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:02

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:03

rianne (die vriendin) vind dat ik niet te groot ben. maarja, ik ga liever op meer meningen af dan op een. en jha bokt is ook niet alles. maar ik denk dat jullie hier wel eerlijk zijn Ja

heb nog twee rijfoto's gevonden, van dezelfde dag. die zijn iets beter te zien naar mijn idee. die ga ik even uploaden voor je, merrieveulen!
alleen werkt imageshack niet helemaal mee Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:09

Afbeelding
Afbeelding
mijn beugels heb ik vaak een gaatje korter (zo ook hier) omdat ik nogal de neiging heb mijn hakken niet uit te drukken. dan reed ik een keer met een gaatje korter, en dan lukte het Tong uitsteken

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:12

dan heb ik geluk, ik groei niet meer *LOL*

merrieveulen

ik denk dat het echt op het randje zit, je beugels zitten inderdaad te kort op deze foto's, en het zadel ligt op een smal punt van het lichaam waardoor er een heel ander beeld ontstaat dan wanneer alles zeg maar 'klopt'.

heb je gegevens? hoogte van de pony en haar gewicht, en jouw lengte en gewicht? daarmee kan je vaak ook al een hoop zeggen.

Leentje_

ik zou eigenlijk eerst graag een foto zien met goed zadel Ja
zo vind ik het moeilijk te beoordelen

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:16

&als je weet dat je te groot bent voor je pony.
maar qua gewicht kan het nog? Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:17

fabiee schreef:

dan kies je of voor jezelf of voor je pony
voor je pony: stoppen met rijden
voor jezelf: rijden omdat je het graag doet en over x aantal jaren heeft je pony problemen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:18

fabiee schreef:

te groot is te groot, hoe licht je ook bent. qua gewicht kan ik ook nog op de grote shetten hier, maar ik toren er bovenuit en mijn benen hangen tot aan de voorknieën van de pony (schat ik). dat kan dus écht niet meer. ook al ben je nog zo licht, te groot is te groot. zelfde geldt voor als je wel te zwaar bent maar niet te lang. té is té...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:37

merrieveulen schreef:
ik denk dat het echt op het randje zit, je beugels zitten inderdaad te kort op deze foto's, en het zadel ligt op een smal punt van het lichaam waardoor er een heel ander beeld ontstaat dan wanneer alles zeg maar 'klopt'.

heb je gegevens? hoogte van de pony en haar gewicht, en jouw lengte en gewicht? daarmee kan je vaak ook al een hoop zeggen.

ze is 1.365 hoe zwaar ze is weet ik niet precies. maar ik weet wel, ze is super breed Nagelbijten / Gniffelen echt hele dikke benen ook voor zon kleiner dingske Tong uitsteken ik schat dat ze rond de 350/400 kilo zit? ik zelf ben 1.70/1.71. en ik weeg de ene keer 1.55 en de andere keer 1.60 dat schommelt een beetje daartussen in Tong uitsteken

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:43

waardoor komt het dan dat je pony er problemen door kan krijgen, want het zijn toch alleen je benen?
en dan zou je je beugels toch korter kunnen doen(op springmaat;zo rijden meerdere mensen op springmaat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:44

fabiee schreef:
Citaat:
dan kies je of voor jezelf of voor je pony
voor je pony: stoppen met rijden
voor jezelf: rijden omdat je het graag doet en over x aantal jaren heeft je pony problemen

waardoor komt het dan dat je pony er problemen door kan krijgen, want het zijn toch alleen je benen?
en dan zou je je beugels toch korter kunnen doen(op springmaat;zo rijden meerdere mensen op springmaat).

ik denk dat dat je bovenlijf nog in de weg zit Knipoog als je dan iets naar links of rechts leunt, gaat je hele pony mee lijkt me Nagelbijten / Gniffelen
lijkt me niet fijn voor de pony
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:44

fabiee schreef:

omdat je bovenlichaam er zo bovenuitsteekt kan je hem makkelijk uit balans brengen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:12

astridjhu
Gaat nog net.. Je zit ook met veelste korte beugels.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:07

oke dat is fijn om te horen! Ja
bedankt allemaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:11

Past nog net Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:56

astridjhu , ik vind het geen vriendelijk gezicht. (zadel voornamelijk)
Als jij je beugels op dressuurstand zet, dan hangen je benen er een stuk onderuit. Ik vind je te groot.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 14:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:01

Ja idd.. Maar alsnog kan je wel een oordeel geven, ik vind haar te groot.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:12

Astrid, ik vind het moeilijk te beoordelen omdat je (ik denk door de korte beugels& het zadel) een beetje raar op je pony zit Bloos
Nu zou ik zeggen dat het nog wel kan, maar niet dagelijks.
Maar je gaat haar dus kopen, dan neem ik aan dat je elke dag wel wilt gaan rijden? Of wat zijn jouw plannen daarin?

Aan de andere kant denk ik dat het eigenlijk helemaal geen kwaad kan. Ik merk zelf ook dat ik steeds meer mensen "te groot" ga vinden in dit topic. Omdat je echt puur gaat kijken van hmm kan het nog wel. Dit is echt geen combinatie waarvan ik zou denken jeetje te groot! als ik die zo ergens tegen zou komen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:21

xManon_ ; Wat is het nut van niet dagelijks?
overbelasting zorgt voor slijtage -> dus dagelijks of niet -> overbelasting is gewoon slecht en risico-vol voor het paard.