Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

annenna schreef:Vanf welke hoogte vinden jullie een ponie voor iemand van 1,75 dan geschikt?
sylviel schreef:@ nielsd
ja, maar mijn merrie protesteert bij haar en staat minder goed vooruit bij haar..
Bij mij heeft ze die problemen niet...
dus dacht ik direct aan het gewicht...omdat het een groot verschil is met mijn gewicht..
door het western zadel wordt wel het gewicht volledig verdeeld over de rug ipv bij een engels zadel maar heb er toch mijn bedenkingen bij...

annenna schreef:Vanf welke hoogte vinden jullie een ponie voor iemand van 1,75 dan geschikt?
, veel te groot!) annenna schreef:Ik vind dat er toch wel een verschil zit tussen het rijden van een pony en een paard, ik rij eigenlijk altijd al op ponies, vind ze veel lekkerder rijden en heb er veel meer mee..
Is moeilijk uit te leggen vind ik.... Ik wordt helaas altijd verliefd op een pony en nooit op een paard...
Ireentjuh schreef:annenna schreef:Vanf welke hoogte vinden jullie een ponie voor iemand van 1,75 dan geschikt?
Met die lengte pas je nog wel goed op een wat breder gebouwde D/E pony (haflinger, welsh cob etc.)
Ik weet niet wat voor een ras die pony van 1,45m is?
Ik ben bijv. 1,68m en op mijn haf van 1,32 staat dat qua lengte niet heel raar, terwijl ik ook wel eens een smal paardje (nrps) en een smalle welsh heb gereden van beide ongveer 1,50m. wat voor het mooie naar mijn idee maar net aan kon!
als je der zo ziet lijkt ze helemaal niet zo klein
annenna schreef:Ik vind dat er toch wel een verschil zit tussen het rijden van een pony en een paard, ik rij eigenlijk altijd al op ponies, vind ze veel lekkerder rijden en heb er veel meer mee..
Is moeilijk uit te leggen vind ik.... Ik wordt helaas altijd verliefd op een pony en nooit op een paard...
ik heb niks met paarden, pony's vind ik veel leuker. spoekie schreef:Overigens is de reden dat ik een fjord heb gekocht, dezelfde als die van jouik heb niks met paarden, pony's vind ik veel leuker.

superwoman schreef:spoekie schreef:Overigens is de reden dat ik een fjord heb gekocht, dezelfde als die van jouik heb niks met paarden, pony's vind ik veel leuker.
Dat is allen wennen hoor.
Ik had dat namelijk vroeger ook. Ik ben toch overgestapt en ben er erg blij mee,
ookal was het ff wennen.

spoekie schreef:Ik heb wel op paarden gereden, dus het is geen kwestie van wennen. Maar op een manier vind ik het gewoon niet fijn rijden, ik kan het niet uitleggen. Maar dat gevoel krijg ik ook als ik rijd op een pony waar het niet mee klikt. Dat loopt gewoon niet fijn, geef mij maar een leuke pony!