[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:59

kvind het ook al te groot Bloos

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:01

Als ik zo groot zou zijn zo ik toch echt een paard kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:14

Sylviel, kan prima. Je weet (denk dat je een westernruiter bent omdat ik die optoming zie) toch wel dat heel veel volwassenen op e pony's rijden. En dat is toch ook prima.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:45

Vanf welke hoogte vinden jullie een ponie voor iemand van 1,75 dan geschikt?

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:46

@ nielsd
ja, maar mijn merrie protesteert bij haar en staat minder goed vooruit bij haar..
Bij mij heeft ze die problemen niet...
dus dacht ik direct aan het gewicht...omdat het een groot verschil is met mijn gewicht..
door het western zadel wordt wel het gewicht volledig verdeeld over de rug ipv bij een engels zadel maar heb er toch mijn bedenkingen bij... Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:48

annenna schreef:

Waarom wil je een pony?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:50

sylviel schreef:
@ nielsd
ja, maar mijn merrie protesteert bij haar en staat minder goed vooruit bij haar..
Bij mij heeft ze die problemen niet...
dus dacht ik direct aan het gewicht...omdat het een groot verschil is met mijn gewicht..
door het western zadel wordt wel het gewicht volledig verdeeld over de rug ipv bij een engels zadel maar heb er toch mijn bedenkingen bij... Knipoog

Als je je niet goed daarbij voelt, zou ik daar zeker mee stoppen!
Je paard geeft iig al wat aan.....

Volg je gevoel, zodat je er later nooit spijt van kan hebben.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:51

Ik vind dat er toch wel een verschil zit tussen het rijden van een pony en een paard, ik rij eigenlijk altijd al op ponies, vind ze veel lekkerder rijden en heb er veel meer mee..
Is moeilijk uit te leggen vind ik.... Ik wordt helaas altijd verliefd op een pony en nooit op een paard...

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:52

@ sylviel: misschien heb ik er overheen gelzen, maar hoe groot is je paard/pony??
Als je paard zo protesteerd is er denk ik wel iets aan de hand, misschien niet eens het gewicht van de ruiter maar misschien wel de manier van rijden...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:54

annenna schreef:

Met die lengte pas je nog wel goed op een wat breder gebouwde D/E pony (haflinger, welsh cob etc.)
Ik weet niet wat voor een ras die pony van 1,45m is?
Ik ben bijv. 1,68m en op mijn haf van 1,32 staat dat qua lengte niet heel raar, terwijl ik ook wel eens een smal paardje (nrps) en een smalle welsh heb gereden van beide ongveer 1,50m. wat voor het mooie naar mijn idee maar net aan kon!

(dat je meer met pony's hebt snap ik helemaal!! heb ik ook hoor! ik zal nooit met een kwpn'er van 1,75 thuiskomen Tong uitsteken , veel te groot!)
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 19-10-06 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:56

annenna schreef:
Ik vind dat er toch wel een verschil zit tussen het rijden van een pony en een paard, ik rij eigenlijk altijd al op ponies, vind ze veel lekkerder rijden en heb er veel meer mee..
Is moeilijk uit te leggen vind ik.... Ik wordt helaas altijd verliefd op een pony en nooit op een paard...

Je hebt ook pony-paarden.
Staat er vaak bij in een advertentie dat ze een goed overgangs paardje zijn.

Ik heb er 1 van 1.63 en dat is veel meer een pony dan een paard. (slim en streken
ook zit ze heel makkkelijk, maar heeft wel mooie gangen...)
(olliewood in mijn profiel)

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:59

Ireentjuh schreef:
annenna schreef:

Met die lengte pas je nog wel goed op een wat breder gebouwde D/E pony (haflinger, welsh cob etc.)
Ik weet niet wat voor een ras die pony van 1,45m is?
Ik ben bijv. 1,68m en op mijn haf van 1,32 staat dat qua lengte niet heel raar, terwijl ik ook wel eens een smal paardje (nrps) en een smalle welsh heb gereden van beide ongveer 1,50m. wat voor het mooie naar mijn idee maar net aan kon!

Haha ja ireentjuh ik liep dinsdag naast er en ze was echt klein Haha! als je der zo ziet lijkt ze helemaal niet zo klein Clown

jij past er idd goed op Haha!

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:59

@annenna: mijn merrie is 1m60 maar een hele fijne, ze is een volbloed arabier dus zeer smal gebouwd..

tis sowieso geen simpele se bij andere ruiters.. Knipoog

tzal miss daaraan liggen... Bloos

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:42

annenna schreef:

Ik ben 1.72 en mijn pony is ong 1.45m, maar wel een fjord, maar toch redelijke luxe gebouwd (het kan wel luxer, maar het is dus overduidelijk geen brede fjord). Ik ben wel aan de grote kant, maar niet té groot en kom bijna niet onder zijn buik uit. Dus ik zou gewoon een iets grotere en bredere pony kopen dan ik heb, als ik jou was. Gewoon een fjord, haflinger of breed gebouwde pony van rond de 1.50m

Overigens is de reden dat ik een fjord heb gekocht, dezelfde als die van jou Knipoog ik heb niks met paarden, pony's vind ik veel leuker.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:24

spoekie schreef:
Overigens is de reden dat ik een fjord heb gekocht, dezelfde als die van jou Knipoog ik heb niks met paarden, pony's vind ik veel leuker.

Dat is allen wennen hoor.
Ik had dat namelijk vroeger ook. Ik ben toch overgestapt en ben er erg blij mee,
ookal was het ff wennen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:16

qua lengte kan je met 1,75 meter nog wel op een E-pony over het algemeen. meestal valt dat erg mee. je moet ook meerekenen dat ponies een diepere romp hebben dan paarden (naar verhouding) en dat je dus ook naar verhouding minder snel te ver uitsteekt met je benen. daar staat tegenover dat paarden over het geheel groter zijn. maar goed, het komt erop neer dat je met die lengte over het algemeen op een (forse) E-pony nog prima terecht kunt.

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:19

wat leuk dat er meer mensen zijn die meer met ponys hebben dan met paarden! ik dacht dat ik de enige was! Ik zal nog een heel goed gaan zoeken naar een leuke pony met paard-hoogte! Iedereen bedankt!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:11

superwoman schreef:
spoekie schreef:

Dat is allen wennen hoor.
Ik had dat namelijk vroeger ook. Ik ben toch overgestapt en ben er erg blij mee,
ookal was het ff wennen.

Ik heb wel op paarden gereden, dus het is geen kwestie van wennen. Maar op een manier vind ik het gewoon niet fijn rijden, ik kan het niet uitleggen. Maar dat gevoel krijg ik ook als ik rijd op een pony waar het niet mee klikt. Dat loopt gewoon niet fijn, geef mij maar een leuke pony!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 06:52

hihi ik ken het. ik ben met mijn 'kleine paard' van 1,52 meter met dressuur aan het werk, en aangezien ik 21 jaar ben moet ik met hem tussen de paarden starten. ik ben dus juist bezig hem te leren lopen als een paard, terwijl ik ook altijd vond dat ponies fijner rijden. maar ik begin er steeds beter aan te wennen gelukkig, dit paardje verkopen of wat dan ook is zowiezo geen optie, dus...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:27

spoekie schreef:
Ik heb wel op paarden gereden, dus het is geen kwestie van wennen. Maar op een manier vind ik het gewoon niet fijn rijden, ik kan het niet uitleggen. Maar dat gevoel krijg ik ook als ik rijd op een pony waar het niet mee klikt. Dat loopt gewoon niet fijn, geef mij maar een leuke pony!

Maar wou je wel op paarden rijden dan?

Ik wou graag wedstrijden gaan rijden met een goed dressuurpaard.
Dat was wennen!

Niet te vergelijken met het rijden op een pony.
Je ziet regelmatig als iemand uit de pony-dressuur naar de paarden-dressuur gaat (met een nieuw paard dus)
Dat het erg tegenvalt. Men koopt een goed dressuurpaard en denkt zó verder te kunnen rijden waar ze met de pony gebleven waren. Met de pony waren ze Z en met het paard komen er problemen in de basis (thuis al)

Als je iets graag wilt,wat anders is dan normaal, dan kun je daar best aan wennen.
Je moet alleen wel willen!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:31

precies! Knipoog Haha!

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:45

Hmm nog maar een keer dit topic dan. Ik rijd al een tijdje op een pony van de manege en krijg nu best vaak te horen dat ik te groot ben. Nou weet ik niet of ik het zelf ook vind, op sommige foto's vind ik het er echt vreselijk uitzien en op sommige vind ik ons gewoon wel een leuke combi. Veel mensen zeggen het denk ik vooral omdat ze me eens op iets anders willen zien rijden, want ik zit 'altijd maar op goldy', als ik echt heel overdreven te groot was geweest had ik dr denk ik al niet meer mogen leasen. Maargoed, als je dat steeds te horen krijgt ga je zelf ook wel twijfelen, zo erg dat ik het soms gewoon zielig vind om er op te rijden. Ik ben al wat andere grotere pony's aan het proberen maar heb nog geen andere gevonden waar het goed mee klikt. Ik wil pas echt overstappen als ik een nieuwe liefde heb zegmaar, dus ik probeer gewoon af en toe een andere, en als ik m dan leuk vind ga ik er nog een keer op, en ondertussen blijf ik in de overige lessen gewoon op goldy rijden.
Nu dan maar foto's

http://img145.imageshack.us/img145/5964 ... 003if5.jpg
deze foto vind ik een beetje een vertekend beeld geven, maar hier vind ik het nog gaan.

Afbeelding
Deze foto vind ik het ook nog wel gaan, mooi is anders maargoed

http://img170.imageshack.us/img170/8534/p1000224vu7.jpg
En dit is een hele slechte foto, maar ik vind m echt vreselijk. Kan goed dat dit ook een vertekend beeld geeft maar toch, hier vind ik dat het echt niet kan.

Nouja, graag jullie mening

edit: foto was ene beetje groot Clown
Laatst bijgewerkt door Loje op 24-10-06 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:50

Je echt niet te groot hoor, snap neit dat ze zo zeuren zeg, je komt nog maar ent met je voeten onder de buik uit.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:04

loje; idd, zoals karoliena al zegt, kan nog prima!!!
laat die mensen maar lekker zeuren, dat ministukje dat je onder de buik uit komt met je voet stoort echt nog niet!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:30

misschien zeggen mensen het ondat je bovenlichaam wel wat lang lijkt in verhouding met de pony.
maar als je kan rijden, en zo te zien kan je dat, dan is er niks aan de hand hoor!!