Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:55

Ik weet niet of het al bestaat, maar is het misschien een idee om een speciaal topic te maken alleen voor schleich wedstrijden?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:59

Ik weet niet hoor... Op het schleichforum hebben ze daar al wat voor.

Haha, wou ik beginnen aan een circus tuigje, wist ik niet waar ik moest beginnen. :')

Mijn schleich hond mist een oog... :')

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:30

Gisteren met een vriendin halsters gemaakt. Zij heeft namelijk ook schleich. Wie weet wat ik nog kan maken :?

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:48

maandag heb ik mijn voorraad materialen aangevuld:
Ik ging (met Roodvos) naar de stoffenmarkt en kwam terug met:
-2 lappen nepleer
heel veel lintjes(gestipelt en nog wat)
kettinkje voor showhalsters
2kleuren woltouw
en klemmetjes

en verder zijn er nog wat paarden van marktplaats aangekomen.
De oude ijslander ruin(2000) is echt heel klein!
net zo groot als de shets...

Ik heb nu een nieuw hoofdstel(van nieuwe leer) gemaakt en ik ben nu bezig met een touwhalster.
nu heb ik geen foto's, want mijn camera is niet hier.

verder ga ik voor een vriendin een repaint maken: eentje op de shet merrie.

en mijn elvenpaard is nu ook klaar voor de eerste echte verflaag: ze krijgt een vachtkleur van de ijslander merrie(palomino) met donkerdere bruine manen met plukken zwart haar er tussen.(hoe noem je die kleur?)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:50

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:52

nik: halstertouwen! en verschillende soorten halsters.... een poetsplaats...(dan heb je wat aan je halsters)
eclair of wie het ook was: die bbp is leuk! maar is die neckrope niet levensgevaarlijk? traks struikelt met paard erover!
die ijslander staat wel heel scheef zeg... helemaal op zijn zij! maar even serieuus: ik kan op die foto niet zien hoe scheef die van jou staat, want ik ben heel slecht in schuine plaatjes bekijknen(ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het er uit ziet als het plaatje recht staat), maar die van mij staat ook hardstikke scheef!
en iedereen die zecht dat alle beginnende repainters hun vragen in het repainterstopic moeten stellen:
het repainterstopic is een hk topic. om te reageren in de huiskamer heb je 25 nuttige berichten nodig, en daardoor kunnen de meeste beginnende repainters hier, die vaak nog jong zijn, en ook pas net bokt hebben, daar niet reageren! dus misschien is het een idee om een repainterstopic aan te maken hier in de yrt, zodat wij daar onze repaints kwijt kunnen? en dan mag telpeva ons/hun allemaal tips gaan geven(want dat doet ze duidelijk heeeeeel graag...)
gisteravond heb ik een schleichstal gebouwd, vanochtend(lees: vandaag) heb ik een shetlandersetje gemaakt(hoofdstel is af, zadel ben ik mee bezig) de stal moet nog opgehangen worden(hem 'm op een plank gemaakt), en dan kan ik 'm stevig tegen de muur tapen.
jemig wat heb ik veel te zeggen......
edit: ja sanne_sanne! dat was heeeel gezellig... en van dat leer ben ik nu een zadel aan het maken...
ikheb hetzelfde gekocht, maar zonder klemmetjes en kettingkjes(had ik al), en woltouw hoefde ik niet. en... dat heet toch valk? en als je nu wat lichtbruin(een tint donkerder dan de vacht) door de manen doet is het een soort van fjord...(maar ik weet dat je dat niet wil...)
hierboven: ik klik op die site en het eerste wat ik zie is... een rek om de jals van het paard dat er erg pijnlijk uit ziet.... maar niemand heeft het ooit gemaakt. misschien een idee voor iemand die iets origineels wil?

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:15

Heb net mijn circus setje voor de shetlanders afgemaakt, moeder en dochter zijn nu helemaal in style...
Ga zo een koets maken (van karton) en het mentuig voor de tinker hengst en de clysdaler merrie...

Zal zo als het buiten droog is wat foto's van de shetlanders maken

(Vraagje; mijn vriendin heeft hier nog een onafgemaakte repaint staan, maar ineens vind ze schleich kinderachtig 8)7 en nu vraagt ze er al niet eens meer na, hij staat hier nu al 3 weken ofzoo... wat moet ik er mee doen?)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:18

Zou gewoon vragen of ze er nog wat mee wil, dan kan je altijd nog vragen of je hem niet desnoods zelf mag houden of voor een prikkie over kan kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:19

Een kort berichtje: ik heb mijn ponyruiter dus onhand, hebben jullie misschien een idee hoe ik haar weer zichtbaar kan maken? desnoods met een ''verbandje'' eromheen ofso XD

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:21

een paar paginas terug had ik mijn circussetje gezet,
wil er nog 2 maken voor mijn friezen,
en dan ook een piste ervoor maken, heb toch nog deksels liggen voor de ondergrond,
alleen even kijken waar ze zijn gebleven,
dan ga ik mss een filmpje maken met een show met ook nog allerlei andere dieren..

zo'n halsrek dat roodvos bedoelt heb ik wel voor een andere maat modelpaarden liggen dan schleich,
ik heb alleen geen idee waar het voor dient, dus er ook nog niet aan gedacht om te maken..
maar het is wel origineel

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:23

@anikailove je kan beginnen met een halster te maken met een pluim bij de oren dan iets om de buik heen knopen en touwtjes naar de neusriem
lijkt op een logeersetje met een pluim eigelijk
ik heb er nog een armanbandje bij gebruikt met diamanten kralen erin
ik zorg nog voor een foto
kan pas foto plaatsen zodra mijn eigen laptop weer is gemaakt :P dan doe ik het met webcam want met me camera lukt het ineens niet meer
groeten daffel /3

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:40

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:18

Mijn circus setje:
merrie:
Afbeelding
Veulen:
Afbeelding

sorry voor de slechte kwaliteit heb ze met m'n phone gemaakt...

tips, opmerkingen, vragen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:43

Zo'n halsrek word door sommige mensen als marteltuig gebruikt.
Omdat ze bandages ofso ins tal eraf trekken.
Of dekens losmaken.
Het doet pijn wanneer een paard zijn hals buigt enzo.

Officeel is het voor wonden, zodat ze er niet aan gaan knagen.
Dat is natuurlijk nodig :")

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:43

Yeahh mijn nieuwe spullen zijn eindelijk af!
Ik kom me hier trouwens ook even melden ik ben merel en ik ben 12 jaar. Ik had bedacht tuig voor Schleich te gaan maken en heb dat gedaan. Hier zijn dus de eerste dingen!! Ik hoop dat jullie het wat vinden.
(Niet te koop!!)

http://i46.tinypic.com/2gwf6vp.jpg
Zadel en hoofdstel zijn gemaakt van bruin leer & dekje + peeskappen van vilt.

http://i46.tinypic.com/2gwf6vp.jpg
http://i50.tinypic.com/vq00ll.jpg
Tuigje gemaakt van suede lint en halster van suede lint met doorzichtig lint onderlegt bij neusriem.

http://i48.tinypic.com/1zqy8nk.jpg
Tuigje gemaakt van lint en halster gemaakt van lint met vilt onderlegt.

http://i46.tinypic.com/m96cdc.jpg
http://i45.tinypic.com/18nlmr.jpg
Halster en tuigje gemaakt van lint.

http://i48.tinypic.com/14vjmeq.jpg
En tadaa! Allemaal!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 03:05

voor de veulens zijn je halsters te grof je kunt beter smaller lint gebruiken en de suedine door midden knippen.
Maar verder ziet het er wel leuk uit. En welkom in ons topic.

lovehorses je dekentje ziet er goed uit.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:21

Wat komen er leuke spulletjes voorbij!

Ik ben begonnen aan stallen, wel van karton. Want om nou voor al mijn paardjes een houten stal te maken....

En ik krijg een bakk. :D

Is miss wel een goed idee, een repaint topic. Als iemand hier toestemming gaat vragen, wil ik wel de beginpost maken. Dan moet iedereen die erin wil mij ff een PB sturen. Foto's mogen ook, moet het natuurlijk wel een repaint foto zijn. Het mag ook een repaint of Custom zijn die nog niet af is.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:20

Sorry, ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen...

Ik heb een nieuwe app op mijn tablet. Daar kan je paardenrassen bekijken, een handige app voor het repainten. Voor het andalusier veulentje had ik dit in gedachte:
Afbeelding
Het wordt een knabstrupper veulen.
Afbeelding

En voor de Pinto hengst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zal ik de stippen van het andalusier veulentje zwart of bruin doen?

Handig zo'n app.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:12

anikailove schreef:
Is miss wel een goed idee, een repaint topic. Als iemand hier toestemming gaat vragen, wil ik wel de beginpost maken. Dan moet iedereen die erin wil mij ff een PB sturen. Foto's mogen ook, moet het natuurlijk wel een repaint foto zijn. Het mag ook een repaint of Custom zijn die nog niet af is.

Er is al een repaint topic :)
1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!

Ik heb verder niets te melden :( heb wel een nieuw veulen gekocht, haflingertje 2012

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:38

weet ik, maar roodvos zei toch zoiets? nouja, het maakt ook niet zoveel uit voor mij. ik heb toch 24 nuttige berichten.

ik heb gehoord dat de paardjes in duitsland goedkoper zijn, is dat echt zo? iik hoop trouwens dat ze daar nog de omkijkende camerague hebben, die wil ik zo graag! ik ga daar ook de lusitano een arabier en een shetlander halen, en ook nog de andalusier veulen. de laatste twee ga ik repainten. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:52

Ik heb een soort van huisje voor me schleich poppetjes gemaakt.
Het bestaat uit 2 bedjes, een kraan, een paar emmers en een stalletje. :)

niet groot dus, maar ach xD

Ik verveel me echt dood, hebbne jullie geen leuk ideetje om te maken? xd

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:06

Paardengek0 schreef:
Ik heb een soort van huisje voor me schleich poppetjes gemaakt.
Het bestaat uit 2 bedjes, een kraan, een paar emmers en een stalletje. :)

niet groot dus, maar ach xD

Ik verveel me echt dood, hebbne jullie geen leuk ideetje om te maken? xd

Misschien een circus setje?
een koets van karton? met tuig voor een paard?
Voltige set?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:25

anikailove schreef:
weet ik, maar roodvos zei toch zoiets? nouja, het maakt ook niet zoveel uit voor mij. ik heb toch 24 nuttige berichten.

ik heb gehoord dat de paardjes in duitsland goedkoper zijn, is dat echt zo? iik hoop trouwens dat ze daar nog de omkijkende camerague hebben, die wil ik zo graag! ik ga daar ook de lusitano een arabier en een shetlander halen, en ook nog de andalusier veulen. de laatste twee ga ik repainten. *\o/*

Kijk dan eens op mp, daar staat hij zoveel te koop. En in Duitsland zijn idd de paardjes goedkoper.
Anikai: ik zou bruin doen en dan een maanoog :j

En hoe bedenken de bokkers hun namen voor de schleich??

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:02

als ik een naam bedenk, schrijf ik 'm op. ik heb een publisher bestand op mijn computer vol met namen. en als ik dan een nieuw paard krijg, kies ik daar een naam uit!
je hebt 25 nuttige berichten nodig om op plaatsen zoals de huiskamer en het kippenhok te reageren, en daardoor kunnen veel beginnende bokkers dit niet.
weet iemand waar wiekenmeisje gebleven is? ik ben een longeercirkel aan het maken, en toen moest ik aan die van haar denken. maar ik heb haar hier al een hele tijd niet gezien!
paardengek: een hackamore? heb ik ook gemaakt, en heb ik nog niet eerder langs zien komen. ik plaats morgen wel foto's, van mijn longeercirkel, hackamore, shetlanderrijsetje en westernset van heel lang geleden, als mijn hoofdstel met scharenbit af is.
appaloosa met lichtbruine stipjes en zwarte manen!

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:03

Als ik jullie was zal ik idd wachten tot je ooit in duitsland bent!
Eerst had ik 4 paardjes, en toen ik terug kwam uit duitsland had ik opeens 13 paardjes! de meeste zijn daar maar 3 euro, en ze zijn ook mooier bechilderd.