Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dan gaat het mij er niet om ofdat het er mooi uitziet, maar dat ik haar er niets mee aan doe
! yousra schreef:@goldflower: Stevig is iets anders dan dik bij paarden.Stevig is net als bij fjorden, ze zijn dus wat breder en dik is gewoon dik.
Kim4Bibi schreef:Ja is ook zo
Heb haar nu z'n 3 jaar en ben ik 3 jaar op zich best gegroeid maar zal niet veel langer worden, het is namelijk niet te bedoeling dat ze weggaat daardoor zou ik er wel op willen blijven rijdenDan gaat het mij er niet om ofdat het er mooi uitziet, maar dat ik haar er niets mee aan doe
!
!
kimmie1018 schreef:StalHaast: dank je wel
superwoman: ik weeg zelf ong. 80 kilo ik heb geen idee hoezwaar mijn pony weegt. hij is wel te dik hoor.
maar bedankt voor jullie reactie's. ik rij er geen wedstrijden mee hoor maar gewoon voor de lol.
groetjes
merrieveulen schreef:wij presenteren ons veulen volgend jaar in normale conditie, gewoon mooi op gewicht en gezond. jammer als ze hem uiteindelijk niet goedkeuren, maar ik vind onze pony het belangrijkste, en niet dat hij geld opbrengt of het goed doet in de shows/ sport.
)
ik wil ook even weten wat jullie mening is 

goldflower schreef:yousra schreef:@goldflower: Stevig is iets anders dan dik bij paarden.Stevig is net als bij fjorden, ze zijn dus wat breder en dik is gewoon dik.
Ja dat snap ik ook wel,maar fjorden en haflingers zn nou eenmaal breed.
Maar vind bij echte Welschjes (de A serie dan ) niet echt heel veel verschil zitten.
Ze zn vaak niet echt heel breed vaak tonen ze dan wel zo maar dan zn ze dus meestal gewoon dik ,dus snap wel dat er een verschil zit in dik en stevig
Dooortje schreef:Het is idd niet zo goed te zien op een foto waar je je been optrekt maar ik denk dat de pony er qua gewicht geen last van heeft zo te zien. Maar ik kan het niet echt goed zien zo ..
jah ik had toen iets van ja ik vind mijn beugels te kort maar ik kan dus niet langer zie ik zo
zal even een andere foto opzoeken
Citaat:Je hebt nog echt het ouderwetse type welsh-A hoor en die zijn behoorlijk breed. In verhouding zijn die bijna net zo breed als een haflinger of fjord.
Maar ik vind 50 kilo dus de max voor zo'n hele brede welsh-A, die idd wel netjes op gewicht is.
Dus op een rijtypische pony zou ik daar echt onder blijven. Vooral die echt luxe, die je veel ziet, die kunnen maar heel weinig hebben.

Ireentjuh schreef:Ik heb een andere vraag, namelijk wat jullie het maximale gewicht vinden voor mijn pony.
Het is een redelijk brede haflinger merrie, MAAR:
- ze is 20 jaar oud
- Heeft artrose in beide voorbenen, struikelt hierdoor o.a. wat sneller
- ze is 1,32m. hoog, dus erg klein voor een haf en valt onder de C-pony maat.
Ik vind zelf zo'n 65-70 kilo echt wel de max. voor Evita.. sommigen vinden dat raar/mutserig omdat het een haf is, anderen vinden het logisch.
(ik ben zelf 1,68m. en weeg ongeveer 54 kilo, foto's staan wel in mijn profiel. ik vind het er zelf niet raar uit zien qua lengte)
kimmie1018 schreef:Ben ik te groot voor deze pony?
Ik zou eerst even wat uitleggen voordat iedereen gaat zeggen je bent te zwaar Enso. Het is een kruising van alles en nog wat. Maar er zit sowieso wat tinker achtig bij in.
Het is niet mijn eigen pony. Hij is ong. een jaar gelden van het land afgekomen met een MEGA buik. Nu nog wel een buik maar al veel minder. Eerst heeft er een meisje op gereden die veel lichter was en daar nam hij gewoon een loopje mee. Toen hebben ze mij gevraagt of ik hem een beetje wou heropvoeden. Nou het is aardig gelukt maar nu wil dat meisje er niet meer op. Dus nu rij ik hem vast. Hij heeft totaal geen last van mijn benen wat hij staat zich daar nooit aan. En hij heeft ook geen moeite met mijn gewicht want soms heeft hij echt zoiets van ja je stuurt maar maar ik doe het toch niet.
Nu wil ik jullie mening wel eens horen !
goldflower schreef:Citaat:Je hebt nog echt het ouderwetse type welsh-A hoor en die zijn behoorlijk breed. In verhouding zijn die bijna net zo breed als een haflinger of fjord.
Maar ik vind 50 kilo dus de max voor zo'n hele brede welsh-A, die idd wel netjes op gewicht is.
Dus op een rijtypische pony zou ik daar echt onder blijven. Vooral die echt luxe, die je veel ziet, die kunnen maar heel weinig hebben.
Ja deze is indd dan niet t ouderwetse type want dit is nog echt zo,n iel dingetje.
Ik had vandaag zn rugwervervel tussen mn vingers om te kijken of hij gevoelig op zn ruggetje is ,maar t is net een vissegraatje wat je in je hand hebt brrr.
Maar hij is dan ook erg jong nog net 3 en half, hij zal nog wel iets breder worden,maar dit is dus duidelijk niet t ouderwetse type
Maar ze is indd nie van plan om er een zwaarder persoon dan max 50 kilo erop te zetten