[centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne

Re: [centraal] Ben ik te zwaar/ groot voor mijn pony topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:40

en dan met net iets kleiner bedoel ik 5 cm dan stond het volgens mij ietsje mooier

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:42

Ja is ook zo Knipoog
Heb haar nu z'n 3 jaar en ben ik 3 jaar op zich best gegroeid maar zal niet veel langer worden, het is namelijk niet te bedoeling dat ze weggaat daardoor zou ik er wel op willen blijven rijden Lachen Dan gaat het mij er niet om ofdat het er mooi uitziet, maar dat ik haar er niets mee aan doe Lachen!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:48

yousra schreef:
@goldflower: Stevig is iets anders dan dik bij paarden. Knipoog Stevig is net als bij fjorden, ze zijn dus wat breder en dik is gewoon dik. Tong uitsteken

Ja dat snap ik ook wel,maar fjorden en haflingers zn nou eenmaal breed.
Maar vind bij echte Welschjes (de A serie dan ) niet echt heel veel verschil zitten.
Ze zn vaak niet echt heel breed vaak tonen ze dan wel zo maar dan zn ze dus meestal gewoon dik ,dus snap wel dat er een verschil zit in dik en stevig Knipoog

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:52

Kim4Bibi schreef:
Ja is ook zo Knipoog
Heb haar nu z'n 3 jaar en ben ik 3 jaar op zich best gegroeid maar zal niet veel langer worden, het is namelijk niet te bedoeling dat ze weggaat daardoor zou ik er wel op willen blijven rijden Lachen Dan gaat het mij er niet om ofdat het er mooi uitziet, maar dat ik haar er niets mee aan doe Lachen!

nou als ik zo kijk, zal je haar niks aandoen, en het ziet er niet storend uit dus ik zal gewoon lekker doorgaan hoor Knipoog

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 21:56

Oké, bedankt Lachen!

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:43

Ben ik te groot voor deze pony?

Ik zou eerst even wat uitleggen voordat iedereen gaat zeggen je bent te zwaar Enso. Het is een kruising van alles en nog wat. Maar er zit sowieso wat tinker achtig bij in.
Het is niet mijn eigen pony. Hij is ong. een jaar gelden van het land afgekomen met een MEGA buik. Nu nog wel een buik maar al veel minder. Eerst heeft er een meisje op gereden die veel lichter was en daar nam hij gewoon een loopje mee. Toen hebben ze mij gevraagt of ik hem een beetje wou heropvoeden. Nou het is aardig gelukt maar nu wil dat meisje er niet meer op. Dus nu rij ik hem vast. Hij heeft totaal geen last van mijn benen wat hij staat zich daar nooit aan. En hij heeft ook geen moeite met mijn gewicht want soms heeft hij echt zoiets van ja je stuurt maar maar ik doe het toch niet.

Nu wil ik jullie mening wel eens horen !

Afbeelding

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:15

Ten eerste, heel leuk paardje!!
Ten tweede, voor het plaatje ben je wat te groot maar het gaat nog prima hoor!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:28

kimmie1018, te lang vind ik wel mee vallen.
Je bent idd wat zwaar. Zelf vind ik dat je max 20% van z'n eigen gewicht
op z'n rug mag belasten met een ruiter die goed mee gaat.
Dus voor mijn mening moet je het even uit rekenen.
Ik weet niet wat de pony weegt en weet niet wat jij weegt, vandaar.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:52

StalHaast: dank je wel
superwoman: ik weeg zelf ong. 80 kilo ik heb geen idee hoezwaar mijn pony weegt. hij is wel te dik hoor.

maar bedankt voor jullie reactie's. ik rij er geen wedstrijden mee hoor maar gewoon voor de lol.

groetjes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 13:07

kimmie1018 schreef:
StalHaast: dank je wel
superwoman: ik weeg zelf ong. 80 kilo ik heb geen idee hoezwaar mijn pony weegt. hij is wel te dik hoor.

maar bedankt voor jullie reactie's. ik rij er geen wedstrijden mee hoor maar gewoon voor de lol.

groetjes

Maar een te dik paard kan juist minder houden dan 20%.

Hoe hoog is de pony? Hij zou +/-450 kg moeten wegen voor jou gewicht Knipoog

Groetjes!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 13:46

merrieveulen schreef:
wij presenteren ons veulen volgend jaar in normale conditie, gewoon mooi op gewicht en gezond. jammer als ze hem uiteindelijk niet goedkeuren, maar ik vind onze pony het belangrijkste, en niet dat hij geld opbrengt of het goed doet in de shows/ sport.

Super!! OK dan! fijn dat er nog mensen op die manier denken!
Op de haflingerkeuring gaat het juist erg de andere kant op, sommigen worden dan enkele weken van te voren op extreem weinig voer gezet (weidegang is helemaal uit denk boze.. terwijl de keuringen midden in de zomer zijn). Hoe luxer hoe beter, maar er is nogal een verschil tussen luxe en mager!

Ik heb een andere vraag, namelijk wat jullie het maximale gewicht vinden voor mijn pony.
Het is een redelijk brede haflinger merrie, MAAR:
- ze is 20 jaar oud
- Heeft artrose in beide voorbenen, struikelt hierdoor o.a. wat sneller
- ze is 1,32m. hoog, dus erg klein voor een haf en valt onder de C-pony maat.

Ik vind zelf zo'n 65-70 kilo echt wel de max. voor Evita.. sommigen vinden dat raar/mutserig omdat het een haf is, anderen vinden het logisch.

(ik ben zelf 1,68m. en weeg ongeveer 54 kilo, foto's staan wel in mijn profiel. ik vind het er zelf niet raar uit zien qua lengte Knipoog )

lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 14:49

hoooi! Lachen ik wil ook even weten wat jullie mening is Lachen
ik rij nu op 3 welshjes allemaal rond dezelfde lengte , de eigenaren die vinden zowieso niet dat ik te grppt of te zwaar ben dus ik blijf er nog wel een tijdje op rijden :p
Maar ik wil gewoon weten wat jullie er van vinden Lachen

dit is een van de pony's
Afbeelding

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:03

Misschien een foto waarbij je je been niet optrekt? Knipoog

Doortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:40

Het is idd niet zo goed te zien op een foto waar je je been optrekt maar ik denk dat de pony er qua gewicht geen last van heeft zo te zien. Maar ik kan het niet echt goed zien zo .. Bloos

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:45

goldflower schreef:
yousra schreef:
@goldflower: Stevig is iets anders dan dik bij paarden. Knipoog Stevig is net als bij fjorden, ze zijn dus wat breder en dik is gewoon dik. Tong uitsteken

Ja dat snap ik ook wel,maar fjorden en haflingers zn nou eenmaal breed.
Maar vind bij echte Welschjes (de A serie dan ) niet echt heel veel verschil zitten.
Ze zn vaak niet echt heel breed vaak tonen ze dan wel zo maar dan zn ze dus meestal gewoon dik ,dus snap wel dat er een verschil zit in dik en stevig Knipoog

Je hebt nog echt het ouderwetse type welsh-A hoor en die zijn behoorlijk breed. In verhouding zijn die bijna net zo breed als een haflinger of fjord.

Maar ik vind 50 kilo dus de max voor zo'n hele brede welsh-A, die idd wel netjes op gewicht is.
Dus op een rijtypische pony zou ik daar echt onder blijven. Vooral die echt luxe, die je veel ziet, die kunnen maar heel weinig hebben.

lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:46

Dooortje schreef:
Het is idd niet zo goed te zien op een foto waar je je been optrekt maar ik denk dat de pony er qua gewicht geen last van heeft zo te zien. Maar ik kan het niet echt goed zien zo .. Bloos

oeps.. haha Tong uitsteken jah ik had toen iets van ja ik vind mijn beugels te kort maar ik kan dus niet langer zie ik zo Tong uitsteken zal even een andere foto opzoeken Lachen

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:17

Citaat:
Je hebt nog echt het ouderwetse type welsh-A hoor en die zijn behoorlijk breed. In verhouding zijn die bijna net zo breed als een haflinger of fjord.

Maar ik vind 50 kilo dus de max voor zo'n hele brede welsh-A, die idd wel netjes op gewicht is.
Dus op een rijtypische pony zou ik daar echt onder blijven. Vooral die echt luxe, die je veel ziet, die kunnen maar heel weinig hebben.

Ja deze is indd dan niet t ouderwetse type want dit is nog echt zo,n iel dingetje.
Ik had vandaag zn rugwervervel tussen mn vingers om te kijken of hij gevoelig op zn ruggetje is ,maar t is net een vissegraatje wat je in je hand hebt brrr.
Maar hij is dan ook erg jong nog net 3 en half, hij zal nog wel iets breder worden,maar dit is dus duidelijk niet t ouderwetse type Knipoog
Maar ze is indd nie van plan om er een zwaarder persoon dan max 50 kilo erop te zetten Lachen

lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 17:49

Afbeelding
zo hopelijk is het nu een beetje te zien Lachen

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:18

je bent er nie te groot of te zwaar voor als ik zo kijk! staat nog erg leuk!
wat is jou lengte en de stokmaat van de pony??

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:20

Dat kan idd nog wel.
Zet wel voor jezelf een max neer, dat je daarna niet eer zal rijden.
(Gewicht, want ik neem aan dat je lengte en gewicht samen omhoog zal gaan)
Natuurlijk is de eigenaar verantwoordelijk, maar zelf moet je ook je verstand gebruiken.

voor nu, past het nog!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:21

Ireentjuh schreef:
Ik heb een andere vraag, namelijk wat jullie het maximale gewicht vinden voor mijn pony.
Het is een redelijk brede haflinger merrie, MAAR:
- ze is 20 jaar oud
- Heeft artrose in beide voorbenen, struikelt hierdoor o.a. wat sneller
- ze is 1,32m. hoog, dus erg klein voor een haf en valt onder de C-pony maat.

Ik vind zelf zo'n 65-70 kilo echt wel de max. voor Evita.. sommigen vinden dat raar/mutserig omdat het een haf is, anderen vinden het logisch.

(ik ben zelf 1,68m. en weeg ongeveer 54 kilo, foto's staan wel in mijn profiel. ik vind het er zelf niet raar uit zien qua lengte Knipoog )

Ik zou 65 echt wel max vinden aangezien ze atrose heeft. Knipoog

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:39

kimmie1018 schreef:
Ben ik te groot voor deze pony?

Ik zou eerst even wat uitleggen voordat iedereen gaat zeggen je bent te zwaar Enso. Het is een kruising van alles en nog wat. Maar er zit sowieso wat tinker achtig bij in.
Het is niet mijn eigen pony. Hij is ong. een jaar gelden van het land afgekomen met een MEGA buik. Nu nog wel een buik maar al veel minder. Eerst heeft er een meisje op gereden die veel lichter was en daar nam hij gewoon een loopje mee. Toen hebben ze mij gevraagt of ik hem een beetje wou heropvoeden. Nou het is aardig gelukt maar nu wil dat meisje er niet meer op. Dus nu rij ik hem vast. Hij heeft totaal geen last van mijn benen wat hij staat zich daar nooit aan. En hij heeft ook geen moeite met mijn gewicht want soms heeft hij echt zoiets van ja je stuurt maar maar ik doe het toch niet.

Nu wil ik jullie mening wel eens horen !

Afbeelding

voor het plaatje ben je wat lang, maar ik vind de combinatie erg leuk!!
en je bent wel wat zwaar, maar volgens mij is de pony ook erg sterk (zo ziet die er tenminste uit dan) dus gewoon lekker doorgaan als et goed gaat!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:49

@ kimmie1018 je bent indd miss ietsjes te lang maar vind t niet storend en qua bouw vind ik jou paard er stevig uitzien dus zolang hij er geen last van heeft ,dan zou ik zeggen geniet er maar lkkr van Lachen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:08

goldflower schreef:
Citaat:

Ja deze is indd dan niet t ouderwetse type want dit is nog echt zo,n iel dingetje.
Ik had vandaag zn rugwervervel tussen mn vingers om te kijken of hij gevoelig op zn ruggetje is ,maar t is net een vissegraatje wat je in je hand hebt brrr.
Maar hij is dan ook erg jong nog net 3 en half, hij zal nog wel iets breder worden,maar dit is dus duidelijk niet t ouderwetse type Knipoog
Maar ze is indd nie van plan om er een zwaarder persoon dan max 50 kilo erop te zetten Lachen

Voor zo'n jonge pony, zou ik zelf 50 kilo erg veel vinden. Als de pony nou goed getraind is en al een beetje doorgereden (dus geen moeite meer met evenwicht vinden e.d.) dan zou een max van 50 kilo misschien nog kunnen, maar dan moet die 50 kilo wel inclusief zadel zijn! En ik persoonlijk vind het wel veel. Wij hadden ook als max 50 kilo voor onze oude welsh-pony, die was wel heel breed en al een paar jaar ouder en dan ook nog ruim 1.20m.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 00:07

inderdaad, 50 kilo is dan nog heel wat. kijk wanneer je uitgaat van een maximum, wil dat niet zeggen dat dat een mooi gewicht is voor een ruiter op desbetreffend paard. speel gewoon op safe. is 50 kilo de max, ga dan niet verder dan 45 kilo incl zadel.

@ ireentjuh, ten eerste: bedankt! en ten tweede: ik denk dat 65 kilo voor jouw haf een mooi ruitergewicht is. mijn zusje verzorgt een haf die veel te dik is, en volgens onze instructrice is zij met haar 50 kilo momenteel een prima safe ruiter. als we dat zeggen tegen iemand, kijken ze je echt zo raar aan. 'het is toch een haf?' ja maar wel eentje met dubbel overgewicht...