Schleich Paarden [Deel 10]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:31

Ik ben aan kijken op bokt of er nog nieuwe berichtjes zijn over en nergens en wie heeft er nog belang voor voerzakken en neckropen. Ik wil ze eigenlijk wel graag de deur uit hebben! *D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:48

telpeva: mijn dremel zegt alleen maar brrrrrrrrrr.... niet dat dat een fijn geluid is... :D
ik zit hier nog steeds in de knoop met een bruin paard, dat nu bijna af is. probleempje: hij is een beetje slordig geschilderd maar ze heeft haast... nou ja, nu heb ik dus ruzie met dat paard. ik ben blij dat hij voor iemand anders is want ik word al depressief als ik er naar kijk :D

maar, is het wel toeval dat zo'n beetje alle volwassenen hier dat paard thuis hebben liggen? wel grappig...

ik heb eindelijk een halster gemaakt dat niet onder de lijmresten en dat soort zit(stalhalster, simpel maak ik wel vaker), maar misschien is leer gewoon makkelijker dan lint.
verder had ik een dekentje gemaakt en in de hoek een paardenhoofd getekend. de stift was te dik dus die mislukte hevig, ik heb het er uitgewassen maar nu zit er een paarse vlek in de hoek(heel licht maar)
weet iemand wat ik hier op kan verzinnen in de trant van plak er .... overheen ofzo?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:02

@roodvos, als je er nog geen gespen enzo op hebt zitten kun je hem gewoon omdraaien :) anders wil nagellakremover of bleekmiddel/chloor nog wel eens hebben. Of nog een keer wasmachine met hoger geconcentreerd wasmiddel!
Weet iemand een goed model om een merrie Fjord op te maken? Ik kan niet custen ofzo, dus aub geen hengsten zeggen :p
Als de grootte ongeveer klopt zou het ook fijn zijn. De hengst is de camargue hengst en het veulen is het oude lipizzaner veulen.

En ik zie vaak op mp mensen met special editions. Hoe komen die eraan? Iemand enig idee?

Edit: Het model moet ook rechtopstaande manen hebben..
Laatst bijgewerkt door CastaMickey op 21-01-13 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:13

Heb je daar een foto van Roodvos? misschien leuk om er alsnog iets overheen te tekenen maar dan met een dunnere stift in een andere kleur zodat het net lijkt of de zwarte vlek daar hoort? of een leuke applicatie erop om het een beetje te verbloemen, iets als dit? http://www.sleepiez.nl/wp-content/uploa ... C69751.jpg

Mijn dremel klinkt als een tandartsboor met adhd, ik krijg altijd spontaan gevoelige tanden als ik dat geluid hoor :+

ZeSteigert, moet het model opstaande manen hebben? als dat niet hoeft heb je al snel meer keuze

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:41

Hey allemaal,

Ik ben bezig met een projectje van lidelie :)

Zo ziet hij er nu uit:
Afbeelding

De vlekken worden nog wel wat vaker overgeschilderd ;) en natuurlijk moeten de manen en staart, ogen enz. ook nog worden gedaan ;)

@ jinte: ik heb ook wel interessen voor die fjord. Heb je hem nog??

CastaMickey

Re: Schleich Paarden [Deel 10]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:51

Wordt al super mooi! Ik wil de fjprd ook graag :)
Iemand die nog een goede fjordenmerrie weet?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:57

tja... hij was al helemaal af.maar ik denk dat ik inderdaad de knutselkist maar even in ga duiken om wat te vinden dat een beetje geschikt is als sticker.

zesteigert: tja... zoals ik al bij wannuu zei: een fjord van een ander merk?
bullyland heeft een merriefjord: http://shop.modellpferdeversand.de/oxid ... ord-Stute/
en mojo fun heeft ook een fjord, hengst/merrie staat er niet bij.
http://shop.modellpferdeversand.de/oxid ... Fun-Fjord/

hier is het online schleichboekje van 2013, misschien dat je daar wat aan hebt:
http://www.schleich-s.com/fileadmin/med ... index.html
(als je van andere merken nog boekjes zoekt: ik heb hier een wordbestand met alle sites en catalogi, dus je roept maar. die heb ik ooit gemaakt voor dit soort momenten.)
special editions kon je een paar maanden geleden kopen bij de muller, het was een gelimiteerde oplage. veel mensen hebben ook nog een paar extra paarden gekocht om later weer door te verkopen.

daf: wat een mooie!(ben alweer verliefd, je hebt een fantastische smaak!)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:00

Haha ik ben kieskeurig wil alleen schleich om mijn schleich fjordenfamilie compleet te maken :o
Heel erg bedankt voor het boekje!
Ik zit nu te twijfelen over de przewalski merrie, eigenlijk de enige merrie met rechtsopstaande manen xd

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:42

ik was heel de dag aaan het werk..

mijn laatste repaint, de bonte kwpner op de hanno hengst, is ook gemaakt naar een real paard dat heel speciaal voor me was,
hij moest dan ook perfect worden,
en ik ben blij dat dat gelukt is,
andere mensen die hem kenden vinden hem sprekend lijken :)
en nu heb ik hem voor altijd bij me,
een paar jaar geleden hoefde ik daar ook niet aan te denken om zoiets te doen,
dus ik denk dat jou tijd nog wel een keer komt telpeva dat je er echt aan toe bent..

ik ben ook van de volwassen generatie, maar dat paardje heb ik niet ;)

idd een leuk plaatje of iets dergelijks erop plakken bij die deken roodvos..

@ zesteigert:
de enige modellen met opstaande manen zijn hengsten, de camarque hengst en knabstrupper hengst,
de hannover merrie heeft knotjes die makkelijk te verwijderen zijn,
maar daar heb je dan ook niet zoveel aan als je niet kan custen,
want dan moet er nog een manenboog op gemaakt worden,
o wacht de przewalskimerrie is er ook nog, die zou dan kunnen, als je die nog ergens kan kopen..

verder heb ik van het weekend nog wat sneeuwfoto's gemaakt,
maar het was nu toch echt te koud, dus niet zo heel lang,
wel een aantal leuke plaatjes,
ik ben nog bezig ze in een filmpje te zetten,
alleen er moet nog muziek onder..
(een ander filmpje staat al op de vorige pagina)
maar hier alvast 2 leuke foto's, omdat dit al een vrij lange post is, even in link ;) :
http://5.media.hyves-static.net/1528567 ... 67204.jpeg
http://2.media.hyves-static.net/1528567 ... 67217.jpeg

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:05

Dan ga ik maar op zoek naar de przewalski merrie denk ik...
Super leuke fotoos!

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:45

mensen stop gvd toch is met dat onlie jezus dat is egtt irie als je wat tege iemand wil zege via pb liever
zo dat is er ook weer uit
omggg ik heb voor schleich een mentuig gemaakt morge verder met menkar ik hooop dat ik hem morge afkrijg
greets viavialover

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:34

Uhm Viavia, misschien kan je het ook zonder scheldwoorden vragen? En jij hebt zeker geen oneliner...

Ik lees nu dit topic al heel lang mee en vind het fantastisch om te zien hoe jullie al die dingen maken. Mijzelf gaat zoiets nooit lukken, daarom vind ik het ook zo cool om te zien wat jullie allemaal maken. Die oneliners tussen door erger ik me niet zo aan, ik lees er gewoon overheen :o Maar hoe sommige mensen er over kunnen zeuren, erger ik me wel aan. Ik ben een stille meelezer geworden omdat ik zelf niet zulke coole dingen maak als jullie en alleen maar oneliners poste... Alleen als ik echt wat te zeggen heb, zet ik het hier neer. En anders stuur ik wel een berichtje.

Jullie kunnen hier opletten of denken; ach het is maar een stille meelezer, daar luisteren we toch niet naar :o ... Of er zijn meer die dit vreselijk irritant vinden en er ook gaan opletten.

Nou, Kus hippepony

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:14

Nou Pamela, dan speciaal voor jouw (en omdat ik hier nauwelijks meer iets van creaties post):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:11

Oef, wat een vreselijk leuke schattige repaints Sanne, ik kan niet eens kiezen welke ik het leukste vind :o Die kleur van de onderste vind ik heel mooi, dat heb je heel netjes voor elkaar gekregen. Het veulentje is so fluffy I'm gonna die, en de fries heeft ook wat... er is iets aan, maar ik kan niet echt mijn vinger er op leggen wat. Heb je er iets aan veranderd? de manen en benen? (misschien zie ik dingen die er niet zijn hoor, ik heb het model zelf niet in huis en kan hem niet vergelijken, maar voor mijn gevoel is hij 'anders')

Sanne, doe je dit nu als werk, part time oid? is dat een beetje rendabel?

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:02

@Telpeva: Volgensmij zijn de manen normaal opstaand, of naar achteren en niet plat. En denk dat het voorbeen een beetje omhoog is gebracht.. Maar dat bedacht ik zo snel ff.. Dus weet t niet zeker.. ;)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:36

viavialover: Misschien moet je als je je er zo aan ergert zelf geen oneliner plaatsen -.-
Sanne: Wat een snoesjes! Echt héél erg mooi gedaan!
@Telpeva: Normaal zijn de manen rechtopstaand en voor mijn gevoel is het voorbeen ook anders.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:38

Bedankt Jongens! :D

Pamela, ik heb (zoals Wiekemeisje en Zesteigert al hebben ontdenkt) de manen en de stand van het voorbeen veranderd. De stand is net iets anders dan het OF model, waardoor ze meteen een andere uitstraling krijgt. Ik doe dit werk echter alleen als hobby. Part time is het helaas niet mogelijk om financieel rond te komen ;) Waar ik me momenteel wel mee bezig houd is het handelen met het buitenland (en dan voornamelijk met Duitsland). Dit is toch het land waar deze kunst vandaan komt en je weet nooit waar dit je toe brengt. Tot nu toe gaat dit zeer goed en heb ik inmiddels al een aantal 'Duitse' aanvragen afgemaakt.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:33

neeeeeeeeeeee,
kom net uit de stad,
ben bij de V&D geweest, hebben ze alle schleich weggehaald |(
dat is zoooooooooooo stom -:(-
toen maar bij de intertoys gaan kijken,
want dat was de enige andere keuze,
maar daar hadden ze ook niet het model dat ik zocht,
de dartmoor hengst voor een repaint,
maar goed ik heb voorlopig nog genoeg modellen liggen om te repainten,
dus daar ligt het niet aan,
maar als ik een idee heb dan wil ik zo graag het model al hebben ;)

vandaag wel nog een ander model binnengekregen om te repainten,
het moet ook een bruine worden,
dus nu heb ik 3 modellen om op te oefenen met bruin XD

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:23

:( ik probeer aleen wat duidelijk te maken dat ik me er aan erger :( :( ;( nou ja dan ga ik wel hier weg

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:38

Viavialover@ Jah, maar schelden gaat wel ver. Ik begrijp je wel hoor, soms word ik er ook gewoon gek van, maar laat het je pret niet bederven, want uiteindelijk gaan hun alleen maar door en jij krijgt commentaar ;) Ben er ook mee opgehouden hoor, gezeur allemaal... pffff... Maar niet gaan hoor!!

@sanneleoni: oohhh echt zoo mooi! vind de repaint op de dartmoor heel mooi geworden! Heb trouwens die shet in het echt gezien bij Marinke :D
@roodvos: dankjewel! :D

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:11

ik erger me soms ook wel aan die oneliners,
maar zeg er niks over,
omdat ik het soms zelf ook wel eens doe

oja ik had vandaag wel iets gekocht om een nieuw arabisch showtuig van te maken,
dat ga ik van het weekend maar eens proberen,
hij wordt sws anders dan mijn vorige
dit was mijn vorige:
http://4.media.hyves-static.net/1480706 ... 06899.jpeg

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 21:11

Palmbierlove schreef:
foto 1 is de percheron merrie
foto 2 de oude hannoveraan hengst (volgens mij)
foto 3 de oude haflinger ruin
foto 4 de oude ijslander

een van mijn sneeuwfilmpjes is klaar,
hij is gebaseerd op een stukje uit Spirit Stallion of the Cimarron
[ Video ]

er volgt ook nog een ander filmpje

mooi gedaan ! ik hou van die film en zo grappig als y blijft vasthangen aan die ijspegel (haha)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:53

Moderatoropmerking:
Omdat het onmogelijk is gebleken in dit topic de oneliners te stoppen worden ze momenteel gedoogd en niet verwijderd. Als jullie je aan de oneliners ergeren is het dus jullie eigen verantwoordelijkheid om deze te stoppen. Dit gebeurt echter NIET op de manier zoals op de vorige pagina is gedaan. Met schelden kom je nergens!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:12

Bedankt Jitske voor je wijze woorden! Oneliners zijn ontzettend vervelend en hierdoor gaan er veel getalenteerde repainters en tuigmakers uit dit topic weg. Denk hier voortaan maar aan als sommige van jullie iets willen posten wat geen nuttige informatie bevat.

Daphne, bedankt! Leuk om te horen! :D

sarasaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:26

Hoi Bokkers,
Ik maak ook schleich strips! Eentje zien?
hij is wel slecht leesbaar
http://berrybushes.hyves.nl/fotos/#mb=1 ... state__=10 Ik ben slecht in tuig maken dus hebben jullie wat tips?
Ik vier ook over 3 dagen mijn verjaardag en ik wil mijn 1e belville (marktplaats)
de adverteerder heeft nog niet gereageerd na een lange tijd...
Hebben jullie misschien een leuke belville gezien op marktplaats?
(met ook beweegbare benen, geen surfer plies)
Doei! /3 /3 /3