Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:35

daffel let even op je dubbel post, tot 45 min kan je je vorige post wijzigen..
wel een heftig verhaal, kan niet wachten om te lezen hoe het afloopt..

ik wist ook niet dat je lijm zelf kon maken, ben benieuwd of het werkt
de friese hengst staat ook mooi met valk of haflinger kleur

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:53

Ik zie net dat je ook vilt kan kopen bij de action, welke kleuren heb je daar? En hoe groot zijn die ?

Edit: sorry, was vergeten dat google bestond :+ Maar zijn die nog steeds te koop , of niet?

pebble2000

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 10:55

Ik heb vilt van de action, is goede kwaliteit. Er zijn 8 verschillende kleuren. Roze, rood, groen, blauw, geel, zwart, wit, oranje. Ze zijn zo groot als a4 velletjes, je kan dus beter twee pakketjes kopen.

De grote tubes bij de action, (van van eijk) zijn die goed?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:00

Bedoel je die een pakje met blauw, groen, geel , rood, wit, zwart? Die heb ik ook, daarmee heb ik mijn repaintje van het shetje gemaakt, mooie heldere kleuren en makkelijk te verdunnen :D

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 13:44

Ben nu bezig met stallen. Daarna wil ik ook nog een rijbaan enzo maken. Ben nu alleen nog opzoek voor ruiters enzo/

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 14:04

@iedereen gebruik Aub de zoek functie al 3 pagina's lang zie ik 10x dezelfde vragen voorbij komen!

@daffel leuk verhaal maar als tip wil ik je meegeven let op je spelfouten en zins opbouw en het is ook handig als je leestekens gebruikt dat leest makkelijker.

bijv deze zin: het is herfst en er is een zware storm bliksemstralen vlieggen door de lucht het is koud en er vallen bakken regen uit de lucht.

je kan beter zetten de regen valt met bakken uit de lucht, want er vallen bakken regen uit de lucht klinkt een beetje raar.

nogmaals dit is niet om je af te kraken, maar gewoon opbouwende kritiek en tips.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 15:47

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:12

@Uska: Dat "brindle" vind ik wel heel leuk alleen zal ik wel eerst een manier moeten bedenken om dat te maken :)

Mijn zelfgemaakte lijm is af en als ik een dekentje maak is het wel goed te gebruiken maar een halster wil nog steeds niet zo lukken. Ik weet eigenlijk ook niet zo zeker dat de lijm droog wordt maar dat zie ik morgen wel :P

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:21

Ik zal even met je meezoeken ;)
Hier staat een repaint van een brindle: http://www.sarahtregay.com/gallery.html
- Misschien een oude tandenborstel voor de helft ontharen en daarmee de brindlestrepen op je model schilderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:25

Ik ga denk ik een verklede dressuur wedstrijd houden op mijn stal.
Op mijn stal, dus niet dat andere mensen mee doen maar enkel mijn poppetjes.
Ik heb namelijk al 1 kostuum:
een ballerina pakje voor de ijslander merrie.
Het is een lint om het been en een rokjee van lin.t

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:13

klinkt leuk paardengek!

vandaag bezig geweest aan mijn bestellingen, ik heb er nu 2 af en nog 1 bijna af

van de week ga ik beginnen aan de halsters voor alle deelnemers van mijn wedstrijd,
tenminste als mijn lijm dat nog wil, het kwastje was een beetje uitgedroogd,
zit nu helemaal onder de lijm..

mocht er nog iemand mee willen doen met mijn wedstrijd, insturen kan nog tot zondag..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 19:28

Aan de fotowedstrijd zal ik dit keer niet mee doen, heb nog steeds een aantal projecten en bestellingen liggen die ik af moet maken en ik heb via pb ook weer wat erbij gekregen, een extra project erbij gaat me niet lukken.

Eindelijk weer lekker rustig alleen thuis... ben de hele ochtend bezig geweest met opruimen, weggooien en schoonmaken, en op een gegeven moment had ik eindelijk tijd en plek om te schilderen... neeeheee komt er visite :') Zo... en nu is het weer stil, en nu is er dus NIKS dat mij ervan gaat weerhouden om NU te gaan repainten, ik ga een hannoveraan en een fries in de primer zetten, en als het nou mee zit kan er misschien ook alvast een kleurtje op... Heb tot 10 uur de tijd om te airbrushen dus hopelijk krijg ik nog wel het een en ander voor elkaar. Heb er zo'n zin in he :') !! en na 10en kan ik nog wat aan tuig werken. Dus ik ga lekker een eind breien aan deze post en dan ga ik weer lekker beginnen :D

Hebben jullie ook nog heftige Schleich plannen voor vanavond? lekker schilderen en Schleichen, glaasje chocomel erbij, misschien wat chips later, zo ga ik de avond doorkomen :D

MelissaxRawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:32

Ik heb ook heel veel schleich
Ik kan ook een repaint voor je maken ik maak hele professionele.
Wil je zien hoe er eentje uitziet ?
Pb me !
Dan stuur ik je een foto van een repaint van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:16

Oei oei1
Was bezig met de verklede wedstrijd en ik heb me schleich ponyruiter vermoord!
"Helaas is Ponyruiter Evi om gekomen doordat de reus haar hand eraf heeft gedraait.
een minuutje stilte"
En toen stond Evi op en schrok iederen XD
Nee, grapje.
Ik heb haar met me zelfverzonnen armvervanger weer levend gemaakt. Het ziet er oerlelijk uit, want het is heeeeeeeel veel plakband en een plakje leer zodat de plakband de verf niet beschadigd.

Ik heb een idee, ik heb zin in een oer hollandse spelletjesdag op mijn manege.
Ik zag het filmpje van PBL [zeg het maar als je niet wilt dat ik dat ook doe op me manege] voor het ek
en daar hadden ze koekhappen, stoelendans, pony ritjes, ringsteken enzo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-12 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:21

heb net mijn eerste repaint gemaakt :D
nou ja... soort van dan :P
ik heb mijn grazende akhal-teke merrie haar manen en staart zwart gemaakt en het neusje is nu ook zwart :P
heb helaas geen foto`s maarja

olieverf van de action heb ik gebruikt die is best wel goed en lekker goedkoop
1 pakje olieverf met best VEEL kleuren kosten mij maar €1,65
de repaint is nu nog aan het drogen :P

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:27

Roosje01 schreef:
@iedereen gebruik Aub de zoek functie al 3 pagina's lang zie ik 10x dezelfde vragen voorbij komen!

@daffel leuk verhaal maar als tip wil ik je meegeven let op je spelfouten en zins opbouw en het is ook handig als je leestekens gebruikt dat leest makkelijker.

bijv deze zin: het is herfst en er is een zware storm bliksemstralen vlieggen door de lucht het is koud en er vallen bakken regen uit de lucht.

je kan beter zetten de regen valt met bakken uit de lucht, want er vallen bakken regen uit de lucht klinkt een beetje raar.

nogmaals dit is niet om je af te kraken, maar gewoon opbouwende kritiek en tips.

srry dat ik zoveel praat op dit forum maarja

bedankt voor de tips :D
zal er op letten

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:28

Haha, ponyruiter evi, mijn zusje heet evi en rijd paard. :')

Ik ga mijn avond niet doorkomen in de schleich. Ik heb namelijk niks te doen. Ik heb mijn repaint modelletje nog niet en nu moet ik ook nog nieuwe verf kopen omdat degene die ik nu heb bagger is... ;( met tuig kan ik niks meer verzinnen. Het wordt dus met een zak chips achter de TV. Al zit ik veel liever te schleichen, maar ik heb gewoon niks te doen!

Dus verveel me nu te pletter...

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:37

Yes, ik heb bij de action klei gehaald, bedankt trouwens voor de tip anikailove!
Ik heb ook nog donkerbruine en lichtbruine suede gehaald bij de greef, helaas waren er geen andere kleuren, misschien nog even kijken na de vakantie in Turkije bij het stoffenhuis.
En ik heb nog een cyldesdale ruin en paardenverzorgster (die met de borstels in haar hand) gehaald!
Ik ben helemaal happy!

Succes met je Schleichavond Telpeva,
Ik ga denk ik vanavond mijn eerste dekentje maken of ik ga iets maken voor de wedstrijd van daf3. Alleen dan moet ik in de kamer aan tafel gaan zitten (anders vindt ik het ongezellig zo alleen) en dan lijd de tv me af! :(:) :')
Jammer dat je je verveeld anikailove, misschien kun je werken aan je webshop ofzoiets?
Ik wil misschien morgen ook nog beginnen aan mijn Schleichblog, ik zit vol met verhaaltjes en belevenissen, of ik ga aan mijn stal werken!
Help, wat moet ik kiezen? Werken aan mijn SchleichBlog, de muren van mijn stal kleien, een deken maken of werken aan de wedstrijd van daf3? :o
Morgen is mijn moeder jarig, dus dan kan ik ook niet Schleichen, en overmorgen gaan we koffers inpakken en vrijdag voor een week naar turkijke! :):)
Uhm, ik wou nog iets zeggen... Oh ja, ik weet het weer, mijn vriendin heeft mij een van haar paardjes gegeven om voor haar te repainten, ze had geen zin om foto's te sturen maar zei, maak er maar vast een witte laag over (ik werk met spuitverf dus dat kan er niet af) alleen dat was al 3 weken geleden en ik heb nog steeds niks ontvangen... Wat moet ik doen? %)

Edit; lekker ego post en veel onintersante informatie, sorry, ik moest dit even kwijt! :o

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:40

ik ben inspiratie-loos... wel een foto
Afbeelding
weet iemand nog iets wat ik zou kunnen maken, ik weet echt niks....

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 07:27

anikailove schreef:
Haha, ponyruiter evi, mijn zusje heet evi en rijd paard. :')

Ik ga mijn avond niet doorkomen in de schleich. Ik heb namelijk niks te doen. Ik heb mijn repaint modelletje nog niet en nu moet ik ook nog nieuwe verf kopen omdat degene die ik nu heb bagger is... ;( met tuig kan ik niks meer verzinnen. Het wordt dus met een zak chips achter de TV. Al zit ik veel liever te schleichen, maar ik heb gewoon niks te doen!

Dus verveel me nu te pletter...

meschien kan je een circus tuigje maken voor je paarden of andere dieren en dan een circus tentje/ring erbij
heb zelf ook een circus tuig gemaakt heb aleen geen foto`s ik heb er een pluim bij de oren bij vastgemaakt zoals je weleens ziet echt grappig maar ook wel schattig
je kan dus nog een klein schleich circusje maken :P

geld ook voor de rest een circus zou leuk zijn
aleen moet je ook weer tuig maken en zo heb je genoeg te doen :)

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:44

Hoii,
Ik heb me hier nog niet eerder gemeld.
Ik heb vorig jaar heel veell Schleich tuig gemaakt, en laatst had ik bedacht weer eens te beginnen.
Ik heb een aanal veulentuigjes gemaakt, en wat hoofdstellen en halsters, en 1 western zadel, maar verder nog neit echt wat. Weten jullie misschien iets origineels om te maken?
xx

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:37

Ik heb perongeluk mezelf geblokkeerd bij gastenboek op mijn site. :') hoe kan ik dat ongedaan maken?

Circus setje! Wat een goednidee!

Mijn secondelijm is op, ik kan nu dus ook niet meer werken totdat ik nieuwe lijm heb...

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 10:39

Als het goed is kan ik morgen naar een hobby winkel voor lijm *\o/*
En ik heb net even gegoogled (weetniet of het een ww woord is) en ik heb een model winkel gevonden dus ik ga daar morgen ook even kijken. Volgens de webshop hebben ze daar ook schleich, hopen dat ze een paar hebben die ik niet heb maar ik neem er zeker eentje mee *\o/*

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:13

Aaah....mijn repaint fries veulentje is mislukt:(..khoop dat k het met een schuursponsje eraf krijg..verf is zelf iets te dik en met water mengen is ook geen succes..iemand nog ideeën voor de kleur van het friese veulentje?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:46

Misschien kan je hem bont maken? Of gewoon een kleur die jou zelf aanspreekt..
Bah ben ik vanmorgen speciaal voor "suede achtig spul iets" en ringetjes erheen gegaan, kan ik het niet vinden, kon het vilt ook al niet vinden en toen stond ik te mopperen tegen mijn mamsie dat ik niks kan vinden en toen keek ik naar onderen en toen lag het daar :')