Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:21

francysmart2 schreef:
@Rosan2001

Kwalitatief is die bijna net zo goed als schleich. Ik vind schleich net even wat beter en mooier in de kleuren zitten :P. De kleuren bij dat steigerende paard vind ik mager en daarom zou ik daar ooit een repaint van willen maken.

( als je dat gaat doen, repainten, doe dan een appelschimmeltje, lkijkt me leukXD)

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:22

bij mij doet hij het ook niet

Rosan2001

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:24

bedoelen jullie de officiele schleich site? ik zal kijken of hij het doet bij mij.

francysmart2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:24

@Rosan2001

Ik zal erover nadenken ^^. Ik ga denk ik mijn oma maar even lief aankijken voor de verfspulletjes en kwasten. Dat zijn dan al weer wat kosten minder.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:26

francysmart2 schreef:
Kelszz_ schreef:
Iemand die ook problemen heeft met de officiele schleichsite? Hier laat hij niet.

Nee ik heb geen problemen met laden. het duurt wel wat langer dan normaal met laden ^^

nu ook geen problemen, zaterdag deed die het bij mij niet..

hmm het lijmen gaat niet, daar wordt mijn lint hard van en is mijn barebackpad niet meer buigzaam..
ff wat anders verzinnen

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:26

Roosje01: Zooww! je hebt flink uitgepakt! :oo Wauw!
Francysmart2: Leuke collectie heb je al! Mooi! <3 spaar je al lang?
Pbl: Hoe krijg je het toch voor elkaar ?? :') Elke keer weer! _O-

Was even aan het googelen (Of hoe je dat ook mag schrijven?) Toen kwam ik deze tegen: http://www.google.nl/imgres?q=schleich+ ... 9,r:11,s:0 Het lijkt net als ie glimlacht! Echt schattig!

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:28

die nieuwe paardjes zijn best wel coowl :P ik ben nu weer bezig met een repaintje,, op de shetlander ruin, voor m'n vriendin er moet nog een hoop aan gebeuren maar ik denk dat ie voor m'n 2e repaint wel goed gaat lukken

francysmart2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:30

@howrse

Ik probeer nu al 4 jaar te sparen. Alleen mijn kastje was helemaal vol en er paste niks meer bij. En sinds kort heb ik planken op mijn kamer gemaakt en nu ga ik actief sparen. Ik vind die elfen met paarden erg mooi en die ga ik ook zo veel mogelijk proberen te sparen. En voorderest wil ik pogingen gaan doen met repainten.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:46

Ik moet ook nodig weer eens gaan repainten! En net heb ik ook een zadeltje van bruin skai gemaakt. Dit nieuwe skai is veel fijner. En mijn moeder kwam aanzetten met écht leer <3. Het was niet zo veel maar ze hadden niet meer (allemaal van die armbandjes zijn dat). Dus vanmorgen ff lekker gewinkeld en heb toch echt leer en fijner skai gekocht. Deze is dunner en van het zwarte skai is de onderkant niet zo heel erg pluizig en gewoon zwart. Van het bruine helaas niet... maar die was niet echt pluizig ofzo. Ik denk dat ik nu weer ff een hoofdstelletje ga maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:00

Quote van mezelf uit het repainter topic, voor eventuele repaint liefhebbers:

Citaat:
Pfoeh, eindelijk is deze ook af:

Afbeelding

Afbeelding

En een wat grotere versie van het hoofd
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... loseup.jpg

Het gebruikte model is de Schleich Lippizaner hengst, het is nu een merrie.

De kleuren zijn iets anders dan in het echt, omdat ik de foto in het donker gemaakt heb. Op de foto zie je een hoop geel, in werkelijkheid is dit gewoon lichtbruin.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:14

mooi telpeva, was dat nou de tuiger?
wel zonde van de beschadiging aan de hals..

mijn 2e barebackpad is af, morgen volgen foto's,
heb de bies er ook maar met de hand rondgenaaid,
op het laatst ging er nog iets mis met de bevestiging van het handvat, dus daar ben ik nog steeds niet helemaal tevreden over, hij zit ook niet helemaal in het midden,
maar verder vind ik hem weer iets beter gelukt dan de eerste,
dus we blijven dooroefenen..

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:20

@Telpeva Heel erg mooi hoor! Ziet er goed uit!
Inderdaad jammer van de nek! Of was dat de bedoeling?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:32

Dit is inderdaad de tuiger, de beenstand is niet helemaal gebleven zoals ik hoopte, moet nog even uitvogelen hoe ik dat kan voorkomen. linksachter en rechtsvoor waren (veel) meer opgeheven. Ik schat in dat ze ongeveer 1 cm naar beneden zijn gekomen.

En nope, de hap in de nek dat was zeer zeker niet de bedoeling, en vreemd genoeg zag ik hem ook pas toen ik al halverwege het verven was, kon hem dus niet meer repareren. Nouja, kon wel, maar had er geen zin meer in, heb hem al 2x overnieuw beschilderd en mijn geduld was op. Misschien een andere keer.

Denk dat het door de klei komt, en dat er tijdens het schilderen iets mee gebeurd is, zij het door mijn eigen toedoen, zij het door chemicaliën vanuit mijn airbrush, ik weet het echt niet. Ik weet welk dat ik deze klei niet meer ga gebruiken voor customs.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:45

Gaaf Telpeva! <3 Idd jammer van de hals, maarjaa....

Enne.... gebruikte je daar die groene klei voor? Die manen vind ik echt wel mooi hoor, zulke dunne haartjes krijg ik nooit voor elkaar.... :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:38

Ja klopt, de manen zijn inderdaad van die groene klei :) de nek is met DAS klei gedaan

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:12

Super cust Telpeva!! Jammer van die hap en die benen. Verder vind ik het inderdaad een tuiger!
Zie er geen lippi meer in al zou ik het nog zo graag willen.
Balen het DAS klei? Wat een bende. Hoe heet die groene klei van jou ook alweer?
Hoe is het trouwens met de percherons?

francysmart2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:21

@Telpeva

Ondanks alles. ziet hij er echt prachtig uit. De manen en de kleuren vind ik er gewoon echt prachtig uitzien. Goed gedaan. Het is inderdaad jammer van de nek en de benen, maar ja er valt niet veel aan te doen helaas.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:18

Ik vind de tuiger er mooi uit zien telpeva, je hebt het erg leuk gedaan maar de percherons moeten toch ook nog eens afgemaakt worden ??? Ben namelijk heeeeel erg benieuwd hoe zij gaan worden

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:20

Rocco_Love12 schreef:
@ wiekenmeisje
waar heb jij schwarzwalder bestelt?

Ik vond hem op een site in duitsland.
Het was een handelaar en die had er nog een! :)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:23

@loverhorses: Je plaatst nu al meerdere niets betekende oneliners!! Even op letten aub!

Dan wat info over de Camergue merrie met foto van mijzelf.
Afbeelding
Zoals je ziet zijn dit de twee verschillende. Zowel de kleur als de hoofd houding verschilt hier.
De linker is het model dat jij hebt gekocht Roosje. De donkere.
Dit is mold (versie) 1. Als je aan de binnenkant van de benen kijkt, staan daar altijd cijfertjes ( in het geval van de Camergue merrie is dat aan de binnenkant van het linkervoorbeen, richting de oksel). Deze cijfertje geven aan met welke mold het model gemaakt is. Soms worden er voor een model meerdere molds gebruikt.
De donkere is dus de 1e mold, de lichtere (rechts op de foto) is de 2e mold. Bij de 2e is dus zowle de kleur als de hoofdhouding 'verbeterd'. Dat is het verschil.

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:55

Ik had net ff gekeken bij mijn shire/trekpaard met liggende/staand manen maar bij de ene staat het 1tje voor op de borst en bij de andere staat het 1tje in het achterbeen! Raar!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:04

Hi, dat kan! Heb er zelfs 1 waar het cijfertje in de staart zit, ik moest echt goed zoeken om hem te vinden. Soms staan ze ook op de koot aan de binnenkant ook weleens op de buik bij de overige informatie. Is ook goed zoeken. Verschil in molds wil niet altijd zeggen verschil in model. Ik heb ook mold 1&2 van de lippihengst maar daar zit niet of nauwelijks verschil in.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:27

ik heb ook 2 verschillende camargues,
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HVLKPQID.jpg
ik zal eens kijken of er ook verschil in mold nummer zit (kan er helaas nog steeds niet bij..)

en ik was bezig met mijn knabstrupper repaint en dat is een mold 2,
helaas kan ik ook niet bij mijn andere 2 om te kijken wat die zijn..

en bij mijn quarter merrie staat het nummer bij dr kruis..

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:32

weet iemand waar dat cijverding staat bij de pinto van nu staat of zit

(ga zo naar de meneer van de Wammus bellen of de nieuwe collectie er al is!!!!!)
Nee ze zijn er nog niet.... -O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:46

die ik in duitsland heb gekocht is veel roder van kleur als ik vanavond weer thuis ben zal ik eens naar die nr's kijken. Kon hem gewoon niet laten staan omdat hij er zo anders uitziet haha.