Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

melissa7 schreef:ik vind gewoon dat als de pony het niet aankon je dat heus wel gemerkt had. vorige keer reed er een meisje van 164 op mijn pony van 121 en hij had er echt geen last van,hij vond het juist heel leuk.
Saskiaatje schreef:Hm, ik heb een tijdje een vosmerrie van 1.47m. gereden met mijn 1.83m. Als ik dit allemaal zo lees, was dat dan ook dierenmishandeling? Ik bedoel, ik wist niet dat het fout was. Wij maakten buitenritten van een uur/anderhalf uur en ik moet zeggen dat we het heel erg naar onze zin hadden. Hebben jullie dan het recht om te zeggen dat ik niet meer op die pony mag rijden?

superwoman schreef:Mooi uitgelegd merrieveulen, zo denk ik er ook over!
melissa7 schreef:merrieveulen wat vind jij zwaar dan want het meisje wat op hem reed was echt niet zwaar, dus mijn vraag wat vind jij zwaar voor een welsh van 1.21.
) suus1991 schreef:ik vind 52 kilo zelf een mooie grens als het een lekker stevig paardjes van 1.21 is (en dan lekker stevig bedoel ik mee geen dun scharminkel)

(lijkt me wel moeilijk om te vinden opzich) 
Stevig is net als bij fjorden, ze zijn dus wat breder en dik is gewoon dik.
merrieveulen schreef:voor een pony van 1,21 meter, rijpony type op optimaal gewicht vind ik een maximum van 50 kilo netjes, en veilig. mits de ruiter netjes rijdt en goed in balans zit.
Ik ben 1.63
en m'n benen zijn in principe niet zo lang, maar toch komt de drukverdeling verkeerd.
Als het nodig is zal ik eens een foto zoeken maar ik weet niet of ik een duidelijke foto heb! Anders moet je even in me profiel kijken
Kim4Bibi schreef:Mag ik iets vragen?
Vinden jullie iemand van 1.63 (ongeveer) te groot voor op een pony van 1.38? Is wel een stevige pony, New Forest. Volgens mij zit zij er zelf niet mee en ziet het er ook niet raar uit alhoewel sommige wel zeggen dat ik eens op paarden moet stappenAls het nodig is zal ik eens een foto zoeken maar ik weet niet of ik een duidelijke foto heb! Anders moet je even in me profiel kijken