Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:30

Ik heb ook lijm van de action, verona secondelijm, werkt perfect!

Ik heb winnaarsrozetten gemaakt, 1 voor het Arabieren veulen, en 1 voor de dartmoor merrie.

Zucht... Nog steeds geen bestellingen... ;(

eclair98

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:49

sorry dat ik alweer post, maar het forum gaat niet zo snel als ik zou willen :)
hier zijn de foto's van mijn NH setje:
Afbeelding
Afbeelding

fjordana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:17

Ooh, Eclair, wat leuk. Maar een beetje apart die dressuurruiter :D
Wil nog een repaint maken op de dartmoor merrie maar ik weet niet welke kleur haar nieuwe jas wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:27

Wie weet een goed maar niet al te duur merk voor de acrylverf en waar je die kunt kopen?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:58

@ Telpeva de draken zijn pas vanaf september verkrijgbaar, ik wil ze namelijk ook ;)
maar waarschijnlijk was je daar al achter gekomen in de winkel
welk model heb je uiteindelijk meegnomen?

leuke BBP Eclair!
ben benieuwd naar je savanne, moet zelf ook nog steeds een achtergrond ervoor schilderen, net zoals bij mijn cowboys en indianen..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 19:11

Info over schilderen, niet-repainters kunnen dit stuk makkelijk overslaan:
Helaas gaat goede verf meestal gepaard met een duurder prijskaartje. Amsterdam is een leuke middenklasser die veel mensen gebruiken, mooie kleuren verf en werkt goed. Kost geloof ik zo'n 5 euro per tube bij online winkels. Bij gewone winkels is het geloof ik wel iets duurder (7,50 ofzo?), en is meestal wel te koop bij de Pipoos of andere handwerkwinkels, en ook bij grotere V&D's. Winsor & Newton acrylverf is in dezelfde prijsklasse, maar is moeilijker te krijgen. Die hebben ze vaak alleen in speciaalzaken. Als je deze twee merken samen vergelijkt is Amsterdam wat vloeibaarder, en Winsor & Newton is wat dikker en stugger.

Als die toch te duur zijn kan je natuurlijk ook goedkopere verf nemen, die zal ook prima werken. Goedkopere verpakkingen met meerdere kleuren verf erin zijn soms met acties te krijgen bij de Lidl, Kruidvat, Action, en volgens mij heeft de Blokker standaard goedkope tubes verf in het assortiment.

Het grootste verschil tussen goedkopere en duurdere acrylverf ligt in het gebruiksgemak, de duurzaamheid en de kleurechtheid. Goedkopere verf kán (hoeft niet) bagger werken als de verf qua structuur niet goed genoeg van kwaliteit is. Met de duurzaamheid bedoel ik dat de kleuren na jaaaaren er nog steeds hetzelfde uit zien. Bij goedkopere merken heb je kans dat de boel gaat verkleuren. Met de kleurechtheid bedoel ik het volgende; stel je hebt van een goedkoop merk 2x dezelfde kleur bruin. Ze hebben allebei dezelfde naam, dezelfde verpakking, en dezelfde opdruk.... maar als je ze opsmeert, heb je kans dat je toch verschil zult zien. Dus stel je schildert een paard en je komt erachter dat je niet genoeg verf hebt en je moet een nieuwe tube halen... dan heb je dus kans dat je die exact zelfde kleur nooit meer krijgt.

Tis maar net hoeveel waarde je aan zulke dingen hecht, bij merken zoals Amsterdam en Winsor & Newton en hogere kwaliteit heb je die problemen niet. Lagere prijsklassen wellicht wel.

Palmbierlove: ooh echt zo laat pas? dat wordt dan nog wel even wachten inderdaad -O- De winkel waar ik was wezen kijken had helemaal géén spullen van de elven helaas... ook geen ridders, alleen maar de dieren, en dan ook helemaal niks van de nieuwe paarden collectie -O- dus ik heb lekker de Friese hengst meegenomen *\o/* want die hadden ze gelukkig nog wel, en die wou ik al heel lang hebben :D én ik heb bij de Xenos spulletjes meegenomen om mijn modelpaard-werkplekje wat op te pimpen *\o/* ik ga zo meteen foto's maken, moet eerst nog even opruimen en alles netjes neerzetten.

Edit:
jeeee wat een lange post

anoukk32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:36

heeft er iemand tip of ideetjes voor tuig?
graag pb..... mag ook hier hoor!
ik heb echt een ideeloze tuid (raar woord :+ )
heb nieuw lint gehaald
suede
vilt
en een zadel gemaakt

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:53

Ik had pas een repaintje gemaakt van het shetlander veulentje, hij is niet echt goed gelukt -O- Ik durf het bijna niet maar toch (probeer) zet ik hem hier even neer voor tips enzo: Ik hoop dat die zo lukt!

Afbeelding

Edit: Jee hij doet het! *\o/* Sorry voor slechte kwaliteit, is met mobiel gemaakt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:00

@LoveSchleich: ik vind het wit eigenlijk iets te wit. Verder kan ik er niet zoveel aanzien want de foto is een beetje klein!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:03

Ja, je moet er dan toch een drupje oker verf ofzo doorheen doen? Geen idee wat dat is , dus heb het maar zo gedaan, eerst had ik het met een klein drupje geel gemengd maar toen werd het heel lelijk! :=

edit; oja, sorry ik weet niet hoe ik de foto groter moet maken! -O-

fjordana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:04

@LoveSchleich
Als je een klein beetje oker mengt met wit krijg je gebroken wit om het maar zo te noemen. Dat is wat natuurlijker. Voor de rest is hij wel erg leuk.
Edit: Zie nu je bericht pas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:04

Ja dat las ik laatst ook dat je een drupje oker er door heen moet doen! Oker is volgens mij een kleur verf, of een soort, sorry dat weet ik niet :(
Edit: sorry zie net vorig bericht!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:09

Oker is een kleur, een tint die naar donkergeel neigt:
http://2.bp.blogspot.com/_oY0XTnAc608/T ... +Ochre.jpg

Je zou ook kunnen proberen om bruin te verdunnen met wit, dan krijg je ook een lekker vaag kleurtje dat wel redelijk door kan als 'viezigheid op de beentjes' desnoods als de lichtere bruintint te veel naar roze neigt kan je ook een klein beetje zwart of sepia er doorheen mengen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:11

Ik kan het proberen, en zal ik de hoefjes zwart laten of moet dat nog een andere kleur worden? Sorry ik heb geen verstand van welke kleur hoeven bij welke kleur paar horen ;)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:12

Zou ik dan ook wit met een beetje bruin kunnen doen? :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 20:15

Ja duh :D! hoe je de kleur krijgt maakt niet uit, feit is dat er veel wit voor nodig is en maar een beetje bruin :D

Hoeven voor zo'n kleur paard kunnen donker of licht zijn, het kan allebei.
Edit:Vaak hebben hoeven wel een bruintint, dus of donkerbruin, of heel lichtbruin, ze zijn nooit volledig wit of volledig zwart.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:21

Haha dacht ik al wel! Doe ik gewoon een druuúpje bruine verf erdoorheen! En over de hoeven doe ik wel een nieuwe laag of bruin eroverheen :Y)

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:10

Oneliners! :r :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Dit is ik heb mijn repaint gewijzigd, nog meer tips, ik zag dat jullie het net hadden over gebroken wit, mijn paardjes zijn sokken zijn net gewassen natuurlijk! :)* (Nee, even serieus, ik kreeg hem niet goed gemengt helaas...!)

Ik heb mijn kamer opgeruimd, mijn zitzak doorverkocht aan mijn broertje, ik deed er toch niks meer mee... (geld voor Schleich! O:) ) en nu is die hoek vrij om mijn schleichspullen neer te zetten. Ik ben ook een stal aan het maken een een plastic bak (ik kan voor geen meter met hout werken helaas ^) ) en muren en deuren ga ik maken van klei...
Ik ga morgen naar de greef (stoffenwinkel, in weert hebben ze helaas geen Xenos! ;( ) om suede te halen, want ik heb ngo steeds geen suede! En ik ga nog langs de action voor klei om mijn stal te maken! :):)

Bedankt voor je uitleg Telpeva!
Mooi gerepaint paardje, LoveSchleich, ik heb geen tips want ik heb er geen verstand van! ;)
Mooi NHsetje eclair! Het ziet er alleen wel vreemd uit met die dressuurruiter erop want die 2 (NH en dressuur) zijn een soort van elkaars tegenpolen... :o

Edit: Ik zie dat mijn foto's weer onduidelijk zijn! Pfff, vervelende camera... -O-

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:41

Tja, ik had geen ander poppetje, behalve napoleon :')
Balouarera: ik vind hem leuk, maar ik vind de overgangen nog hard snap je? Je bent van geel opeens naar grijs gegaan bij het neusje en dat vind ik nogal zonde.
Enne konden jullie deze verf conversatie niet via de pb doen? Dit is slowchat en heer irritant om te lezen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 23:14

Ik heb daarstraks alles opgeruimd, schoongemaakt en de nieuwe spullen neergezet *\o/*
Allereerst mijn opgeruimde tafel (dat hij opgeruimd is, is op zich het vermelden al waard :+ ) met de nieuwe spulletjes om te repainten en customs te maken, de paars/lila accentjes zijn nieuw en qua kleur helemaal in stijl met mijn website, ben er zo blij mee:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 52copy.jpg
Uiteindelijk moet die wand erachter helemaal wit worden, en de tekentafel zelf krijgt een nieuw knalpaars oppervlak want het huidige oppervlak van wit/grijs/beige vind ik saai, en hij is toch aan vervanging toe vind ik.

De nieuwe aanwinst van vandaag! Ik kan alvast verklappen dat ik hem ga repainten, en dat het een categorie barbiepaard gaat worden :D
Afbeelding

En al mijn Schleich projecten op een rij, in een boekenplank die ik speciaal voor ze vrijgemaakt heb :D ze staan niet speciaal op volgorde oid
Afbeelding

Eclair98: Volgens mij hebben we dan beiden een andere definitie van slowchat, ik reageerde voor mijn gevoel namelijk inhoudelijk met tips en dat zie ik niet als slowchat. Wel vind ik het, achteraf, idd offtopic. Niet elke verzamelaar vind gepraat over schilderen interessant en dat kan ik me goed voorstellen :j bij deze mijn excuses!

Bij deze, NOGMAALS het verzoek aan iedereen om voor inhoudelijk commentaar en tips voor repaints naar het repainter topic te gaan! Stel je vraag nou DAAR, want dan gaan we hier veel minder snel off-topic.
[HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:18

ben bezig met manege te maken voor schleich heefd iemand nog tips het is voor de paarden en ook beetje voor de honden

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:20

Aangezien lijm zo moeilijk is te verkrijgen hier heb ik maar zelf lijm gemaakt, nu even laten afkoelen en daarna eens kijken of het plakt. :)

Ik heb de friese hengst dubbel dus ik denk dat ik hem ook ga repainten, moet alleen nog even bedenken welke kleur hij gaat worden :)

@ Daffel: Misschien is het een idee om hem zo te maken dat hij niet in de weg staat. Ik heb namelijk een hele grote gemaakt en die staat nu steeds in de weg. :P
Laatst bijgewerkt door NinoForEver op 10-07-12 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:27

heb net keicool tuig gemaakt voor 1 van mijn schleich paarden
heb aleen geen foto`s ;(
maar me paardje is vast blij ik kan het gebruiken als circus en showtuig !!
grote pluim bij zijn oortjes erbij haha /3

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:30

NinoForEver schreef:
Aangezien lijm zo moeilijk is te verkrijgen hier heb ik maar zelf lijm gemaakt, nu even laten afkoelen en daarna eens kijken of het plakt. :)

Ik heb de friese hengst dubbel dus ik denk dat ik hem ook ga repainten, moet alleen nog even bedenken welke kleur hij gaat worden :)

haha wist niet dat je zelf lijm kon maken :P
voor je repaint zou het leuk zijn als je zijn zwarte manen behoud en dan wit en bruine vlekken op zijn lijf met een witte bles :j

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 09:48

ik heb een schleich verhaaltje gemaakt
het gaat over jack die met zijn western-merrie gaby meedoet aan een cuttings compentitie
het is herfst en er is een zware storm bliksemstralen vlieggen door de lucht het is koud en er vallen bakken regen uit de lucht
een van de deelnemers zal en moet winnen en beukt exspres tegen jack aan waardoor gaby en jack een ernstig ongeluk meemaken
Western Jack :
Jack zadelt Gaby op voor de grote wedstrijd
hij trekt de singel aan terwijl gaby staat te hinukken naar de andere paarden met haar oortjes gespitst
ineens word jack omgeroepen hij moest als laatste de ring in
hij stapte op en greep zijn lasso
hij reed de ring in en het publiek juigde
de hekken sloten 3 hekken van de hokken gingen open en gelijk weer dicht de koeien stormden wild naar buiten
jack werd uiteindelijk 3de en was door naar de grote cutting-finale
maar het was gaan regenen
eerst een beetje maar uiteindelijk heel hard
gaby bleef rustig terwijl er een hard gedonder door de lucht rammelde en een bliksemflits door de lucht suisde
jack reed met gaby de grote ring in en de koeien werden vrijgelaten
het regende hard en en het was koud maar jack wou heel graag winnen en ging ervoor
de regen druipte van jacks haren terwijl hij naar zijn lasso greep
net toen hij zij lasso wou gooien beukte een andere deelnemer exspres keihard tegen hem aan
de singel van het zadel brak erdoor los
gaby`s benen gleden weg door de modder
er klonk een geluid van een schreeuw een luid gehinnuk en gedonder
jack was bewusteloos
toen hij wakker werd regende het niet meer er stonden ambulance mensen om hem heen
waar ben ik waar is gaby !! riep jack geschrokken
een paar weken later zat jack helemaal genezen bij gaby in de stal
gaby was nog steeds ernstig gewond
jack zat op zijn knieèn en gaby lag op de grond met haar hoofd op jacks benen
de kans was groot dat gaby het niet zou redden
meschien kon jack haar nooit meer zien....
EINDE

dat was mijn verhaaltje er komt nog een vervolg
op school had ik ook veel verhaaltjes in een schrift geschreven stiekem tijdens de uitleg van rekenen ofzow
daar komt dit verhaaltje ook uit