Doe maar rustig aan, liever even de tijd geven dan nog meer angst opbouwen of je weer veel pijn doen. Misschien goed om ook eerst eens op een ander braaf paard te stappen voordat je weer op shan kruipt?
Nee klopt, dat is wel een goed idee. Ik wil sws nog wel op een paar andere paarden gaan rijden, omdat ik dus weer even niet op Shan kan gaan. En iemand had het me ook al aangeboden om een keer op haar paard te rijden, dus dat kan ik wel een keertje doen.
Je moet natuurlijk ook goed herstellen van je hersenschudding. Dat is ook nog niet zo heel lang terug dus ik denk zeker dat je er goed aan doet het rijden even aan een ander over te laten. En...dit kan nog best eens voor een goede band zorgen waar je weer wat aan hebt zodra je er wel weer op gaat.
genja
Geplaatst: 19-01-17 19:38
Kim is het geen idee om een ruiterfysio te zoeken? Zodat ze je specifieke oefeningen kan geven om het opstappen makkelijker te maken. Voor zo groot paard moet je natuurlijk best soepel en handig zijn om goed op te kunnen stappen (heel eerlijk ik kwam vandaag haast niet op mijn IJslander van 1,35 heb een ontsteking in mijn heup en kreeg mijn voet gewoon niet hoog genoeg voor de stijgbeugel.)
Kimmie25501
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 19:42
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. genja, ik loop al bij een hippisch oefentherapeut die toevallig volgende week ook een keertje mee komt kijken bij het 'rijden'. Maar bedankt voor je tip!
genja
Geplaatst: 19-01-17 20:25
Kimmie25501 schreef:
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk. genja, ik loop al bij een hippisch oefentherapeut die toevallig volgende week ook een keertje mee komt kijken bij het 'rijden'. Maar bedankt voor je tip!
Die kan je er ook vast tips en oefeningen voor geven
Persoonlijk heb ik meer moeite met opstappen op kleine paarden tegenwoordig. Ik ben zo gewend aan mijn reusje dat mijn manier van opstappen helemaal is aangepast op grote paarden. Bizar eigenlijk.
chocobroodje
Geplaatst: 21-01-17 13:30
Moderatoropmerking:
Door omstandigheden is in overleg met TS besloten om dit topic te sluiten. Iedereen bedankt voor het medeleven en de tips.