[VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: [VOLG] Volg Shan (en een beetje Oreo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 16:31

Ilse, hij heeft de grootste stal van allemaal :') Dus naar een grotere stal kan hij niet, maar zijn stal is ook een aardig groot moet ik zeggen. Mijn dag was zeker leuk!
poes, dat is de verzorgster van Shan. De bak was vrij slecht, maar het was wel te doen. Als het niet zo was, had ik dat ook niet gedaan. Maar Shan moest echt beweging hebben, ik had niet echt een keus. De andere bak was ook niet echt heel goed, dus toch voor deze gekozen.
suikermeisje, ja, maar met rijden vindt ik gelukkig een grotere weer veel fijner. Je moet keuzes maken haha. En ik zie Shan meteen helemaal voor me met van die afgezaagde benen _O-

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:43

Oh nou dan zal het daar niet aan liggen hahah. Beetje een viespeuk is het dan wel :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:47

Die van mij poept ook gewoon waar zijn kont is...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 16:50

Ja, en het was nog niet eens de eerste keer :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:53

Ik heb regelmatig drollen uit de voerbak en waterbak gehengeld. Zelfs dode muizen en één keer een rat uit de stal.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 17:00

Ah gatver!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:13

Ik vind wel dat op elk klein puntje wel iets van commentaar is :o en dat is vast allemaal goed bedoeld maar als ik in Kim haar schoenen zou staan zou ik daar heel onzeker van worden..

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:24

Hahaha die van mij zijn gelukkig allebei 'zindelijk'. Bah zeg, je zou het maar moeten opruimen :evaw:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:45

Ja er wordt hier inderdaad met erg veel advies gegooid. Moet zeggen dat ik daarom ook twijfelde of ik wat wou zeggen van die natte piste.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:49

Macs, gelukkig heb ik daar niet zo´n last van haha. Vooral door het vorige topic van Oreo heb ik geleerd om sterk in mijn schoenen te staan en niet onzeker te worden van opmerkingen. Alleen die opmerking van Danique over Oreo bijvoorbeeld deed me pijn. Omdat dat over iets ging waar ik niks aan kan doen. Maar voor andere dingen kan ik altijd uitleggen, of er iets mee doen.
Myrthe, daarom mocht Sophie het ook doen van mij :') Ik heb echt ontzettend lol gehad _O- _O-
poes, geeft niet hoor! Vind het wel goed dat je het zegt, als het echt gevaarlijk zou zijn geweest is dat ook goed.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:03

Dat is goed om te horen Kim! :)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:40

Hahahaha ik neem ook een bijrijder voor de vieze klusjes _/-\o_

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:09

Macs schreef:
Ik vind wel dat op elk klein puntje wel iets van commentaar is :o en dat is vast allemaal goed bedoeld maar als ik in Kim haar schoenen zou staan zou ik daar heel onzeker van worden..

Ik denk persoonlijk juist dat dit komt omdat Kim van elk puntje ook een ding maakt op bokt. En dat bedoel ik minder naar dan dat het er staat maar elk wissewasje word op Bokt gegooid en dat zijn er om heel eerlijk te zijn met deze combinatie ook nogal wat. Paard kan niet normaal op de poetsplaats, paard kan niet normaal zijn stal in, paard kan niet tegen correcties, paard bokt tijdens het rijden etc. Als je dat allemaal op bokt zet krijg je ook (goedbedoeld vaak wel, van mij uit in ieder geval) veel adviezen over van alles en nog wat.
Nogmaals ik verwoord het bot, ik vind het juist positief dat je zoveel vragen en adviezen wilt Kim, maar dan krijg je dat ook over elk puntje wat mis gaat als je al die puntjes op bokt gooit.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:56

Kim ik kwam deze topic tegen.
en ik wou even zeggen dat je het onwijs goed doet!
Oreo was een grote vriendelijke reus waar je super veel van hebt kunnen leren.
Maar ik weet zeker dat je dit met shan ook gaat lukken. :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:03

Myrthe, dat dan weer niet haha. Maar Sophie wilde persé dat ik de deken op deed, dat kun je het ook krijgen :')
Ah bedankt Chloe! Leuk dat je een berichtje stuurt! :)

Vandaag ga ik Shan weer even longeren.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:38

Heel veel succes met Shan! Hij is echt leuk :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 11:00

Dankjewel! Vandaag gaat Milou er voor de eerste keer weer op, ik ben heel benieuwd hoe hij het doet!
Ook wordt er op stal een fotoshoot georganiseerd, waar ik denk wel met hem aan mee wil doen. Ook weer wat nieuws voor hem haha. Alleen, hoe krijg je een wit paard in de winter echt wit :') :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:02

Kimmie25501 schreef:
Dankjewel! Vandaag gaat Milou er voor de eerste keer weer op, ik ben heel benieuwd hoe hij het doet!
Ook wordt er op stal een fotoshoot georganiseerd, waar ik denk wel met hem aan mee wil doen. Ook weer wat nieuws voor hem haha. Alleen, hoe krijg je een wit paard in de winter echt wit :') :')

gelukkig is hij niet helemaal wit :') ;) Als je niet de mogelijkheid hebt om hem volledig te wassen. Cowboy magic greenspot remover; wachten tot het droog is; 5 minuten voor de shoot overal talkpoeder dpen :') niet op je paard meppen dan

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 20:03

Bedankt voor de tip! Rijden ging vandaag in het begin niet zo, maar daarna wel goed. Ik heb verder niet echt plannen voor wat ik nog ga doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:52

Was hij beter na de behandeling? Alles goed verder?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:41

Hij liep wel beter door zijn lijf heen. Maar verder zag ik niet heel veel verschil met daarvoor.
Vandaag gooi ik hem eerst even los, en daarna ga ik even grondwerken. Of ik doe het andersom, daar moet ik nog even naar kijken.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:34

Heb he zelf alweer gereden? Ben wel benieuwd of je het voelt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 16:40

Nee, en ik mag er voorlopig helaas nog even niet op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:50

Kimmie25501 schreef:
Nee, en ik mag er voorlopig helaas nog even niet op.

O, hoe dat zo?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:52

Vandaag heb ik Shan eerst even gepoetst en daarna ben ik naar buiten gegaan om hem even los te gooien en wat grondwerk te doen. Het was wel schattig, nadat ik de zweep had gepakt, liep hij zonder touw helemaal los achter me aan. Net een hondje :') Daarna heb ik ook nog even gegrondwerkt. Deze keer met voedsel (18+ muesli :') ) en een clicker. In het begin schrok hij van de clicker, maar daarna was hij erg braaf. Hij is wel erg slim, hij begreep na een paar keer al dat een click eten betekent. Hij was wel erg graag bij mij merkte ik, erg lief. (of door het voedsel, maar die had ik in het begin nog niet gebruikt haha). Daarna heb ik nog even gebogen met de wortel (gaat steeds beter) en heb ik hem weer op stal gezet.
Morgen ga ik hem wss even poetsen en daarna losgooien.

Babootje, hij is nu heel bang en rillerig bij het opstappen. En mijn instructrice denkt dat het voor mij beter is om er nu even niet op te gaan. (gezien mijn lompheid, onzekerheid, en ook een beetje angst).