Ben ik te groot? Ben niet gegroeid, maar wel ietsje zwaarder geworden...
(Let niet op m'n houding, is verbeterd!)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sunneva schreef:Brede pony maakt niet uit, sterke pony wel!je kan namelijk ook een verschrikkelijk dikke falabella hebben maar dat maakt het beestje nog niet sterk... En een smalle shet kan heel sterk zijn!
Borisje schreef:Sunneva schreef:Brede pony maakt niet uit, sterke pony wel!je kan namelijk ook een verschrikkelijk dikke falabella hebben maar dat maakt het beestje nog niet sterk... En een smalle shet kan heel sterk zijn!
Sterk maak je het beestje zelf, maar dat wil niet zeggen dat het goed is om er een zwaar persoon op te zetten.
Dus die smalle Shet kan heel sterk zijn, maar dan ga je er niet je vader van 100 kg. op zetten.
Er zitten grenzen aan. Ook lengte telt mee, niet alleen gewicht.
Brede pony's (kwa bouw, niet kwa vet) zijn vaak krachtiger gebouwd waardoor ze meer gewicht kunnen dragen,
denk aan een haflinger, tinker etc. Die kunnen meer dragen als een arabier die net zo groot is.
Tylermen schreef:Klopt het dat de beugels niet iets langer moeten, aangezien ik nu zie dat je helemaal achterop het zadel zit en dat kan gaan drukken ofzoiets?
Zolang je niet mee kan lopen, en je pony verder niet hindert, lijkt het mij niet zoveel uit te maken.
Dat het voor het plaatje niet meer zo mooi is is dan anders.