Hij is dus gewoon een kamper maar woont in een huis

Ik weet niet precies meer wat ik op het papier heb gezet
Iets dat ik haar alsnog over wilde nemen en dan gewoon alles betaalde ofzo.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

: amsterdam_30 schreef:Hoe lang blijf je wachten tot je iets hoort? Wanneer besluit je dat hij je aan het lijntje houdt en de pony niet wil overdragen en jou weer zo lang mogelijk voor de kosten op laat draaien?
capopjekop schreef:Want als de eigenaar dat Sharon laat betalen dan staat hij daar toch ook niet heel sterk mee lijkt me?
GamblersCup schreef:capopjekop schreef:Want als de eigenaar dat Sharon laat betalen dan staat hij daar toch ook niet heel sterk mee lijkt me?
Hoezo niet? Hij staat dan nog net zo sterk als daarvoor hoor.
Dit is echt een gebed zonder eind.... ga naar die kerel toe, laat ondertekenen dat het beest van jou is, of breng die pony terug en bind het ding vast aan z'n tuinhek. Ga dan lekker op zoek naar een shetter die je voor een leuk prijsje kunt kopen en vergeet dat voorál geen koopcontract te tekenen!
sharontucker schreef:nee heb geen e-mail.
Hij is dus gewoon een kamper maar woont in een huis
Ik weet niet precies meer wat ik op het papier heb gezet![]()
Iets dat ik haar alsnog over wilde nemen en dan gewoon alles betaalde ofzo.
JoyCiej007 schreef:Gaan we het weer over de eigendomskwestie hebben.
Als alles zo is hoe TS het heeft verteld (en ja, daar ben ik wél van overtuigd), dan is TS wettelijk gezien gewoon EIGENAAR van de pony. Zij heeft de pony immers geschonken gekregen. MAAR dat is helaas mondeling gebeurd, er staat niets van op papier en TS heeft eigenlijk bijna geen bewijs. Behalve dan dat ze in het verleden enkele keren DA + stallingskosten voor een tijdje heeft betaald. Dat bewijs telt dan wel weer, maakt het alleen wel moeilijker.
Daarnaast ligt alles wat gecompliceerder omdat het hier niet om koop gaat, maar om schenking.
Dit is nog véel duidelijker en uitgebreider uitgelegd een tiental pagina's terug door mij (rechtenstudent) en bokker Douraque (advocaat).
Dat TS 'de papieren' van de pony niet heeft doet daar niets aan af.. 1. met 'papieren' worden normaal stamboekpapieren genoemd. 2. ik ga er dus vanuit dat je het hebt over het paspoort. 3. het paspoort is geen eigendomsbewijs en dat is hier werkelijk honderden malen herhaald en uitgebreid voorgekauwd, hergekauwd en nogmaals uitgelegd.
Sterker nog, het paspoort van een paard hoort bijv. officieel bij de stalhouder/pensionhouder te liggen, als jij je paard op een stal/pension hebt staan. Dat maakt de stalhouder toch écht geen eigenaar van jou paard.
En in het paspoort zelf staat ook nog eens duidelijk aangegeven dat het paspoort géén eigendomsbewijs is.
capopjekop schreef:Nou iemand zei een paar bladzijden terug dat als ze bij de eigenaar aanklopt om te vragen voor een dierenartsbehandeling ze dan eigenlijk aangeeft zelf te twijfelen over het feit of ze wel eigenaar is. Maar dat probleem krijg je omgekeert toch ook als de eigenaar er maar vanuit gaat dat Sharon alles betaalt?
capopjekop schreef:Je hebt het papier zelf gebracht toch. Had je het niet beter aangetekend kunnen sturen met een termijn erop tot wanneer ze kunnen tekenen? Nu kunnen ze je eeuwig aan het lijntje houden, want er zal altijd wel iets zijn waardoor het niet zo goed uitkomt.
TeckTonie schreef:Oh, taalverschil dan. Met papieren bedoelen alle mensen die ik ken met een paard gewoon het hele papierwerk dat bij een paard komt. Stamboek, het 'boekje' en de eigendomsakte.
Hoop dat dit dan ook weeral opgelost is?
gohya schreef:@JoyCiej007
Maar heeft de TS jou brief dan niet gebruikt?
tinkermina schreef:@ Ts......De paarden die daar lopen, worden toch min of meer verzorgd door R*****?
R***** regelt toch met de ''eigenaren'' dat er meisjes de paarden mee kunnen helpen verzorgen??
Zo heb ik het ooit begrepen .......(volgens MP aanvraag verzorgers gezocht/ervaring)
JoyCiej007 schreef:Ja joh, laten we even namen gaan noemen en er vervolgens ook nog bij vertellen dat er een advertentie op MP staat op het moment.
Lekker slim! Ooit gehoord van privacy?
Edit: fijn dat je het vrijwel meteen hebt aangepast....... niet echt een slimme zet!
tinkermina schreef:@ Ts......De paarden die daar lopen, worden toch min of meer verzorgd door R*****?
R***** regelt toch met de ''eigenaren'' dat er meisjes de paarden mee kunnen helpen verzorgen??
Zo heb ik het ooit begrepen .......(volgens MP aanvraag verzorgers gezocht/ervaring)
sharontucker schreef:tinkermina schreef:@ Ts......De paarden die daar lopen, worden toch min of meer verzorgd door R*****?
ja inderdaad,maar hij wil niet echt onnodig contact met deze menneer.
.
sharontucker schreef:tinkermina schreef:@ Ts......De paarden die daar lopen, worden toch min of meer verzorgd door R*****?
ja inderdaad,maar hij wil niet echt onnodig contact met deze menneer.
edit; uhm ik heb een maand opzeg termijn bij de stal waar ik nu sta dus dan moet ze er dus nog een maand blijven staan.