Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:24

Even heel eerlijk, Annick je bent niet de enige en al zeker niet de eerste die met deze dingen is begonnen :) in die zin is het niet eens mogelijk om iemand na te apen, als je het zo letterlijk neemt dan aap jij namelijk ook na. Hoofdstellen, halstermodellen, en zadels, om maar wat te noemen. Wat zouden de makers van die spullen daar van vinden? wat zou de persoon die begon met miniatuur paardentuig maken, van jou vinden? Snap je mijn punt? :)

Het niet willen delen van informatie kan ik wel begrijpen verder, zeker als het voor een deel je inkomen is, ik deel ook lang niet alles. Maar kom ajb niet met na-apen als reden, dat is echt geen argument want dat doe je zelf ook ;) sterker nog, wij allemaal, we zoeken allemaal dingen op, kijken allemaal filmpjes, and so on.

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 22:28

Horwse schreef:
Ehh, uit de vissenkom. :o
Ik heb zon nep zuurstofplantje aan flarden geknipt. Ik heb hem van de rosman, maar ze zijn bij veel dierenzaken te koop.

Dankjulliewel trouwens <3
Vind hem zelf ook wel geslaagd.

ok dank je,
ik zet het erbij op mijn lijstje, mss vind ik ook wel zoiets
dan kan ik binnenkort gaan beginnen met mijn leeuwen savanne

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:30

Bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn post over Verlinda!
Ik laat jullie haar zeker zien als zij klaar is :)

Ergens snap ik Annick wel, ik krijg namelijk ook dagelijks emailtjes met ''hoe doe je dit, hoe doe je dat''. Dit kan flink frustrerend zijn, aangezien ik zelf ook gewoon maar iets geprobeerd heb wat uiteindelijk mijn methode is geworden.

Daarnaast ben ik ruimtelijk vormgever en heb ik mijn website (grotendeels) zelf ontworpen. Soms kom ik bij andere repainters ook grafische toepassingen tegen waarvan ik denk ''hee, maar deze indeling heb ik ontworpen''. Uiteindelijk komt het erop neer dat wij allemaal dingen van elkaar nadoen. In de meeste gevallen natuurlijk geheel onbewust.

Alles wat wij bedenken/ontwerpen bestaat in de meeste gevallen al (ja ja, dit heb ik geleerd bij mijn opleiding) Je zoekt inspiratie, bekijkt andermans werk en maakt het in een iets andere uitvoering na. Waar of niet? (dan heb ik het o.a over tack)

Stephaniexh

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:16

Ik snap annick aan een kant wel, maar jullie punt begrijp ik ook heel goed.

Ik denk trouwens dat het nu niet veel zin heeft om hier nog verder op in te gaan, want ze is waarschijnlijk al van bokt af en kijkt hier toch niet meer op.

Btw, leuke halsters heb ik voorbij zien komen!
Die cust vind ik ook leuk!

Wauw, die longeerbak! <3 <3 (Waar heb je dat hout vandaan?)

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:59

Die halsters zijn heel leuk Nathas, of was jij niet de halster en honden halsbanden maker van de vorige pagina??

Jammer dat we een bokker kwijt zijn...
Maar SanneLeonie heeft ook wel gelijk want zelfs ik doe hier een beetje de anderen na, omdat ik nog maar een beginner ben die graag inspiratie zoekt. Ik ben bijvoorbeeld ook gaan prutselen aan een nep-bos, een uitrijbak en nog veel van die andere dingen dus ja...

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:27

@rosan ja die heb ik gemaakt. Heb er nu nog meer gemaakt en ze worden steeds beter O:)

Ik ga denk ik een agillity baan voor de schleich honden maken. Dus ben benieuwd hoe dat projectje gaat worden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:37

net bij acction geweest om te snuffelen maar niks leuks kunnen vinden kwa knutsel dingen hebben ze hier bijna niks en nep gras hadden ze ook al niet.

wel foto's plaatsen hoor nathas!

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:09

Mijn western setje is af!!! Hij is best goed gelukt al zeg ik het zelf, ;) . Binnenkort komen er foto's!
Telpeva@ Ik maak ook zadeldekjes, ze staan nog niet op mijn site (onderschrift) maar hier een foto: http://imageshack.us/f/408/img7738m.jpg/ ik hoop dat je er wat aan hebt, pb maar voor meer info.
Wiekenmeisje@ echt heel leuk die longeerring! Ik ben benieuwd naar een closeup van de sluiting! ;)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:08

jolinem: mooie zadeldekjes! de foto ervoor, is dat je westernsetje?

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:10

@jolinem: leuke dekjes! ziet er leuk uit <3
@ annickx: ik snap het wel hoor. heb ik hooinetjes ( omdat bijna niemand die verkocht ) Zie ik ze nu veel vaker!
Niet na apen alstjeblieft!! voor de gene die dit lezen.... Wel jammer dat je ben gestopt.... |(

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:17

bij de action zag ik laatst nep hooi!
maar had geen zin om mee te nemen :o :D ;) :+ :P 8-)
en ook acrylverf supervoordelig!
10 kleine tubbetjes voor €1,65!!!!
en dan nog wat kwasten voor €0,99!!!!
als ik van mijn ouders mag repainten weet ik waar ik mijn verf ga halen!
Ik moet me hele kamer opruimen!
Geen zin in omdat dan al het schleich aan de kant moet!
dus heb maar gezegd dat dat even niet kon omdat ik er nog iets mee ging doen :P

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:35

@ Howrse: Ik vind je repaint echt heel mooi, zeker voor je tweede!
@ Wiekenmeisje: Je longeerbak is errug leuk!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:02

daf3 schreef:
@ annickx: ik snap het wel hoor. heb ik hooinetjes ( omdat bijna niemand die verkocht ) Zie ik ze nu veel vaker!
Niet na apen alstjeblieft!! voor de gene die dit lezen.... Wel jammer dat je ben gestopt.... |(

Het spijt mij zeer maar Shettepret van dit topic en ik hebben tijden terug al hooinetjes gemaakt. Ik heb ze afgelopen zomer namelijk gehaakt van speciaal touw samen met mijn moeder voor mijn stallen. En shettepret had het gemaakt voor secret santa als ik het goed heb..... Dus ik vind het onzin om te gaan roepen niet na-apen wil je dat niet plaats dan niets. Dan is er ook geen gezeur over. Zo klaar k heb gesproken!!!!

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:14

Nathas schreef:
daf3 schreef:

Het spijt mij zeer maar Shettepret van dit topic en ik hebben tijden terug al hooinetjes gemaakt. Ik heb ze afgelopen zomer namelijk gehaakt van speciaal touw samen met mijn moeder voor mijn stallen. En shettepret had het gemaakt voor secret santa als ik het goed heb..... Dus ik vind het onzin om te gaan roepen niet na-apen wil je dat niet plaats dan niets. Dan is er ook geen gezeur over. Zo klaar k heb gesproken!!!!

Je kan toch best wel wat op internet zetten zonder dat dat nageaapt wordt? :o vind ik dan. Ik zet het er gewoon bij omdat ik dat nie leuk vind als jan en alle man het ook gaan doen. :P Dat zou niemand leuk vinden. En iedereen maakt hoofdstellen en zadels, daar heb ik het ook niet over :9k

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:01

jammer dat je weg gaat annick! maar het is erg moeilijk om iets nieuw te verzinnen. maar als je autistisch snap ik dat je het anders opvat. maar als nog jammer!

ik zelf ben bezig met bandage's!

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:10

Iedereen is vrij om dingen te maken die die wil.
Ik wil ook graag nog een X hooinetten gaan maken, want in veel stallen horen hooinetten, en wij willen het zo echt mogelijk laten lijken ( Voer, hooi, zaagsel).

Ik ga mijn tinker en shetlander merrie's opnieuw repainten, de vorige X zijn ze helemaal mislukt haha!
Iemand nog een leuk idee'tje?
Ik ga zo ff google voor leuke idee'tjes.
Bij ons in de Axion hebben ze wel nep gras, 1.30 per stuk.
Maar het is niet zo groot ik denk dat er naast elkaar zo 3 paarden op kunnen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:56

Lekker boeiend zeg, na-apen of niet. We hebben hier allemaal dezelfde hobby, als je het leuk vind om zelf iets moois te maken, dan gun je een ander toch ook dat plezier? Zoals ik al eerder zei, we kijken ALLEMAAL af van het werk van anderen. Zij het van andere Schleichers, of van echt full-size materiaal. 'Nuff said, meer ga ik er ook niet over zeggen, mijn mening erover lijkt me duidelijk.

Jolinem: Kijk, zoiets zoek ik! leuk motiefje, met een nette afwerking met het draad, I'm in love <3 heb je misschien nog meer motiefjes? zou het mogelijk zijn om ook grotere dekjes te bestellen, voor onder de western zadels van mijn grote breyers? de exacte maten kan ik eventueel wel opmeten en doorgeven, ze zullen iets van 4x zo groot zijn. Ik zou graag wat bij je willen bestellen, als je tijd en zin hebt :o :)

Die blauwe met de ruitjes vind ik zoooo leuk <3

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:02

Je neemt een Hardhouten multiplex plaat van 46x46 cm, 3,6 mm dik.
De longeercirkel heeft een doorsnede van 45 cm.
Dat betekent een omtrek van 141.37 cm (45 x pi)
Je meet het midden van de 46 cm (23 cm), daar maak je met een centerpunt of iets degelijks een klein gaatje in, zodat de
passer een mooi rondje kan maken. Zorg dat je de potlood lijn goed op het hout kan zien.

Als je de houtjes (9 x 9 mm) op 5 cm af wil zagen betekend het dat je 28 stukjes van 5 cm moet zagen op een hoek van 86°.
Als je de houtjes af hebt gezaagd leg je ze op de potlood streep.
Vervolgens doe je lijm op de ONDERKANT (heel belangrijk anders kloppen de afmetingen niet).
Zo plak je ze allemaal, totdat het een cirkel is geworden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRR4AOGF.jpg

Vervolgens verf je de plaat en de balkjes die een cirkel vormen zwart (of een andere kleur)
Als de verf droog is boor je met een boor gaatjes om de 10.1 cm een gaatje (de groote hiervan ligt aan de maatje stokjes die je gaat gebruiken).
Dat betekend in het ene balkje wel een gat in het midden en in de andere niet.
Ik heb de gaten afgeteken met een tipex pen. Dit is nammelijk wit en kun je goed zien op zwart waar je moet boren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKZBJSYX.jpg

Vervolgens ga je 14 stokjes zagen van 10 cm lang.
Ik heb dit zelf gedaan met stokjes waar je planten mee kunt ondersteunen (orchideen bijvoorbeeld)
Deze zijn 4,5 mm dik. Dit is in verhouding het mooiste met de rest.
Aan een kant heb ik met een mesje het stokje plat gemaakt door er in de lengte een klein stukje af te schrapen.
Dit staat mooier met het lint. (De afgeschraapte kant wijst naar het midden van de longeerbak)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GT4H7AHQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KT3VEMV.jpg

Nu zijn de grote dingen klaar aan de longeercirkel!
LET OP: Lijm de paaltjes nog niet vast.
Het is nu verstandig om de hekkensluiters te gaan maken.
Je pakt ijzerdraad (ik deed bloemschikdraad omdat ik de kleur groen mooi vond) en schuift er een wit lang kraaltje overheen.
Vervolgens buig je het haakje en het ringetje. Dit doe je 3 keer, als je 3 linten hebt.
https://www.graankorrel.nl/shop/images/poortgreep%20met%20lintverbinder.jpg
Ook maak je 3 lintverbinders voor de bevestiging van het lint.
Je lijmt het lint aan de lintverbinder.
Het lint wat ik gebruik is 6mm breed.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-468IIXHM.jpg

Je pakt 1 paaltje en boort daar op 3 plekken (vanaf de bovenkant van het paaltje op 1.5, 4.5, 7 cm) een gaatje van 1,5 mm.
Hier doe je de oogjes in voor waar je de hekkensluiter in doet.
Dit is een rondje met een klein recht stukje eraan. Dat rechte stukje lijm je in de paal vast.
LET OP: Doe ik wel recht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYFIULRW.jpg

Vervolgens zet je op elk paaltje op dezelfde maten als je ringetjes hebt gemaakt een streepje.
Op die streepjes ga je het lint plakken.
Als op elk paaltje een streepje staat plak je alle paaltjes vast in de gaten.
Vervolgens lijm je alle linten op de afgestreepte punten.
Je begint met dat je de hekkensluiter in het haakje doet en zo ga je rond.
Je begint bij het onderste lint en werkt zo naar boven.
Als je op het einde bent van het lint (van de ena laatst paal naar de laaste), meet je die af, knipt en plakt hem er dan aan.
LET OP: Gebruik een scherpe schaar anders is je lint verprust.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KSAQF68D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L447KW6S.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JVKYJX7A.jpg

Vervolgens heb ik een papiertje om een kwart van de cirkel gedrukt zodat de ronding in het papier stond en uit geknipt.
Dit heb ik af getekend op het kunstgras en er omheen geplakt.
(Dit is nog niet af bij mij)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J36ZNYDC.jpg

Wat er nu nog bij mijn moet gebeuren is het nepgras afmaken.
En de rubberkorrels erin doen.

En dan kunnen mijn Schleich paarden gelongeerd worden!
Laatst bijgewerkt door Wiekenmeisje op 23-02-12 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:08

@wiekenmeisje erg mooie en duidelijke omschrijving. Zeer netjes gemaakt ook. Ben benieuwd hoe een schleich paard die gelongeerd word er in staat dus dan ook fototje he ;)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:11

@wiekenmeisje: Gaat er super uitzien! Echt heel mooi gedaan! Misschien is het een iedee om er zand in te doen? :D Ik ben vandaag naar de naaiwinkel gegaan maar helaas hadden ze er geen leer ;( Nog maar eventjes verderzoeken dan :P Ik heb op marktplaats wel wat gezien maar dat is zeker niet erg sterk?

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:16

daf3, Zelf ben ik ook op zoek naar leer,misschien morgen maar even bij de kringloop kijken. :)
wiekenmeisje, Dat word al erg leuk! Ook goed uitgelegd.
Telpeva, Ben het met je eens.

Hier staat de tinker merrie in de eerste laag wit.
Mijn zusje wou proberen of ze ook een playmobil paard kan repainten. :)
Ik heb denk ik wel een leuk idee voor een repaint...

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:23

ik heb een heel leuk idee voor een repaint!
helaas mag k niet repainten...tips hoe ik mijn ouders kan overhalen? GRAAG!
hoe hebben jullie gevraagd of je mocht repainten (als je nog een kind bent dan)?
en ik heb 2 veulens dubbel en ik heb 2 nieuwere versies in mijn hoofd!
alsjebliefd! kunnen we ophouden met dat na aap gezeur? we zijn er een lid mee verloren maar we moeten wel verder over schleich en niet na-aap-gepraat. het is heel vervelend maar hier hoort het niet echt thuis. het gaat over schleich PAARDEN/DIEREN geen schleich site's.
sorry als dit heel bot klinkt, zo bedoel ik het niet

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:26

@manonfleur ik ben zelf gewoon begonnen met praten over hoe mooi mensen dat kunnen, en later ben ik voorzichtig begonnen met zeggen dat dat me zo cool lijkt ;P

Iemand heeft een zadel bij me bestelt! ben zuuuuperblij!

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:29

Manonfleur, Ik heb het gewoon gevraagd, en ik mog het gelijk.
Ik kan zelf eigenlijk geen rede verzinnen wrm het niet zou mogen...

LoverHorses0, Super goed! Maak er wat moois van!
Je hebt wel erg leuke spullen! Ik vind je halsters en Dekens erg leuk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:33

manonfleur schreef:
ik heb een heel leuk idee voor een repaint!
helaas mag k niet repainten...tips hoe ik mijn ouders kan overhalen? GRAAG!
hoe hebben jullie gevraagd of je mocht repainten (als je nog een kind bent dan)?
en ik heb 2 veulens dubbel en ik heb 2 nieuwere versies in mijn hoofd!
alsjebliefd! kunnen we ophouden met dat na aap gezeur? we zijn er een lid mee verloren maar we moeten wel verder over schleich en niet na-aap-gepraat. het is heel vervelend maar hier hoort het niet echt thuis. het gaat over schleich PAARDEN/DIEREN geen schleich site's.
sorry als dit heel bot klinkt, zo bedoel ik het niet

Misschien in een gesprek laten vallen dat het je leuk lijkt om je eigen pony/favoriete pony/verzorgpony (etc. etc.) heel graag als Schleich model zou willen hebben zodat je er thuis ook naar kan blijven kijken en/of mee kan spelen :) zou zoiets werken denk je?